۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

آیا عیسی خداوند بود؟


نگارنده نمی تواند به این نتیجه برسد که عیسی دروغگو یا دیوانه بود. تنها راهی که باقی می ماند این است که او را همانطور که ادعا کرد بعنوان مسیح٬ پسر خدا قبول داشت.
موقعیکه درباره این موضوع با یهودیان صحبت می کنیم پاسخ ایشان جالب است. ایشان معمولاً می گویند که عیسی یک شخص اخلاقی٬ درستکار٬ رهبر دین و مردی نیک و یک پیامبر بود. در تعقیب اظهارات ایشان٬ ادعاهای عیسی درباره خودش و استدلالهایی را شبیه آنچه که در پستهای قبل دیده ایم با ایشان در میان می گذارم. موقعیکه از ایشان می پرسم که آیا عیسی دروغگو بود٬ به تندی می گویند نه. سپس می پرسم٬ فکر می کنید عیسی دیوانه بود؟ و ایشان جواب می دهند٬ البته٬ نه. ولی همینکه می پرسم آیا اعتقاد دارید که عیسی خدا است؟ بدون هیچ تاملی و بطور محکم اظهار می دارند٬ مطلقاً نه. با وجود این٬ شخص باید یکی از این شق را قبول داشته باشد.
موضوع این نیست که کدام یک از این سه شق ممکن است درست باشد چون هر یک از این سه شق ممکن است قابل قبول باشد. اصل موضوع این است که کدامیک از این سه احتمال بیشتری دارد که درست باشد؟ سوال اینکه عیسی کیست مانند یک امتحان و معمای زیرکی و هوش نیست.
نمی توانیم که عیسی را بعنوان یک استاد بزرگ اخلاقیات قبول و بدست فراموشی بسپاریم. این شق معتبر نیست. او باید یکی از این سه باشد: دروغگو٬ دیوانه یا خدا. باید از این سه یکی را انتخاب کنیم. اما همانطور که یوحنای رسول نوشت٬ اینقدر نوشته شد تا شما ایمان بیاورید که عیسی٬ مسیح و پسر خدا است و مهمتر از همه تا ایمان آورده بوسیله نام او صاحب حیات جاودان شوید. ( عهد جدید یوحنا ۲۰: ۳۱ ).
روشن است که شواهد به نفع انتخاب شق عیسی بعنوان خداوند است. اما بعضی این گواهی قوی را رد می کنند زیرا قبول آنها به معنای این است این اشخاص باید طرز زندگیشان را تغییر دهند. اما این مردم آمادگی ندارند که مسئولیتهای اخلاقی را که در قبال خداوند خواندن عیسی پیش می آید قبول کنند.

پیدایش- چرا خدا انسان را به گونه ای آفرید که بتواند گناه کند؟


عیسی مسیح فرمود: سرانجام وقتی مژده انجیل به گوش همه مردم جهان رسید و همه از آن با خبر شدند٬ آنگاه دنیا به آخر خواهد رسید. ( انجیل متی ۲۴: ۱۴ )

خوب٬ آیا می توانست او را به گونه دیگری خلق کند؟ آیا امکان داشت موجودی بدون قدرت انتخاب وجود داشته باشد؟ (( آزادی ))- آزادی تفکر٬ آزادی وجدان- هدیه خدا به انسان است٬ حتی اگر انسان آزادی خود را برای بی اطاعتی از خدا بکار برد.
در یک تصادف قطار٬ مهندس آن که می توانست با پریدن از قطار زندگی خود را نجات بخشد٬ در محل کار خود باقی ماند و در نتیجه مسافران را نجات داد ولی زندگی خود را از دست داد. آنها بنای یادبودی ساختند٬ نه برای قطار٬ چرا که قطار فقط کاری انجام داده بود که از دستگاهها و ماشینهای آن برمیآمد. آنها بنای یادبود را برای مهندسی ساختند که به اراده خود انتخاب کرد که زندگی خود را ببازد تا مسافران را نجات بخشد. اگر در طبیعت ما تمایل دیگری بجز اطاعت نباشد٬ چه فضیلتی در اطاعت ما از خدا وجود دارد؟ ولی اگر به انتخاب خود و بر خلاف گرایش طبیعتمان از خدا اطاعت کنیم٬ ارزش دارد.

