۱۳۸۸ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

پرسش هفتم: رابطه بین عهد عتیق و عهد جدید چیست؟

بطور خلاصه باید گفت که عهد عتیق پایه و اساسی است که عهد جدید بر روی آن بنا شده است. معماری که می خواهد ساختمان زیبایی بنا کند٬ باید اول پایه را بسازد. ولی تا سقف ساخته نشده نمیتوان کار را کامل دانست. دیوارها و سقف ارزش و اهمیت پایه را از بین نمی برند بلکه ساختمان کاملاً بر روی پایه متکی است. به همین طریق عهد عتیق پایه تاریخی نژاد بشری را پی ریزی میکند و گناهان و شکستهای بنی نوع بشر را در طی قرون ظاهر می نماید و کلام خدا را بوسیله پیغمبران مقدس اعلام میکند و روشن می سازد که بشر نمیتواند با تلاشهای خود٬ خود را از چنگ گناه نجات دهد و مژده میدهد که خدا وعده فرموده که نجات دهنده ای بفرستد تا وعده های عهد عتیق را عملی سازد. عهد جدید نشان میدهد که چگونه خدا وعده خود را عملی ساخت و چطور نجات دهنده موعود آمد و به چه نحو مژده نجات به تمام جهانیان میرسد. اولی کتاب وعده است و دومی انجام وعده.

پرسش ششم: آیا کتاب مقدس منسوخ نشده است؟

احتیاجی نمی بینم که این پرسش را پاسخ دهم. زیرا هیچ دلیلی نیست که حتی امکان منسوخ شدن کتاب مقدس را تایید کند. در هیچ جای کتاب مقدس اشاره ای دیده نمی شود مبنی بر اینکه این کتاب یک وقتی منسوخ خواهد گردید. مخالفین٬ یعنی کسانی که عقیده دارند کتاب مقدس منسوخ گردیده است٬ غالباً اینطور استدلال می کنند (( همانطوری که عهد جدید٬ ناسخ عهد عتیق بوده به همان طریق مذاهب بعدی نیز ناسخ عهد جدید می باشند. )) بهتر است ببینیم آیا عهد عتیق بوسیله عهد جدید منسوخ گردیده است یا نه. عیسی مسیح وقتی به عهد عتیق اشاره میکند بطور واضح میفرماید:
(( گمان مبرید که آماده ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم. نیامده ام تا باطل نمایم بلکه تا تمام کنم )) ( متی ۵: ۱۷ ).
به فرمایش بالا یک آیه هم از فرمایشات پطرس رسول اضافه می کنم:
(( کلمه خدا تا ابدالاباد باقی است و اینست آن کلامی که به شما بشارت داده شده است )) ( اول پطرس ۱: ۲۵ ).
بالاخره در آخرین قسمت کتاب مقدس چنین میخوانیم:
(( خوشابحال کسی که میخواند و آنانی که می شنود کلام این نبوت را و آنچه در آن مکتوب است نگاه می دارند )) ( مکاشفه ۱: ۳ ).
در حالیکه خدا میفرماید خوشابحال کسی که می خواند٬ چه کسی جرات دارد بگوید که منسوخ شده و دیگر فایده ای برای ما ندارد؟
آیه دیگری از کتاب مقدس میفرماید: (( تمامی کتب از الهام خداست و بجهت تعلیم و تنبیه و اصلاح و تربیت در عدالت مفید است )) ( دوم تیموتائوس ۳: ۱۶ ).

پرسش پنجم: چرا کتاب مقدس را هر چند سال یکبار دوباره ترجمه میکنند؟

پایه این پرسش بر این تصور قرار دارد که ترجمه های جدید کتاب مقدس معنی اصلی آن را عوض می کنند. البته این سوال در نتیجه تعصب قوی و عدم اطلاع پیش می آید. تمام ترجمه هایی که به دوهزار زبان از کتاب مقدس انجام شده از عهد عتیق به زبان عبرانی و عهد جدید به زبان یونانی است. پس کاملاً واضح است که ترجمه های جدید تاثیری در معنی متون اصلی عبرانی و یونانی ندارند بلکه فقط مفهوم این متون قدیمی را با زبانهای جدید برای ما قابل فهم و واضح تر می گردانند.

