۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

There Will Be A Day Jeremy Camp




Jesus Crucifixion

پدر دانشجوی محکوم به اعدام: به داد ما برسید (سخنان پدر حامد روحی نژاد زندانی سیاسی محکوم به اعدام)

BBC: Iranian bomb blast, 12 Jan. 2010-22 Dey 88


بیماری دو شهروند بهایی بازداشت شده


آقای بهفر خانجانی از شهروندان بهایی اخیراً بازداشت شده ساکن سمنان طی ملاقات با خانواده از تشدید بیماری پوستی خود خبر داده است. همچنین گزارش شده است افشین ایقانی دیگر شهروند بهایی دربند از بیماری در رنج است.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، آقای بهفر خانجانی مبتلا به نوع خاصی از بیماری پوستی در حال حاضر به دلیل شرایط و محل خاص نگهداری از پیشروی و تشدید بیماری خود خبر داده است، دکتر شخصی آقاقی خانجانی در این رابطه هشدار داده است که این بیماری با استرس زیاد و ناراحتی اعصاب می تواند به بیماری بسیار خطرناکی تبدیل شود.

همچنین این شهروند بهایی در طی مدت بازداشت به بیماری دستگاه گوارشی نیز مبتلا شده است که این مهم نیز عامل دیگری برای تضعیف سلامت جسمی ایشان است.

افشین ایقانی دیگر بازداشت شده پیرو بهاییت است که از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار نیست و به همین دلیل خانواده ایشان برای ایشان دارو تهیه و بازداشتگاه اداره اطلاعات تحویل داده اند.

ده سال زندان برای یک روزنامه نگار



نادر کریمی جونی، روزنامه نگار دربند به تحمل ده سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه ، نادر کریمی جونی، روزنامه نگار دربند را روز گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت کشور، تبانی و جاسوسی به تحمل ده سال حبس تعزیری محکوم کرد.

آقای کریمی نسبت به حکم صادره به دلیل آنچه که خود "فقدان اسناد" و سیاسی بودن حکم صادره میخواند اعتراض کرده است.

کریمی جونی سردبیر و روزنامه نگار نشریاتی چون "گزارش، فکر، جهان صنعت، و سیاست روز" پس از بازداشت در ابتدای آذرماه سال 87 به بند 209 زندان اوین منتقل شد. این روزنامه‌نگار پیش‌تر نیز دو بار به دلیل فعالیت‌های مطبوعاتی خود بازداشت شده بود همچنین او به دلیل درصد بالای جانبازی در جنگ نیازمند رسیده‌گی مداوم پزشکی است.

ترور استاد دانشگاه؛ رژیم، آمریکا و اسرائیل را متهم کرد



واحد مرکزی خبر - صدا و سیمای رژیم: "سخنگوي وزارت خارجه درخصوص ترور ناجوانمردانه دکتر مسعود علي محمدي انديشمند هسته اي را که بدست عوامل صهيونيستي و مزدوران آمريکا انجام گرفت رويکرد ضد انساني و مغاير با هنجارهاي بين المللي دانست و آن را به شدت محکوم کرد.
به گزارش اداره کل اطلاعات ومطبوعات وزارت امورخارجه، رامين مهمانپرست افزود: در تحقيقات اوليه علائمي از خباثتهاي مثلث رژيم صهيونيستي، آمريکا و عوامل اجير شده آن در ايران در اين رخداد تروريستي قابل رؤيت است.
وي گفت: اينگونه اقدامات تروريستي و حذف ظاهري دانشمندان اتمي کشورها بطور قطع فرآيند علمي و تکنولوژي را مانع نمي شود بلکه آن را سرعت خواهد بخشيد."

عکسهای خبرگزاری فرانسه از صحنه ترور استاد دانشگاه



عکس هایی از صحنه ترور استاد دانشگاه در تهران


عکسها از واحد مرکزی خبر - صدا و سیمای رژیم




خوانندگان؛ جزئیات دیگری در باره ترور استاد دانشگاه


دکتر مسعود علي محمدی فرزند اسدالله علي محمدي است که پدرش از پيشکاران مرحوم سر لشکر حسن ارفع در لارک شميران جنب پادگان اقدسيه بود.
برادر وي داوود علي محمدي است که کارمند باز نشسته وزارت نفت است .
ايشان حدود دو ماه پيش مورد سوظن اداره اطلاعات رژيم قرار ميگيرد و تصميم به خروج از کشور ميگيرد که امانش نميدهند.

