۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

هشدار دانشجویان به ماموران انتظامات و نیروهای سرکوبگر رژیم

دانشجویان مبارز: صدبار مردن بهتر از این زندگی با خفت و ذلت است

خبرنامه امیرکبیر: جمعی از فعالین دانشجویی پلی تکنیک با انتشار نامه ای خطاب به ماموران انتظامات این دانشگاه، ضمن تشریح شرایط حاکم بر کشور و یادآوری اعمال غیرقانونی و غیر اخلاقی مدیریت دانشگاه در گذشته، از ماموران انتظامات دعوت کردند در روز 16 آذر به خیل عظیم دانشجویان و مردم بپیوندند. دانشجویان به ماموران انتظامات تذکر داده اند که در صورتی که به حرکت دانشجویان و مردم بپیوندند دست آنان را به گرمی خواهند فشرد اما اگر در مقابل دانشجویان بایستند و قصد ایجاد رعب و وحشت و درگیری داشته باشند، عکس و نام آنان را در رسانه های جمعی منتشر خواهند کرد تا ملت ایران خود فرزندان ناخلفش را به راه راست هدایت کند.

در این نامه آمده است: شما در کنار ما به ظلم و ستم هایی که از سوی بدخواهان دین و مهین بر ما روا داشته شده است و می شود واقفید. شما به چشم می بینید که مدیریت جامعه و به خصوص مدیریت دانشگاههای ما چگونه با روش های غیرقانونی و ناجوانمردانه با فرزندان مام میهن برخورد می کنند. شاهد بودیم که چگونه در یک کودتای از پیش طراحی شده، انتخابات در کشورمان بی معنا شد، به خوابگاه های دانشجویان حمله شد، ملت بزرگ و شریف ایران را به خاک و خون کشیدند، و صدها نفر از دانشجویان و اساتید و سایر اقشار ملت طمع تلخ زندان انفرادی را تجربه کردند. در این شرایط ما دانشجویان توان آن که در برابر این جفا سکوت کنیم را نداریم. ما معتقدیم که صدبار مردن بهتر از این زندگی با خفت و ذلت است. به هر ترتیب پلی تکنیک تهران امسال 16 آذر را با شکوه تر و با صلابت بیشتر گرامی می دارد. در این راه دست یاری به سوی شما دراز می کنیم و از شما می خواهیم تا در این روز به خیل عظیم دانشجویان کشور بپیوندید، برای اعتلای خود و کشورتان تلاش کنید. از شما می خواهیم با تدبر و تعقل در اعمال روسای خود، آنان را در سرکوب فرزندان ملت ایران ناکام بگذارید. و ما به شما اطمینان می دهیم که وعده های پوچ و توخالی آنان، چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ معنوی به تجربه تاریخ، عملی نمی گردد. این آقایان همچون اربابان بیگانه خود (روسیه و چین) بعد از استفاده ابزاری از نیروهای خود، آنان را همچون دستمال دور می ریزند. دوشنبه 16 آذر، ما منتظریم تا شما را در کنارمان و نه در مقابلمان ببینیم، اما اگر به هر ترتیبی شاهد حرکات و اعمال عده معدودی از همکاران شما باشیم، با انتشار نام و تصویر آنها از طریق رسانه های فراگیر و مستقل جنبش سبز ایران، به تمامی ملت ایران، وجود چنین فرزندان ناخلفی را اعلام می کنیم. چرا که می دانیم، همکاری با عوامل کودتا نه تنها افتخار نیست، بلکه خفت و خواری و گناهی نابخشودنی است. و قطعا در نزد ملت ایران و حتی خانواده آنها حقارت و کوچکی است. تا ملت باشند که فرزند ناخلف خود را به راه راست هدایت کند. ما می خواهیم که 16 آذر را بدون درگیری و در صلح و دوستی سپری کنیم، اما هر کس بخواهد حق ما را به هر نحوی ضایع کند با مستند سازی اعمال آن از طریق محاکم قضایی، پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

جمعی از فعالین دانشجویی پلی تکنیک تهران

نکاتی بسیار مهم در خصوص برگزاری مراسم 16 آذر

از صفحه فیس بوک موسوی

جنبش سبز، این بار در معرض آزمون بزرگ دیگری قرار دارد. پس از سرکوب تظاهرات 13 آبان، کودتاچیان، ناامیدانه در انتظار کاهش جمعیت معترضان در مراسم 16 آذر هستند. طبق اطلاعات اخبار واصله آقایان موسوی، کروبی و خاتمی، خود را برای حضور در میان دانشجویان آماده کرده اند،همچنین با همفکری جمع کثیری از فعالین جنبش سبز مجموعه ای از مهمترین نکات جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم16 آذربه شرح ذیل ارائه میگردد:

