۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

تبدیل کارخانه و مسجد به زندان و شکنجه گاه

سایت جرس: کارخانه « بافت آزادی » در غرب میدان آزادی روز 22 بهمن تبدیل به بازداشتگاه شده بود .

به گزارش یک شاهد عینی در این این بازداشتگاه 50 مرد و 20 زن محبوس بوده اند که در پایان روز از این بازداشتگاه به اوین منتقل شدند .

گفتنی است که این بازداشتگاه موقت کارخانه پارچه بافی است .نام این بازداشتگاه در حالی فاش می شود که شاهدان عینی از مسجد امیر نیز به عنوان یکی دیگر از بازداشتگاه ها ی آن روز نام می برند .

علی کروبی پسر مهدی کروبی نیز در مسجد امیر بازداشت بوده است.

بی خبری مطلق از وضعیت فعال دانشجویی تارا سپهری فر

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

در حالی که 5 روز از بازداشت تارا سپهری فر، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف می گذرد وی هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته و از محل نگهداری و وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست. این امر نگرانی در مورد وضعیت این فعال دانشجویی را افزایش داده است.

تارا سپهری فر، دانشجوی مهندسی شیمی و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف 21 بهمن ماه طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد و از آن تاریخ خانواده وی در بی خبری کامل از وی به سر می برند. این فعال دانشجویی در 9 تیرماه سال جاری نیز بازداشت شده بود.

از دیگر دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شریف در ماه های اخیر می توان به کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر و همچنین محمد کلاری و فرهاد فرنود اشاره نمود که به ترتیب در 29 آذر و 16 آذرماه بازداشت شدند.

جان چهار زندانی در معرض خطر جدی قرار دارد

جان چهار زندانی بند1 زندان گوهردشت کرج در معرض خطر جدی قرار دارد
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، برای انتقام گیری از زندانیان بند 1 چهار زندانی این بند پس از شکنجه های وحشیانه به سلولهای انفرادی بند سپاه که در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شدند.
در پی آزادی سازی چند ساعته بند یک زندان گوهردشت معروف به بند آخر خطیها در 21 بهمن ماه و وادرا کردن علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج برای تن داده به خواسته های به حق زندانیان ، روز 25 بهمن چهار زندانی بند 1 به اطلاعات زندان فرا خوانده شدند.اسامی چهار زندانی فرآخوانده شده به ترتیب زیر می باشند،حسین کریمی محکوم به اعدام،علیرضا رضائیان،محمد محمدی و غلام علی می باشند.آنها برای انتقام گیری بخاطر آزادی سازی چندساعته بند1 و گوشمالی دادن به حسن آخرین رئیس بند 1 و گاردیهای مهاجم زندان به شکنجه گاه منتقل شدند.چهار زندانی نامبرده شده بالا توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخریان رئیس بند 1 چند روز تحت شکنجه های وحشیانه قرار داشتند.
گفته می شود که حسن آخرین رئیس بند 1 دست و پای حسین کریمی و علیرضا رضائیان را شکسته است . این 4 زندانی بعد از چند روز شکنجه وحشیانه با برانکارد لحظاتی به بهداری زندان برده شدند و سپس با وضعیت وخیمی به سلولهای انفرادی بند سپاه که در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شدند.بنابه گفته شاهدان عینی وضعیت آقای حسین کریمی و علیرضا رضائیان و 2 زندانی دیگر بسیار وخیم بوده است.
یکی از پاسداربندها برای ایجاد رعب و وحشت به زندانیان بند 1 اعلام کرده است که دست و پای هر چهار نفر را شکستیم که دیگر کسی هوسه اعتراض کردن به سرش نزند. این پاسداربند در ادامه تهدیداتش گفته است : "رفتند تا با برف سال دیگر برگردند"
پس از اعتراضات گسترده مردم ایران در روز عاشورا حملات سیستماتیک و مستمر گارد زندان علیه زندانیان سیاسی و عادی شدت گرفته است. این حملات به دستور و تحت نظارت علی حاج کاظم وکرمانی وفرجی و توسط گارد زندان به اجرا در آورده می شود.آنها با باتون بصورت وحشیانه ای زندانیان بی دفاع را مورد یورش و ضرب و جرح قرار می دهند و تا به حال زندانیان در اثر این یورشهای وحشیانه گارد دچار شکستگی ،زخمی و مصدوم شده اند. آنها بخاطر حملات وحشیانه جان به لب شده اند. این حملات بطور مستمر در بندها و سالنهای زندان گوهردشت کرج ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه وحشیانه 4 زندانی بی دفاع که گفته می شود دست و پاهای آنها در اثر شکنجه های وحشیانه شکسته شده است و انتقال آنها به سولهای انفرادی بند سپاه جهت ادامه شکنجه و یا احتمالا حذف فیزیکی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانیان در ایران است.

