۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

تنها درب موجود به بهشت


بسیاری از مردُم دنیا بر این باورند از هر دری که بخواهند میتوانند بخدا نزدیک شوند، مشروط به اینکه در اعتقادشان استوار باشنداما عیسی مسیح این تصور را رد نموده و در یوحنا باب 14 آیه 6 فرمود: « من راه وراستی و حیات هستم؛ هیچکس جز بواسطه من، نزد پدر نمیآیددر متی 7آیه 13-14 او با گفتن این کلمات این حقیقت را آشکار نمود: «از در تنگ داخل شوید، فراخ است آن در و عریض است آن راه که به هلاکت منتهی میشود و داخل شدگان به آن بسیارند. اما تنگ است آن در و سخت است آن راه که به حیات منتهی میشود، و یابندگان آن کم اندچه کسی است که تمایل و عطش واشتیاق خدا را در دل ما میگذارد تا همسفر نور شویم؟آن شخص مسیح است که در درون ما زندگی میکند و آن اشتیاق لازم را در قلب ما ایجاد میکند.آری آن مسیح استهمسفران نور از میان چه کسانی انتخاب میشوند؟آنها چه کسانی هستند؟آنها کسانی هستند که غرور، تکبر، خودخواهی، درون تاریک و سردِ خود رارها نموده و درماندگی خود را نسبت به گنا هانشان نزد خداوند اعتراف میکنندو اعتراف میکنند مرگ مسیح بر روی صلیب بطور کامل بدهی گناه هان آنها را پرداخته، و با اعتراف و توبه، عیسی مسیح را بعنوان نجات دهنده شخصی خود میپذیرندآری این تنها راه است که میتوان برای به بهشت رفتن داشت و هیچ جای کتابمقدس از کتاب پیدایش تا مکاشفه پیدا نمی شود که اشاره کند، بدونِ ایمان به نجات دهنده، عیسی مسیح به بهشت برویدعیسی مسیح تنها راه موجود به بهشت استشاید شما تا کنون احساس خود را به عیسی مسیح وکار عظیم او بر روی صلیب ابراز نکرده اید، این کار دشواری نیست و احتیاج به بیان کلمات فصیح ندارد، فقط احتیاج به یک قلب تسلیم شده داردپس از عیسی مسیح بخواهید وارد زندگیتان شود،گناه هان خود را بپذیرید، ‌و اعتمادتان را به او ابراز نمایید تا شما را ببخشددر این فرصت ادعاهای مسیح را امروز بطور دقیق بررسی نمایید، سپس راه باریک را انتخاب کنیدو آن لحظة نجات است، شما از تنها درب موجود به خانه ابدی خدا، به بهشت هدایت و وارد میشویدفیض و برکت مسیح با شما

احضار یک شهروند مسیحی به دادگاه انقلاب اسلامی

فعالان حقوق بشر در ایران
از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه احضاریه ای برای یكی از شهروندان مسیحی ساکن ارومیه صادر گردید.
به گزارش كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر حسب احضاریه ای که برای آقای "مهران محمودی" ۲۸ ساله از نوكیشان مسیحی، از سوی دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه در مورخ ۵ اردیبهشت ماه سالجاری صادر گردید، از ایشان خواسته شده است تا در تاریخ ۱۳۸۸/۲/۲۴ راس ساعت ۱۰ صبح در محل دادگاه انقلاب اسلامی واقع در خیابان والفجر ارومیه حضور یابد.
در این احضاریه علت و نوع اتهام، توطئه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است .این در حالی است كه این هموطن مسیحی پیش از تاریخ قید شده از كشور خارج و در حال حاضر در كشور دیگری بسر می برد.
شایان ذكر است "مهران محمودی" فرزند زنده یاد "مجید محمودی" است كه ایشان در سن ۶۸ سالگی پس از تهدیدهای بسیار مبنی بر انكار مسیحیت در سال ۱۳۸۴ بطرز مشكوكی از سوی افرادی متعصب و ناشناس در محل كار خود به طرز فجیعی به قتل رسید.
همچنین طبق خبر منتشره در مورخه ۲۳ اردیبهشت ماه سالجاری از سوی كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر، مادر ایشان خانم "فاطمه پاكی" كه از معلمین بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان ارومیه می باشد، بدنبال صدور حكم قضایی از سوی دادیار شعبه چهارم اجرای احكام و طی نامه ایی از طرف مدیریت امور بازنشستگی آموزش و پرورش استان از تاریخ ۱۳۸۸/۱/۱۶ به عدم پرداخت حقوق تا اطلاع ثانوی محكوم گردید، كه پیگیری و تلاشهای این معلم بازنشسته با مراجعه به سازمان مربوطه برای آگاهی از علل و یا دلایل صدور چنین حكمی تاكنون حاصلی نداشته و مسئولین در این مورد حاضر به پاسخگویی نیستند.

