۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

ای خداوند تا کی فریاد برآورم و تو نشنوی؟
تا به کی نزد تو از ظلم فریاد برآورم و تو نجات ندهی؟
چرا بی انصافی را به من نشان می دهی؟
و بدی را تحمل می کنی؟
ویرانی و آشوب پیش روی من است.
منازعه پدید می آید و ستیزه افزون می شود.
از این سبب شریعت سست شده و عدالت هرگز جاری نمی شود.
شریران عادلان را احاطه می کنند،
بدین سبب عدالت منحرف شده است. ( حبقوق 1:1-4 )

دعایی از جان هنری نیومن

ای خداوند و نجات دهنده من، در بازوان تو در امانم. اگر در آغوش تو باشم از هیچ چیز نمی ترسم و اگر رهایم کنی هیچ امیدی ندارم. نمی دانم قبل از رحلتم از این دنیا چه بر من خواهد گذشت. هیچ چیز درباره آینده نمی دانم، ولی بر تو توکل دارم. از تو می طلبم که هر آنچه برایم خیر و نیکویی است به من عطا کنی و هر آنچه نجات مرا به مخاطره می اندازد از من دور نمایی ... همه اینها را به تو می سپارم، زیرا تو دانای اسراری و من نیستم. اگر مرا به رنج و اندوه مبتلا می کنی، فیض خود را نیز به من عطا کن تا تحمل کنم. مرا از خشم و خودخواهی محافظت فرما. اگر در این دنیا به من سلامتی و قدرت و کامیابی می دهی، باز هم نگاهبان من باش، مبادا این عطایای بزرگ مرا از تو دور کند... عطا کن تا تو را بشناسم، به تو ایمان داشته باشم، تو را محبت کنم، تو را خدمت نمایم و تا زمانی که در این دنیا هستم جلال تو را بسرایم، با تو و برای تو زیست کنم و نمونه شایسته ای برای اطرافیان خود باشم، عطا کن در زمانی و به شیوه ای بمیرم که برای تمجید و ستایش تو بهترین باشد و برای نجات من نیکوترین. آمین.

دعایی از جان هنری نیومن
از کتاب : "چرا خدا چون خدا عمل نمی کند؟ " فصل آخر
نویسنده : دیوید بست

استفاده از اینترنت برای بشارت انجیل

کلیسا‌ها، مشارکت‌ها، گروه‌های کوچک خانگی و سازمان‌های مسیحی و بسیاری از پیروان مسیح، این یکشنبه وقت خود را به بحث درباره چگونگی بکارگیری اینترنت برای بشارت تخصیص می‌دهند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از كریستین تودی، روز بشارت اینترنتی که از سال ۲۰۰۵ پدید آمد، روزی ویژه برای کلیسا‌ها و تک تک ایمانداران است تا با کنار گذاشتن روش‌های همیشگی، سکوی پرتابی را به نام "اینترنت" برای بشارت به همسایگان، جامعه و دنیا انتخاب کنند.
بر اساس آمار منتشر شده از سازمان "آمار جهانی اینترنت"، در پایان ماه گذشته ۱.۵۹ میلیارد نفر در سراسر جهان به شبکه اینترنت دسترسی دارند و گفتنی است که این آمار در پایان سال ۲۰۰۰ برابر ۳۶۰ میلیون نفر بود.
آقای والت ویلسون، بنیانگذار و مدیر سازمان اینترنتی GMO که در زمینه بشارت فعالیت دارد، گفت: "ما اولین نسلی خواهیم بود که با استفاده از تکنولوژی اینترنت، می‌توانیم کلام انجیل را به تمامی نقاط جهان برسانیم.
روز بشارت انجیل بوسیله اینترنت، تلاشی دسته‌جمعی است که تمامی ایمانداران می‌توانند در یک روز، به پیشبرد "مأموریت بزرگ" بپردازند."حامیان روز بشارت اینترنتی از جمله GMO امیدوارند که سرعت رشد فعالیت‌های بشارتی در اینترنت به سرعت رشد سایت‌هایی مثل Facebook یا Twitter و یا حتی بیشتر از آن برسد.
با این وجود که Twitter آمار مشخصی از بازدیدکنندگان خود ارائه نمی‌دهد، اما تخمین زده می‌شود که روزانه بین ۶ تا ۸ میلیون نفر به این سایت رجوع می‌کنند و نرخ رشد سالیانه آن برابر با ۱۰۰۰% می‌باشد.
از سوی دیگر Facebook حدود ۲۰۰ میلیون کاربر دارد که تقریباً نیمی از آنها حداقل روزی یکبار به سایت سر می‌زنند.
سازمان GMO از ابتدای شکل‌گیریش در سال ۲۰۰۴ همواره سعی در بکارگیری تکنولوژی برای انتشار پیام مسیح در سراسر جهان دارد. این سازمان با استفاده از ۹۱ وبسایت در طی ۵ سال اخیر توانسته افراد بسیاری را به سوی مسیح سوق دهد.
بازدیدکنندگان این وبسایت‌ها در طی این مدت، از سالی ۲۱۰۶۶ به ۳ میلیون نفر در سال ۲۰۰۸ رسید.
این سازمان انتظار دارد که امسال میزان بازدید‌ها به ۵ میلیون برسد.ویلسون در ماه گذشته اذعان داشت: "آمار افرادی که در این سال‌ها به دنبال مسیح می‌گردند، کاملاً بی‌نظیر و بی‌سابقه است."کلیساهایی که مایل هستند در جریان اتفاقات روز بشارت اینترنتی قرار بگیرند، می‌توانند به آدرس internetevangelismday.com مراجعه کنند.