پرسش چهارم: آیا کتاب مقدس کتابی قدیمی و غیر معتبر نیست؟

چنین پرسشهایی بسیار متداول است و بسیاری از مردم کتاب مقدس را به کنار گذاره اند زیرا فکر می کنند که این کتاب قدیمی نمی تواند پیغام مثبتی برای قرن اتم و فضا داشته باشد. پاسخ صحیح چیست؟ دشمنان کتاب مقدس٬ این کتاب و کسانی را که سعی می کنند از تعلیمات آن پیروی نمایند٬ به شدید ترین نحوی مورد تمسخر و استهزاء و تحقیر قرار داده اند٬ معهذا با وجودی که این عمل چندین قرن ادامه داشته٬ هنوز هم کتاب مقدس بدون تزلزل در جای خود پابرجا مانده و پایه محکمی برای ایمان مردان و زنان دنیای جدید می باشد. در واقع خود این دشمنی و مخالفت باعث شده که تحقیقات دامنه داری در مورد کتاب مقدس به عمل آید و در نتیجه ما امروز خیلی بیشتر از زمان قدیم برای اثبات صحت و اعتبار کتاب مقدس دلایل قطعی در دست داریم. دشمنان کتاب مقدس قبلاً ادعا می کردند که قسمتهای تاریخی کتاب مقدس عبارتست از مجموعه افسانه های قوم یهود٬ ولی اکنون علم باستانشانی با دلایل فراوانی ثابت کرده که تمام این وقایع با الهام خدایی به درستی ثبت گردیده است. علوم حقیقی هیچگاه با مطالب کتاب مقدس تضادی ندارند ( منظورم از علوم حقیقی حقایق قطعی و مسلم علمی است و نه فرضیه های ثابت نشده علمی ). برای مطالعه بیشتر در این مورد به کتاب باستانشناسی کتاب مقدس تالیف دکتر جان الدر مراجعه فرمایید.

محمود احمدی‌نژاد به «جنایت» متهم شد

محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد را به «جنایتی بزرگ» متهم کرد.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از زمانه، آقای هاشمی در نامه‌ای که روز دوشنبه خطاب به رئیس جمهوری فعلی ایران نوشته است، احمدی‌نژاد را متهم کرد که برای «باقی ماندن در قدرت» به «عوامفریبی» روی آورده است.
محمود احمدی‌نژاد نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، هفته گذشته در جریان مناظره با میرحسین موسوی دیگر نامزد انتخابات، اتهاماتی متوجه خانواده هاشمی رفسنجانی کرد که با اعتراض این خانواده و برخی گروه‌های سیاسی مواجه شده است.
اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به این اظهارات، در نامه‌ای از عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما خواست که فرصتی برای پاسخگویی در تلویزیون در اختیار وی قرار دهد که بنابر اعلام مسئولان این سازمان، این امکان به بعد از انتخابات موکول شده است.
محسن هاشمی در نامه خود که در برخی وب‌سایت‌ها و نیز خبرگزاری کار ایران(ایلنا) منتشر شده، علت طرح اتهامات علیه خانواده هاشمی از سوی احمدی‌نژاد را «جهش غیرمنتظره آقای موسوی در نظرسنجی‌ها» دانسته است.
آقای هاشمی در این نامه خطاب به احمدی‌نژاد نوشته است: «شما بهتر از همه، به پوچ و واهی بودن آن ادعاها واقف هستید، اما میل به ماندن در قدرت، شما را از انصاف و تقوا دور کرده است.»
وی از رئیس جمهوری فعلی ایران پرسیده است: «حفظ و تداوم قدرت چقدر می‌ارزد که به خاطر آن حاضرید مطالبی را بر زبان آورید که بیش از هرکس دیگری به واهی بودن آن واقف هستید؟»
آن‌طور که آقای هاشمی نوشته است، اقدام احمدی‌نژاد در وارد کردن اتهاماتی به خانواده هاشمی «بزرگترین جنایت» بوده است.
در این نامه همچنین آمده است که خانواده هاشمی تاکنون سه مرتبه و در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۷۲ و ۱۳۷۶ فهرست اموال خود را به قوه قضائیه ارائه کرده‌اند.
محسن هاشمی در این نامه همچنین از آقای احمدی‌نژاد پرسیده است که هزینه انتشار و اداره «هشت روزنامه، هفت خبرگزاری و ۵۰ سایت اینترنتی» وابسته به ستاد انتخاباتی خود را از چه محلی تامین می‌کند؟
وی در پایان نامه خود از علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خواسته است که دستور دهد تا مراجع قانونی «منظور واقعی آقای احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی» را مشخص کنند.
مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری که از هفته گذشته در ایران آغاز شده، جنجال‌های فراوانی را به همراه داشته است.
در پنج مناظره‌ای که تاکنون از تلویزیون ایران پخش شده، نامزد‌ها انتقاد‌های تندی متوجه یکدیگر کرده و از برنامه‌ها و عملکرد خود دفاع کرده‌اند.
در جنجالی‌ترین این مناظره‌ها، احمدی‌نژاد رو در رو با میرحسین موسوی، برای نخستین‌بار برخی از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی را به «فساد» متهم کرد.
در مناظره شب گذشته میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز دو طرف انتقاد‌ها و اتهامات قابل‌توجهی متوجه شخص احمدی‌نژاد و دولتش کرده‌اند که بازتاب‌های فراوانی داشته است.
آخرین این مناظره‌ها امشب بین محمود احمدی‌نژاد و محسن رضایی برگزار شد.
پیش‌بینی می‌شود که در این مناظره، آقای احمدی‌نژاد به برخی اظهارات شب گذشته دو نامزد دیگر پاسخ دهد و آقای رضایی نیز انتقاد‌هایی متوجه دولت وی کند.
دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