بدون رهبر خردمندانه٬ ملت در زحمت می افتد٬ اما وجود مشاوران زیاد امنیت کشور را تضمین می کند. ( امثال سلیمان ۱۱: ۱۴ )

دستگيری دهها نفر دیگر در زاهدان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دادستان رژیم در زاهدان از دستگیری دهها نفر دیگر در این شهر خبر داد و ادعا کرد این افراد در ناآرامی های اخير زاهدان دست داشتند.
وی گفت 58 نفر ايرانی و 30 نفر از اتباع بيگانه‌ (افغان) به اتهام مشارکت در اغتشاش، آتش‌ سوزی، تخريب، سرقت منازل و ضرب و شتم بعد از درگيری‌ های اخير زاهدان بازداشت شدند.
منابع محلی گفتند احتمال می رود دستگاه قضايی رژیم برای ایجاد رعب و وحشت هرچه بیشتر در میان مردم زاهدان، تعدادی از این افراد را طی روزهای آینده اعدام کند.

تشیع جنازه کشته شدگان اهل سنت در تاریکی شب

كميته اديان كانون دفاع از حقوق بشر در ايران- آلمان
تشیع جنازه مخفیانه و ممنوعیت هر گونه مراسمی برای شهدای اهل سنت در کردستان
سنی نیوز : اجساد شهدای اهل سنت در در گیری های سنندج تحویل خانوادهایشان گردید. مادران و پدران داغ دیده حادثه یورش نیرهای انتظامی و امنیتی به مهمانی یک جوان مذهبی در سنندج بعد از چند روز اجساد عزیزیان خود را دریافت کردند تشیع جنازه این افراد بنا به دستور نیروهای اطلاعات در تاریکی شب و با حضور فقط چند نفر انجام شد.نیروهای امنیتی برگزاری هر گونه مراسمی را ازجانب خانواده هایشان ممنوع کردند .در درگیرهای چهارشنبه هفته گذشته در سنندج به یک مهمانی سه جوان فعال مذهبی اهل شهرستان جوانرود و یک عراقی کشته وتعدادی نیز زخمی و دستگیر شدند.خبر دیگر از مناطق کردنشین حاکیست که احضار جوانان اهل سنت و جماعت از جانب اداره اطلاعات به بهانه مبارزه با سلفیت همچنان ادامه دارد.

پیدایش- ولی آیا خدا از پیش نمی دانست که انسان گناه خواهد کرد؟


عیسی مسیح فرمود: در آن روزها ( زمانهای آخر ) اگر کسی به شما بگوید که مسیح به فلان جا آمده است٬ یا او اینجا یا آنجاست٬ باور نکنید. چون از این مسیح ها و پیغمبران دروغین زیاد خواهند آمد و حتی معجزات حیرت انگیز نیز خواهند کرد٬ بطوری که اگر ممکن بود حتی برگزیدگان خدا را هم گمراه می کردند. من از ابتدا اینها را گفتم تا مواظب باشید. ( انجیل متی ۲۴: ۲۴- ۲۵ )

بله٬ و نتایج وحشتناک گناه و نیز پیامد نهایی آن را از پیش می دانست. ما رنج می بینیم و زحمت می کشیم٬ متحیر و متعجبیم که چرا خدا چنین دنیایی ساخته است. ولی روزی٬ پس از اینکه همه چیز به پایان برسد٬ درد و رنج و تحیر ما نیز پایان خواهد گرفت. و همراه با نجات یافتگان همه اعصار با هللویاهای بی پایان خدا را ستایش خواهیم کرد. بخاطر اینکه ما را چنانکه خواست آفرید و به حیات و شادی و جلال در ابدیت بی نهایت هدایت کرد ( مکاشفه ۱۹: ۱- ۸ )

زیبایی در زن نادان مانند حلقه طلا در پوزه گراز است. ( امثال سلیمان ۱۱: ۲۲ )