27 بهمن 1388 برابر با 16 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان جهانی کار

هفت پناهجو در رودخانه‌ ای در تركيه غرق شدند

ایسنا: رسانه‌هاي دولتي تركيه از واژگوني يك قايق حامل مهاجران غيرقانوني در يكي از رودخانه‌هاي اين كشور خبر داده و اعلام كردند: در اين حادثه هفت نفر از اين مهاجران غيرقانوني غرق شدند.

«مصطفي بيوك» ـ فرماندار استان «ادرين» در تركيه ـ در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي اين كشور، عنوان كرد: ماموران پليس و گارد ساحلي موفق شدند، هشت نفر از سرنشينان اين قايق را از آب بيرون بكشند، اما هفت نفر ديگر نيز جان خود را از دست دادند.

وي خاطر نشان كرد: اين حادثه در رودخانه «مريك» واقع در شمال غرب كشور رخ داد.

البته هنوز مشخص نشده است كه چه تعداد مسافر قاچاق در اين قايق حضور داشتند، با اين حال مقامات پليس تخمين مي‌زنند 20 تا 25 نفر سرنشين اين قايق بودند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «تركيه» يكي از شاهراه‌هاي اصلي در مهاجرت غيرقانوني افراد به سمت كشورهاي اروپايي محسوب مي‌شود، به طوري كه اكثر قاچاقچيان و دلالان از راه‌هايي همچون رودخانه‌ها كه در مرز اين كشور با «يونان» است، در انتقال غيرقانوني مهاجران استفاده مي‌كنند. به همين دليل مهاجران بي‌شماري تاكنون به دليل واژگوني قايق‌ها در اين رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

گفتني است، اكثر مهاجران از كشورهاي آسيايي و آفريقايي و به اميد يافتن شغل و درآمد بهتر به اين كشور مهاجرت كرده تا پس از آن به كشورهاي اروپايي بروند.

فیلم؛ قطار اتوبوسها برای گسيل جمعيت به ميدان آزادی

حمله وحشیانه به مسافران یک اتوبوس در 22 بهمن

روایت یک شاهد عینی از حمله‌ی کودتاگران به سرنشینان یک اتوبوس در روز ۲۲ بهمن

سایت ندای سبز آزادی: متن حاضر مشاهدات بنده بعنوان یکی از مسافرین اتوبوسی است که بعد از ظهر بیست و دوم بهمن در خیابان ستارخان به وحشیانه ترین شکل ممکن مورد هجوم نیروهای گارد ویژه قرار گرفت.

پسرک 15-16 ساله ای که پیراهن سبز رنگ به تن داشت با اشتیاق آن چه بر او گذشته بود برای سایرین شرح میداد که ناگهان یکی از مسافران زن با الفاظ رکیک و فحاشی به استقبال سخنانش رفت.

پسرک سعی کرد با زبان منطق و به آرامی زن را قانع کند، اما مجدد با فحاشی زن روبرو شد که این بار این حرکت از جانب سایر مسافرین بی پاسخ نماند و همگان زبان به اعتراض گشودند و وقتی زن به هیچ صراطی مستقیم نبود شروع به هو کردن نمودند تا جایی که زن به همراه مرد همراهش در ایستگاه بعد جیغ و فریاد کنان و همراه فریاد شادی و هلهله ی مردم پیاده شد.

چند متر جلوتر کنار مسجدی که به ظاهر پایگاه نیروهای نظامی در آن روز بود در مقابل چشمان متحیر مسافرین، زن و مرد با عجله خود را به آنان رساندند و انگشت اتهام به سوی اتوبوس بی دفاع نشانه رفتند.

نیرو های گارد ویژه با استناد به سخنان این هتاک طرفدار حکومت که " خود " فضای اتوبوس را به التهاب کشانده بود ؛ به مردم حمله بردند در حالی که زن کنار پله های اتوبوس با نگاه حریص و با لذت به صحنه های در پیش رو چشم دوخته بود.

