۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

عکس؛ بستگان کشته شدگان سانحه هوايی در محل حادثه



شبیه سازی تیرخلاص زن در روسیه

روزنامه اعتماد: تولد محمود احمدي نژاد روس؛ يک خانواده مسلمان مقيم شهر سنت پترزبورگ روسيه فرزند خود را «محمود احمدي نژاد» نامگذاري و براي فرزندش به همين نام شناسنامه دريافت کرد. اين نوزاد ششمين فرزند اين خانواده است.

نامه یک بانوی ژاپنی به مردم ایران

این نامه از طریق ایمیل برای سایت ارسال شده است:

من یک زن ژاپنی هستم که با یک مرد ایرانی ازدواج کرده ام . من ایران را مانند کشورم و یا شاید بیشتر از کشورم دوست می دارم
و به همین دلیل درتظاهرات ایرانیان مقیم ژاپن که معترض به نبودن ازادی و سرکوب مردم در ایران هستند، شرکت می کنم .
هم اکنون هم در ایران و هم در ایالت اویغور در چین مردم از سوی نیروهای دولتی بشدت سرکوب می شوند .اما متاسفانه در ژاپن مردم نسبت به سرکوب مسلمانان از سوی نیروهای دولتی چین واکنش نشان داده و از تظاهرات برعلیه این خشونت ها پشتیانی می کنند . اما با وجود آنکه در ایران نیز مساله مشابه رخ داده، پشتیبانی مردم ژاپن از تطاهرات ایرانیان مقیم برعلیه استبداد و سرکوب در ایران کم است .
من به عنوان یک ژاپنی نسبت به این موضوع به شدت احساس غم و شرمندگی می کنم .
من فکر می کنم که بیشتر ژاپنی ها ایران و ایرانیان را خوب درک نکرده اند و فکر می کنند که خود آنها را اسلام تندروانه و تروریستی را انتخاب کرده راه آن در پیش گرفته اند .
هنگامی که می بینم که ایرانیان آزادیخواه در کشورشان جان به کف برای رسیدن به آزادی و دمکراسی نبرد می کنند ؛ اشک در چشمانم جمع می شود و از اینکه ژاپنی ها این واقعیت را درست نمی بینند، بسیار غمگین می شوم .
برای اینکه تلاش و خون ایرانیان آزادیخواه به هدر نرود، ما باید در ژاپن و در همه جهان واقعیت موجود در ایران را آشکار کرده و برای ملت ایران راه رسیدن به آرمان ازادی هموار کنیم .
من هرچند ژاپنی هستم اما قلبم برای ایران می تبد و برای همین آماده هرگونه همکاری برای پشتیبانی از جنبش های آزادیخوانه در ایران و معرفی آن به ژاپن و سراسر جهان هستم .
مرا ببخشید به دلیل برانگیخته شدن احساساتم بیش از این نمی توانم چیزی بنویسم ، اما این را می گویم که تا هنگامی که هم رزمانم در ایران برای رسیدن به آزدای و دمکراسی در نبرد هستند، من نیز در این نبرد آنها را یاری می کنم .

http://www.iranpressnews.com/source/062303.htm

رئيس سازمان انرژی اتمی رژیم استعفا کرد

ایسنا: رييس سازمان انرژي اتمي و معاون رييس‌جمهور از سمت خود استعفا كرد. خبرنگار ما در تماس با رضا آقازاده رييس سازمان انرژي اتمي، صحت برخي اخبار در مورد استعفاي وي از مسووليت‌هايش در سازمان انرژي اتمي و معاونت رييس‌جمهور كه گفته مي‌شد حدود 20 روز پيش به رييس‌جمهور تقديم شده را جويا شد كه وي اين مطلب را تاييد كرد. آقازاده همچنين از پذيرش استعفايش خبر داد. مهندس رضا آقازاده از سال 1376 به مدت 12 سال در سمت رياست سازمان انرژي اتمي و معاونت رييس‌جمهور مشغول به كار بوده است.

