۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

دومين جلسه دادگاه 16 تن از بازداشت شدگان عاشورا

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، دومين جلسه رسيدگي به اتهامات 16 متهم اغتشاشات روز عاشورا روز چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه سالجاري از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار مي شود.

اتهامات متهمان محاربه و افساد في الارض، اجتماع و تباني عليه امنيت، تبليغ عليه نظام و قصد بر هم زدن امنيت كشور از طريق تحريك افراد به شورش و آشوب است.

تاكنون 94 فقره كيفرخواست عليه متهمان اغتشاشات روز عاشورا به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شده است .

تمامي متهمان اين پرونده ها در بازداشت بسر مي برند.


دادسرای تهران در واکنش درباره اعدام‌های اخیر اطلاعیه‌ای صادر کرد

رادیو آلمان: دادسرای عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به اعتراضات گسترده به اعدام دو جوان ایرانی از خود واکنش نشان داد. این اطلاعیه که به منظور «تنویر افکار عمومی» انتشار یافته به گفته ناظران سیاسی یک عقب‌نشینی از سوی قوه قضاییه به شمار می‌آید.

در این اطلاعیه اثری از ادعاهای گذشته دادگاه، مبنی بر دستگیری «اغتشاشگران در ماه‌های اخیر بخصوص در روز عاشورا» دیده نمی‌شود. اما اطلاعیه جرم این دو تن را محاربه دانسته و مدعی است، که دادگاه با حضور آرش رحمانی‌پور و وکیل وی حکم اعدام را صادر کرده است. اما به گفته نسرین ستوده، وکیل رحمانی‌پور از حضور وی در دادگاه جلوگیری و در قبال اصرار وی برای شرکت در جلسه، تهدید به بازداشت شده است.

برخلاف گذشته، حال دادسرای تهران اتهام این دو تن را از جمله «ایجاد آتش‌سوزی در دو امامزاده و تلاش برای ایجاد انفجار در حسینیه ارشاد و مسجد النبی نارمک در تهران» اعلام کرده است

چند فعال دانشجویی دیگر بازداشت شدند

نیمه شب گذشته ماموران امنیتی با یورش به منازل وحید عابدینی، نوید عابدینی و اسماعیل ایزدی خواه سه تن از فعالین سابق دانشجویی آن‌ها را بازداشت کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر ماموران امنیتی برخی از وسایل آنان را نیز ضبط کرده اند. هنوز دلیل این بازداشت ها مشخص نشده است.

وحید عابدینی عضو اسبق انجمن دموکراسی خواهان دانشگاه تهران و نوید عابدینی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بود.

از طی روزهای گذشته روند جدیدی از بازداشت ها آغاز شده است که مجددا تعدادی از دانشجویان و فعالین حقوق بشر بازداشت شده اند.


بازداشت یک دانشجو و فعال دیگر حقوق بشر

خبرگزاری هرانا : صبح امروز نیروهای امنیتی یک دانشجو و مدافع حقوق بشر را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، نازنین فرزانجو، دانشجوی مترجمی زبان فرانسه و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران صبح روز جاری مورخ 13 بهمن ماه در منزل شخصی خود در مهرشهر کرج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

از دلایل بازداشت و سرنوشت نامبرده پس از دستگیری کماکان اطلاعی در دست نیست.

فعال دانشجوئی نادر احسنی در آستانه بازداشت قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نادر احسنی از فعالین دانشجوئی و دستگیر شدگان آذر 1386 روز گذشته طی احضاریه ای که از طرف اجرای احکام دادگاه انقلاب برای اجرای حکم ضد بشری 1 سال زندان دریافت کرده است باید خود را ظرف 3 روز آینده به اجرای احکام دادگاه انقلاب معرفی کند.
روز دوشنبه 12 بهمن ماه طی احضاریه ای که سوی اجرای احکام دادگاه انقلاب دریافت کرده بود و در آن نوشته شده: معرفی خود جهت اجرای رای صادره ظرف 3 روز آینده خود را به اجرای احکام دادگاه انقلاب معرفی کنید.این حکم سنگین و ضد انسانی در پی ربودن او از روبروی منزل پدریش توسط مامورین وزارت اطلاعات در روز 11 آذر 1386 صورت می گیرد.
نادر احسنی در تاریخ 11 آذر ماه 1386 از جلوی منزل شخصی پدری خود توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. آقای احسنی به مدت 68 روز در بند 209 زندان اوین زندانی بود، که 58 روز آن را در سلولهای انفرادی بسر برد. او در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.سپس بر اثر فشارهای بین المللی و به قید وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد.آقای احسنی توسط فردی بنام محمد مقیسه ای(معروف به ناصریان از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367) رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت و به 1 سال زندان محکوم شد. شعبه 36 دادگاه تجدید دادگاه انقلاب که ریاست آن را فردی بنام احمد زرگر از بازجویان سابق وزارت اطلاعات به عهده دارد عین حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ربودن دانشجویان ، انتقال به شکنجه گا بند 209 ، صدور، تایید و اجرای احکام سنگین و غیر انسانی زندان بر علیه فعال دانشجوئی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران و گرفتن تصمیمات لازم اجرا برای متوقف کردن جنایتهای مستمر و سازمان یافته دولتی علیه فعالین دانشجوئی و مردم ایران است.