ضرب و شتم دانش آموزان بدست مزدوران رژیم

ايرنا: بخشدار مرکزي الشتر (استان لرستان) روز شنبه پس از اطلاع از مجادله فرزندش با يکي از همکلاسي هايش، به مدرسه تحصيل فرزندش مراجعه و همکلاسي فرزند خود را مورد ضرب و شتم قرار داد.

حمله وحشیانه بسيج به دانشجويان معترض

خبرنامه امیرکبیر:روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، لابی دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران محل برگزاری تریبون آزادي با عنوان «مرگ گروه جامعه‌شناسی» بود.
در پی جلسات گروه جامعه ‌شناسی اين دانشكده در روز پيش از آن با حضور معاون آموزشی دانشگاه تهران ـ دکتر محمود کمره‌ای ـ مقرر گردید که تا زمان بررسی تخلفات صورت گرفته در گروه جامعه ‌شناسی و درخواست تعدادی از اعضای گروه برای تغییر مدیریت گروه، جلسات گروه جامعه‌شناسی برگزار نگردیده و اختیارات مدیریت گروه - دكتر حسين كچوئيان - نیز به معاون آموزشی دانشگاه - دكتر كمره اي - واگذار گردد؛ نتیجه‌ای که به منزله‌ی تعلیق مدیریت دکتر کچوئیان بر گروه جامعه‌‌شناسی است.
بر این مبنا قرار شده که نتیجه‌ی بررسی‌های دانشگاه در روز اول تیرماه سال جاری اعلام گردیده و تکلیف مدیر گروه جامعه‌شناسی نیز مشخص گردد. بر طبق گفته‌ی یکی از اساتید گروه جامعه‌شناسی، این تصمیم بر مبنای آیین‌نامه‌‌ها و مقررات دانشگاه اتخاذ گردیده است. این در حالی است که آیین‌نامه‌ی داخلی گروه جامعه‌شناسی که به تصویب گروه رسیده صراحتاً تاکید دارد که در صورت درخواست تغییر مدیریت گروه از سوی حداقل پنج تن از اعضای گروه، انتخاب مدیریت گروه باید مجدداً برگزار گردد.
در پی تصمیمات اخذ شده در اين جلسه از صبح روز سه‌شنبه انجمن اسلامی دانشكده علوم اجتماعي به پخش بیانیه‌ی خود پرداخت که طی آن با اعتراض به مداخله‌ی معاون آموزشی دانشگاه در مسائل داخلی گروه جامعه‌شناسی به اتخاذ تصمیم تعلیق گروه جامعه‌شناسی و تفویض اختیارات مدیر گروه به معاون آموزشی دانشگاه که عملاً به تضعیف همه‌جانبه‌ی گروه جامعه‌شناسی خواهد انجامید، اعتراض شده بود.
در همین حال مقدمات اعتراض نمادین انجمن اسلامی به تعلیق گروه جامعه‌شناسی با نصب پلاکاردهای با محتوای اعتراضی نسبت به این تصمیم، نصب پارچه‌ی مشکی در بالای درب انجمن اسلامی، پخش بازوبندهای مشکی در بین دانشجویان و آغاز بیانیه‌ی اعتراضی با عبارت «انّا لله و انّا الیه راجعون» توسط اعضای انجمن اسلامی فراهم گردید. تریبون آزاد دانشجویی از ساعت ۱۲:۳۰ آغاز شد و تا حوالی ساعت ۱۴ به طول انجامید و طی این مدت تعداد زیادی از دانشجویان با گرایش‌ها و دیدگاه‌های مختلف به بیان نظرات خود پرداختند.
در پایان تریبون آزاد، دبیر انجمن اسلامی دانشكده پشت تریبون قرار گرفته و با بیان اینکه با توجه به تصمیم گروه جامعه‌شناسی مبنی بر تعلیق دکتر کچوئیان از مدیریت گروه، دانشجویان به طور نمادین با نصب کاغذی بر روی درب اتاق مدیر گروه جامعه‌شناسی با مضمون «تا تعیین مدیر گروه جدید؛ دفتر پلمب شد» تریبون آزاد را به پایان خواهند رساند.
در پی اعلام این مساله جمعی از دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی با همراه داشتن دو پلاکارد و چسب برای نصب این پلاکاردها به طبقه‌ی چهارم دانشکده ـ محل استقرار دفتر مدیر گروه جامعه‌شناسی ـ حرکت کردند و در حالی که قصد داشتند با نصب پلاکاردهای خود و اعلام اعتراض نمادین، محل را ترک نموده و اعتراض خود را پایان بخشند، اعضای بسیج دانشجویی كه خواهان ادامه مديريت دكتر كچوئيان در گروه جامعه شناسي هستند با تجمع مقابل دفتر مدیر گروه و پاره کردن پلاکاردها، اقدام به فحاشی و درگیری فیزیکی با دانشجویان معترض نمودند و مانع انجام این کار شدند.
با تجمع دانشجویانی که سرود یار دبستانی را می خواندند و در پی اصرار اعضای انجمن اسلامی و دانشجویان معترض به نصب کاغذ و نگاشتن نمادین جمله‌ی «پلمب شد» بر روی این کاغذها، تهاجم خشونت‌آمیز بسیج دانشجویی شدت بیشتری پیدا کرد که در نتیجه‌ی آن سه تن از دختران دانشجو که معترض بودند مورد ضرب و شتم اعضای بسیج دانشجویی قرار گرفتند و دبیر انجمن اسلامی نیز با تهاجم وحشیانه‌ی مهاجمان روی زمین کشانده شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
نکته‌ی جالب در میان درگیری‌ها حضور شتابزده و احساسی دکتر رئیس دانشکده بود كه با این تصور که دانشجویان قصد اخراج دکتر کچوئیان از دانشکده را دارند با فریادهایی با این مضمون که اجازه این کار را نخواهم داد، به التهاب فضا دامن زد.
در همین حال معاون دانشجویی دانشکده و معاون اداری دانشکده و همچنین يكي از اعضای هیات علمی دانشکده در صحنه حاضر شده و خواهان پایان دادن به درگیری‌ها شدند. دکتر میرزایی با اعلام اینکه دکتر کمره‌ای ـ معاون آموزشی دانشکده ـ برای توضیح پیرامون تصمیمات اخذ شده در روز یک ‌شنبه‌ آینده به دانشکده خواهند آمد، خواستار گفتگو و بیان اعتراضات دانشجویان در این جلسه شد.
در نهايت با دخالت حراست دانشگاه و درخواست معاون دانشجويي و معاون امور مالي دانشكده دانشجويان به تجمع خود خاتمه دادند.
نشريه دانشجويي صبح