ويديوي ديدار مادران صلح از خانواده سهراب اعرابي

فراخواندن زندانیان سیاسی بیمار به دادگاه انقلاب

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده زندانی سیاسی حسن ترلانی روز یکشنبه از بند 209 زندان اوین به دادگاه انقلاب برده شد و مورد محاکمه قرار گرفت.
حسن ترلانی 22 ساله دانشجو روز یکشنبه 14 تیر ماه به دادگاه انقلاب برده شدند و در شعبۀ 22 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام محسنی مورد محاکمه قرار گرفت. ابتدا اتهامات نسبت داده شده به آقای ترلانی خوانده شد که از جمله آن : محاربه، اقدام علیه امنیت،تبلیغ علیه نظام و اتهامات دیگر. آقای ترلانی تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد کرد و آنها را ساختگی و فاقد هر گونه وجهۀ حقوقی دانست. محسنی رئیس شعبۀ 22 دادگاه انقلاب خطاب به دانشجوی در بند اظهار داشت که از وزارت اطلاعات در این باره استعلام خواهد خواست.
محسنی در باره اتهامات نسبت داده شده به دانشجوی زندانی سئوالاتی مطرح کرد و وقتی که آقای ترلانی با وکیل خود خانم ستوده قصد مشورت داشت از مشورت او ممانعت می کرد و به او اجازه نمی داد. محسنی همچنین به وکیل اجازه دفاع قانونی ازموکلش را نمی داد. برخوردهای محسنی با دانشجوی زندانی غیر انسانی و به او اجازه دفاع از خود داده نمی شد. در نهایت دادگاه او متوقف و به وقت دیگری موکول شد. قاضی های وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن زندانی و طولانی کردن مدت بازداشت زندانی از شیوۀ به تعویق انداختن دادگاه برای مدت نامشخص استفاده می کنند.
از طرفی دیگر خانم فاطمه ضیائی 52 ساله که مبتلا به بیماری اس. ام می باشد را به دادگاه انقلاب آورده شد او سخت بیمار بود و حتی قادر به ایستادن و یا نشستن نبود. او به مدت چند ساعت باشرایط بسیار سخت جسمی در راهروهای دادگاه در انتظار بسر برد. بازجویان وزارت اطلاعات مدتی است که داروهای او را قطع کرده اند و بیماری او شدت یافته است. خانم ضیائی که از داشتن وکیل محروم بود و خانواده وی از انتقالش به دادگاه انقلاب مطلع نبودند. پس از ساعتها انتظار در حالی که سخت بیمار بود بدون محاکمه مجداد به بند مخوف 209 زندان اوین برگردانده شد.
زندانی سیاسی حامد یازرلو 28 ساله کارشناس هوا- فضا که از 2 اسفند ماه در بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برد همانند سایر دستگیر شدگان 2 اسفندماه همچنان در بند 209 بسر می برد.هنوز از زمان انتقال به دادگاه و محاکمۀ او خبری به خود و خانواده اش داده نشده است.
لازم به یاد آوری است که دستگیر شدگان 2 اسفند ماه در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شدندو 147 روز است که از بازداشت آنها در بند 209 زندان اوین می گذرد. 88 روز آن را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بسر بردند.تعدادی از آنها در اثر شکنجه های غیر انسانی دچار ناراحتیهای مختلف هستند. دستگیر شدگان 2 اسفند ماه توسط سر بازجویانی مانند سعید شیخان ،علوی سید مورد بازجوئی و شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته اند. اتهامات ، مدت محکومیت آنها از پیش همانند تمامی فعالین حقوق بشری ،سیاسی،دانشجوئی ،زنان و کارگران توسط بازجویان وزارت اطلاعات تعیین می شود و قاضی های وزارات اطلاعات آن را اعلام می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،فراخواندن زندانیان سیاسی که سخت بیمار هستند به دادگاه و محاکمه آنها بر مبنای محاربه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدام برای رسیدگی به شرایط طاقت فرسای زندانیان سیاسی در ایران است.

25 تیر 1388 برابر با 16 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

نامه مادر یک فعال دربند حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر

برای دخترم شیوا / شهرزاد کریمان
25 تیر 1388

شیوای عزیزم در این یک ماه و چند روزی که نبودی جای جای خانه را دنبال تو می گردم و تمام خاطرات کودکی ات را در ذهنم مرور می کنم. زمان تولدت و زمانی که در بیمارستانی در میدان تجریش با مرگ مبارزه می کردی را به خاطر می آورم. نمی دانم در این همه مدت که از نظر من قرنی گذشته چه می خوری و چگونه روی زمین سختی که تنها پوشش یک پتوی نازک است بدون داشتن کوچکترین امکانات می خوابی. باز هم از خودم می پرسم آیا کسانی که تو و بقیه را از مادرانشان جدا کردند و با گفتن دروغ با خود بردند فرزند دارند یا نه؟ یقیناّ دارند ولی مادر نیستند.

