۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

نوجوانان ملى ‌پوش عليه فدراسيون فوتبال (مافیای رژیم)

سایت گل: اخبار و اتفاقات ناخوشايندى که اين روزها پس از بازگشت تيم‌ملى نوجوانان از نيجريه توسط يکى از خبرگزارى‌هاى بازگو شده، بيانگر وضعيت بغرنج ستاره‌هاى کوچک فوتبال ايران در مسابقات جام‌جهانى است. با اين حال مهدى تاج، مدير تيم‌هاى ملى با رد مصرانه اين گزارش‌مدعى شده اگر دلايل اشاره به چنين موضوعاتى را عنوان کند، تنفر مردم از فوتبال برانگيخته مى‌شود.

به‌رغم موضع‌گيرى تند تاج، على حيدرى يکى از بازيکنان حاضر در جام‌جهانى نوجوانان در توصيف شرايط اين تيم به سايت گل گفت: «برخلاف اخبارى که به ايران مخابره مى‌شد به طور کلى 1250 دلار پاداش دريافت کرديم. در خصوص لباس‌هاى ورزشى هم وضعيت جالبى نداشتيم. نوع دوخت پيراهن‌ها به شکلى بود که به سختى نفس مى‌کشيديم و دائما به تن ما مى‌چسبيد.»

اکبر ايمانى هم در تاييد گزارش‌هاى خبرنگاران گفت: «از بازيکنان ديگر خبر ندارم اما کلا 1100 دلار پاداش دريافت کردم. ... در مقابل هلند با پيراهن‌هايى بازى کرديم که يکبار شسته شده بود و به همين دليل رنگ پس داده بود. از اول تا آخر بازى‌ها به ما مى‌گفتند به زودى چند دست لباس از ايتاليا به اردوى تيم‌ملى مى‌رسد اما در نهايت وقتى بازى‌هايمان تمام شد، دو دست لباس به دست‌مان رسيد.»

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیرشدگان در مقابل اوین


فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

روز دوشنبه 25 آبان ماه تعداد زيادي از خانواده بازداشت شده هاي بعد از انتخابات از ساعت 08:00 صبح در مقابل زندان اوین تجمع کردند و تا ساعت 13:00 تعداد آنها به بيش از 100 نفر مي رسيد. خانواده ها براي مطلع شدن از وضعیت و شرایط و ملاقات با عزيزانشان در سالن ملاقات و در مقابل درب آن تجمع كردند.
اسامي بازداشت شده هاي 13 آبان به تاييد زندان اوين رسيد و در ليست كامپيوتري آنها ثبت شده بود، كه تا حدودي خانواده هايي كه از مكان بازداشت عزيزانشان اطلاعي نداشتند از نگراني بیرون آمدند. اما به دليل ندادن ملاقات خانواده ها همچنان در نگراني بسر می برند كه نكند به دروغ اسامي آنها را اينجا تاييد كرده اند اما آنها در جايي ديگر نگهداري مي شوند.
به تعداد زيادي از خانواده بازداشت شده هاي 13 آبان گفته شد كه اين هفته نمی توانند با عزیزانشان ملاقات داشته باشند.زماني كه خانواده ها علت عدم ملاقات را سئوال مي كردند كاركنان به آنها مي گفتند: ما نمي دونيم حتما با بازجو همكاري نكرده. اينجا ملاقات بستگي به همكاري دارد كه صداي اعتراض تعداد زيادي از خانواده ها شدت گرفت كه اينها كاري نكرده اند كه بخواهند بازجويي پس دهند .اينها حقشان را مي خواهند .اين حق قانوني ما و آنهاست كه ملاقات داشته باشيم . بر اثر شدت گرفتن اعتراضات خانواده ها آنها وادار شدند که به تعداد اندكي از بازداشت شده هاي اعتراضات 13 آبان اجازه ملاقات داده شود. به گفته خانواده هايشان زماني كه بازداشتي آورده مي شد در دست آنها چشم بند ديده مي شد. خانواده ها مي گفتند :اين شگرد آنها است که به تعداد اندکی ملاقات مي دهند تا بقیه را ساکت کنند و فكر كنيم كه حتما هفته بعد به ما ملاقات داده مي شود اما اينها اينقدر دروغگو و پليد هستند كه معلوم نيست هفته آينده با ما چه برخوردی داشته باشند .
از طرفی دیگر كاركنان واحد مددكاري، خانواده ها را به بخش اداري زندان كنار درب دژباني احاله مي دهند كه آنها را از سالن دور كنند .تعدادي از خانواده ها به نمايندگي از بقيه به بخش اداري زندان اوین مراجعه کردند. بعد از 2 ساعت انتظار به آنها جوابي داده نشد و حتي اجازه صحبت با قاضي كشيك را نیافتند .با اين وضعيت خانواده ها با خشم اعلام كردند اگرچه ملاقات حق ماست اما حق بالاتر ما آزادي عزيزنمان است كه بي گناه بازداشت شده اند اگر ملاقات نمي دهيد ما هم اصراري نداريم مي ايستيم تا تمام بازداشت شده ها آزاد شوند.
اسامي تعدادي از بازداشت شدگان 13 آبان برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد. با این لیست اسامی تعداد دستگیر شدگان که تا به حال انتشار یافته است به 83 نفر می رسد.