پیدایش- تاثیر گناه بر طبیعت

عیسی مسیح فرمود: آسمان و زمین از بین خواهد رفت٬ اما کلام من تا ابد باقی خواهد ماند. ( انجیل متی ۲۴: ۳۵ )
اینجا در نخستین صفحات کتاب مقدس٬ شرحی ابتدایی از طبیعت٬ بدان گونه که امروزه آن را می بینیم٬ داده شده: نفرت مشترک مردم از مار ( ۳: ۱۴ و ۱۵ )٬ درد به هنگام وضع حمل ( ۳: ۱۵ )٬ رویش خودبخود علف های هرزه٬ در حالی که گیاهان مفید و مغذی باید با زحمت کاشته شوند ( ۳: ۱۷- ۱۹ )٬ و نیز بارقه ای از مسیح در ذریت زن ( ۳: ۱۵ )٬ و در قربانی و کفاره ( ۴: ۴ ).

زن خوب٬ تاج سر شوهرش است٬ ولی زن بی حیا مانند خوره جان او را می خورد. ( امثال سلیمان ۱۲: ۴ )

به آتش کشیدن کلیسایی در هند توسط گروه‌های ضد‌مسیحی

به گزارش سایت شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از BosNewsLife- پس از اینکه چندین شورشی ناشناس کلیسایی را در شرق هندوستان به آتش کشیدند، مسیحیان انجیلی این منطقه با مشکلات عدیده‌ای در راستای بازسازی این بنا روبه‌رو شدند.
سازمان مدافع حقوق بشر ICC اعلام کرد که این گروه ضد مسیحی در جریان آخرین حادثه از سری حملات خود، کلیسای "روح‌القدس" را آتش زدند.
به گفته شاهدین ماجرا شورشیان درب ورودی را تخریب می‌کنند و داخل کلیسا را به آتش می‌کشند. این آتش‌سوزی همچنین موجب تخریب مبلمان چوبی، منبر کلیسا و ستون‌های چوبی متصل به سقف شد. اما خوشبختانه با وجود تخریب ستون‌هایی که وزن سقف را متحمل می‌شد، سقف ساختمان تخریب نشده است.
همسایگان حدود ساعت ۲ نیمه‌شب متوجه آتش‌سوزی کلیسا شده و فوراً به کشیش کلیسا، آقای رورند کلینتون و اعضاء خبررسانی می‌کنند.
به گفته ICC: "چندین عضو کلیسا بلافاصله پس از مطلع شدن، خودشان را به مکان مربوط می‌رسانند تا آتش‌سوزی را مهار کنند، اما با وجود تلاش بسیار موفق به حفظ آنچه که درون ساختمان بود، نشدند."
کشیش کلینتون و شیخ‌های کلیسا پلیس را از حادثه اتفاق افتاده مطلع می‌سازند اما پلیس هیچگونه اقدامی در راستای دستگیری مظنونین انجام نمی‌دهد.
ICC در این زمینه افزود: "کشیش کلینتون ابراز نگرانی می‌کند که این حادثه توسط مالک زمین مجاور ساختمان کلیسا ترتیب داده شده باشد. چرا که او در گذشته از علاقه خود نسبت به شروع آپارتمان سازی در ملک کلیسا حرف زده بود."
حادثه اخیر، تأییدی بر وخامت اوضاع و جو ضد مسیحی حاکم بر مناطق مختلف هندوستان، که جامعه‌ای هندو مذهب با بیش از ۱ میلیارد جمعیت است، بود.