13 بهمن 1388 برابر با 02 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

مقام قضايی رژیم: بزودی اعدام 9 تن دیگر از بازداشت شدگان

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه درباره شايعه عدم حضور اعدام شدگان در اغتشاشات اخیر گفت: دو نفري كه اعدام شده و 9 نفر ديگر كه به زودي اعدام خواهند شد قطعا در جريان آشوب‌هاي اخير دستگير شدند و هر كدام به يكي از جريان‌هاي ضد انقلاب مرتبط بوده و با انگيزه نفاق و براندازي نظام در اغتشاشات حضور يافته‌اند.

خبرگزاری فرانسه سخنان این مقام قضايی رژیم را در خبری فوری از تهران مخابره کرده و نوشته است، رژیم تهران درصدد اعدام 9 تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در ایران است.

بازداشت دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی تبریز

هرانا: شاهین فضلی، فعال مدنی و دانشجویی و منتقد سینما صبح امروز به حکم دادستانی وزارت اطلاعات در تبریز دستگیر شد. مأموران در تفتیش منزل وی کتاب‌ها، لب تاپ و کامپیوتر و برخی لوازم شخصی وی را با خود برده اند.

وی برادرزاده بایرام فضلی، کارگردان و مدیر فیلمبرداری صاحب نام سینمای کشورمان می باشد. بایرام فضلی مدیر فیلمبرداری فیلمهایی چون: از ما بهتران، انتهاي زمين، همخانه، دم صبح، ماجراهاي اينترنتي (چاي نت)، خواب تلخ، نامه هاي باد و کارگردان فیلم «باز‌ هم سیب داری» است که در سال ۸۵ مورد توجه منتقدان قرار گرفت و هنوز راهی به اکران پیدا نکرده است.

شاهین فضلی دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه علمی کاربردی تبریز هست که به دلیل جو فرهنگی موجود در خانواده از دوران نوجوانی به سمت کارهای فرهنگی و سینمایی رفت. سالهاست که پیوسته در جلسات نقد فیلم به عنوان منتقد حضور یافته و برای نشریات محلی و سراسری مقاله مینوشته است.

این سومین باری است که وی توسط نیروهای امنیتی بازداشت می شود. شاهین فضلی پیش از انتخابات ریاست جمهوری به اتاق ۳۷ زندان تبریز (دفتری که در مجاورت زندان مرکزی تبریز قرار دارد) احضار و پس از بازداشت به بخش وزارت اطلاعات زندان منتقل و به مدت سه روز تحت بازجویی قرار گرفته بود. اثر خاموش کردن سیگار روی گردن وی همچنان باقیست.

فعلا هیچ اطلاعی از علت بازداشت و موارد اتهامی وی در دست نیست.