کودتاچیان، به امید این که مراسم به صورت محدود و دانشجویی برگزار شود، تمام تلاش خود را بر سرکوب تظاهرات خیابانی و جلوگیری از پیوستن مردم به دانشجویان متمرکز کرده اند و به همین دلیل در اطراف دانشگاه های مهم تهران موضع گیری خواهند کرد. برای خنثی کردن این تدبیر، برگزاری تظاهرات پراکنده در نقاط مختلف، یک راهکار مناسب است. میتوان خیابانهای نزدیک دانشگاه ها را به عنوان میعادگاهی برای شروع تظاهرات پراکنده در نظر گرفت. با دور شدن از محل دانشگاه، میتوان همچون مراسم چهلم شادروان ندا آقا سلطان، در خیابانهای دیگر، به تظاهرات و سر دادن شعارهای دلخواه پرداخت. هرچند بنای جنبش سبز بر خشونت کلامی و انتقام گیری از طریق شعار نیست؛ مزدوران از مشاهده عصبانیت ما لذت میبرند.

1. طبق اطلاعات رسیده، کودتاچیان در روز 16 آذر، با روشی متفاوت از روز قدس و 13 آبان عمل خواهند کرد. بر این اساس، به جای تیراندازی، ضرب و شتم یا بازداشت، سپاه قصد دارد شهروندان رااز محل تظاهرات دور کند. برای مقابله با این امر، اولا: توصیه اکید به شهروندان این است که به محض مشاهده ستونهایی از اتوبوسهای پارک شده، از ورود به خیابان خودداری کرده و از محل دور شوند و در جایی دیگر به تظاهرات پراکنده اقدام نمایند. ثانیا: به هیچ وجه در بزرگراه ها و مکانهای نزدیک به بزرگراه تجمع نکنند. تجمع در خیابانهای شلوغ و مراکز جمعیتی و اقتصادی، بهترین راه برای افزایش شمار جمعیت و مختل کردن فرایند سرکوب است. ثالثا، در صورتی که به خیابان یک طرفه رسیدید، فقط در جهت مخالف حرکت ماشینها وارد خیابان شوید، تا تحرک نیروهای سرکوب، تحت نظر باشد. اگر خیابان یک طرفه به صورت غیر معمول خالی از ماشین بود، به این معناست که انتهای آن توسط ماموران بسته شده است.

2. طبق اطلاعات رسیده، کودتاچیان قصد دارند با اغراق و بزرگنمایی در خصوص دوربینهای کنترل ترافیک، به ارعاب شهروندان بپردازند. اما این کودتاچیان هستند که دیگر جرئت آدمکشی مثل روز 30 خرداد را ندارند! شکی نیست که ثبت دقیق مشخصات یک جمعیت میلیونی، اگر ممکن باشد، هیچ فایده ای برای کودتاچیان ندارد، چرا که دستگیری و تعقیب یک جمعیت "بیشمار" امکانپذیر نیست؛ آنها نمیتوانند تمام ایران را دستگیر کنند. با این حال، همراه داشتن ماسک برای مقابله با گاز اشک آور، مفید و بلکه ضروری است.

3. تردد با ماشینهای شخصی، در مسیرهای رفت و آمد نیروهای سرکوب، یکی از شیوه های مفید و موثر برای همراهی با تظاهر کنندگان و مقابله با کودتاچیان است. شهروندانی که به هر دلیل قادر به شرکت در تظاهرات خیابانی نیستند، میتوانند از این طریق همشهریان خود را یاری کنند.

4. بانگ الله اکبر در شب قبل از تظاهرات بزرگ، رسانه ای است که به شهروندان فاقد اینترنت و ماهواره خبر میدهد که فردا تجمع یا تظاهراتی برپاست. به همین جهت از تمام فعالان و هواداران جنبش سبز، موکدا تقاضا میشود که بانگ الله اکبر یکشنبه 15 آذر را فراموش نکنند. حتی اگر به هر دلیل قادر به شرکت در تظاهرات نیستید، با فریاد الله اکبر خود، قلب سیاه کودتاچیان را به لرزه در آورید و به همراهان خود روحیه دهید.

5. مانند تمام فعالیتهای قبلی، رسانه شمائید. در روز 16 آذر کافیست خود را در خانه حبس نکنیم. این که تجمع در چه مکان یا زمانی برگزار شود، در درجه اول اهمیت نیست؛ مهم تهیه فیلم و به خصوص عکس و انتشار آن در سطح بین المللی است. جهان نظاره گر ماست.