وضعیت حقوق بشر در دوران احمدی نژاد وخیم تر شده است

شیرین عبادی، وکیل دادگستری و برندۀ جایزۀ صلح نوبل، در گفتگوئی با خبرگزاری رویترز گفت وضعیت رعایت حقوق بشر درجمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به وخامت بیشتری گرائیده است اما رقبای میانه رو او در انتخابات ریاست جمهوری امید به بهبود این وضعیت را بر می انگیزند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رادیو فرانسه، رویترز در گزارش خود یادآوری می کند که به گفتۀ گروه های مدافع حقوق بشر و دیپلمات های مقیم ایران، دولت محمود احمدی نژاد از آغاز زمامداری خود اقدام های سرکوبگرانه را علیه ناراضیان و منتقدان تشدید کرده است.
شیرین عبادی- یکی از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر در ایران- تأکید می کند که بازداشت دانشجویان، فعالان سندیکائی وفعالان حقوق زنان در چهار سال اخیر افزایشی چشمگیر داشته و شماراعدام ها نیز روبه فزونی داشته است.
شیرین عبادی می گوید: " دولت ایران نمی خواهد به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارد. امیدوارم هر کسی که در این انتخابات به عنوان رئیس جمهوری انتخاب خواهد شد احترام بیشتری به حقوق بشر بگذارد."
رویترز در ادامۀ گزارش خود می نویسد شیرین عبادی در خارج از ایران شناخته شده است اما تأثیری محدود بر روند امور در ایران دارد و رسانه های دولتی اشاره ای به فعالیت های او نمی کنند و سال گذشته دفتر کانون مدافعان حقوق بشر به بهانه نداشتن مجوز قانونی تعطیل شد.
علاوه براین، خانم عبادی به افزایش شمار زندانیان سیاسی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز اشاره می کند. رویترز پس از اشاره به محدودیت ها و مشکلاتی که در سال های اخیر برای خانم عبادی به وجود آمده و یادآوری این که هنوزهم شعار "مرگ بر پیرزن آمریکائی" بر روی دیوار منزل او به چشم می خورد می نویسد این بانوی شصت ویک ساله اعتراف می کند که "می ترسد" ولی در عین حال تأکید می کند که این "ترس" او را "به کاهش فعالیت هایش" وادار نکرده است.
کاندیدا ها با نقض حقوق شهروندان چه خواهند کرد؟
کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه با انتشار بیانیه ای کاندیداهای ریاست جمهوری را در مقابل این پرسش قرار داد که با نقض حقوق شهروندان و بازداشت شدگان چگونه برخورد خواهند کرد.
این بیانیه از کاندیداها خواسته است که راهکار های خود و نیز ساختار حقوقی و اجرائی مورد نظرشان را برای عمل به این تعهدات به مردم ارائه دهند. بعقیده این کمیته بخش مهمی از نادیده گرفتن حقوق شهروندی از سوی مراجع و ضابطان قضائی انجام می گیرد.
بیانیه توضیح می دهد که " سوء رفتاربا متهمان" به رویه جاری نهاد های قضائی مبدل شده است. بیانیه سپس به یکی دیگر از مشکلات اشاره می کند که ناشی از آن بخش از قوانین عادی هستند که خود ناقض حقوق شهروندان بشمار می روند. این موارد بیشتر در قوانین جزائی کشور بچشم می خورند. بیانیه سپس به موارد دیگری از نقض حقوق شهروندان می پردازد که این بار توسط ضابطانی انجام می گیرند که تحت اقتدار قوه مجریه عمل می کنند.
کمیته پیگیری بازداشت های خود سرانه از کاندیدا های ریاست جمهوری خواسته است که راهکار های خود را هم برای مقابله با تخلفات مجریان قوه قضائیه ، هم در راستای تغییر قوانین جزائی ناقض حقوق شهروندان وهم در باره چگونگی برخورد با ضابطان قوه مجریه ، با مردم در میان گذارند.

ادامه بازداشت یک شهروند کرد به اتهام همکاری با احزاب مخالف

آژانس خبری موکریانسرویس حقوق بشر
یک شهروند سنندجی به نام فتح ا... صفاری که حدود چهار ماه پیش توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش درسنندج دستگیر و زندانی شد، همچنان بلاتکلیف می باشد.
اتهام نامبرده که حدود 50 سال سن دارد همکاری با يکی از احزاب مخالف نظام عنوان شده است .
گفتنی است فتح ا... صفاری مدتی از ايام بازداشت خود را در بازداشتگاه اطلاعات سنندج بوده و هم اکنون در زندان مرکزی این شهر بسر می برد.

