۱۳۸۸ تیر ۱۸, پنجشنبه

اعتراضات جوانان و مردم در چند نقطه تهران

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
بنابه گزارش رسیده از تهران ، لحظاتی پیش تعدادی از جوانان در میدان انقلاب اعتراضات خود را آغاز کردندو نیروهای سرکوبگر بسوی آنها یورش بردند.تعداد زیادی از جوانان و دانشجویان در میدان انقلاب تجمع کردند و اعتراضات خود را از لحظاتی پیش آغاز کردند .از خیابان آزادی و فردوسی و نقاط مختلف به سمت میدان انقلاب در حال حرکت هستند . جوانان شعارهایی مانند مر گ بر دیکتاتور و نترسید نترسید ما همه با هم هستیم. درگیریها در میدان انقلاب از شدت بیشتری برخوردار است.تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر در خیابانها مسقر شدند و تعداد آنها بسیار زیاد می باشد و در مواردی به جوانان حمله می کنند و آنها را مورد ضرب وشتم قرار میدهند همچنین اقدام به پرتاب گاز اشک آور بسوی تجمع کنندگان می کنند.
18 تیر 1388 برابر با 9 ژولای 2009

عکس های با کیفیت از تظاهرات امروز ۱۸ تیر

بازداشت یک فعال مدنی در تهران

سایت تغییر برای برابری: كاوه مظفري در حالیكه عصر امروز، به همراه خانم بيات (مادر همسرش) به دليل وخامت حال ايشان راهي بيمارستان مصطفي خميني واقع در خيابان ايتاليا بودند توسط ماموران امنيتي در نزديكي خانه خود باز داشت شد.
خانم بيات می گوید به خاطرتظاهرات 18 تیرماه مسيرها بسته بود و موفق نشدیم به بیمارستان برسیم و مجبور شدیم برگردیم ، در راه بازگشت به منزل، كاوه را نيروهاي لباس شخصي دستگير کردند .این در حالی است که حال عمومی خانم بيات اصلا مساعد نبوده و از ماموران مي خواهد كه كاوه را آزاد كنند با این حال آنها هيچ توجهي به خواسته او نمي كنند و با گفتن اينكه " اين شخص كاوه مظفري است و شناسایی شده است" او را به يكي از ون هاي گشت ارشاد كه به منظور انتقال بازداشته شده های اعتراضات خیابانی در آنجا حضور داشت، منتقل می کنند. بنا بر اظهارات خانم بیات، ایشان نیز تهدید به دستگیری شده بودند.کاوه مظفری فعال جنبش زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا، روز 4 تیرماه، پس از 54 روز از به قید وثیقه 50 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

Iran Tehran, Tazahorat, bejang ta bejangim, 09 July 09, 18 Tir 1388,

اعتراضات مردم به نقاط مختلف تهران گسترش یافته است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
بنابه گزارش رسیده از تهران ، تعداد زیادی از مردم وجوانان در حال حاضر بسوی میدان آزادی در حرکت هستند .مردم و جوانان از طرف میدان آزادی و توحید و سایر خیابانها که قصد داشتند به سوی میدان انقلاب بروند و در آنجا اجتماع خود را برگزار کنند با انبوهی از نیروهای سرکوبگر مواجه شدند و راه آنها را سد کردند .گفته می شود مسیر توحید به سوی انقلاب بصورت کامل توسط سرکوبگران بسته شده. مردم و جوانان مسیر خود را عوض کردند و به سوی میدان آزادی در حال حرکت هستند. گزارشهایی حاکی از تجمع مردم در میادین مختلف شهر است. همچنین لحظه به لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود. اعتراضات بصورت متمرکز نمی باشد بلکه در سطح شهر پراکنده شده است. جوانان با شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور و نترسید نترسید ما همه با هم هستیم به اعتراضات خود ادامه میدهند.نیروهای گارد ویژه ،سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها بصورت بسیار گسترده ای در خیابانهای تهران حضور دارند. آنها با باتوم و گاز اشک آور بسوی مردم حمله می کنند و مردم را مورد ضرب وشتم خود قرار میدهند.همچنین هلی کوپترهای نظامی بر فراز خیابانهای تهران به پرواز در آمده اند.
18 تیر 1388 برابر با 9 ژولای 2009

۳۱ ویدیو از تظاهرات ۱۸ تیر در تهران

http://www.youtube.com/user/peive17#play/uploads/0/4QzsVXjCrYg

Iran: July 09 2009 - 18 tir 1388

18 tir 9 july bolvare keshavarz jamalzade

وحشت استاندار رژیم در تهران از تظاهرات 18 تیر

خبرگزاری حکومتی فارس: استاندار تهران گفت هيچ گونه مجوزي براي تجمع و راهپيمايي در روز 18 تير نه درخواست شده و نه مجوزي صادر شده است. مرتضي تمدن گفت: دشمنان از آرامش ايجاد شده پس از فتنه‌گريهاي بعد از انتخابات عصباني هستند و تلاش دارند از طريق سایتها و شبكه‌هاي ضد انقلاب به آرامش موجود لطمه بزنند. آنها در طي روزهاي اخير با اقدامات مذبوحانه در صدد فتنه‌گري برآمده‌اند.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواهان سفر به ایران