بی‌شک حمله به مردم بی دفاع و اعمال خشونت در برابر سکوت و اعتراض آن چنان تصویر جنایت کارانه‌ی فراموش ناشدنی و هولناکی بر جای گذاشته که یک حکومت مدعی دموکراسی و اسلام‌گرایی را این چنین برای هشت ماه زیر سوال برده . و بعد از این همه تازه به جایی رسیده ایم که درنده خویی‌های بی پایان هنوز تمامی نیافته و به مردم بی دفاع محصور در فضای بسته‌ای مثل حسینیه جماران در شب عاشورا و حیرت آورتر از آن در تنگنای صندلی‌های اتوبوس شرکت واحد ِمزین به پرچم و پوسترهای 22 بهمن هم رحم نمی‌کنند .

جرم مسافران بی دفاع اتوبوس , تنها و تنها اعتراض کلامی به ادبیات سخیف و رایج حامیان خشونت طلبی بود و پاسخشان دستور گرفتن نیرو های حکومتی از یک ادعای کودکانه و غیر مستند برای ضرب و شتم وحشیانه و دستگیری , آن هم در فضای محصور اتوبوس !

نیروهای حافظ ِ جان و مال و ناموس! بیمار گونه به اتوبوس حمله کردند و بدون هیچ ملاحظه‌ای و با ولعی خاص نسبت به قسمت بانوان، مردان و زنان بی‌گناه را میان فشردگی جمعیت و صندلی‌ها زیر مشت و لگد و باتوم گرفتند و پیاده کردند و بیش از نیمی از مسافران اتوبوس را به اسارت بردند.

حال در همهمه‌ی جشن و پایکوبی رسانه‌ی متوهم ملی و رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب وابسته؛ کدام قدرت است که توان این را داشته باشد تا تصویر حمله‌ی وحشیانه‌ی نیروهای تا دندان مسلح گارد حکومتی را در قاب تنگ پنجره های اتوبوس از ذهن مردان و زنان دردمند این سرزمین پاک کند؟

بی خبری از روزنامه نگاران بازداشت شده

روزنامه اعتماد: به رغم گذشت قريب به يک هفته از بازداشت شبانه اکبر منتجبي و وحيد پوراستاد از روزنامه نگاران باسابقه کشور هيچ يک از آنها تاکنون با خانواده هايشان تماس نگرفته اند. عدم تماس منتجبي و پوراستاد که باعث تشديد نگراني خانواده هايشان از وضعيت آنان شده است در حالي صورت مي گيرد که قريب به اتفاق بازداشت شدگان اخير پس از گذشت يکي دو روز از دستگيري در تماس تلفني وضعيت و محل بازداشت شان را به خانواده هايشان اطلاع داده اند. منتجبي و پوراستاد 17 و 19 بهمن ماه در منزل شان دستگير شدند. همچنين به رغم گذشت هفته ها از بازداشت کيوان مهرگان خبرنگار روزنامه «اعتماد»، عبدالرضا تاجيک، بهمن احمدي امويي، بدرالسادات مفيدي و شيوا نظرآهاري هنوز خانواده هايشان از وضعيت آنها بي اطلاعند.

اعدامهای سیاسی؛ رژیم درصدد اعدام یک جوان دیگر

وبلاگ محمد مصطفايی
وکیل دادگستری
سه شنبه بیست و هفتم بهمن 1388

صدور حکم اعدام برای امیررضا عارفی

روز یکشنبه بیست و پنجم بهمن از دفتر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با من تماس گرفته شد تا در روز سه شنبه در رابطه با پرونده امیر رضا عارفی به شعبه مراجعه کنم. از اعلام احضار تلفنی نگران موکلم شدم تا اینکه امروز به دفتر شعبه رفته و حکم صادره علیه امیر رضا عارفی را مطالعه کردم. این جوان ۲۱ ساله به اتهام عضویت و همکاری و تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف گروه انجمن پادشاهی ایران که در روز ۲۶/۱/۱۳۸۸ دستگیر شده بود با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محارب شناخته شده و به استناد مواد ۱۸۶، ۱۸۷، ۱۸۹، ۱۹۰،۱۹۱ و ۴۶ قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم گردید.

از امروز بیست روز مهلت دارم تا نسبت به حکم صادره اعتراض کنم. امیدوارم دادگاه تجدیدنظر با دقت در محتویات پرونده و لوایحی که تقدیم شده است حکم صادره را نقض نماید تا این جوان که متاهل هم می باشد به آغوش خانواده برگردد.