دادگاه فعالان جامعه‌ بهاییان ایران آغاز می‌شود


رادیو آلمان: به گزارش سایت شبکه‌ی یک تلویزیون آلمان، روز سه‌شنبه (۱۲ ژانویه/۲۳ دی) دادگاه رسیدگی به اتهامات علیه رهبران جامعه‌ی بهاییان ایران آغاز به کار خواهد کرد.

این هفت فعال جامعه‌ی بهاییان ایران در ماه مه ۲۰۰۸ به اتهام "جاسوسی"، "توهین به مقدسات" و "تبلیغ علیه نظام" دستگیر شده بودند.

در این گزارش آمده است که اتهامات وارده به این افراد، به‌ویژه اتهام "جاسوسی" نگرانی جامعه‌ی جهانی را برانگیخته است.

دولت ایالات متحده آمریکا نیز دیروز با انتشار بیانیه‌ای دستگیری و محاکمه‌ی این افراد را به شدت محکوم کرد و خواهان آزادی آنها شد.

www.TheWhatBox.com



ادوارنیوز: در پي بازداشت گسترده ي فعالان سياسي پس از وقايع روز عاشورا، «محمدرضااحمدي» از اعضاي سابق انجمن اسلامي دانشگاه چمران اهواز نیز در روز جمعه 11 ديماه بازداشت شده است. هنوز از محل بازداشت و وضعيت وي اطلاعي در اختيار نيست.

عکس استاد دانشگاه که امروز در تهران ترور شد



منابع حکومتی: دانشمند هسته ای در اثر انفجار کشته شد

پرس تی وی: یک استاد دانشگاه در انفجار بمبی در نزدیکی خانه اش در پایتخت ایران کشته شد. دکتر مسعود محمدی در اثر انفجار بمب کنترل از راه دور که در نزدیکی خانه اش جاسازی شده بود کشته شده است. تلوزیون الجزیره طی تهیه گزارشی از محل حادثه این استاد دانشگاه را «دانشمند هسته ای» معرفی کرده و از قول مقامات ایران که نامی از آنها برده نشده است، دست داشتن اسرائیل در این حادثه را گزارش کرده است. به گزارش «پرس تی وی» در این انفجار که صبح سه شنبه روی داد، یکی از ساکنان منطقه به نام دکتر مسعود محمدی که از اساتید فیزیک دانشگاه تهران بود، جان خود را از دست داد. بر پایه گزارشهای اولیه، انفجار ناشی از یک بمب کنترل از راه دور بوده است که داخل یک دستگاه موتورسیکلت جاسازی شده بود و هنگام خروج قربانی در مقابل منزل وی منفجر شد. نیروهای امنیتی و پلیس در حال بررسی علت دقیق انفجار و انگیزه آن هستند.

گزارش سی ان ان در باره سرکوب وحشیانه مادران عزادار

فیلمی تازه از وقایع روز عاشورا؛ شهر در دست مردم


كشته‌ شدن یک استاد دانشگاه بر اثر انفجار

سرپرست معاونت امنيتي استانداري تهران خبر داد كه در حادثه‌ انفجار قيطريه يك نفر كشته شده است.

صفرعلي براتلو در گفت‌وگو با ايسنا، با تاييد وقوع انفجاري در ساعت 30 : 7 صبح سه‌شنبه در منطقه قيطريه تهران كه به كشته‌شدن يك استاد دانشگاه منجر شده است و بيان اين كه بررسي در مورد اين انفجار آغاز شده است، افزود: تا آنجا كه ما اطلاع داريم ماجرا اين گونه بوده كه موتوري منفجر شده و موقعي كه اين فرد با ماشين خود در حال خروج از منزلش بوده، همزمان با انفجار موتور، ماشين وي نيز آسيب ديده و راننده نيز در اثر اين انفجار كشته مي‌شود.

وي با بيان اين كه احتمال مي‌دهد اين انفجار با كنترل از راه دور انجام شده باشد، گفت: تا آنجا كه اطلاع داريم اين فرد استاد دانشگاه تهران بوده ولي تحقيقات در اين مورد ادامه دارد.