جمعی از فعالین جنبش سبز

مسیرهای راهپیمایی روز 16 آذر در تهران

این اطلاعیه از سوی شماری از فعالین داخل کشور برای سایت ارسال شده است :

مسیرهای راهپیمایی روز 16 آذر در تهران ساعت 5 بعدازظهر :

1 – میدان آزادی – میدان انقلاب – دانشگاه تهران

2 – خیابان ستارخان – خیابان نصرت – دانشگاه تهران

3 – میدان هفت تیر – خیابان کریمخان زند – میدان ولی عصر – بلوار کشاورز – خیابان کارگر- دانشگاه تهران

4 – مجتمع کوی دانشگاه تهران – خیابان کارگر شمالی – دانشگاه تهران

5- دانشگاه امیرکبیر – چهار راه ولی عصر – دانشگاه تهران

6 – میدان فردوسی – خیابان انقلاب – دانشگاه تهران


روز 16 آذر در خانه نمانيد حتی شده با اتوموبیل بیائید و اعتراض خود را نشان دهید

این کار چند مزيت دارد:

1| عبور و مرور سركوبگران مختل ميشود
2| تجمع مردم را ميشود با گازاشك آور پراكنده كرد، اما قفل شدن ماشين ها را نه
3| هزينه حضور با اتوموبیل، نهايتاً شكستن شيشه هاي آن يا آسيب ديدن بدنه خودرو ميباشد
4| امكان بازداشت شدن وجود ندارد، چون نمي توانند ادعا كنند شما در تجمعات شركت كرده ايد
5| ميتوان آب و كمك هاي ديگر را به همراه داشت
6| بوق زدن ممتد اتوموبیل ها با هم، ايجاد حس وحدت ميكند و فضایِ سنگين سكوت را ميشكند
7| اتوموبیل ميتواند به عنوان ابزاري براي برهم زدن تعادل موتورسوارانِ لباس شخصي به كار رود
8| ميتوان با سد كردن ون هاي پليس مانع از دستگيري و انتقالِ تظاهرکنندگان شويم

در هر حال نكته اصلي آن است كه 16 آذر در خيابان ها باشيم تا از هر فرصتي براي اعتراض كردن و فيلم و عكس گرفتن استفاده كنيم

اطلاع رسانی کنید

نبرد 16 آذر، یک گام بُلند به پیش


منصور امان

حتی پیش از آن که نخُستین فریاد اعتراض در 16 آذر طنین انداز شود، جُنبش دموکراتیک مردُم ایران، باند نظامی – امنیتی ولایت فقیه را در این میدان رویارویی نیز به زانو درآورده است. ریل امنیتی جدید حُکومت مبنی بر به محدود نگاه داشتن خیزش به محوطه دانشگاه ها، یک اعتراف با صدای رسا به شکست تدبیرهای افسارگُسیخته ای است که ماشین سرکوب برای جلوگیری از شکل گرفتن هر گونه اعتراض در 16 آذر به کار بسته بود.

ناتوانی اوباش تحت امر خامنه ای از مهار برنامه اعلام شُده جُنبش با به جلو فرستادن یک سرکرده سپاه پاسداران برای تکذیب نقش بازوی مُسلح "نظام" در حمله به دانشگاه در 24 خُرداد و بازی با کارت سوخته "عناصُر خودسر" آشکار گردید. پاسدار علی فضلی، سرکرده سپاه پاسداران تهران به منظور تزیین غلیظ تر این چرخش، تدبیر تُفنگچیهای ولی فقیه برای رویارویی با اعتراضهای 16 آذر را "فرهنگی" مُعرفی کرد.

در همین حال نایب رییس کُمیته امنیت ملی مجلس مُلاها نیز سیاست نذر روغن ریخته را به جلو هُل داد و تاکید کرد: "نیروی انتظامی حق ورود به دانشگاه را ندارد."

ژستهای مزبور که با هدف اعلام ادعای عدم دخالت نیروهای نظامی در گردهماییها و اعتراضهای داخل دانشگاه صورت می گیرد، در ناهمگونی فاحش با تهدیدهای مُستقیم اُرگانهای سرکوب و گردانندگان آنها قرار دارد که در هفته های اخیر و همگام با نزدیک شُدن موعد شانزده آذر، بر شدت و غلظت آن افزوده شُده است. از این رو چنین می نماید که باند نظامی – امنیتی ولی فقیه با توجُه به بی اعتنایی مُخالفان و مُنتقدان به تهدیهای اُرگانها و مقامهای رسمی و شکست تدارُکات گُسترده برای سد کردن راه آنها، در آخرین دقایق به تلاش پیشگیرانه برای جلوگیری از خُرد شُدن بیشتر اقتدار و هیبت سرکوب در جامعه ی مُعترض و گوش به زنگ دست زده باشد.

