۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

دستگیری دو تن دیگر در سنندج

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: فرزاد حاجی میرزای و خواهرش پرشنگ که رو ز یکشنبه جهت پیگیری پرونده قضایی به شعبه 1 دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کرده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
فرزاد حاجی میرزای و خواهرش پرشنگ که رو ز یکشنبه جهت پیگیری پرونده قضایی به شعبه 1 دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کرده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
فرزاد حاجی میرزایی پس از 16 ماه بازداشت سه روز پیش با قرار وثیقه 430 میلیون تومانی آزاد شده بود.
خانواده حاجی میرزای از مکان بازداشت فرزندان خود و یا اتهام آنها اظهار بی اطلاعی میکنند.

نامه محبت آمیز پدرآسمانی


نامه محبت آمیز پدرآسمانی، در واقع منتخبی از آیات کلام خدا می باشد برای شما برادر و خواهر عزیز , کلام او باعث برکت است


فرزند منشاید تو مرا نشناسی، اما من همه چیز را در مورد تو می‌دانم. مزامیر 139: 1

من از نشستن و برخاستن تو آگاهم. مزامیر 139: 2

من از همه راهها و طریق‌های تو با اطلاع هستم. مزامیر 139 :3

حتی موهای سر تو را تک به تک شمرده‌ام. متی 10 :29-31

و تو را به شباهت خود آفریدم. پیدایش 1: 27

در من تو حیات داری و حرکت می‌کنی و بوجود آمدی. اعمال رسولان 17: 28

زیرا تو از نسل من هستی. اعمال رسولان 17: 28

من تو را حتی قبل از بوجود آمدنت می‌شناختم. ارمیاء 1 :4-5

من تو را در زمانی که آفرینش را خلق می‌نمودم انتخاب کردم. افسسیان 1: 11-12

تو به طور تصادفی بوجود نیامدی و تمام روزهای زندگی تو در دفتر من ثبت شده است. مزامیر 139: 15-16

من زمان معین تولد تو را و اینکه در کجا ساکن شوی را قرار دادم. اعمال رسولان 17: 26

تو بطور عجیب و مهیبی ساخته شدی. مزامیر 139: 14

و من تو را در رحم مادرت نقش بستم. مزامیر 139: 13

و تو را به پیش آوردم تا روزی که تو متولد شدی. مزامیر 71 :6

اگرچه من بطور نادرستی بتوسط افرادی که مرا نمی‌شناسند به تو معرفی شدم. یوحنا 8: 41-44

اما باید بگویم که از تو خشمگین و غضبناک نیستم، بلکه منشاء عشق و محبت هستم. اول یوحنا 4: 16

و این آرزوی من است تا تو را مورد محبت و رحمت خود قرار دهم. اول یوحنا 3: 1

تنها چون تو فرزند من هستی و من پدر تو. اول یوحنا 3 :1

من می‌توانم بیش از پدر زمینی تو به تو ببخشم. متی 7 :11

چرا که من پدر کاملی هستم. متی 5: 48

هر هدیه نیکو که تو دریافت می‌کنی، از دستهای من است. یعقوب 1: 17

نقشه من برای آینده تو همیشه همراه با امید بوده است. متی 31:6-33

زیرا که من تو را با عشقی جاودانه دوست دارم. ارمیاء 29: 11

افکار من در مورد تو بی انتها است همانطور که دانه‌های شن در کنار دریا. مزامیر 139: 17-18

من از وجود تو شادم و برای تو سرود می‌خوانم. صفنیا 17:3

و از احسان نمودن به تو هرگز متوقف نخواهم شد. ارمیاء 40:32

تا من به تو چیزهای عجیب و بزرگ را نشان دهم. ارمیاء 33 :3

اگر با تمام دل و جان بدنبال من باشی مرا خواهی یافت. تثنیه4 :29

اشتیاق خود را بر من قرار بده و من آرزوی قلبی تو را به تو خواهم داد. مزامیر 37: 40

چرا که در واقع این من هستم که آنرا می‌توانم به تو ببخشم. فیلیپیان 2: 13

من می‌توانم بیش از آنچه که تو تصور کنی برای تو انجام دهم. افسسیان 3: 20

چرا که من مشوق بزرگ تو هستم. دوم تسالونیکیان 16:2-17

همچنین من پدری هستم که تو را در زمانهای سختی آرامی می‌بخشم. دوم قرنتیان 1: 3-4

زمانی که قلب تو شکسته است من نزدیک تو هستم. مزامیر 18:34

همانطور که یک چوپان گوسفند خود را حمل می‌کند، من نیز همچنین تو را در آغوش خود دارم. اشعیاء 40: 11

یک روز تمامی اشک‌های تو را پاک خواهم کرد. مکاشفه 3:21-4

و تمامی دردها و رنج‌های تو را که در این زمین متحمل شدی بر خواهم داشت. مکاشفه 21: 3-4