جلوگیری از ملاقات دانشجوی بازداشتی با مادرش

کميته گزارشگران حقوق بشر
مادر مسعود دهقان دانشجوی بازداشتی که روز گذشته جهت ملاقات با فرزندش به زندان اوین مراجعه کرده بود، موفق به دیدار وی نشد. هفته گذشته، مسئولان دادگاه انقلاب به مادر این دانشجوی بازداشتی اعلام کرده بودند که می تواند روز شنبه فرزندش را در بند 209 ملاقات کند، با این حال روز گذشته پس از مراجعه مادر دهقان به زندان اوین، به وی اعلام شد، که فرزندش ممنوع الملاقات است.
گفتنی است، مسعود دهقان در جریان بازداشت دانشجویان پلی تکنیک، در اول اردیبهشت ماه بازداشت و هم اکنون در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین نگهداری می شود. وی از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر است.
لازم به ذکر است، تاکنون پنج تن از دانشجویان بازداشت شده با قرار وثیقه از زندان آزاد شده اند. مجید توکلی، عباس حکیم زاده، مهدی مشایخی و مسعود دهقان دانشجویانی هستند که همچنان در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برند

زن جوان دیگری در آستانه اعدام

روزنامه اعتماد: زني که متهم است با همدستي مردي غريبه شوهر خود را کشته در فهرست اعداميان قرار گرفت. پرونده اين زن از سال 85 به جريان افتاد و اکنون با طي مراحل قانوني حکم قصاص وي آماده اجرا شده است.

