۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

CNN Strength of Iran´s opposition, 1 Feb 2010

لایحه تحریم بنزین و لیست جنایتکاران رژیم برای دنیا

گزارش از وضعیت مهین فهیمی و امید منتظری

CNN: IRAN EXECUTIONS, 2 FEB 2010

یکی از حامیان مادران عزادار ربوده شد

یکی از حامیان مادران عزادار بیش از 4 هفته است که ربوده شده و در بازداشت بسر می برد
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خانم فرزانه زینالی یکی از حامیان مادران عزادار بیش از چهار هفته است که توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شده و از وضعیت وشرایط او هیچ خبری در دست نیست.
خانم فرزانه زینالی 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند و از حامیان مادران عزادار می باشد .او روز 19 دی ماه از منزل خارج و به قصد شرکت در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله می شود ولی در مسیر مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار می گیرد و ربوده شد و به نقطه نامعلومی منتقل می شود. از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط و حتی مکان بازداشت او خبری در دست نیست.
خانواده او از زمان دستگیری تا به حال بارها به دادگاه انقلاب و زندان اوین برای پیگیری وضعیت و شرایط و محل نگهداری او بطور مستمر مراجعه می کنند اما از دادن هرگونه جوابی به این خانواده خوداری می کنند. آنها فقط یکبار به این خانواده گفته اند که او در بازداشتگاهی نزدیک قم در زندان بسر می برد. آنها از گفتن محل دقیق و یا دادن آدرس این محل به خانواده زینالی خوداری کردند. این خانواده تحت فشار روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارند که از بازداشت و بی اطلاع بودن آنها از وضعیت خانم زینالی را نباید با فعالین حقوق بشر و رسانه ها در میان بگذارند در غیر اینصورت خانم زینالی و خانواده اش عواقب بد آن را خواهند دید.
تهدید جدی وجود دارد که زندانیان سیاسی زن که در اعتراضات اخیر دستگیر شده اند به بازداشتگاههای مخفی در نزدیکی قم جهت شکنجه های غیر انسانی منتقل شده باشند. همچنین خطر جدی وجود دارد که او تحت شکنجه های وحشیانه برای گرفتن اعترافات دروغین جهت پرونده سازی و صدور حکم سنگین قرار گیرد.
درچند روز اخیر مامورین وزارت اطلاعات به منزل خانواده زینالی یورش بردند . پس از بازرسی طولانی از تمامی نقاط منزل آنها لپ تاپ برادرش و کامپیوتر، آلبوم های عکس و سایر وسائل شخصی او را با خود برده اند.
همچنین از سرنوشت مادر دیگری از حامیان مادران عزادار از پس از روز عاشورا که توسط بازجویان وزارت اطلاعات ربوده شده است خبری در دست نیست.اطلاعات تکمیلی در این باره متعاقبا اعلام خواهد شد.
در حال حاضر علاوه بر 2 مادر فوق ، خانم پروانه مداح راد از حامیان مادران عزادر مدتهاست که در بند مخوف 209 زندانی است اخیرا او را به بند زنان زندان اوین منتقل کرده اند ولی او همچنان در بازداشت بسر می برد .هدف از ربودن و بازداشت حامیان مادران عزادار برای ایجاد رعب و وحشت و ممانعت از انجام اعتراضات هفتگی آنها و تن ندادن به خواسته های به حق مادران که همانا دستگیری و مجازات آمران و عاملین کشتارهای مردم ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ربودن حامیان مادران عزادار و انتقال آنها به بازداشتگاههای مخفی در اطراف قم و یا ادامه بازداشت سایر مادران اهانتی بزرگ به تمامی مادران می داند و آن را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای آزادی حامیان مادران عزادار از زندانهای این رژیم است.

14 بهمن 1388 برابر با 03 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

پیروان آئین بهایی از ایجاد مهد کودک محرومند

شهرزادنیوز- در پی پخش شایعه تأسیس مهد کودک توسط بهائیان، اعلام شد که شرایط تأسیس مهد کودک مانع ایجاد آن توسط "فرقه های خاص" می شود.

محمد رضا هاشمی نیا، مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بهزیستی کشور، در این زمینه اظهار داشت که تأیید صلاحیت مدیر و موسس مهد کودک، پیش شرط ایجاد مهد کودک است و افزون بر آن در بازرسی های دوره ای و زمان تمدید پروانه کار نیز "زمینه های اخلاقی و عقیدتی" مورد بررسی مجدد قرار می گیرد.

وی که با خبرگزاری ایسنا سخن می گفت، تأکید کرد که نگاه سازمان بهزیستی به مهد کودک ها، تنها محدود به نگهداری و مراقبت از کودکان نیست، بلکه تربیت دینی در اولویت قرار دارد.