من پدر تو هستم و تو را محبت می‌کنم همانطور که پسر خود عیسی را محبت نمودم. یوحنا 17: 23

چون در عیسی عشق و محبت من برای تو آشکار شد. یوحنا17 :26

و او معرف حقیقی وجود من است. عبرانیان 1: 3

زیرا او آمد تا نشان دهد که من برای تو هستم و نه به ضد تو. رومیان 8: 31

و تا بگوید که من گناهان و خطایای تو را نمی‌شمارم.دوم قرنتیان 5: 18-19

عیسی مرد تا من و تو امروز با هم مصالحه داشته باشیم. دوم قرنتیان 5: 18-19

و مرگ او نهایت عشق و فداکاری من برای توست. اول یوحنا 10:4

زیرا که من همه چیز را برای تو دادم تا تو را داشته باشم. رومیان 8: 31-32

اگر تو این هدیه فرزند من عیسی را بپذیری، تو مرا پذیرفته ای. اول یوحنا 2: 23

و هیچ چیز دیگر نمی‌تواند تو را از من جدا کند. رومیان 38:8-39

به منزل من بیا و من برای تو جشن بزرگی بر پا خواهم کرد. جشنی که تا به حال آسمان به خود ندیده است. لوقا 15: 7

من همیشه پدر تو بوده‌ام و خواهم بود. افسسیان 14:3-15
اما از تو یک سؤال دارم: آیا تو فرزند من خواهی بود؟ یوحنا 12:1-13

در انتظار پاسخ تو. لوقا 15: 11-32

با محبت پدر آسمانی، خالق متعال

وضعیت نگران كننده دختر ایرانی ارمنی تبار در زندان اوین


به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رادیو فردا، "سیلوا هارتونیان" دختر ایرانی ارمنی تبار که در رابطه با پرونده برادران علائی ( دو پزشک جوان ایرانی که به اتهام براندازی نرم بازداشت ،محاکمه و محکوم شدند ) در تاریخ پنجم مرداد ماه ۱۳۸۷ توسط ماموران اطلاعات بازداشت شد ودر دادگاهی غیر علنی در سی ام دیماه همان سال به سه سال زندان محکوم گردید.
پس از تائید حکمش در دادگاه تجدید نظر ، اکنون در شرایط روحی بسیار بدی به سر میبرد .وکیل او که از بیم جانش نخواسته نامش فاش شود میگوید در آخرین دیدارش او را بسیار پریشان و نا امید یافته ، تا جائی که گفته نمیخواهد دیگر زنده بماند .مادر سیلوا که ۷۵ سال سن دارد نیز در دیدارهای اخیرش او را بسیار در شرایط بدی از نظر روحی ملاقات کرده .او میگوید سیلوا از او خواسته که دیگر به دیدارش نیاید .
سیلوا هارتونیان ۳۳ ساله ، فارق التحصیل از دانشگاههای ایران در رشته ادبیات ارمنی است .او مدتی برای کلیسای ارامنه و سپس یک شرکت بیمه کار کرده .تا اینکه از طریق فامیل خود که ساکن کالیفرنیا می باشند در یک موسسه تحقیقات و مبادلات بین المللی به نام آیرکس کار پیدا میکند . این شرکت تا سال گذشته در پروژه برنامه مراقبتهای بهداشتی مادران و نوزادان در داخل ایران فعال بود. به دنبال دستگیری عده ای به جرم تلاش برای براندازی نرم ، این شرکت نیز متهم به شرکت در براندازی نظام شد و فعالیت آن در ایران متوقف گردید .
خانواده سیلوا به علت نداشتن توان مالی کافی و کهولت مادرش تا کنون نتوانسته اند اقدام موثری برای آزادی او انجام دهند .همچنین به آنها گفته شده بود اگر مصاحبه و سر و صدا نکنند برای سیلوا بهتر خواهد شد .
اکنون با تائید حکم ۳ سال او در دادگاه فرجام آنها نگرانیشان افزایش یافته و با کمک شرکت آیرکس و دوستان سیلوا وب سایتی به نشانی (http://www.freesilva.org/ ) را راه اندازی نموده تا از آن طریق برای درخواست آزادی او امضاء جمع آوری نمایند .