مادر دانشجوی دربند: فرزندم را بشدت شکنجه کردند نمی تواند راه برود

کميته گزارشگران حقوق بشر
محمد پورعبدالله از دانشجویان طیف چپ، که در بهمن ماه بازداشت شده بود، همچنان در زندان قزل حصار نگهداری می شود. به گفته مسئولان دادگاه انقلاب قرار است، پرونده وی ظرف چند روز آینده تعیین شعبه شود.
این دانشجوی زندانی دانشگاه تهران، که در جریان بازداشت دانشجویان طیف چپ در آذرماه 86 نیز بازداشت شده بود، در شرایطی در زندان قزل حصار نگهداری می شود که این زندان در طبقه بندی سازمان زندانها، محل نگهداری جرایمی چون قتل، قاچاق شرارت و ... است.
مادر این دانشجوی زندانی که طی سه ماه گذشته بارها با مراجعه به دادگاه، خواهان آزادی فرزند خود شده است، درحالی که به شدت از وعده های دروغ قاضی دادگاه شکایت دارد، می گوید:" چرا بچه من باید در زندان باشد، چون ایرانی است؟ اگر خارجی بود آزادش می کردند؟ "
او در مورد وضعیت محمد می گوید:" بعد از این مدت، دیروز توانستم با پسرم در زندان ملاقات کنم. در بند عمومی زندان قزل حصار نگهداری می شود. در ملاقات متوجه شدم که نمی تواند خوب راه برود، هر چه ازاو پرسیدم چه شده ، پاسخی نداد. وقتی شلوارش را بالا زد، دیدم از 28 اسفند ماه که بچه من را در بند 209 کتک زدند، تا حالا هنوز پای این بچه از زانو به پایین متورم است و زخمی است. خودش چیزی در این مورد نمی گوید، اما من می دانم که در بند 209 به شدت بچه من را شکنجه کرده اند."
الان دندان درد دارد، دارو نمی دهند. هفته ای 5 نفر را به بهداری منتقل می کنند، در آنجا هم هیچ رسیدگی به وضعیت آنان نمی کنند. دارو نمی دهند. من خودم دارو خریدم برای درد دندانش، اما اجازه نمی دهند دارو رابه او برسانم. در یک زندانی که همه معتاد هستند و وضعیت بهداشتی زیر صفر است، پسر من به چه اعتبار و امنیتی برود دندانش را در بهداری زندان بکشد؟ وضعیت غذا هم که افتضاح است، من علاوه بر اینکه باید برای مایحتاجش به او پول بدهم، هفته ای 50 هزارتومان نیز پول می ریزم برای اینکه بتوانند مواد غذایی تهیه کنند و غذا در زندان درست کنند. آخر این شد وضعیت زندان؟!"
او ادامه می دهد:" اصلا جای بچه من در زندان نیست. بچه من به چه جرمی باید در زندان قزل حصار باشد؟ اگر اتهامش سیاسی است، چرا باید در زندان قزل حصار باشد، چرا به اوین منتقلش نمی کنند؟ دادگاه انقلاب به آقای مصطفایی( وکیل محمد) قول داد که برایش وثیقه تعیین می کند. دو روز پشت سرهم بچه من را آوردند دادگاه، شما تصور کن که یک مادر؛ بچه اش را در چنین شرایطی ببیند، البته همه انسان هستند، ولی یک پسر 23-24 ساله دانشجو را با یک مرد 70 ساله معتاد دست بند زدند، آنجا صندلی خالی هست، اما اجازه نمیدهند اینها بنشینند، روی زمین نشستند، روی خاک. مگر اینها انسان نیستند؟ "
" بعد گفتند گواهی پزشک متخصص مادرش را بیاورید، که تأیید میکند عدم آزادی محمد میتواند برای من خطر جانی داشته باشد، این گواهی را هم ضمیمه پرونده کردیم و گفتند که با قرار وثیقه آزاد می شود. اما بعد حرفشان را تکذیب کردند که اصلا وثیقه ای صادر نشده! قاضی سبحانی هم می گوید من برای آزادیش حرفی ندارم اما معاون دادستان مخالف است!"
این معلم بازنشسته در مورد انتقال پسرش به بند 209 برای بار دوم میگوید:" دوباره همان بازجویی های قبلی را تکرار کردند که اتهاماتش را بپذیرد، اما محمد می گوید من کاری نکردم که امضا کنم. می گویند وبلاگ نوشتی، الان دیگر همه وبلاگ می نویسند، فقط می خواهند خانواده را اذیت کنند، اینها مردم آزارند، آیا اینها مسلمانند؟ اولین شرط مسلمانی این است که اگر کسی را زدی، بدنش را زخمی کردی باید دیه آن را بپردازی، الان دیه پای بچه من را چه کسی می دهد؟ من بقیه بدنش را ندیدم، فقط پاهایش را دیدم، بچه من نمی تواند راه برود، دیه اش را چه کسی می دهد؟ قاضی سبحانی یا آقای شاهرودی؟ چرا کسی به داد مردم نمی رسد؟ "