حکم اعدام برای یک زندانی سیاسی به اتهام کمک مالی به برادرش

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی مهدی اسلامیان بدلیل کمک مالی جهت امرار معاش برادر کوچکش محسن اسلامیان به اعدام محکوم شده است.
زندانی سیاسی مهدی اسلامیان 30 ساله که با یورش مامورین وزارت اطلاعات در 14 اردیبهشت ماه 1387 دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز در میدان ارتش به مدت 14 روز تحت شکنجه های جسمی و روحی شدید قرار داشت.بعد از 14 روز شکنجه او را از بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز به بند 209 زندان اوین منتقل کردند و 6 ماه در سلولهای انفرادی بسر برد.
او در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.بازجویان وزارت اطلاعات شکنجه هایی مانند ،زدن با کابل برای مدت طولانی بر کف پا ،پشت و سایر اعضای حساس بدن،بستن به صندلی و با مشت و لگد به سر، صورت، قفسه سینه ،شکم و سایر نقاط حساس بدن ضربه زدن؛ شکنجه با باتونهای برقی ،تزریق اجباری آمپولهای روان گردان،خوراندن قرصهای روان گردان، توهین و تحقیر و موارد متعدد دیگر. آقای اسلامیان در اثر این شکنجه های وحشیانه کتف و بینی اش شکسته شد بازجویان نه تنها او را درمان نمی کردند بلکه بر این نقاط ضربات بیشتری وارد می کردند.
هدف از شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات جهت وادر کردن او به اعتراف به شرکت در انفجار حسینیه رهپویان وصال شیراز و اعلام کردن کمک مالی به برادرش برای اهداف سیاسی بوده است.
پرونده آقای مهدی اسلامیان جهت محاکمه به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست فردی بنام صلواتی ارجاع داده شد صلواتی او را بر مبنای اتهامات واهی زیر: محاربه،اقدام علیه امنیت کشور از طریق معاونت در بمب گذاری /افساد فی الرض / تلاش برای براندازی نظام ج.ا.ایران /عضویت در انجمن پادشاهی /کمک مالی موثر به گروههای ضد انقلاب محاکمه کرد و به اعدام محکوم نمود.زندانی سیاسی مهدی اسلامیان و وکیلش به این حکم اعتراض کردند و در حال حاضر پرونده او در دادگاه تجدید نظر تحت بررسی است.
زندانی سیاسی مهدی اسلامیان از بند 209 به بند 7 زندان اوین منتقل شد و بعد از 4 ماه به زندان گوهردشت کرج تبعید شد.اودر زندان گوهردشت کرج ابتدا به بند4 و سپس به بند 6 و بیش از یک هفته است که به بند 1 زندان گوهردشت معروف به بند آخر خطیها منتقل شده است.
لازم به یاد آوری است که برادر او زنده یاد محسن اسلامیان 21 ساله در تاریخ 2 فروردین ماه همراه با 2 زندانی سیاسی دیگر به نام های علی اصغر پشتر و روزبه یحیی زاده به اتهام انفجار در حسینیه رهپویان وصال در زندان عادل آباد شیراز به دار آویخته شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، گرفتن اعترافات دروغین در زیر شکنجه ،نسبت دادن اتهامات واهی برای پرونده سازی ، صدور و اجرای احکام اعدام علیه زندانیان سیاسی به منظور ایجاد رعب و وحشت در جامعه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به صدور و اجرای احکتم اعدام در ایران است.

14 بهمن 1388 برابر با 03 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://hrdai.blogspot.com




خوانندگان؛ سردادن شعارهای ضد حکومتی در استادیوم آزادی

خبر فوری به نقل از فيسبوک هواداران پرسپوليس
در استاديوم آزادي در حالي كه دو ساعت ديگر به آغاز مسابقه پرسپولیس و استقلال مانده شعارهاي سياسي جو ورزشگاه را فرا گرفته .
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي بصورت بي سابقه در استاديوم حضور يافته اند . ولي به علت تراكم شعارها در جاي جاي ورزشگاه و كثرت جمعيت كه هر لحظه به آن افزوده ميشود امكان برخورد با شعار دهندگان بسيار مشكل خواهد بود

از درب ورودي ورزشگاه نيز خبر ميرسد كه لحظاتي پيش يك بمب دودي به رنگ سبز براي لحظاتي جو درب ورودي را متشنج كرد و نيروهاي امنيتي براي مهار اين بمب دودزا نهايت تلاش خود را كردند كه با صداي سوت و كف زدن مردم همراه شد

موج جدید بازداشت ها این بار دختران دانشجو

سایت راه سبز: شب گذشته تعدادی از دانشجویان که عمدتا از دانشجویان دختر بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

برخی از این دستگیرشدگان از دانشجویان دانشگاه تهران هستند که نیروهای امنیتی با حضور در خانه های آنها این دانشجویان را دستگیر کرده اند.

در همین ارتباط بامداد امروز نازنین حسن نیا و سحر قاسمی نژاد بازداشت شدند.

به گزارش جرس، حوالی ساعت 4 صبح امروز ماموران با حضور در خانه این دو تن آنها را بازداشت و وسایل شخصی آنها از جمله کیس کامپیوتر، کتاب و.. آنها را با خود بردند.

سحر قاسمی ژاد متولد سال 62 است و پدرش از جمله افرادی است که در دهه 60 اعدام شد.

گفتنی است این دو تن عضو هیچ گروه و جریانی نبوده اند و تنها در برخی از راهپیمایی های مردمی حضور داشتند.

به نظر می رسد موج دستگیری گسترده فعالان دانشجویی که شب گذشته صورت گرفت نشان از نگرانی نیروهای امنیتی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دارد.


چهارمین دادگاه شماری از بازداشت شدگان عاشورا

تلویزیون رژیم: چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات تعدادی از متهمان آشوب های عاشورای حسینی به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این جلسه به صورت علنی با حضور متهمان، وکلای مدافع آنان، نماینده دادستان تهران و خبرنگاران رسانه ها تشکیل شده است.

قرار است در این جلسه به اتهامات شش نفر از متهمان رسیدگی شود.

سومین جلسه محاکمه تعدادی از متهمان حوادث روز عاشورا شنبه گذشته به صورت علنی برگزار شد که در آن به اتهامات پنج نفر از متهمان رسیدگی شد