حُکومت در حالی که تجربه تلخ 13 آبان و بی ثمر ماندن تلاشهایی مُشابه را همچنان زیر زبان مزه مزه می کُند، با نگاه به عاقبت کار ترجیح می دهد به صورت خزیده وارد میدان شود تا بتواند با کمترین جلب توجه از آن فرار کُند.

تاکتیک حُکومت در درجه اول مُمانعت از گُسترش اعتراضها از دانشگاه به خیابان و تمرکُز بیشتر روی جلوگیری از شکل گرفتن تظاهُرات در بیرون از آن است. در این راه حل، سرکوب تجمُعات در دانشگاه امری تابع تعادُل نیرو بین دانشجویان و مُزدوران بسیجی، حراست و اطلاعاتی است.

در نبرد 16 آذر، آمادگی دانشجویان برای مُبارزه و ایستادگی از یکطرف و حرکت عُموم مردُم به پُشتیبانی از فرزندان و همرزمان دلیر خود از سوی دیگر، حرکت ملی علیه استبداد مذهبی را یک گام بُلند به جلو خواهد بُرد.

شیراز؛ پخش گسترده اعلامیه فراخوان تظاهرات 16 آذر

امروز که میخواستم از خانه خارج بشم دیدم دو تا برگه توی خونه افتاده فکر کردم از این تبلیغ ها است که همیشه میندازن ولی وقتی نگاش کردم فهمیدم فراخوان تظاهرات 16 آذر است . اولین باره که یک اعلامیه ضد حکومت را در سطح شهر میبینم . بعدا متوجه شدم که در همه خانه های محل انداختن طوری که در آموزشگاه دوستم که چند خیابان (خیابان ستارخان) با ما فاصله دارد هم انداخته اند .

طبق متن این اعلامیه تظاهرات 16 آذر شیراز در ساعت 4 بعد از ظهر در میدان دانشجو برگزار می شود
عکسی که از اعلامیه ها گرفتم :

حمله وحشیانه به مادران عزادار و دستگیری پانزده تن از آنان

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

درطی یورش وحشیانه مامورین سرکوبگر بیش از 15 نفر از مادران عزادار دستگیر شدند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به سوی مادران یورش بردند و بیش از 15 نفر از مادران عزادار را دستگیر و به نقاط نامعلومی بردند .
روز شنبه 14 آذر ماه حوالی ساعت 17:00 در حالی که مادران در حال ورود به پار ک بودند و قصد برگزاری تجمعات اعتراضی خود را داشتند با انبوهی از نیروهای سرکوبگر ولی فقیه مواجه شدند.نیروهای انتظامی ،لباس شخصی که با خودرو و موتور سوار و پیاده بودند تمامی نقاط پارک لاله را به اشغال خود در آوده اند.
نیروهای سرکوبگر لباس شخصی بطور وحشیانه ای بسوی مادران یورش بردندو 4 نفر از مادران را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. در نقاط مختلف پارک به مادران عزادار و دختران جوان یورش می برند و 11 نفر از آنها را دستگیر و به وان های خود که در میدان آب نمای پارک لاله مستقر بودند انتقال دادند.
آنها در حال گشت زدند در پارک هستند و هر مادری را می بینند مورد اهانت و بدرفتاری قرار میدهندو سپس دستگیر می کنند تا لحظه ارسال این گزارش تعقیب و دستگیری مادران ادامه دارد و حتی در خیابانها اطراف پارک تعدادی از �%

مرگ دو زندانی در زندان مخوف اوین

دو زندانی محبوس در زندان اوین به دلیل شدت بیماری و عدم رسیدگی پزشکی در زندان جان سپردند.

خبرگزاری هرانا _ به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی محبوس در بند 7 سالن 6 زندان اوین به نام صاحب قلی رجبی که به مدت دو ماه از بیماری ها مختلف رنج می برد به دلیل عدم توجه مسئولین زندان ساعاتی پیش در روز شنبه 14 آذر ماه جان خود را از دست داد.

لازم به ذکر است که هفته گذشته نیز یک زندانی دیگر به دلیل نامعلوم در بند 8 زندان اوین جان خود را از دست داده است.

در گزارشی دیگر از زندان رجایی شهر زندانی سیاسی ناصح یوسفی محبوس در بند 6 ، توسط پاسداران بند مذکور به شدت ضرب و شتم شده است ، از رسیدگی پزشکی به این زندانی اطلاعی در دست نیست.

تشديد فشار بر شهروندان بهايی مشهد

عواملی مشکوک به صورت مخفیانه وارد منزل یک بهایی در شهر مشهید شده و پس از تفتیش منزل اقدام به دزدی از منزل وی نموده است.