تنها دلخوشی من در این مدت این بود که تنها نبودم. وقتی به مراجعی از قبیل دادگاه انقلاب، ستاد پیگیری، زندان اوین و جاهای دیگر مراجعه می کنم سیل مادرانی را می بینم که همگی به دنبال فرزندانشان هستند و کماکان هیچ پاسخ روشنی نیست.

دخترم نمیدانی در این مدت که نبودی چه بر ما گذشت. عزیزانی که تنها جرمشان بستن شال سبز بر پیشانی بود در خون خود وضو گرفته و به دیدار معبود خود رفتند و مادرانشان در عزای از دست دادنشان خون گریه کردند. اکنون که این مادران را روی صفحه تلویزیون می بینم خوشحالم که تو بیرون نیستی که ببینی چون می دانم که نمی توانستم تو را ساکت نگه دارم. تو به درد این مردم آشنایی و از دردشان درد می کشی و تنها به جرم همین درد آشنایی این همه مدت در سلول انفرادی به سر می بری زیرا دفاع از حقوق انسان در کشور ما جرم است.

چشم انتظار تو
مادرت شهرزاد کریمان

وقاحت ما فوق تصور رژیم آخوندی

ایلنا: به دنبال ضرب و شتم جمع قابل توجهي از مردم فرانسه از سوي ماموران امنيتي در آستانه روز ملي اين كشور و همچنين بازداشت ده‌ها تن از آنان، سفير فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب ناخشنودي و اعتراض جمهوری اسلامی به سركوب و بازداشت افراد بي گناه اين كشور به وي ابلاغ شد.

معاون مدير كل غرب اروپا در ملاقات با سفير فرانسه اظهار داشت: «سركوب گسترده معترضان به سياست‌هاي ساركوزي، وضعيت غير قابل قبولي از حقوق بشر را براي فرانسه كه همواره دفاع از آن را ادعا مي‌كند به همراه داشته و جمهوري اسلامي آنرا محكوم مي‌كند.»

همچنين وي افزود: «خشونت‌هاي وحشيانه و غير متعارف پليس فرانسه در برخورد با مردمي كه نسبت به شرايط جاري زندگي خود ناراضي و معترض هستند، نمي‌تواند جوابگوي حقوق شهروندي باشد.»

معاون مدير كل غرب اروپا در وزارت خارجه تاكيد كرد كه مقامات فرانسه بهتر است به جاي دخالت در امور داخلي ساير كشورها صداي اعتراض مردم خود را بشنوند و پاسخي غير از خشونت به آنها بدهند.

خامنه ای شخصا دستور کشتار مردم را صادر کرد

ایرنا: عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: درجريان اغتشاشات پس از انتخابات ، قاطعيت و درايت مقام معظم رهبري باعث شد که ازبه ثمر رسيدن يک انقلاب مخملي درکشور جلوگيري شود.

آيت الله"سيد احمد خاتمي" روزپنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان قم افزود:دشمنان تلاش داشتند پس ازحوادث واغتشاشات اخير،انقلاب مخملي مانند آنچه درگرجستان وبلاروس اتفاق افتد در ايران پياده شود که به حمدالله موفق به اين کار نشدند.

امام جمعه موقت تهران گفت:شاه بيت اين کودتا که ابطال انتخابات بود توسط مقام معظم رهبري شناسايي وابطال شد.

وي افزود: حضرت آيت الله خامنه اي، امام وار در خطبه هاي نماز جمعه تهران فرمودند که زيربار اين بدعت(ابطال انتخابات)نمي روم ودر جمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز معظم له بيان کردند که به هيچ وجه زير بار ابطال انتخابات نخواهم رفت.

خاتمي گفت:مطمئنا اگرايشان ذره اي انعطاف به خرج داده بودنداغتشاش از تهران به سراسر کشور سرايت مي کرد ودشمنان به اهداف خود مي رسيدند که به حمدالله اين توطئه دشمنان شکست خورد.

وي دربخش ديگر سخنانش بااشاره به تاکيد امام علي(ع)به واليان خود درخصوص ارتباط مستمر با مردم گفت:سفرهاي استاني ازکارهاي پرافتخار دولت نهم است که براي ارتباط نزديک و مستقيم مسوولان با مردم شکل گرفت.

وي گفت:اين مسير وحرکت دولت درراستاي فرمان حضرت علي(ع) به مسوولان آن زمان بود.