تجمع دانشجویان در اعتراض به کشیده شدن دیوار حائل جنسیتی

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در اعتراض به کشیده شدن دیوار حائل جنسیتی
خبرنامه امیرکبیر: دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز در اعتراض به کشیدن دیوار حائل به منظور جداسازی جنسیتی درکتابخانه این دانشگاه تجمعی اعتراضی برگزار کردند و جلوی ساخت آن را گرفتند.
ماجرا از آنجا آغاز شد که در روزهای گذشته ماموران انتظامات و حراست مجتمع نیایش (دانشکده فنی و معماری) با حضور سوال برانگیز خود در کتابخانه این مجتمع محدودیت های بی ضابطه و خارج از عرفی را در مورد نحوه نشستن، مطالعه و ارتباط دانشجویان اعمال می کردند.
مسئولین این دانشکده در ساعات شلوغ مطالعه و ازدحام کتابخانه تصمیم به کشیدن این دیوار که مصالح و لوازم آن از پیش به محل مورد نظر آورده شده بود، گرفتند که با سر و صدای زیاد دانشجویان در اعتراض به این حرکت و درگیری ماموران انتظامات دانشکده با دانشجویان فضای کتابخانه به شدت متشنج شد. در پی این حوادث، نیروهای انتظامات و رییس حراست دانشگاه، سراسیمه و به سرعت در محل کتابخانه حاضر شدند تا با برخورد و تهدید دانشجویان جلوی اعتراض دانشجویان که لحظه به لحظه بر تعدادشان اضافه می شد، گرفته شود. بنابر گفته دانشجویان، رییس انتظامات هدف از ایجاد این دیوار را جلوگیری از “کثافت کاری دانشجویان” ذکر کرده است که این جملات با اعتراض شدید دانشجویان و هو کردن وی همراه شده است.
در نهایت با ادامه یافتن اوضاع حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان معترض با ایستادن در مسیر کشیده شدن دیوار و دست زدن به تجمعی خود جوش دانشگاه را مجبور به عقب نشینی کرده و موفق شدند جلوی کشیده شدن این دیوار را بگیرند. در پایان دانشجویان مصرا از مسوولین دانشکده خواستند که از چنین اقداماتی که توهین به دانشجویان محسوب می شود خودداری کنند و تهدید کردند که اگر دانشگاه اقدام به هرگونه تفکیک جنسیتی در محیط دانشگاه بنماید در مقابل آن خواهند ایستاد.
البته رئیس دانشکده هدف از این اقدام را ایجاد محیطی برای کتابخانه دیجیتال عنوان نموده است که با گفته رئیس انتظامات دانشکده در تضاد قرار دارد.
لازم به ذکر است تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اخیرا شدت بیشتری پیدا کرده است که می توان به ساخت راه پله های جدا برای دانشجویان دختر و پسر در دانشکده های علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنین جداسازی کلاس های دروس عمومی اشاره کرد.

سرنوشت نامعلوم دختر دانشجوی تهرانی

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان:
یک دختر دانشجوی 19 ساله به نام «مهسا نادری» که از 3 ماه پیش به اتهام فعالیت سیاسی دستگیر و به سلول انفرادی بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات انتقال داده شده در وضعیت نامشخص به سر میبردو از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.
خانواده «مهسا نادری» دختر دانشجوی 19 ساله تهرانی اطلاعی از وضعیت فرزند دربندشان در دست ندارند. نامبرده در اواخر بهمن ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات انتقال داده شد. مهسا نادری که به انجام فعالیت سیاسی متهم شده در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری چندبار از بازداشتگاه و محل سلول خود و هربار به مدت چند دقیقه با خانواده خویش تماس تلفنی داشته و از نگهداری خود در سلول انفرادی و بازجویی های مکرر خبر داده بود.
گفته می شود تماس تلفنی مهسا از یک ماه پیش قطع شده است که این موضوع و بی اطلاعی از وضعیت و سرنوشت نامبرده خانواده وی را به شدت نگران کرده است. خانواده این دختر نوجوان زندانی از سازمان و نهادهای حقوق بشری تقاضای پیگیری وضعیت فرزندشان و تلاش برای آزادی وی را دارند.
شایان ذکر است محسن نادری پدر مهسا نیز از یک سال پیش به اتهام فعالیت سیاسی دستگیر و زندانی گردیده و هم اکنون در حبس به سر می برد.