خبرگزاری هرانا : به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، طي روزهاي اخير آزار و فشار بر شهروندان بهايي مشهد تشديد يافته است بطوريكه طبق اخبار رسیده ، ساعت 4 صبح روز سه شنبه 10 آذر ماه دو فرد ناشناس در تاريكي هوا از طريق پشت بام وارد منزل يك شهروند بهايي به نام رحمت الله رضواني بقاء شده و در حاليكه نامبرده و همسرش را از خواب بيدار ميكنند، دستها و دهان ايشان را مي بندند مشغول بازرسي خانه مي شوند كه پس از يافتن مبلغي حدود 4 ميليون تومان ، محل را ترك مي كنند ( هيچ وسيله ديگري ربوده نمي شود ) بايد خاطر نشان ساخت كه رضواني بقاء فردي امين بين بهاييان مشهد شمرده مي شود كه به فقراء بسيار كمك مي كند به همين دليل بعضي از بهاييان پولهايشان را به وي مي سپرده اند كه براي افراد بي بضاعت خرج كند .

از طرف ديگر ، طي روزهاي گذشته يك سي دي به نام " بيرق تباهي " كه حاوي مطالبي بر عليه بهاييان مي باشد در مشهد پخش شده لازم به ذكر است كه طريق پخش آن هم بدينصورت بوده كه افرادي به درب منازل مراجعه كرده و كارت دعوت براي شركت در جشن عيد غدير ( به تاريخ جمعه 13 آذر ) را به صاحبخانه تحويل مي دهند در كنار كارت مزبور سي دي " بيرق تباهي "هم به صاحبخانه داده مي شود . بايد خاطر نشان ساخت اينگونه اقدامات در حالي صورت مي گيرد كه روزنامه محلي مشهد به نام " خراسان " در هفته هاي گذشته طي يك سلسله مقالات ، مطالبي را برعليه بهاييان چاپ مي كند .

همچنين بايد از دو شهروند بهايي به نامهاي سونيا احمدي و قنواتي هم نام برد كه بيش از يك ماهست توسط ماموران امنيتي بازداشت شده اند و تاكنون هيچ خبري از ايشان به خانواده هايشان داده نشده است .

بازداشت سه فعال دانشجویی در شهر لاهیجان

سه فعال دانشجویی روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهر لاهیجان بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند

به گزارش هرانا به نقل از واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی ساعت 21 روز گذشته مورخ 14 آذرماه با مراجعه به منازل "ریحانه انصاری فرد(فعال دانشجویی دانشگاه گیلان)، نسیبه باقری (فعال دانشجویی دانشگاه گیلان) و موریس باقری (یکی از فعالان ستاد مهندس موسوی در گیلان)" اقدام به تفتیش منازل و بازداشت این سه شهروند کردند.

نیروهای امنیتی در این اقدام لوازم شخصی افراد یاد شده را نیز با خود ضبط و به همراه بازداشت شدگان به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

لازم به ذکر است نیروهیا بازداشت کننده ضمن معرفی خود بعنوان نیروهای وزارت اطلاعات عنوان داشته اند این بازداشتها مرتبط با مسئله 16 آذر (روز دانشجو) است. از اتهامات وارده به این دانشجویان و سرنوشت آنان پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.

پارازیت - فیلترینگ - کم کردن سرعت اینترنت و... دیگر اثر ندارد!