1- مريم بابايي 28 ساله در هفت تير بازداشت شده
2- سپهر كريمي 27 ساله در مطهري بازداشت شده
3- كاوه حسين زاده 31 ساله در هفت تير بازداشت شده
4- وحيد آذري 25 ساله در ولي عصر بازداشت شده
5- پيمان ملك زاده 23 ساله در مطهري بازداشت شده

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت،شکنجه برای گرفتن اعترافات و پرونده سازی،تشکیل دادگاه فرمایشی برای صدور احکام سنگین و بی خبر نگه داشتن خانواده های آنها از وضعیت و شرایط عزیزانشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه ملل متحد می خواهد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا پرونده نقض حقوق بشر این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد.

25 آبان 1388 برابر با 16 نوامبر 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


Clash bewteen Basiji and student-KNT uniدرگیری دانشجویان با مزدوران بسیج

نوجوان دیگری در آستانه اعدام

یک نوجوان دیگر که در سن 17 سالگی مرتکب قتل شده است در انتظار اعدام بسر می برد.

خبرگزاری هرانا - به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، محمد حسن رضائی، متولد 26 شهریور ماه 1369، به جرم قتلی که در حدود 17 سالگی (مرداد ماه 86) مرتکب شده است، 2 سال است که در زندان رشت زندانی است و هم اکنون با تائید شدن حکم قصاص در آستانه اعدام قرار می گیرد.

وی متهم است طی یک نزاع دسته جمعی که بین مرحوم مهیار علیزاده و چند نفر دیگر رخ داده است با ضرباتی با چاقو به پشت مقتول وارد آورده که منجر به مرگ وی شده است. قابل ذکر است در این پرونده یک نفر دیگر هم به عنوان قاتل مجرم شناخته شده است که محمد حسن رضایی و وی هر دو به قصاص نفس محکوم شده اند.

طبق ماده 37 کنوانسیون حقوق کودک اجرای مجازات اعدام و حبس های طولانی مدت برای کودکان تا قبل از پايان سن هجده سالگی ممنوع است. در ضمن در بند 6 ماده‌ی 5 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا حکم به مجازات اعدام برای کودکان زیر 18 سال ممنوع اعلام شده است . علیرغم این مهم کشور ایران بالاترین میزان اعدام کودکان را در جهان داراست.

زندانیان سیاسی زن تحت فشار شدید برای اعتراف گیری

خبرگزاری هرانا - مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

عضو شاخه‌ی زنان جبهه مشارکت که هم اکنون در زندان اوین به سر می‌برد، تحت فشارهای شدید روانی و هتاکی است.

مهدیه مینوی که در تاریخ 30 مهرماه در جریان برگزاری دعای کمیل که برای آزادی زندانیان برگزار شده بود، به همراه عده‌یی دیگر بازداشت و روانه‌ی زندان اوین شد با فشارهای مختلف روحی در زندان روبه‌رو است.

طبق گزارش‌های رسیده از زندان اوین، این عضو جبهه‌ی مشارکت در وضعیت نامناسب روحی قرار دارد و به او برای اعتراف‌گیری هتاکی می‌شود.