درخواست كمپین بین المللی حقوق بشر؛ آزادی بهائیان

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل اززمانه، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران بار دیگر خواستار آزادی هفت عضو گروه رهبری جامعه بهائیان در ایران شد.
فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، و وحید تیزفهم شش عضو گروه رهبری بهاییان هستند که سال گذشته در همین روز بازداشت شدند.مهوش ثابت، هفتمین عضو بازداشتی این گروه ۱۵ اسفندماه ۱۳۸۶ بازداشت شده بود.
ارون رودز، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران بازداشت «غیر قانونی» این هفت نفر را حاکی از «سیاست سرکوب اقلیت‌های مذهبی» دانست.
وی با اعتراض به این‌که اتهام این افراد هنوز به صورت رسمی اعلام نشده‌است، گفت: «این گروه هفت‌نفره از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی محرومند و اجازه ملاقات با وکیل به آن‌ها داده نمی‌شود.»
به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران، به خانواده‌های این هفت نفر تلویحاً گفته شده که آن‌ها متهم به «فساد در ارض» هستند. بر اساس قوانین ایران، مجازات این اتهام اعدام است و در سال‌های نخست انقلاب ایران تعدادی از رهبران بهایی با این اتهام اعدام شدند.
ارون رودز با تاکید بر این‌که این اتهامات «بسیار جدی» هستند، افزود: «دولت ایران باید با شواهد قابل اثبات، پاسخگوی این اتهامات باشد و یا این‌که آن‌ها را آزاد کند.»
با گذشت یک سال از بازداشت این افراد، دادگاه رسیدگی به اتهامات آن‌ها هنوز برگزار نشده‌است. سخنگوی قوه قضائیه بهمن‌ماه سال گذشته وعده داده بود که دادگاه این افراد ظرف یک هفته برگزار می‌شود.
در حال حاضر دست‌کم، ۴۰ نفر از بهائیان در ایران در بازداشت به سر می‌برند. در ماه جاری گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت بهائیان در شش شهر منتشر شده‌ است.
به گزارش کمپین حقوق بشر «در سال‌های اخیر آزار و اذیت بهائیان با تخریب گورستان، بازداشت خودسرانه، یورش به منازل، مصادره اموال، اخراج از کار و محرومیت از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی شدت گرفته‌است.»
کمپین بین‌المللی حقوق بشر از دولت ایران تقاضا کرده‌است که «معیارهای بین‌المللی حقوق بشر و حقوق مدنی را رعایت کند و در برابر بازداشت بهائیان پاسخگو باشد.» این کمپین به مسئولان ایران توصیه کرده همه جرایم «تبعیض‌آمیز» علیه بهائیان را مورد تحقیق و تفحص قرار داده و به جوانان بهایی اجازه ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها داده شود.
در این بیانیه آمده ‌است: «تداوم آزار و اذیت جامعه بهائی در ایران باعث تحقیر همه مردم در ایران می‌شود. بازداشت خودسرانه و هدف قرار دادن اعضای هیچ گروهی نباید در هیچ کشوری از جمله در ایران جایز باشد.»