نمایش انتخابات؛ کاریکاتور: رهبر و نخاله هایش


پرونده دانشجوی دختر زندانی در دادگاه انقلاب

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف 209 زندان اوین، پرونده دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و برادرش فرزاد مددزاده به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارسال شده است.دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و برادرش فرزاد مددزاده که 111 روز خود را در بند 209 زندان اوین سپری کردند و در طی این مدت تحت فشارهای شدید جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند. بازجویان وزارت اطلاعات به آنها اتهامات زیادی نسبت داده اند و قصد دارند آنها را بر مبنای محاربه محاکمه نمایند.خانواده آقای مددزاده روز شنبه 9 خرداد ماه برای پیگیری وضعیت فرزندانشان به دادگاه انقلاب مراجعه کردنن که به آنها گفته شد پرونده فرزندانشان به شعبه 28 دادگاه انقلاب که رئیس آن فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان می باشد و از اعضای هیئت مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 است فرستاده شده است.لازم به یادآوری است خانم شبنم مددزاده دانشجوی سال سوم کامپیوتر تربیت معلم تهران واحد کرج ، اول اسفند ماه هنگام بازگشت از دانشگاه در خیابان توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و متعاقب آن برادر ایشون آقای فرزاد مددزاده دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. پس از 4 روز پیگیریهای مستمر، به خانواده آنها اطلاع داده شد که به بند 209 زندان اوین منتقل شده اند. دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و برادرش فرزاد مددزاده 111 روز است که در بند مخوف 209 زندانی می باشند.فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، دستگیری،انتقال به سلولهای انفرادی،تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن ومحاکمۀ آنها بر مبنای محاربه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.
19 خرداد ماه برابر با 9 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

حكم تحمل يک سال زندان برای یک بهايی

كميته اديان كانون دفاع از حقوق بشر در ايران- آلمان
انور مسلمی در تاریخ 2 آذر ماه سال گذشته در ساری بازداشت و خانه اش مورد تعرض نیروهای امنیتی قرار گرفت.وی پس از چندی به قید وثیقه آزاد گردید اما 28 اردیبهشت ماه88دادنامه ای مبنی بر اتهام و حکم نامبرده توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهر ساری تنظیم گردیده است. در این دادنامه انور مسلمی به اتهام بی اساس \"عضویت در جمعیتهای معارض کشور یا تبلیغ علیه نظام\" به تحمل یک سال حبس به احتساب ایام بازداشت سال گذشته محکوم شده است. اتهام تبلیغ علیه نظام به مانند بسیاری از اصطلاحات مرسوم قضایی از وضوح لغوی برخوردار نیست در حالیکه در حساس ترین بخش کشور یعنی در ارتباط با داوری و قضاوت و عدالت به کار می رود. در مورد بهاییان که همه با همین عنوان و چند اتهام جعلی دیگر در زندانها به سر می برند، تبلیغ علیه نظام در معنای تبلیغ آیین بهایی به کار می رود؛ یعنی معرفی اعتقادات بهایی به سایر هموطنان، با عنوان تبلیغ علیه نظام یاد می شود. بد نیست سری به منابع و کتبی که به عنوان مدرک جرم این افراد جلب گردیده بزنیم . در این کتابها فضایل انسانی، مفهوم دعا، تاریخ دیانت بابی و بهایی، تعلیم و تربیت اطفال و نوجوانان و آموزه های بهایی درج شده است چگونه می توان این مفاهیم را در معارضه با نظام قلمداد کرد؟ چگونه می توان کسانی را که حتی بدون ذکر نام بهایی در مناطق محروم به سوادآموزی کودکان پرداختند ، با دلایل واهی و بدون مدرک به 4 سال حبس محکوم کرد و نام عادل بر خود نهاد؟آیا می توان به هر بازاندیشی و تفکر، نام انحراف داد و با این واژه ها مردمان را از اندیشیدن هراساند و دل خوش داشت که تا ابد، حقیقت در پس نقابها خواهد ماند؟