به گزارش ايسنا دادستان تهران نيز ساعتي قبل با تاييد وقوع انفجار در منطقه قيطريه و كشته‌شدن يك استاد دانشگاه بر اثر اين انفجار گفت كه تا اين لحظه مظنوني در اين رابطه دستگير نشده است.

عباس جعفري دولت‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار كرد: صبح امروز -سه‌شنبه- يك استاد دانشگاه كه قصد سوار شدن به خودرويش را داشته با انفجار موتور مجاور خودرواش كشته شده است.

وي گفت: مسعود علي محمدي، استاد دانشگاه بوده است و تا كنون عوامل اين انفجار يا مظنوني در اين رابطه دستگير نشده است.

دادستان تهران افزود: بازپرس از محل بازديد و دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني را صادر كرده است و تحقيقات به منظور دستگيري عامل اين انفجار و علت و انگيزه آن در دادسراي جنايي آغاز شده است.

شکنجه گاه کهریزک؛ انتظار داشتند به هتل پنج ستاره بروند؟

روزنامه تهران امروز: حسن نوروزي نماينده رباط‌كريم وعضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس و از اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي از جمله منتقدان قرائت گزارش كميته ويژه مجلس در مورد وقايع كهريزك در مجلس است. اين نماينده حامي دولت در گفت‌وگو با تهران‌امروز با مغرضانه خواندن گزارش كميته ويژه مجلس آن را جفا نسبت به تمام كساني دانست كه در وقايع بعد از انتخابات براي كور كردن چشم فتنه تلاش كردند.
گزارش كميته ويژه مجلس را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
گزارش كميته ويژه مجلس كاملا غيرقانوني بود، زماني كه كميسيون اصل 90 در مجلس رسميت دارد دليلي نداشت كه آقاي لاريجاني كميته ويژه تشكيل دهد.از طرف ديگر، آيين‌نامه داخلي مجلس هم‌چنين حقي براي رئيس مجلس قائل نيست. به نظر من اعضاي كميته براي بررسي وضعيت وقايع پس از انتخابات، افراد منصفي نبودند.
شما به كدام يك از اعضاي هيات منصوب لاريجاني را منصف نمي‌دانيد اگر امكان دارد به صورت مصداقي نام ببريد؟
يكي از نمايندگاني كه از طرف لاريجاني مامور بررسي حوادث بعد از انتخابات شد، كاتوزيان، نماينده تهران بود در حالي كه وي به هيچ عنوان صلاحيت اين ماموريت را نداشت.معلوم است كه با اين گزارش چراغ سبز به اغتشاشگران داده مي‌شود.
اين چراغ سبز چگونه از جانب كميته ويژه مجلس به اغتشاشگران داده شد؟
اگر وقايعي دوباره روي دهد و اغتشاشگران به خيابان‌ها بيايند به نظر من علت اصلي آن چراغ سبز كميته ويژه مجلس وگزارش مغرضانه آن است. كميته ويژه مجلس درضمن بررسي مسائل كهريزك بايد به بررسي جرم اغتشاشگران در اين بازداشتگاه نيز مي‌پرداخت. در حالي كه در اين گزارش به اين موضوع اعتراض شده است كه چرا كساني كه بعد از انتخابات ده‌ها بار به خيابان‌ها آمدند و توهين به اصل مترقي ولايت‌فقيه كردند و در نظم عمومي اخلال به وجود آوردند و امنيت رواني و اجتماعي جامعه را به هم ريختند‌ در كنار اراذل و اوباش در كهريزك نگهداري شدند. بايد توجه داشت‌ كه اراذل و اوباش به خاطر اخلاق نابهنجاري كه دارند نظم و امنيت جامعه را به هم مي‌ريزند، ولي كساني كه بعد از انتخابات دستگيرشدند با سوء‌نيت و با قصد و برنامه‌ريزي عليه رهبري و اركان نظام شعار دادند. اينها از اراذل و اوباش بدتر هستند؛ حتما آقايان توقع داشتند كه اغتشاشگران، با شعارهاي انحرافي كه عليه مقدسات مردم در خيابان‌ها دادند به جاي كهريزك در بهترين هتل پنج ستاره با بهترين غذاي مجلل نگهداري شوند.