رفتار دوگانه جامعه جهانی با مسئله حقوق بشر در ایران

طی هفته های گذ شته در اروپا مصادف بود با اعتراضات گسترده ای به مسئله بازداشت و محکومیت رکسانا صابری، خبرنگار آمریکائی ایرانی تبار؛ گویا بار دیگر همه چیز برای طرح مجدد مسئله نقض حقوق بشر در ایران فراهم شده است.
رکسانا صابری خبرنگار سی و دو ساله که از پدری ایرانی و مادر ژاپنی در آمریکا متولد شده است در یک جمله به قول بهمن قبادی فیلمساز سرشناس و دوست نزدیک ونامزد او، دختری است ایرانی با شناسنامه آمریکائی .
وی شش سال پیش برای فعالیتهای خبری و تحقیقی راهی ایران شد و تا سال ۱۳۸۵ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شبکه رادیوئی ( ان پی آر) آمریکا و بخش جهانی رادیو و تلویزیون بی بی سی فعالیت کرد. رکسانا در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال گذشته توسط ماموران سازمان اطلاعات ایران در تهران بازداشت شد .
دستگاه قضائی جمهوری اسلامی که در ابتدا اتهام او را خرید مشروبات الکلی اعلام کرد ، ادامه بازداشت وی را به خاطر فعالیت خبرنگاری بدون مجوز رسمی دانست و سرانجام در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۸۷ وی را در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ، در پشت درهای بسته محکوم به ۸ سال زندان به جرم جاسوسی نمود .
به دنبال این محاکمه یک جلسه ای و محکومیت سنگین ناشی از آن اعتراضات گسترده جهانی علیه نقض حقوق قانونی او بالا گرفت . تا آنجا که رئیس جمهور جدید آمریکا در این باره سخن گفت و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط او شد .
مجامع جهانی حقوق بشر نیز با صدور اعلامیه و ارسال نامه های متعدد به ارگانهای رسمی جهانی و ایران خواستار حفظ حقوق قانونی و انسانی این خبرنگار زن شدند .در جریان حرکت اعتراضی اعتصاب غذای سازمان گزارشگران بدون مرزمقابل دفتر هواپیمائی جمهوری اسلامی در پاریس بسیاری از خبرنگاران رسانه های خبری دنیا برای پوشش خبری به سوی مکان برگزاری آن سرازیر شده بودند . این در حالی بود که از چند روز پیش از آن عکسهای رکسانا صابری در تمام مطبوعات فرانسه به چشم میخورد .
سرانجام در اثر همین اعتراضات و خبر رسانی های گسترده، قوه قضائیه در نهایت تسلیم شد و با ترتیب دادن فوری و دور از انتظار دادگاه تجدید نظر در روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت فقط ۲۶ روز پس از محاکمه اول ، باز هم در جلسه ای یک روزه وی را از اتهام جاسوسی تبرئه کرد، دادگاه تجدید نظر ایشان را به اتهام جدید جمع آوری اسناد و مدارک علیه جمهوری اسلامی به ۲ سال زندان تعلیقی برای ۵ سال محکوم نمود و در مقابل چشمان پر از سوال و ناباور خبرنگاران سراسر دنیا وی را روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سالجاری، در کمتر از ۲۴ ساعت از اتمام دادگاه ، از در پشتی دادسرای انقلاب آزاد کرد، بطوریکه حتی فرصت رو به رو شدن با خبزنگاران وجود نداشته باشد .
شنیدن ، دیدن و خواندن درباره این اعتراضات ضمن خرسندی از توجه گسترده به مسئله نقض حقوق بشر در ایران که پس از داغ شدن مسئله اتمی جمهوری اسلامی برای اولین بار به این وسعت صورت میگرفت ، توجه نکته سنجان را به دو نکته اساسی جلب میکند :
نخست اینکه: پس از تغییر دولت در آمریکا و اعلام مواضع جدید آن دولت در قبال مسائل مربوط به ایران ، چون نشانی از درخواست برای رعایت حقوق بشر نبود ،جمهوری اسلامی با قاطعیت وجرات بیشتر از پیش به نقض حقوق مدنی ایرانیان دست زده است و هر روزه شاهد اخبار بیشتری از بازداشت دگراندیشان و تخریب وتعطیل مراکز دینی و فرهنگی غیر همسو با حاکمان هستیم .
پس از تخریب مراکز دراویش گنابادی حال نوبت به کلیساها در نقاط مختلف ایران رسیده است و روشن شده که فقط بهائیان مورد تهاجم و نقض حقوقشان نمیباشند .هر روز اخبار تازه ای از تهدید، احضار و دستگیری نوكیشان مسیحی وحتی تعطیلی کلیساهایی در نقاط مختلف ایران به گوش میرسد .بسته شدن کلیسای آشوری شهرآرا در تهران و تهدید کلیساهایی در ارومیه و کرمانشاه بدلیل حضور مسیحیان فارسی زبان از این دست میباشند .
در واقع حکومت مذهبی ایران که پیش از این نه تنها بر اساس فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی اجازه ساخت کلیسای جدید در ایران را نمیداد، اکنون دیگر دست خود را برای بستن کلیساهای موجود نیز باز می بیند .در حالی که دولتهای غربی حاکم بر کشورهای مسیحی در ازای گرفتن امتیازات اقتصادی به شکل سخاوتمندانه اجازه تاسیس مساجد و مراکزاسلامی را در دنیای مسیحی صادر میکنند و هیچ صدای اعتراض جدی علیه اجرای محدودیتهای بیشتر برای مسیحیان ایرانی به گوش نمیرسد .
دومین نکته: تعجب از رفتار دوگانه جامعه جهانی با مسئله حقوق بشر در ایران است . علت اعتراضات دولتها و سازمانهای مدافع حقوق بشر پیرامون مسئله رکسانا صابری این بود که میگفتند او نه تنها به عنوان خبرنگار بلکه به عنوان یک انسان از همه حقوقش محروم شده است . او که یک شهروند آمریکائی - ایرانی است در پشت درهای بسته محاکمه ومحکوم شده در حالیکه حتی وکیلش از محتویات پرونده او باخبر نیست .
حدود یک ماه بعد از تاریخ بازداشت وی، در ۱۵ اسفندماه ۱۳۸۷ دو دختر مسیحی فارسی زبان با شناسنامه ایرانی به نامهای مریم رستم پور ۲۷ ساله و مرضیه امیری ۳۰ ساله توسط ماموران امنیتی در آپارتمان محل سكونت خود در تهران بازداشت می شوند و از همان زمان تا کنون در زندان اوین یعنی همانجا که خانم صابری اسیر بود نگهداری میشوند .
در تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال گذشته مسئولان قضائی بطور غیر رسمی اتهام آنها را به خانواده هایشان اقدام علیه امنیت ملی اعلام کردند و برای آنها قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی صادر شد . اما پس از تهیه وثیقه مورد نیاز قوه قضائیه از پذیرش آن سر باز زد و با طرح اتهامات جدید، قرار وثیقه آنها را به قرار بازداشت تبدیل نمودند. به علت نبود دسترسی به ایشان و عدم اجازه ملاقات با وكیل وضعیت و سرنوشت این دو دختر ایرانی تبار شهروند ایران به لحاظ قضایی و نوع اتهامات وارده به ایشان نیز كماكان در سایه ای از ابهام قرار گرفت..علاوه بر آن حتی خانواده های آنان تهدید شده اند که درباره بازداشت آنها با کسی حرف نزنند و یا مصاحبه ای انجام ندهند .
اما تا كنون بجز كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران وبه تازگی جامعه بین المللی حقوق بشر در شهر فرانكفورت آلمان كه از این دو دختر مسیحی زندانی به عنوان زندانیان ماه می نام برد، صدای اعتراض دیگری از سوی هیچ نهاد رسمی و غیر رسمی حقوق بشری درباره این دو بلند نشده است . این رفتار دوگانه در مورد کسانی که حقوق قانونی آنها در ایران نادیده گرفته میشود، به وضوح یکی از عوامل مهمی است که باعث میشود حكومت مذهبی ایران بدون پرده پوشی به اقدامات گسترده تر علیه اقلیتها مبادرت نماید .
شایسته است كشورهایی كه مدعی حقوق بشر هستند و كلیه سازمانهای حقوق بشری ، همزمان و یک صدا علاوه بر محکوم کردن رفتار ناعادلانه با رکسانا به این دو دختر مسیحی در بند نیز اشاره کنند تا همگان بدانند در ایران فقط آزادیهای سیاسی و مطبوعاتی نیست که پایمال میشود و مشکل با نظام اسلامی فقط محدود به برنامه توسعه اتمی آن نمیباشد . بسیاری از آگاهان بر این گمانند که محکوم کردن قاطعانه همه اعمال غیر دمکراتیک و ضد حقوق انسانی در ایران میتواند بسیار موثرتر از تحریمهای نیم بند و بدون پشتوانه اقتصادی باعث تغییر رفتار جمهوری اسلامی در جهت مثبت بشود .
به نظر میرسد رهبران نظام اسلامی بقای خود را بر سر قدرت به شرط نقض حقوق قانونی مردم ایران میدانند . حقوقی که مهمترین آن آزادیهای دینی است . چرا که آنها خوب میدانند اگر مردم ایران در این مورد آزاد گذاشته شوند بطور طبیعی جلوگیری از بقیه آزادیهای ایشان کار ساده ای نخواهد بود. به واقع متوقف کردن نقض آزادیهای دینی در ایران میتواند آغازی بر پایان نقض گسترده حقوق بشر در ایران باشد .
باز ماندن دست جمهوری اسلامی در مورد نقض آزادیهای دینی و توجه نکردن به این مقوله باعث بی پردگی هرجه بیشتر رهبران اسلامی تهران در نقض همه حقوق ملت ایران و ایجاد یک مشکل بزرگ نه تنها در ایران بلکه در پاکستان ، افغانستان ،عراق واز آنجا در کلیه جهان مدرن امروز شده است . آیا مجامع جهانی حقوق بشر در دنیا به واقعیتهای موجود در ایران پی خواهند برد و بر آنها انگشت حواهند گذاشت ؟

