۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

مصاحبه کاسپین ماکان نامزد ندا با تلویزیون سوئیس

چهارشنبه سوری؛ کابوسی تازه برای پاسدار احمدی مقدم

تصادف دوچرخه ‌سوار ملی پوش ایرانی در جاده

عضو تیم ملی دوچرخه سواری بانوان که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کرد در حین یکی از تمرینات با یک دستگاه پراید برخورد کرد و به شدت مصدوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال برنامه فدراسیون برای دومین حضور تیم ملی بانوان در رقابتهای قهرمانی آسیا (امارات- فروردین ماه سال 1389) رکابزن کرمانشاهی کشورمان از سوی آلتوک به اردوی تیم ملی فراخوانده شد اما نخستین مرحله از تمرین تیم با حادثه تلخی برای وی همراه شد.

در حالیکه رکابزنان کشورمان اواسط هفته گذشته در مسیر جاده نظامی - مسیر اتوبان تهران ، کرج - مشغول به تمرین بودند مهینی دچار حادثه شد تا حضور وی در مسابقات قهرمانی آسیا در هاله ابهام فرو رود.

مهرداد صفرزاده مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در این باره به خبرنگار مهر گفت:" رکابزنان روز دوشنبه 27 بهمن ماه زیر نظر آلتوک مشغول تمرین انفرادی بودند که در یک پیچ تند یک دستگاه پراید به سمت چپ جاده منحرف شد و به رکابزن تیم ملی که وی نیز با سرعت بالایی در حرکت بود برخورد کرد. "

زیبا مهینی در این حادثه از ناحیه فک وصورت آسیب شدید دیده و چند روز گذشته پزشکان دوبار بر روی صورت وی عمل جراحی کرده اند. این رکابزن کشورمان که به توصیه پزشکان نمی تواند صحبت کند در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار مهر گفت:" خوشبختانه تنها از ناحیه صورت آسیب دیده ام و دست و پایم مشکل خاصی ندارد البته دوچرخه ام کاملا از بین رفته است و حتی چند تکه از آن در پایم فرو رفته بود اما آسیب دیدگی ام جدی نبود. تنها از صورت مشکل دارم. فک، بینی و گونه ام شکسته و تعداد زیادی از دندان‌هایم را از دست داده ام."

دستکم 38 مورد اعدام و 4 مورد قطع عضو در اهواز

خبرگزاری مهر: معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 38 مورد حکم اعدام و چهار مورد حکم قطع عضو توسط شعبه اجرای احکام قصاص این دادسرا اجرا شده است.

رشیدی با بیان این که هیچ پرونده ای از جریانات پس از انتخابات به اجرای احکام دادسرای اهواز ارسال نشده است، گفت: اجرای احکام دادسرای اهواز در بحث جرایم خشن و سنگین به طور جدی و با قاطعیت و سرعت اقدام می کند و هیچ گونه تعللی در این زمینه وجود ندارد.

بی خبری از وضعیت یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مجید رضائی یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد و از زمان دستگیری تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط او در دست نیست.
مامورین وزارت اطلاعات 10 دی ماه ساعت 05:30 به منزل آقای مجید رضائی 50 ساله در حالی که همراه با همسر و فرزندانشان در خواب بسر می بردند یورش بردند و او را دستگیر و به شکنجه گاه 209 زندان اوین منتقل کردند. در این یورش وحشیانه 5 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به درون منزل آنها هجوم بردند و تعداد دیگری در بیرون ، منزل آنها را زیر نظر داشتند.
مامورین وزارت اطلاعات نزدیک به 3 ساعت تمامی نقاط منزل را مورد بازرسی قرار دادند که از جملۀ آنها کمدهای لباس و اتاق خواب و سایر نقاط بود ،در اثر این بازرسیهای وحشیانه بعضی از وسائل شخصی این خانواده تخریب شد.مامورین وزارت اطلاعات پس از این بازرسیهای وحشیانه کامپیوتر،رسیور ماهواره،مدارک شخصی ،دست چک،دفترچه تلفن و سایر وسایل شخصی این خانواده را با خود بردند. آنها همچنین مبلغی پول نقد از این خانواده اخاذی کردند که آنرا برای هزینه انتقال آقای رضائی به زندان اوین عنوان میکردند.
خانواده آقای رضائی از زمان دستگیری تا به حال برای مطلع شدن از وضعیت و شرایط آقای رضائی تقریبا بطور روزانه به دادگاه انقلاب و دادستانی انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند اما تا به حال به آنها هیچ جوابی داده نشده است و با برخوردهای تهدید آمیز و توهین افراد این مراکز مواجه بودند.
مجید رضائی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد که به مدت 10 سال در شکنجه گاههای مخوف ولی فقیه بسر برده بود و در اثر شکنجه های قرون وسطائی پردۀ هر دو گوش وی پاره شده بود وهمچنین دچار ناراحتیهای متعددی جسمی دیگری که از جمله آنها؛ ناراحتی قلبی،گوارشی و غیره می باشد.

وضعیت نامساعد دکتر ملکی در زندان اوین

شاهدان عینی تازه آزاد شده از زندان اوین از وضعیت نامساعد دکتر محمد ملکی اولین رییس دانشگاه تهران پس از انقلاب خبر داده اند. به گزارش ندای سبز آزادی، وضعیت دکتر محمد ملکی به نحوی است که بدون کمک دیگران قادر به راه رفتن نیست و روزانه مجبور به استفاده از انواع داروها است. شاهدان عینی از روحیه بالای این فعال سیاسی 78 ساله خبر داده اند.