شب نامه های محله ای دعوت به اعتراض در 22 بهمن

آژانس ايران خبر: مردم برای حضور گسترده در اعتراضات22 بهمن, شب نامه های محلی منتشر می کنند. با نزدیک شدن به روز 22 بهمن بسیاری از مردم مناطق مختلف پایتخت به طور محله ای اقدام به چاپ و انتشار شب نامه های محلی برای دعوت هم محله ای های خود برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن می کنند. انتشار این شب نامه ها که با جنبه ی دعوت مردم به راهپیمایی واعلام همبستگی صورت می گیرد به صورت گسترده است.
به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبر, فراگیری پخش شب نامه های محلی به حدی است که محلات مختلف پایتخت در این زمينه به نوعی به رقابت با يكديگر برخاسته اند. شب نامه های دعوت به اعتراض هر محله با تاکید برهمبستگی هم محله ای ها برای حضور در راهپیمایی 22بهمن براین مساله تاکید دارند که مردم آن محله باید یک گام جلوتر از دیگر محلات تهران وارد عرصه ی اعتراضات شوند.به نظر می رسد این شب نامه های اعتراضی محلات دربخش های مرکزی, جنوب شهر و قدیمی تهران کاربرد بیشتری داشته باشند و بتوانند تعداد بیشتری از مردم را برای حضور در اعتراضات خیابانی روز 22 بهمن جذب کند. شب نامه های دعوت به اعتراض محله ای این روزها به وسیله جوانان,مردان و زنان محلات مختلف تهران در حال انتشار وپخش است.به طوری که آثار این شب نامه ها هم در کوچه پس کوچه ها دیده می شود وهم به داخل منازل انداخته می شود.

جمهوری اسلامی یکی از خطرناکترین حکومتها برای وبلاگ نویسان

خبرگزاری «ریا نووستی»/ "اوان ویلیامز" مدیراجرایی Twitter در همایش اقتصادی جهانی اعلام کرد که Twitter فناوریی را طراحی می کند که به وبلاگ نویسان برخی از کشورها، علیرغم تلاش های دولتهایشان برای سانسور در ارسال مطالب وبلاگ نویسان و یا بستن دسترسی به این شبکه اجتماعی، امکان استفاده از این سرویس محبوب را بدهد، این مطلب را رادیوی روسی "بیزنس اف ام" به نقل از روزنامه بریتانیایی "فایننشال تایمز" اطلاع می دهد.

به گفته ویلیامز، موانع را می توان با استفاده از فناوری ها از میان برداشت.

آخرین بار در ماه دسامبر سال گذشته این سرویس محبوب وبلاگ های کوچک هک شده بود. بعقیده کارشناسان، هکرها مرتبط با مقامات ایران بودند و سعی در جلوگیری از فعالیت اپوزیسیون داشتند که اقدامات خود را بهنگام تظاهرات از طریق این سرویس هماهنگ می کردند.

خطرناکترین کشور جهان برای وبلاگ نویسان برمه است، پس از آن ایران و در جایگاه سوم سوریه قرار دارد.

اختلال و قطع اینترنت در ایران در آستانه 22 بهمن

سایت ندای سبز آزادی: روز دوشنبه، همزمان با آغاز دهه فجر، شبكه اينترنت در ایران، دچار اختلال شده و دسترسی به سايت‌ها هرچند وقت يكبار غيرممكن می شود.

معاون دفتر روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت ارتباطات زيرساخت - با تاييد بروز اختلال در ارتباطات اينترنتی، اين موضوع را به توسعه فيبر نوری مربوط دانسته است.

حسين شفيع در گفت‌و‌گو با ايسنا اظهار كرد: كار توسعه فيبر نوری در مسير تهران، مشهد اختلالاتی را موجب شده كه به احتمال زياد تا آخر امشب به اتمام می رسد.

این در حالیست که پیش از این شایعاتی مبنی بر قطع اینترنت در برخی روزهای دهه فجر به گوش می رسید. ايلنا نيز گزارش داد كه به دليل توسعه زيرساختی اينترنت توسط شركت زيرساخت تا چند روز آينده اينترنت تهران و مشهد و برخی از شهرهاي در اين مسير دچار اختلال می شود.

بازگشت پارازیت ها و گشت های ارشاد به تهران

bold news

با نزدیک شدن به تظاهرات 22 بهمن پارازیت ها از امشب با شدت بیشتری بر روی شبکه های ماهواره ای ظاهر شده اند همچنین در مناطق شمالی تهران گشت های ارشاد آزار و اذیت دخترات جوان را از سر گرفته اند.
بر اساس این گزارش وحشت از گسترده شدن ابعاد راهپیمائی 22 بهمن بر همه ارکان حکومت مستولی شده و رژیم با تمام قوا در حال پلیسی کردن فضای تهران است.
همچنین در مناطق شمال تهران گشت های ارشاد به ایجاد مزاحمت و آزار برای بانوان مبادرت کرد.