ایران به نقض آزادی‌های دینی متهم شد

یک نهاد دولتی آمریکا در گزارش سالانه خود، ایران را به نقض «آزادی‌های دینی» متهم کرد.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از زمانه، کمیسیون آزادی‌های دینی بین‌المللی آمریکا که یکی از زیر مجموعه‌های وزارت خارجه این کشور محسوب می‌شود، در گزارشی، ایران و ۱۲ کشور را در ردیف دولت‌هایی قرار داده است که «آزادی‌‌های دینی» شهروندان خود را به طور گسترده نقض می‌کنند.
ایران، چین، عراق، سودان، نیجریه، پاکستان، عربستان سعودی، اریتره، ترکمنستان، ازبکستان، میانمار، کره شمالی و ویتنام از جمله کشور‌هایی هستند که به گفته این نهاد دولتی آمریکا «آزادی‌های دینی» را نقض کرده‌اند.
ریچارد لند یکی از اعضای این کمیسیون، روز گذشته در کنفرانسی خبری گفت که «وضعیت آزادی ادیان در ایران طی سال گذشته بدتر شده است.»
در این گزارش که روز گذشته به کاخ‌سفید و کنگره آمریکا ارائه شده، از ایران به عنوان کشوری که مذاهب غیر شیعی را تحت فشار قرار می‌دهد، یاد شده است.
آن‌طور که این نهاد دولتی اعلام کرده است، وضعیت مسیحیان، بهائیان، صوفیان و یهودیان در ایران در سال گذشته بدتر شده است.
در این گزارش از مسلمانان اهل سنت نیز که سال گذشته حقوق آنها در جمهوری اسلامی نقض شده، نام برده شده است.
این نهاد دولتی همچنین از بازداشت برخی مسیحیان، تخریب حسینیه دراویش گنابادی اصفهان و بازداشت سرپرستان جامعه بهائیان در ایران انتقاد کرده است.
در این گزارش اظهار شده است که «حکومت ایران همچنان به نقض منظم، پیوسته و فاحش آزادی ادیان ادامه می‌دهد.»
کمیسیون آزادی‌های دینی بین‌المللی آمریکا همه ساله گزارشی درباره نقض حقوق دینی شهروندان کشور‌های مختلف منتشر می‌کند.