وي ادامه داد: مسوولان نظام اسلامي بايد دراين مسير قدم برداشته که با روي کار آمدن دولت نهم ، به اين دستور امام اول شيعيان بيش از پيش توجه شد

گزارش خوانندگان؛ نحوه کشته شدن یکی از مغازه داران در تهران

اینجانب یکی از همسایگان شهید سعید عباسی در منطقه پونک هستم.
پس از کشته شدن مظلومانه سعید عباسی در تاریخ 30/3/88 در جلوی درب مغازه اش در حوالی خیابان آزادی، دژخیمان وزارت اطلاعات چنان خانواده و فامیل وی را ترساندند که آنها علاوه بر اجازه نداشتن برای برگزاری مجلس ختم و حجله زدن وقتی کسی از همسایه ها هم میپرسید که چطور شد سعید کشته شد خانواده اش میگفتند گلوله تصادفی به وی اصابت کرده.
حالا بعد از گذشت حدود یکماه تازه از پدرش شرح ماجرا اینچنین بیان میگردد.
در تاریخ مذکور وقتی منطقه آزادی و خیابان های اطراف شلوغ شد بسیجی ها و لباس شخصی ها آمدند و به مغازه دارها اخطار دادند که مغازه ها را ببندند، تک تک مغازه داران از ترسشان یکی پس از دیگری شروع به بستن مغازه ها کردند، آنهایی هم که کمی تعلل داشتند با اخطارها و ارعاب لباس شخصی ها میبستند و میرفتند، خیابان ها و کوچه های اطراف لحظه به لحظه شلوغ تر میشد.
من به سعید گفتم بابا بیا ببندیم بریم خیلی خطرناکه و با سعید از مغازه بیرون آمدیم و کرکره ی مغازه را پائین کشیدیم، ما تقریبا در آن راسته آخرین مغازه ای بودیم که داشتیم میبستیم.
سعید نشست تا قفل کرکره را بزند که یکباره یکی از همان بسیجی ها در آن شلوغی به طرف ما آمد، سعید نشسته بود که یکباره و بصورت غیر منتظره ای آن شخص از بالای سر گلوله ای را به سعید شلیک کرد، خون از پشت سر سعید فواران زد، من دیگر نفهمیدم چه شد و فقط پریدم و سر سعید را محکم در بغل گرفتم و صدای فریاد و مبهم محیط شنیده میشد، فقط فریاد میزدم سعید، بابا ، پسرم....
و زمانی به خودم آمدم که دیگر سعیدم رفته بود.
برای تحویل جنازه ی سعید مبلغ 8 میلیون تومان به عنوان پول گلوله از خانواده اش گرفتند و خیلی ها در محل ما این را نمیدانستند و ما تازه متوجه شده ایم.
سران جمهوری اسلامی بدانند تا انتقام خون سعید ها، نداها ، سهراب ها و دهها نفر دیگر خواب را بر دیدگان خود و خانواده شان حرام میکنیم.

تشدید نگرانی رژیم از حوادث احتمالی در نماز جمعه فردا

کیهان حکومتی: برخي از اخبار و گزارش هاي موثق از تلاش گسترده اعضاي ستاد يكي از نامزدهاي اصلاحات در فراهم آوردن تسهيلات لازم!! براي اعزام افراد به نمازجمعه فرداي تهران حكايت مي كند. خبرگزاري هاي خارجي، سايت هاي ضدانقلاب و شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان و برخي از سايت ها و روزنامه هاي مدعي اصلاحات در تفسيرها و تحليل هاي خود پيرامون نمازجمعه اين هفته تهران روي دو نكته تمركز ويژه اي داشته اند، فراخوان مجموعه مخالفان دولت و مخالفان نظام به حضور در نمازجمعه و توصيه به آنها براي سردادن شعارهايي عليه انتخابات و در صورت ممكن عليه نظام. برخي از رسانه هاي ياد شده با اشاره به حمايت آقاي هاشمي رفسنجاني از نامزد شكست خورده جبهه اصلاحات و ناكامي دشمن در آشوب هاي خياباني بعد از انتخابات، از نمازجمعه اين هفته تهران به عنوان يك «فرصت» براي ابراز وجود ياد كرده و هواداران را به حضور چشمگير و طرح شعارهاي ساختارشكن-بخوانيد شعارهاي ديكته شده محافل بيروني- دعوت كرده اند.

