۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

مسیحیت چیست؟ ( 3 )

بنابراین اگر اعتقاد مسیحیان را نسبت به عیسی درک کنیم٬ شاید بفهمیم که چرا ایشان می گویند که او (( پسر خداست )). باور ما اینست که کلمه ازلی و حکمت خدا کاملاً بدن و ذهن بشری عیسی را فرا گرفت و لذا می گوئیم که این کلمه و حکمت الهی در او متشکل شده و یا به اصطلاح ( مجسّم )) گردید. در کتب مقدسه یهود یا (( عهد عتیق )) از کلمه و (( حکمت )) به عنوان (( فرزند )) خدا یاد شده است٬ و نیز همین کتب پادشاهانی را که بر قوم خدا٬ با حکمت فرمانروائی کرده اند (( پسر خدا )) نامید است. به همین علت ما می توانیم بگوئیم که عیسی پسر خداست و از همان ابتدا معلمان مسحی گفته اند که از این عبارت هرگز نباید مفهوم جسمانی استنباط کرد.
وقتی که خود عیسی با صدای بشری خود دعا می کند٬ خدا را (( پدر )) خطاب می نماید. آنچه که اکنون باید به هر چه تا به حال گفته ام٬ اضافه کنم٬ اینست که به کار بردن عنوان پدر٬ بوسیله عیسی نه فقط گواهی او بر اینست که تمامی وجودش مستقیماً از سوی خداست. بلکه نمایانگر اطمینان و اعتماد کاملی است که نسبت به خدا در وی موجود است. همانطور که انجیل یوحنا مکرارً می گوید٬ عیسی ذهن و قلب٬ یعنی عمق حیات و روش خدا را می شناسد و می تواند آنرا کاملاً و مقتدرانه به کسانی که ایشان را به همراه بودن با خود دعوت کرده است٬ بنمایاند. وقتی که یکنفر مسیحی (( به نام عیسی )) دعا می کند و می گوید (( ای پدر ما )) در واقع به خدا می گوید که (( ای خدا تو وعده داده ای که وقتی من دعا می کنم٬ تو صدای عیسی را می شنوی و با همان نوع محبتی که او می شناخت به من نظر می نمائی. )) وقتی که ما دعا می کنیم در واقع به جای عیسی ایستاده ایم و کلمات او را بیان می نمائیم٬ بنابراین امیدواریم که همان نوع محبتی که در او وجود دارد به ما نیز داده شود.
ادامه دارد ...

ماموران دانشجویان امیرکبیر را ضرب و شتم کردند

خبرنامه امیرکبیر: صبح امروز همزمان با حضور مهدي كروبي در دانشگاه پلي تكنيك تجمعي در داخل و خارج درب اصلي دانشگاه صورت گرفت. با آنكه مديريت دانشگاه امیرکبیر، روز گذشته اعلام کرده بود که مجوزی برای برگزاری این مراسم وجود ندارد اما صبح امروز مجبور به عقب نشيني و پذيرش خواست دانشجویان شده و اعلام کرد مجوز مراسم برای روز چهارشنبه صادر شده است.
پس از آنکه ماموران حراست و انتظامی دانشگاه از حضور دانشجویان در دانشگاه ممانعت می کردند، دانشجویان با شکستن درب دانشگاه، برای حضور در این مراسم وارد دانشگاه شدند. دانشجویان با شعارهای مختلفی از جمله «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «رهایی رهایی استعفا استعفا» به اعتراض در صحن دانشگاه و در مقابل آمفی تاتر پرداختند. از صبح امروز نیز تعدادی از فعالین دانشجويی پلی تکنیک به دانشگاه ممنوع الورود شدند.
مخالفت رهایی با برگزاری این مراسم در حالی است که طی هفته گذشته اعلام کرده بود به دلیل حمایت های مهدی کروبی از دانشجویان بازداشت شده امیرکبیر، وی اجازه سخنرانی کروبی در پلی تکنیک را نخواهد داد. اما پس از مطلع شدن رهایی بر اصرار دانشجویان برای برگزاری این مراسم، وی با عقب نشینی، سعی کرد با تغییر زمان برنامه و مشکل تراشی، در برگزاری مراسم اخلال ایجاد کند.
روز گذشته مسئولین دانشگاه در ابتدا با اعلام اینکه تقاضایی برای برگزاری این مراسم ارائه نشده است، تلاش خود را برای ممانعت از برگزاری مراسم نشان دادند اما صبح امروز روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر مجددا با صدور اطلاعیه ای از اعطای مجوز برای برگزاری سخنرانی کروبی در روز چهارشنبه خبر داد.
شب گذشته نیز علیرضا رهایی و میراحمدی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه با تماس با کرباسچی از وی خواستند، مراسم امروز سخنرانی کروبی در دانشگاه ها لغو شده و یا به اواخر هفته موکول شود.
از صبح امروز با شکسته شدن درب دانشگاه درگیری هایی نیز بین مامورین انتظامات و دانشجویان به وجود آمده است که در پی این درگیری ها چند نفر از دانشجویان دچار جراحاتی شدند.

اعدام سه نفر در زاهدان؛ نظر یکی از خوانندگان

کسی میتونه بفهمه که جرم واقعیه این بدبختاکه اعدام کردن چی بوده که به این بهونه اونم با این فاصله کم از انفجار اعدام شدن!!کی به کیه شاید هم چند تا زندانی رو که کسی رو نداشتن برای نمایش اعدام کردن!!!!!!!!!