حمایت جامعه بین المللی حقوق بشر از زندانیان مسیحی


جامعه بین المللی حقوق بشر در شهر فرانکفورت آلمان، این دو مسیحی فارسی زبان را که هم اكنون در زندان اوین به سر می‌برند، به عنوان "زندانیان ماه می" انتخاب کرده و خواستار حمایت افکار عمومی از آنان شدند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، دو تن از نوكیشان مسیحی كه در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۷ ( ۵ مارچ ۲۰۰۹) توسط ماموران امنیتی و لباس شخصی در آپارتمان محل اقامت خود در تهران بازداشت شده بودند با گذشت دو ماه همچنان در وضعیتی نامعلوم بسر می برند.
بازداشت شدگان عبارتند از: مرضیه امیرزاده اسماعیل‌آباد (۳۰ ساله) و مریم رستم‌پور (۲۷ ساله)، که در ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۷ (پنجم مارج سالجاری) در تهران دستگیر شدند، تاكنون بدفعات آنان را مورد بازجویی های طولانی وزیر فشارهای شدید روحی قرار دادند و پس از آن نیز اتهام این شهروندان مسیحی را " اقدام علیه امنیت ملی" بدون ذكر مصداق عنوان كردند.
بر این اساس جامعه بین المللی حقوق بشر در شهر فرانکفورت آلمان و بنگاه خبری اوانجلیک " ایده آ"، دو دختر جوان مسیحی را که هم اكنون در بند ۲ بازداشتگاه موقت زندان اوین بسر می برند از آنان به عنوان"زندانیان ماه می" یاد كرده و افكار عمومی را به حمایت از آنان فرا خواندند.
جامعه بین‌المللی حقوق بشر از همگان خواسته است که با ارسال نامه به مقامات رهبری ایران، و مسئولین قضایی كشور خواهان آزادی این دو زندانی شوند.
- اقدام پیشنهادی:
كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از عموم هموطنان، اخص "كلیسای ایرانیان در سراسر دنیا" درخواست می كند،جهت همبستگی و پشتیبانی از تصمیم جامعه بین المللی حقوق بشر در آلمان و ابراز همدردی با خانواده های این عزیزان، درخواستی اگر چه كوتاه تهیه و با هر زبان به مقامات ذیربط به آدرسهای زیر ارسال نمائید.
خواهشمند است در ایمیل و یا فاكس ارسالی خود،خواستارآزادی سریع و بدون قید و شرط خانمها "مرضیه امیری زاده و مریم رستم پور" شده و به مقامات یاد آوری نمائیم :
- كه این هموطنان تنها بجرم اعتقادات دینی و اندیشه خود در بازداشت بسر می برند.
- یادآوری نمائیم؛ كه حق تغییر دین حقی است كه در مجامع بین المللی و حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است.
- یاد آوری نمائیم؛ كه آزادی عقیده دینی در قانون اساسی ایران و ماده ۱۸ پیمان بین المللی حقوق سیاسی و مدنی تضمین گردیده است.
- یادآوری نمائیم؛ تا اطمینان دهند كه قانون جدید كیفری با التزام ایران به قانون مجامع بین المللی " آزادی عقیده، اندیشه و دین" را تضمین می كند.
- یادآوری نمائیم؛ نیروهای اطلاعات و امنیت و دستگاههای قضایی تاكنون كسانی را كه بدلیل اعتقادات و وابستگی دینی بازداشت و زندانی كرده آزاد كرده و به تعهدات خود طبق معاهده بین المللی حقوق مدنی و سیاسی پایبند باشد.
- درخواستهای خود را می توانید به آدرس های زیر ارسال نمائید.
- رئیس قوه قضائیه، آیت الله محمود هاشمی شاهرودی
Email:
info@dadiran.ir
This e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it

- دفترریاست جمهوری محمود احمدی نژاد
فاكس : 00982166495880 (در صورت اشغال بودن مجددا شماره گیری نمائید)
ارسال ایمیل از طریق وب سایت ریاست جمهوری به آدرس:
http://www.president.ir/fa/
- دفتر اداره مركزی حقوق بشر در ایران
آقای محمد جواد لاریجانی
فاكس: 00982133904986 (در صورت اشغال بودن مجددا شماره گیری نمائید)
Email:

info@dadgostary-tehran.ir
This e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it

در قسمت موضوع بنویسید: (FAO Javad larijani)
- تسالونیكیان اول باب پنج آیه هفده : همیشه دعــا كنید.