آرش صfحی

اختلال درسیستمهای ماهواره ای و اینتر نت وموبایل در آستانه برگزاری تطاهرات مردم ایران بویژه مردم تهران با شدتی بی سابقه از روز گذشته آغازشده واز صبح امروزوضعیت با وخامت وصف ناپذیزی ادامه یافته است. شرایط بگونه ایست که حتی سرعت خطوط اینترنتی برای بازکردن یک سایت داخلی هم با مشکل سرعت ومعطلی حداقل نیم ساعته یا بیشترازاین مواجه است.
باتوجه به اینکه امتیاز ارائه سرویسهای اینترنتی عمدتا دراختیارعناصرآشکاروپنهان رژیم اسلامیست، بدیهیست که با یک بخشنامه وزارت اطلاعات وشورای امنیت ملی مدیران این گونه بنگاههای سرویس دهنده اینترنتی باید مطیع اجرای اوامر حکومت برای استفاده ازرانت های حکومتی باشند.
البته همانگونه که پیشتراشاره شده بود سایت مهم ومطرحی چون فیس بوک ازمدتها قبل برای کاربران ایرانی درون مرزی غیرقابل استفاده شده بود، بنحویکه امکان انتشار هرگونه مطلب یا مقاله ویا ... ازدرون کشوردراین سایت عملا ناممکن گردیده که هنوزهم وضعیت به همان منوال است.
رژیم درمانده وبوحشت افتاده ولایت مطلقه درآستانه روز بزرگی چون 16 آذرباعلم واطلاع ازآنچه که درشرف وقوع است، وقراراست که اتفاق بیفتد چنان هراسان وزبون وبدبخت ومضمحل شده است که اضافه برهمه پیشگیریها درزمینه ارتباطات مجازی وتلفنی وغیرو، ناچارگردیده تا هرشب درنقاط مختلف پایتخت با بیرون ریختن بچه گرگهای خود فروخته لباس شخصی ومزدوران دیگربا استقرار ایستگاههای ایست وبازرسی تا پاسی ازشب دست به یک قدرت نمائی بیهوده وابلهانه درسطح خیابانهای تهران بزند، بدون اینکه بداند مردم بارها فریاد زده اند: توپ - تانک - بسیجی، یا زندان وشکنجه واعدام دیگراثر ندارد. ودرروز 16 آذر نیز فریاد خواهند زد. نتیجه ولایت - فساد است وجنایت.
باید به آقایان فقها - وسردمداران حکومت خون وجنون وجنایت با صراحت اعلام نمائیم که هرکاری که ازدستشان برمی آید ومیتوانید انجام دهید، مطلقا دریغ نکنند. اما پس ازآن، ودر روز 16 آذر، وحضورمیلیونی مردم بپا خاسته ایران دراقصی نقاط کشور نیز یکبار دیگر منتظر دریافت سیلی دیگری که ازسوی مردم بجان آمده ودانشجویان بر صورت زشت وچهره کریه شان نواخته خواهد شد وصدای آن یقینا عالمگیر خواهد بود، باید باشند.
سرکردگان حکومت اسلامی و درراس همه آنها سید علی خامنه ای باید بداند که عمر او وحکومت منحوسش به پایان خط رسیده وهیچ راه چاره ای بجزسقوط محتوم نمیتواند ازاین زوال ونابودی پیشگیری نماید.
ملت ایران درروز 16 آذر خواهد آمد. وشما هم هرکاری ازدستا ن آلوده به خیانت وجنایت تان برمیاید کوتاهی نکنید.
ایران 14/ آذرماه 88

خبرگزاری فرانسه: قطع ارتباطات اینترنتی در ایران

رادیو فرانسه: خبرگزاری فرانسه در گزارشی که از تهران مخابره کرده است یادآوری می کند که اختلال در ارتباطات اینترنتی در پایتخت ایران زمانی روی می دهد که گروه های مخالف دولت احمدی نژاد، هواداران خود را به اعتراض و تظاهرات در خیابان های تهران در روز دوشنبه فرا خوانده اند. دوشنبه، شانزدهم آذرماه، در ایران روز دانشجوست.

منابع متعدد متعلق به سرویس ها و خدمات فنی اینترنتی در تماس خبرگزاری فرانسه با آنان تأکید کرده اند که قطع ناگهانی ارتباط اینترنتی با خارج از کشور که در بعد از ظهر شنبه روی داده است به مسائل فنی ربطی نداشته و حاصل تصمیم مقامانت دولتی است. این منابع در مورد این تصمیم ها توضیح بیشتری ندادند.

به گزارش این خبرگزاری این ارتباطات تا آخرین ساعات بعد از ظهر کماکان قطع بوده است.

دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران از ناکامی کامل خبرنگاران خود در برقراری تماس با مسئولان وزارت ارتباطات برای آگاهی از نظریات آنان خبر می دهد.

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در خرداد ماه سال جاری و شروع تظاهرات و اعتراض های مردمی پس از اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در این انتخابات، بار و بارها ارتباط اینترنتی و ارسال پیامک یا SMS با آن وحتی با تلفن های موبایل قطع شده یا با پارازیت همراه بوده است.

باوجود این، این نخستین باری است که ارتباط اینترنتی دو روز پیش از یک تظاهرات پیش بینی شده قطع می شود.

در پایان گزارش خبرگزاری فرانسه پس از اشاره به فراخوان گروه های اپوزیسیون داخل کشور به تظاهرات در روز دوشنبه، براین نکته تأکید شده است که مقامات جمهوری اسلامی هشدار داده اند که هیچگونه تجمع از نظر آنان "غیرقانونی" را در روز شانزدهم آذرتحمل نخواهند کرد.

صدور احکام سنگین برای دانش‌جویان شیراز

کاظم رضایی دانش‌جوی دا‌نش‌گاه شیراز به 5 سال و 8 ماه حبس تعزیری و یحیی طاووسی دیگر دانش‌جوی دانش‌گاه شیراز به 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش هرانا به نقل از واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کاظم رضایی که 1 ماه است در بازداشت به سر می برد در روز 13 آبان در نزدیکی دانشگاه شیراز به صورت دستگیر شد و به اداره اطلاعات و از آن‌جا به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. وی در دوران بازداشت به علت ضرب و شتم شدید دچار شکستگی بینی نیز شد

لازم به ذکر است که این حکم سنگین در حالی صادر شده که وی 1 سال است که حق ورود به دانشگاه را ندارد و در روز 13 آبان هم بدون این‌که در تجمعی شرکت داشته باشد برای سومین بار توسط نیروهای امنیتی، دستگیر شد..