اعدام سه نفر به بهانه بمب گذاری در زاهدان

فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از اعدام سه نفر از متهمان بمب گذاری مسجد امیر المومنین زاهدان خبر داد.
اعدام شدگان، حاجي نوتي زهي، غلام رسول شاهو زهي و ذبيح الله نارويي معرفی شده اند
یکی از مقامات انتطامی گفت تمامی عوامل دستگیر شده در این بمب گذاری که سه تن بودند امروز به حکم مقامات قضایی استان سیستان وبلوچستان در ملا عام اعدام شده اند.
وی گفت شب گذشته دو تن دیگر از عوامل بمب گذاری در مسجد امیرالمومنین زاهدان توسط نیرو های امنیتی و انتظامی استان دستگیر شدند.

توطئه حساب شده دختران و زنان بدحجاب عليه موسوی

روزنامه جمهوری اسلامی: در روزهاي اخير توطئه حساب شده اي توسط عده اي از دختران و زنان بدحجاب عليه ميرحسين موسوي به اجرا درآمده كه نشان مي دهد دستهائي درصدد تخريب اين نامزد رياست جمهوري هستند. اين افراد با حركات جلف درحالي كه عكس هائي از موسوي را با خود حمل مي كنند وانمود مي كنند كه حاميان وي هستند. موسوي در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي در اين زمينه گفت اينجانب به ارزش هاي اسلامي پاي بند هستم و اين قبيل تحركات را اقداماتي در جهت تخريب ميدانم و با آن مخالفم .

بيخبری از وضعيت يک زندانی بهايی

فعالان حقوق بشر در ایران
آقاي مشفق سمندري شهروند 20 ساله بهايي ساكن شهرستان بابل كه در تاريخ 25 فروردين 1388 پس از هجوم ماموران اداره اطلاعات به منزلش ، بازداشت گرديده با گذشت بيش از يك ماه ونيم از دستگيريش بجز دو مكالمه كوتاه تلفني هيچ ملاقاتي با خانواده نداشته است.
خانواده وي كه بشدت نگران وضعيت وي هستند به مراجع مختلف قانوني مراجعه كرده اند ولي تاكنون تنها پاسخي كه دريافت كرده اند اين بوده كه آقاي سمندري بر مبناي ماده 500 قانون مجازات اسلامي متهم به تبليغ عليه نظام است و تا همكاري نكند آزاد نخواهد شد .
بايد خاطر نشان ساخت كه 12 روز پس از دستگيري نامبرده به خانواده سمندري اطلاع داده مي شود كه زنداني را به بازداشتگاه شهيد كچويي ساري منتقل كرده اند و طي اين يك ماه ونيم پنج نوبت خانواده اين شخص براي ملاقات به ساري فراخوانده شده ولي هيچوقت به آنان اجازه ملاقات داده نشد.
قابل ذكر است كه مادر و پدر مشفق سمندري به مقامات عالي كشوري از جمله رياست قوه قضائيه و رياست جمهوري نيز نامه هاي جداگانه اي ارسال كرده اند و خواستار رسيدگي به وضعيت فرزندشان شده اند، این خانواده در این خصوص نیز تاكنون هيچ پاسخي را از مسئولين مربوطه دريافت نكرده اند.

یک نوجوان شکنجه شده در آستانه اعدام قرار دارد

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
فراخوان برای نجات جان یک نوجوان که در آستانه اعدام قرار دارد
بنابه گزارشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان ، روز جمعه یک زندانی که در سنین نوجوانی مرتکب قتل شده است بصورت شتاب زده ای برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شد.روز جمعه 8 خرداد ماه زندانی مهدی مزروعی که در سن 17 سالگی به اتهام قتل دستگیر شده بود برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد. این زندانی صبح امروز از بند 1 زندان دستگرد اصفهان به سلولهای انفرادی منتقل شد و احتمال زیاد دارد که او را صبح روز شنبه اعدام نمایند.به ندرت اتفاق می افتد که زندانی را برای اجرای حکم اعدام روز جمعه به سلول انفرادی منتقل کنند. پاسدار بندها تمام سعی خود را بکار بردند تا کسی از انتقال او به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام مطلع نشود.مهدی مزروعی متولد 1364 می باشد . او در سال 1381 در یک نزاع جمعی که منجر به مرگ یک نفر شد به اتفاق 2 نفر دیگر دستگیر شدند .زندانی مزروعی به مدت 48 الی 50 روز در آگاهی اصفهان بازداشت بود و تحت شکنجه های جسمی وحشیانه قرار داشت تا او را وادار به اعتراف کنند. شکنجه هایی که علیه این زندانی بکار بردند عبارتند از : کشیدن ناخن، شکستن دست ،آویزان کردن به مدت طولانی بطوری که کتف او از جا در رفته بود،با کابل و اشیائ دیگر او را برای مدت طولانی شکنجه کردند. فردی که در شکنجه این نوجوان دست داشت افسر پاسدار اسکندری همراه با 4 ال 5 نفر افسر پاسدار دیگر .زندانی مزروعی طی پیامی که در اسفند ماه به بیرون داده بود از جهانیان برای نجات جانش استمداد طلبیده بود. او در بخشهای از پیامش گفته بود اکنون با تایید حکم در آستانه اعدام قرار دارم و در این لحظات خدا را شاهد می گیرم هیچ قصد و نیتی نداشتم و حالا از تمامی آنانی که صدای مرا می شنوند عاجزانه تقاضا دارم به من کمک کنند و تلاش کنید تا نجات پیدا کنم.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، برای نجات جان این زندانی که در سن 17 سالگی مرتکب قتل شده است استمداد می طلبد و از دبیر کل سازمان ملل،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این جوان است.
8 خرداد 1388 برابر با 29 می 2009شرایط زندانی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد
1-عفو بین الملل
2- کمیسر عالی حقوق بشر
3- دیدبان حقوق بشر
4. سازمان جهانی علیه شکنجه