آخرین وضعیت زوج تبريزی محکوم به سنگسار

آینده نیوز: سخنگوي قوه قضاييه اعلام کرد: حکم سنگسار زوج تبريزي هنوز نهايي نشده است. "عليرضا جمشيدي" اين مطلب را در پاسخ به سئوالي در خصوص صدور حکم سنگسار "رحيم محمدي" و "کبرا بابايي" بيان کرد. "محمد مصطفايي" وکيل اين زوج چندي پيش، از صدور حکم سنگسار براي اين زوج به اتهام زناي محصنه خبر داده بود.
سخنگوي دستگاه قضايي در پاسخ به سئوال ديگري درباره دستور توقف اجراي حکم قصاص براي "محمدرضا حدادي" از سوي آيت الله هاشمي شاهرودي به مدت دو ماه نيز گفت: معمولا، دستور توقف اجراي حکم قصاص، فرصتي براي وکيل، متهم و خانواده اوست تا رضايت طرف مقابل را به دست آورند.
جمشيدي با بيان اينکه قصاص قابل گذشت است، تصريح کرد: اين فرصت دوماهه براي اين است که متهم و خانواده اش رضايت شاکي کسب کنند ولي اگر اين اتفاق نيفتد ، طبيعي است که کار ديگري نمي توان انجام داد مگر اينکه قانون تغيير کند .
اکنون لايحه مجازات اسلامي در کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي درمراحل نهايي بررسي است که بر اساس بخشي از اين لايحه که به تصويب اعضاي اين کميسيون رسيده است، حدود و قصاص براي اطفال زير 18 سال اجرا نخواهد شد.
بر اساس اين مصوبه، اطفالي که بالغ شرعي هستند (سن بلوغ شرعي براي دختر 9 سال و براي پسر 15 سال است) اما زير 18 سال سن داشته باشند، چنانچه شبهه در کمال عقل و رشد آنها به وجود آيد، حدود و قصاص براي آنها اجرا نمي شود.
اعضاي کميسيون قضايي مجلس طبق اصل 85 قانون اساسي، اين لايحه را بررسي مي کنند که اين لايحه پس از تصويب آنها، براي تبديل شدن به قانون بايد به تاييد شوراي نگهبان برسد.
به گفته "محمد مصطفايي" که وکيل اين متهم 20 ساله نيز مي باشد، حدادي به اتهام قتل در 15 سالگي به قصاص محکوم شده است.
سخنگوي دستگاه قضايي درباره اعدام افسانه رحماني نيز گفت که وي مجازات هاي متعددي داشته که يکي از آنها مجازات قصاص بوده است.
افسانه رحماني به جرم همسرکشي به اعدام و به جرم زناي محصنه به سنگسار محکوم شده بود که گفته مي شود 29 ارديبهشت ماه ، حکم اعدام وي در زندان عادل آباد شيراز اجرا شد.

شکنجه شهروندان بلوچ و جان باختن یک تن دیگر در زاهدان


فعالان حقوق بشر در ایران
یکی از مجروحان درگیریهای اخیر زاهدان جان باخت و تعداد بسیاری از بازداشت شدگان از شکنجه خود خبر میدهند.
روزگذشته مورخه 15 خردادماه "عبدالبصیر موسی زهی" شهروند بلوچ ساکن زاهدان که در طی خشونت های اخیر این منطقه مجروح شده بود در بیمارستان مرکزی این شهر جان خود را از دست داد.
علیرغم صدها بازداشت شده خشونت های اخیر مناطق بلوچ نشین، به دلیل فضای امنیتی منطقه و هراس خانواده ها از پیگیری وضعیت فرزندان خود از سرنوشت صدها شهروند بازداشت شده اخیر اطلاع چندی در دست نیست.
در همین رابطه تعدادی از شهروندان بلوچ که اخیراً آزاد شده اند در گفتگو با مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از بازداشت خودسرانه و جمعی خود، ضرب و شتم، هتاکی و عدم رعایت حداقل موارد قانونی در خصوص بازداشت شدگان اطلاع میدهند.
آنان عنوان می دارند به خاطر مذهب و قومیت خود مورد تحقیر قرار گرفته اند.
لازم به توضیح است به لحاظ شرایط امنیتی منطقه و فقدان حضور نهادهای مدنی، اطلاع رسانی از این منطقه با دشواریهای متعددی روبه رو است.