یحیی طاووسی دیگر دانش‌جوی دانش‌گاه شیراز است که حکم سنگین 3 سال حبس تعزیری برای وی صادر شده است. او در حالی که برای پیگیری پرونده کاظم رضایی همخانه‌اش، به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود به دستور دادستان بازداشت می‌شود و به اداره اطلاعات و سپس زندان عادل آباد شیراز منتقل می‌شود.

صدور این احکام سنگین برای فعالین دانش‌جویی در حالی صورت می‌گیرد که در آستانه 16 تعداد زیادی از دانش‌جویان دانشگاه شیراز همچنان در بازداشت و عده زیادی هم حق ورود به دانشگاه را ندارند.

نوجوان محکوم به اعدام صبح چهارشنبه اعدام می‌شود

کمیته گزارشگران حقوق بشر- محمدرضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام که در سال 82 در سن 15 سالگی دستگیر شده بود، بنابر اعلام مسئولان قضایی کشور صبح چهارشنبه 18 آذرماه اعدام خواهد شد. وی صبح فردا به قرنطینه زندان عادل‌آباد شیراز جهت اجرای حکم اعدام منتقل خواهد گشت.

محمد رضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام متولد 27 اسفند 1366 می‌باشد. وی در زمان دستگیری 15 ساله بوده است. این نوجوان در جریان پرونده رسیدگی به یک فقره سرقت منجر به قتل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به قتل با تسمه پروانه اعتراف نمود. وی در تاريخ 8/8/82 در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار نمود.

محمدرضا چند روز پس از دادگاه و در ملاقاتی با مادرش از عدم پرداخت موعود به خانواده‌ مطلع می‌شود. وی طی نامه‌ای در 16 آبان 82 به اطلاع دادگاه می‌رساند که یکی از متهمین با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را بر عهده بگیرد. وی فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب فعل هیچ نقشی نداشته است.

گفتنی است خانواده این نوجوان محکوم به اعدام در شرایط خوبی به سر‌ نمی‌برند. خواهر وی پس از شنیدن حکم اعدام محمدرضا خودسوزی نمود و مادرش نیز از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیست و سه بار سکته نموده است. همچنین پدر وی سالها پیش خانواده را ترک گفته است.

محدودیت دسترسی به اینترنت در ایران در آستانه 16 آذر

سایت موج آزادی: در آستانه فرارسیدن 16 آذر - روز دانشجو - دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف کشور دچار اختلال و محدودیت شدید شده است.

از ظهر روز شنبه، دسترسی به اینترنت در نواحی مختلف با سرعت بسیار پایین امکان‌پذیر است به نحوی که امکان استفاده عادی برای کاربران اینترنتی در کشور وجود ندارد.

تاکنون دسترسی به شبکه اینترنت در مقاطع بسیاری در ایران با محدودیت شدید و اختلال مواجه شده است به ویژه در زمان‌هایی که از طرف حامیان جنبش سبز برای انجام برنامه‌های اعتراضی اعلام می‌شود.

جو ملتهب دانشگاه قم؛ تهدید دانشجویان از سوی نیروهای امنیتی

در حالی که دانشجویان دانشگاه قم خود را آماده برگزاری مراسم 16 آذر روز دانشجو می کردند، نیروهای امنیتی استان قم با تماس با فعالین دانشجویی این دانشگاه آن‌ها را تهدید کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر نیروهای امنیتی با تماس با دانشجویان ضمن هشدار از آنان خواسته اند که هیچ گونه مراسمی در این روز برگزار نکنند. در همین حال نشریه بسیج در این دانشگاه از برگزاری مراسم روز دانشجو در این دانشگاه «اعلام برائت» کرده است.

همچنین از صبح روز شنبه افرادی لباس شخصی با حضور درمحوطه خوابگاه دانشجویان دانشگاه قم سعی در ایجاد جو رعب و وحشت در بین دانشجویان کردند.

پیش از این فعالین دانشجویی این دانشگاه اعلام کرده بودند که تحصن روز 16 آذر در این دانشگاه بیشتر جنبه صنفی خواهد داشت اما با وجود با تهدیدهای نیروهای امنیتی مواجه شدند.