در هجوم نیروهای امنیتی به مراسم دعای کمیل که در منزل پدر همسر شهاب طباطبایی، عضو در بند شورای مرکزی جبهه مشارکت برگزار شده بود، 71 نفر از افرادی که در مراسم دعا حضور داشتند، بازداشت شدند که به مرور تعدادی از آن‌ها آزاد شدند اما هم‌چنان تعدادی دیگر از آن‌ها در زندان اوین به سر می‌برند.


فریبا پژوه هم‌چنان در وضعیت نامناسب روحی زندانی است

تکلیف پرونده‌ی فریبا پژوه روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس زندانی که در زندان اوین به سر می‌برد، هم چنان نامشخص است و با وجود تایید مسئولان بر ارسال پرونده به دادسرا و اتمام بازجویی‌ها، هم‌چنان پرونده‌ی او به دادگاه ارسال نشده و در وضعیت نامشخصی قرار دارد.

این در حالی‌است که سلول او به شدت سرد است و این نیز بر جسم و روح او تاثیر گذاشته است، هم‌چنین او از داشتن روزنامه نیز در سلول محروم است به او اجازه‌ی اطلاع یافتن اخبار را نمی‌دهند.

خانواده‌ی وی نیز روز گذشته توانسته‌اند با وی ملاقات کابینی داشته باشند و با وجود این‌که پیش از این به وی اجازه‌ی ملاقات حضوری داده شده بود، وی هم‌چنان از این حق نیز محروم است.

هم‌چنین خانواد‌ه‌ و وکیل وی پس از مراجعه‌های مکرر به دادستانی جواب مشخصی دریافت نمی‌کنند و مسئولان به آن‌ها می‌گویند که ما خودمان پیگیر پرونده هستیم و نیازی به حضور شما نیست.

فریبا پژوه روز اول ماه رمضان یعنی 31 مرداد نزدیک افطار در منزل‌ پدری‌اش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت یک ماه را در سلول انفرادی گذراند. در طول بازداشت وی بارها مورد هتاکی زندانبانان قرار گرفته و برای اعتراف‌گیری تحت فشارهای روحی شدید است.

بازداشت چند دانشجوی دیگر دانشگاه پلی تکنیک واحد تفرش

در ادامه بازداشت دانشجويان پلي تكنيك واحد تفرش، 4 دانشجوي ديگر اين دانشگاه توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.

به گزارش خبرنامه اميركبير روز 11 آبان ماه 7 تن از دانشجويان اين دانشگاه توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند و اكنون بازداشت 3 دانشجوي ديگر محسن پریزاد، سیاوش بیگ مدیان و ایزد جابری پس از یک هفته تمام بی خبری به تایید وزارت اطلاعات رسید. همچنین مسعود مرادی از فعالين دانشجويي دانشگاه سه شنبه شب به اطلاعات تفرش احضار و ناپدید شده است.

اتهام وارده به اين دانشجويان تلاش برای براندازی نظام، اخلال در امنیت ملی و ضدیت با ولایت فقیه عنوان شده است. محمودیان مدیر امور دانشجویی دانشگاه نیز با اسرائیلی خواندن دانشجویان، آنان را تهدید به سنگین ترین سرکوب در صورت کوچکترین تحرکی کرده است.

3 تن از دانشجویان تا هنگام صدور رای دادگاه با وثیقه های چند ده میلیونی و یا قرار کفالت آزاد شده اند. اوضاع روحی و جسمی دانشجويان آزاد شده حکایت از وضع نامناسب بازداشتگاه دارد.

دانشجویان دانشگاه پلي تكنيك واحد تفرش اعلام کرده اند که در صورت صدور هر حکم غیر عادلانه ای در حمایت از دوستان خود دست به اعتصاب خواهند زد.

زمين لرزه 4.3 ریشتری در استان مازندران

ساری- زمين لرزه قائمشهر را لرزاند. اين زمين لرزه به بزرگي 3/4 ريشتر ساعت 6 و 30 دقيقه بامداد امروز دوشنبه رخ داد و کانون آن شمال قائمشهر گزارش شده است .