اعمال فشارو عدم پرداخت حقوق یك معلم بازنشسته مسیحی

خانم فاطمه پاكی ۵۸ ساله از نوكیشان مسیحی و از معلمین بازنشسته در استان آذربایجان غربی، طی حكمی از سوی شعبه چهارم اجرای احکام ارومیه، حقوق بازنشستگی ایشان از فروردین ماه سال جاری قطع گردید .
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، به دنبال درخواست دادیار شعبه چهارم اجرای احکام ارومیه در مورخه ۱۲/۱۲/۱۳۸۷ و طی نامه ایی از سوی مدیریت امور بازنشستگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی مبنی بر عدم پرداخت حقوق نامبرده تا اطلاع ثانوی ، این حکم قضائی از تاریخ ۱۶/۱/۱۳۸۸ ( ۵ اپریل ۲۰۰۹) با دستور آن اداره کل به مراجع ذیربط جنبه اجرائی به خود گرفت .
پیگیری و تلاشهای این معلم بازنشسته با مراجعه به سازمان مربوطه برای آگاهی از علل و یا دلایل صدور چنین حكمی تاكنون حاصلی نداشته و مسئولین در این مورد حاضر به پاسخگویی نیستند.
بنا بر این گزارش، مسئولین و مقامات ذیربط بر آن هستند تا از طریق اعمال فشار و عدم پرداخت حقوق بازنشستگی ایشان، مانع از ایمان و اعتقادات مسیحی وی شوند.
پیش از این نیز این مادر ۵۸ ساله، از سوی ماموران وزارت اطلاعات ارومیه احضار، و ضمن تهدید و اخذ تعهد از ایشان، مبنی بر عدم ارتباط با دیگر مسیحیان، عدم مشاركت در جلسات پرستشی كلیسایی و توصیه به همكاری با ماموران آن نهاد، آزاد شده بود.
لازم به ذكر است، همسر ایشان زنده یاد مجید محمودی تبریزی، از نوكیشان مسیحی در سن ۶۸ سالگی پس از تهدیدهای بسیار مبنی بر انكار مسیحیت، در تاریخ ۸/۵/۱۳۸۴ بطرز مشكوكی از سوی افراد و یا گروههای ناشناس و متعصب در محل كار خود مورد حمله قرار گرفته و بطرز فجیعی به قتل رسید .
در گزارش سازمان پزشكی قانونی كشور كه در مورخه ۱۱/ ۵/ ۱۳۸۴ صادر شد، علت فوت نامبرده را پس از معاینه و كالبد شكافی، شكستگی كلیه دنده های چپ و راست بعلت شدت ضربات وارده وخونریزی وسیع بدنبال صدمات وارده به ریه ها و قلب بدنبال اصابت متعدد جسم برنده نوك تیز اعلام داشتند.
در پی این حادثه و ارائه شكایت خانواده مقتول به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی كشور جهت پیگیری و شناسایی عاملین این حادثه، متاسفانه با گذشت نزدیك به چهار سال، تاكنون جستجو برای یافتن عاملین این جنایت بی نتیجه بوده و به گواه فرزندان مقتول اشخاصی با ارسال پیامهای تهدید آمیز از آنان خواسته بودند تا نسبت به پیگیری جریان این پرونده خودداری نمایند چرا كه به صلاح خانواده نمی باشد.!
كمیته مسیحیان در مجموع فعالان حقوق بشر در ایران ضمن ابراز نگرانی از تصمیم اجرای چنین حكمی از سوی مراجع ذیربط استان آذربایجان غربی مبنی بر اعمال فشار از طریق عدم پرداخت حقوق بازنشستگی این مادر كه حق مسلم و حاصل اندکی از سالهای طولانی زحمت طاقت فرسای او در کلاسهای درس میباشد، و وی که نمادی از سه قشر بسیار مهم در جامعه ایرانی است یعنی، زن، معلم و بازنشسته، اکنون فقط به خاطر باورها و اعتقادات خود باید تاوان سنگینی بپردازد .
یادآور می شود در شرایط فعلی كه بحران تورم و گرانی در جامعه بیداد می كند این عمل به منزله نقض آشكار حقوق اجتماعی و شهروندی یك معلم و مادر است كه سالیان طولانی از عمرش را وقف خدمت و تدریس علم و تربیت به فرزندان این مرز و بوم نموده است. و لذا این عمل می تواند صدمه جبران ناپذیری را برای ایشان و فرزندانش به همراه داشته باشد.
مزامیر باب پنجاه و پنج آیه بیست و دو
مشکلات خود را به خداوند بسپار و او آنها را برایت حل خواهد کرد، او هرگز نمی گذارد که اشخاص وفادار شکست بخورند.