گفتنی است بدليل فوت مرحوم قاضی رياست اين دانشگاه، جو دانشگاه قم به شدت ملتهب و دانشجويان با شنيدن نام هایی از جمله سقای بی ريا و غرويان بعنوان جانشين آن مرحوم قصد اعلام مخالفت خود را با اين انتصاب ها دارند.

وزارت ارشاد چهار روزنامه اصلاح‌طلب را تهدید کرد

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد که به تازگی محمد علی رامین، از نیروهای تندروی حامی محمود احمدی‌نژاد در راس آن قرار گرفته است به چهار روزنامه صبح تهران، اسرار، آفتاب یزد، حیات‌نو و اعتماد تذکر کتبی داد. به گزارش ایسنا در اطلاعیه‌ این معاونت آمده است: «با توجه به رسالت رسانه‌های داخلی و دفاع از وحدت افکار عمومی در برابر هجمه تبلیغاتی و نفاق‌افکنانه رسانه‌های بیگانه از مطبوعات انتظار می‌رود از انتشار مطالبی که در آن ذهنیت جامعه و افکار عمومی را نسبت به برخی اختلاف سلیقه‌های میان مسئولان مشوش کند، پرهیز کنند. به همین منظور از سوی اداره کل مطبوعات داخلی مجددا به روزنامه‌های اسرار، آفتاب یزد، حیات‌نو و اعتماد تذکر کتبی داده شد. روزنامه‌های یادشده با انتخاب تیتر و مطالب در صفحه اول و دوم به گونه‌ای اقدام کرده که شائبه القای تفرقه و بزرگ‌نمایی اختلافات میان مسئولان را در خوانندگان ایجاد می‌کند. حال آنکه پرهیز از تفرقه افکنی و ترویج مواضع مغایر با وحدت و نیز عدم تحریف مفهوم و تقطیع سخنان مسئولان از جمله نکاتی است که در بند 4 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات به آنها تاکید شده است.»

به گزارش ایسنا در تیتر صفحه اول و گزارش‌های تهیه شده این روزنامه‌ها به موضوع سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامه‌ رییس مجلس شورای اسلامی‌ پرداخته شده است.

از هنگام تصدی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد توسط محمد‌علی رامین فشار شدیدی بر رسانه‌های کشور وارد می‌شود به نحوی که روزنامه همشهری برای چند روز توقیف شد و روزنامه خبر بر اثر این فشارها فعالیت‌ خود را متوقف کرده است. در عین حال دخالت در محتوای منتشر شده در نشریات و ادعای القای تفرقه و تعیین مصداق برای آن از اقدامات جدید معاونت مطبوعاتی ارشاد به شمار می‌رود.

یکی دیگر از فعالین حقوق زنان در اصفهان بازداشت شد


تغییر برای برابری- هایده تابش، فعال کمپین یک میلیون امضا در اصفهان صبح اروز شنبه بازداشت شد. ماموران اداره اطلاعات شهر اصفهان هایده تابش را از جلسه کلاس زبان بیرون برده و همراه با او به منزل وی رفتند و طی تفتیش منزل کلیه وسایل شخصی او و کامپیوترهای دو فرزندش را نیز با خود برده اند. آقای منتظری، همسر تابش با اعلام این خبر گفت که هنوز از محل نگهداری همسرش اطلاعی ندارد و ماموران به او گفته اند فردا برای پیگیری به دادگاه انقلاب نزد قاضی کشیک برود.

مینا جعفری وکیل هایده تابش در گفت و گو با سایت تغییر نحو بازداشت موکل خود را غیر قانونی دانسته و می گوید: «محل سکونت موکل من روشن است و ماموران اطلاعات با بازداشت او در یک محل عمومی تخلف از قانون کرده اند. قانون در شرایطی اجازه جلب متهم در امکان عمومی و ... را می دهد که متهم مجهول الهویه باشد و یا مرتکب جرم بزرگی شده باشد و یا فراری باشد،یا با وجود دریافت احضاریه، به مرجع قضایی مراجعه نکرده باشد که هیچ یک از این موارد شامل حال موکل من نمی شود. خانم تابش پس از اینکه ممنوع الخروج شد از سوی وزارت اطلاعات احضار شده بود و هرچند این احضار تلفنی بود و ارزش قانونی نداشت ولی برای نشان دادن حسن نیت خود طی همان احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات اصفهان مراجعه کرد».

بازداشت هایده تابش در حالی صورت گرفت که مهرنوش اعتمادی دیگر فعال کمپین اصفهان با گذشت 14 روز همچنان در بازداشت به سر می برد و خانواده او اطلاع چندانی از وضعیت نگهداری و اتهام او ندارند و در نگرانی به سر می برند. احضار فعالان کمپین در تهران و بازداشت و احضار در شهرستان ها حکایت از شدت گیری فشارها بر جنبش زنان دارد.