*****

شرکت در نماز جمعه فرصتی برای نمایش مخالفان کودتاست

این ایمیل از طرف فعالان داخل کشور برای سایت ارسال شده است:
چهارشنبه، 24 تیر ماه 1388 برابر با 2009 Wednesday 15 July

شرکت در نماز جمعه این هفته تهران فرصتی قانونی برای نمایش مخالفان کودتاست

بحث حضور در نمازجمعه به امامت هاشمی داغ داغ است. بعضی ها شلوغ شدن نمازجمعه را به نفع سبزها نمی دانند. بعضی ها برعکس. این وسط یک چیز گم شده است. لحظه ای فردای روزی را تصور کنید که گارد ضد شورش به نمازگزاران حمله کرده است. لحظه ای را تصور کنید که با قیافه های درهم در ستاد تامین استان نشسته اند و کاسه چه کنم چه کنم بدست گرفته اند که نماز هفته بعد را چه کنند. این استراتژی بود که در مسجد قبا نشان داد خیلی خوب جواب میدهد. وظیفه ماست که این فرصتها را کشف کنیم و درست استفاده کنیم. دقت کنید که شعار دادن در نماز جمعه ممنوع نیست. کافی است که گروهی شروع به الله اکبر گفتن کنند و دور هم جمع شوند. شعارهای بعدی اش وقتی جمعیت زیاد شد خودش می آید. موقعش که شد و دستها بالا رفت و شعارها لرزه به خیابانهای اطراف دانشگاه تهران انداخت، همه چیز معلوم خواهد شد. یادتان باشد ما هم فیلم بردار داریم. ما هم دوربین داریم. ما هم موبایل داریم. و نکته آخر : فعلا موسوی و خاتمی گفته اند که میروند. شاید نتوانند. منتظر حرف موسوی نباشید. نماز جمعه این هفته بهترین جاست و بهترین فرصت است.

فراخوان مادران عزادار برای سوگواری عمومی

شهادت سهراب اعرابی ، جوان 19 ساله، که در راهپیمایی آرام و مسالمت آمیز 25 خرداد در خیابان آزادی توسط نیروهای بسیجی به گلوله بسته شد را به ملت ایران و مادر داغدیده اش خانم پروین فهیمی یکی از مادران صلح ایران ، تسلیت می گوییم .
شنبه 27 تیرماه 88 چهارمین هفته ای است که مادران عزادار از ساعت 7 تا 8 غروب به نشانه ی عزاداری در پارک ها جمع می شوند و با سکوت و بدون هیچ گونه شعارو نوشته ای به یکدیدگر تسلیت می گویند و نشان می دهند روز و ساعتی که ندا آقا سلطان بیرحمانه به قتل رسید فراموش نمی شود . عجیب آنکه ، قلب سرشار از عشق سهراب نیز در غروب 25 خرداد مورد هدف گلوله دشمنان آزادی قرار گرفته است .
از آنجا که غروب روزهای شنبه نیروهای انتظامی به صورتی غیر قانونی مادران را در پارک های تعیین شده ، تهدید و از پارک ها بیرون می کنند و اگرکسی اطاعت نکند ، دستگیر می شود از همه ملت ایران ، زنان و مردان می خواهیم شنبه ها ساعت 7 تا 8 غروب به هر پارکی که مایل هستند برای همبستگی با مادران عزادار رفته و بهر شکل ممکن مادران را تنها نگذارند .
ودر صورت امکان ، پیاده روی کنند ، به یکدیگر تسلیت بگویند ،گل تقدیم هم کنند ، روی نیمکت ها آرام بنشینند ، ِروبان سیاه به در ختان آویزان کنند یا شمعی روشن کنند و بهر شکل ممکن با حفظ امنیت خود و دیگران همبستگی و اعتراض خود را به نمایش بگذارند .
و گزارش ها و عکس های خود را به وبلاگ مادران عزادار به آدرس زیر ارسال کنند .

ما تا آزادی فرزندان مان و مجازات قاتلان هموطنان مان از پا نخواهیم نشست .

وعده ما شنبه 27 تیر در تمام پارک های ایران مادران عزادار
24/4/88 www.mournmothers.blogfa.com

2009-07-15_Tehran_Night chants_Nightly protests

مراسم ويژه در مقابل منزل سهراب اعرابی، تصاوير ويژه از ديدار کروبی، حبيب الله پيمان، رخشان بنی اعتماد و شمس لنگرودی از خانواده اعرابی

http://news.gooya.com/politics/archives/2009/07/090828.php

Sohrab Aarabi July 15 - 24 Tir ( Shahrak Apadana)