احضار یك هموطن مسیحی به دادگاه انقلاب اسلامی


به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، آقای "مهران محمودی" ۲۸ ساله از نوكیشان مسیحی، بر حسب احضاریه ای كه از سوی دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه در مورخ ۵ اردیبهشت ماه سالجاری صادر گردید، از ایشان خواسته شده است تا در تاریخ ۲۴/۲/۱۳۸۸ راس ساعت ۱۰ صبح در محل دادگاه انقلاب اسلامی واقع در خیابان والفجر ارومیه حضور یابد.
در این احضاریه علت و نوع اتهام، توطئه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است و این در حالی است كه این هموطن مسیحی پیش از تاریخ قید شده از كشور خارج و در حال حاضر در كشور دیگری بسر می برد.
شایان ذكر است مهران محمودی فرزند زنده یاد "مجید محمودی" است كه ایشان در سن ۶۸ سالگی پس از تهدیدهای بسیار مبنی بر انكار مسیحیت در سال ۱۳۸۴ بطرز مشكوكی از سوی افرادی متعصب و ناشناس در محل كار خود به طرز فجیعی به قتل رسید.
همچنین طبق خبر منتشره در مورخه ۲۳ اردیبهشت ماه سالجاری از سوی این شبكه خبری ، مادر ایشان خانم "فاطمه پاكی" كه از معلمین بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان ارومیه می باشد، بدنبال صدور حكم قضایی از سوی دادیار شعبه چهارم اجرای احكام و طی نامه ایی از طرف مدیریت امور بازنشستگی آموزش و پرورش استان از تاریخ ۱۶/۱/۱۳۸۸ به عدم پرداخت حقوق تا اطلاع ثانوی محكوم گردید، كه پیگیری و تلاشهای این معلم بازنشسته با مراجعه به سازمان مربوطه برای آگاهی از علل و یا دلایل صدور چنین حكمی تاكنون حاصلی نداشته و مسئولین در این مورد حاضر به پاسخگویی نیستند.

آزار و اذیت مردم توسط ماموران بسیجی در مهاباد

آژانس ايران خبر: روز شنبه 26 اردیبهشت ماموران بسیجی به بازار میوه و تره بار مهاباد حمله کرده و با یورش به فروشنده های این بازار و به هم ریختن وسایل آنان تعدادی را زخمی نمودند. این اقدام سبب به وجود آوردن خسارات زیادی به فروشنده های این بازار شد.این اقدام در مقابل چشمان نیروی انتظامی رخ داد و آنها هیچ عکس العملی درمقابل این اقدامات وحشیانه نشان نداده و سکوت کردند.سرکرده این افراد شخصی به نام حسین جنگلی می باشد که بارها موجب آزار واذیت مردم مهاباد شده است.

برنامه ریزی برای دستگيری های بیشتر در تهران

خبرگزاری حکومتی فارس: فرمانده انتظامي تهران بزرگ از آغاز به كار دستگيري معتادان خانگی در چند ماه آينده خبر داد.
سردار عزيزالله رجب‌زاده با اشاره به اين مطلب كه پس از جمع‌آوري معتادان ولگرد و خياباني در شهر تهران پليس به سراغ معتادان مزاحم خانگي مي‌رود، گفت: با تماس شهروندان اقدام به شناسايي معتادان خانگي‌اي كه براي خانواده خود مزاحمت ايجاد مي‌كنند، اقدام خواهيم كرد.

راه اندازی واحدهای ضربت برای سرکوب بیشتر جوانان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تشکیل گروههای ضربت برای برخورد با اراذل و اوباش در تهران خبر داد و گفت: این گروه ها از 3 ماه گذشته آموزشهای ویژه برای برخورد با افراد شرور را دیده اند و در حال حاضر در 4 منطقه تهران مستقر شده اند و به صورت 24 ساعته اقدام به انجام عملیات خواهند کرد.

15 سال حبس غیرقابل اعتراض برای یک شهروند

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: «احمد نموئی» اهل شهر سلماس که از 9 ماه پیش به اتهام ارتباط با گروه های مخالف کرد دستگیر گردید، توسط دادگاه انقلاب مهاباد به 15 سال حبس غیرقابل اعتراض محکوم شده است.
دادگاه انقلاب مهاباد احمد نموئی را به اتهام ارتباط با گروه های مخالف به 15 سال حبس محکوم کرد. نامبرده که اهل شهر سلماس می باشد در اوایل پاییز سال گذشته در مهاباد دستگیر گردید. گفته می شود دادگاه انقلاب اجازه اختیار وکیل و اعتراض به حکم صادره بدوی را به این متهم نداده و حکم محکومیت 15 سال حبس تعزیری نامبرده قطعی می باشد.