صدای آمریکا: شش کارشناس سازمان ملل متحد از دولت ایران خواسته اند به آنها اجازه دهد برای ارزیابی شرایط کشور، در پی ناآرامی های پس از انتخابات، به آنجا بروند.
کارشناسان حقوق بشر در بیانیه مشترکی که روز چهارشنبه انتشار یافت، نسبت به گزارشها در خصوص دستگیری های انبوه و اقدام پلیس و نیروهای انتظامی در استفاده بیش از اندازه از زور، از زمان اعلام نتایج انتخابات، ابراز نگرانی کرده اند.
بیانیه، از تهران می خواهد درخواست های کارشناسان برای سفر به ایران را قبول کند، و می افزاید تهران باید به دعوت خود از کارشناسان سازمان ملل متحد برای انجام دیدارهای رسمی احترام بگذارد.
پلیس ایران بیش از یک هزار فعال سیاسی، روزنامه نگار، و افراد دیگری را که مقامات امنیتی می گویند با تظاهرات پس از انتخابات ارتباط داشتند، دستگیر کرده است.
کارشناسانی که می خواهند به ایران بروند، تحقیقگران مستقلی هستند که بر بازداشت ها و اعدام های خودسرانه، ناپدید شدن های اجباری، مجازات و دفاع از حقوق بشر تمرکز دارند.

کوی دانشگاه 18 تیر 1388 - kooye daneshgah

خبرنامه امیرکبیر: نیروهای لباس شخصی مجهز به سلاح های سرد و گرم با همراهی موتورسواران سازماندهی شده به برخی از خوابگاه های دانشگاه امیرکبیر حمله کردند. نیروهای لباس شخصی در حمله به خوابگاه گلشن در خیابان به آفرین، با ورود به خوابگاه، تعدادی از دانشجویان و نگهبانان خوابگاه را مورد ضرب و شتم قرار دادند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، نیروهای لباس شخصی بخش هایی از ساختمان و امکانات خوابگاه را نیز تخریب کردند. در این حمله این افراد از گاز اشک آور استفاده کرده و به سالن مطالعه، حمام، نمازخانه و طبقات مختلف خوابگاه گلشن حمله کردند. از وضعیت چند تن از دانشجویان این خوابگاه پس از این حملات اطلاعی در دسترس نیست. همچنین نیروهای لباس شخصی به همراهی نیروهای نظامی به درب خوابگاه یاوری دانشگاه امیرکبیر نیز مراجعه نموده و به تهدید دانشجویان پرداختند. نیروهای لباس شخصی اعلام کرده اند که امشب مجددا به خوابگاه ها حمله خواهند کرد.

Iran_Tehran_July 9_18 Tir_Part 14__تهران 18 تیر

Iran: July 09 2009 - 18 tir 1388

18 تیر 1388

Iran_Tehran_July 9_18 Tir_Part 15__تهران 18 تیر

در اطراف دانشگاه تهران درگیری رخ داد

با وجود تلاش نیروهای امنیتی برای ممانعت از برگزاری تجمعی به مناسبت دهمین سالگرد حوادث 18 تیر، معترضان در اطراف میدان انقلاب تهران تجمع هایی برگزار کرده اند و اخباری درباره شلیک گاز اشک آور به سمت معترضان در اطراف دانشگاه تهران منتشر شده است. یک شاهد عینی از تجمع گسترده مردم در غرب میدان انقلاب تهران و در کوچه های خیابان جمالزاده و آزادی و تلاش آن ها برای حرکت به سمت میدان انقلاب خبر داده است. اما به گفته این منبع هجوم مردم به سمت میدان انقلاب با پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی مواجه شده و مردم پس از تجمع دوباره به کوچه های اطراف رانده می شوند. دلیل تجمع در غرب میدان آزادی، حضور گسترده و تلاش نیروهای امنیتی برای در اختیار گرفتن شرق این میدان است که محل دانشگاه تهران در آنجا قرار دارد. شبکه سی ان ان شمار معترضان را بین دو تا سه هزار نفر برآورد کرده است.

کوی دانشگاه 18 تیر 1388 - kooye daneshgah

Iran_Tehran_July 9_18 Tir_Part 20_تهران خیابان انقلاب 18 تیر

Iran_Tehran_July 9_18 Tir_Part 14__تهران 18 تیر