۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

فیلم؛ ميجنگم ميميرم ايران رو پس ميگيرم

احضار یک بانوی شاعر و نویسنده به اطلاعات سنندج

یک شاعره و نویسنده کرد به اداراه اطلاعات شهر سنندج احضار شد.

به گزارش هرانا به نقل از کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیمین چایچی شاعر و نویسنده کرد به اداره اطلاعات این شهر احضار شده است. طبق این احضار خانم چایچی می بایست ساعت 9 صبح فردا مورخ 18 آبان ماه خود را به اداره اطلاعات این شهر معرفی کند.

لازم به ذکر است این فعال فرهنگی روز گذشته پس از شرکت در فستیوالی در استان کرکوک اقلیم خودمختار کردستان عراق به سنندج بازگشته است. اما از دلایل احضار خانم چایچی کماکان اطلاعی در دست نیست.

آخرين ليست بازداشت شدگان عضو سازمان دانش آموختگان

ادوارنيوز: بنا بر اخرين گزارش ها با بازداشت موسي ساكت مسوول شعبه اذربايجان سازمان ادوار تحكيم تعداد اعضاي اين سازمان كه در حال حاضر در بازداشت نهادهاي امنيتي هستند به 8 تن رسيد

نيروهاي امنيتي عصر روز سه شنبه گذشته با يورش همزمان به منازل حسن اسدي زيد آبادي محمد صادقي دو عضو شوراي مركزي سازمان ادوار تحكيم آنها را بازداشت و به زندان اوين منتقل ساختند

همچنين سيد كوهزاد اسماعيلي مسوول شعبه گيلان اين سازمان نيز در همين روز بازداشت شد.

نيروهاي امنيتي در روز 13 ابان نيز حجت شريفي عضو سابق شوراي مركزي سازمان ادوار و نفيسه زارع كهن را باز داشت و به محل نامعلومي منتقل ساخته اند

از سوي ديگر احمد زيد آبادي و عبدالله مومني دبيركل و سخنگوي سازمان دانش آموختگان از 5 ماه گذشته در زندان هستند بدين ترتيب ليست اعضاي بازداشتي ادوار تحكيم تا بدين لحظه بدين شرح است:

احمد زيد آبادي دبيركل
عبدالله مومني سخنگو
حسن اسدي زيد آبادي عضو شوراي مركزي و مسوول كميته حقوق بشر
محمد صادقي عضو شوراي مركزي و مسوول كميته شعب
حجت شريفي عضو سابق شوراي مركزي
نفيسه زارع كهن عضو سابق شوراي سياستگذاري
كوهزاد اسماعيلي مسوول شعبه گيلان
موسي ساكت مسوول شعبه اذربايجان

زندانیان سقز، احکام دادگاههای بدوی و تجدید نظر

به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی ماههای اخیر برای تنی از زندانیان سیاسی زندان سقز احکام حبس صادر و احکام تعدادی دیگر در دادگاههای تجدید نظر استان تائید شده است، این موارد به صورت اجمالی در پی می آید.

احکام قطعی شده در دادگاههای تجدید نظر استان :

1-محمد عزیزی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به 6 سال حبس تعزیری به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده و در شعبه 4 تجدید نظر این حکم تایید شده، حکم نامبرده از مهرماه 88 به اجرا درآمده است.

2-شیر کوه معارفی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز متهم به محاربه و به اعدام محکوم شده، شعبه 4 تجدید نظر استان حکم را عیناً تایید و در مهر 88 نیز دیوان عالی کشور حکم را تایید کرده است.

3-اهون مرادویسی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام ارتباط با اپوزیسیون کرد به یک سال تعزیری محکوم شده، شعبه 4 تجدید نظر استان نیز حکم را عیناً تایید کرده است، از مهر 88 این حکم به اجرا گذارده شده.

4-اسدالله دنیایی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به 6 ماه حبس تعزیری و 6 ماه حبس تعلیقی در محدوده زمانی دو سال محکوم شده که عیناً حکم در دادگاه تجدید نظر استان تائید و از مهر 88 کم به اجرا گذارده شده است.

5-امیر رسمتی از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام ارتباط با احزاب کردی به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا توسط شعبه 4 استان تایید و از مهر 88 حکم اجرایی شده است، لازم به ذکر است نامبرده اکنون با قید وثیقه آزاد است.

6-بهروز شیرصاحب، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام ارتباط با احزاب کردی به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا توسط شعبه 4 استان تایید و از مهر 88 حکم اجرایی شده است، لازم به ذکر است نامبرده اکنون با قید وثیقه آزاد است.

7-شوانه رضایی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام ارتباط با احزاب کردی به تحمل 3 سال حبس تعزیری محکوم شده است که این حکم توسط شعبه 4 استان تایید و از مهر ماه 88 حکم به اجرا گذارده شده، لازم به ذکر است نامبرده اکنون با قید وثیقه آزاد است.

اسامی ذیل احکام بدوی صادر شده است که در حال حاضر در انتظار صدور رای دادگاههای تجدید نظر استان هستند.

1-هیمن آذری، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

2-خالد عزیزی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

3-هیمن فاطمی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل دو سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

4-داوود ریاحی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

5-محمد هردنگی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

بازداشت دو تن از اعضای کمپین یک میلیون امضا در اصفهان

کمپین یک میلیون امضا در اصفهان: محسن پریزاد مقدم و علی مشمولی از اعضای کمپین یک میلیون امضای اصفهان و فعالین دانشجویی، چهارشنبه ۱٣ آبان و در جریان راهپیمایی این روز، حوالی میدان انقلاب اصفهان بازداشت شدند. بنا بر اطلاعات واصله، علی مشمولی هم اکنون در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد اما محسن پریزاد مقدم پس از دستگیری به اراک منتقل شده است. این در حالیست که محل اقامت، زندگی همچنین محل دستگیری محسن شهر اصفهان بوده است. احتمال می رود این انتقال به مرکزی دیگر به واسطه ی فعالیت های دانشجوی وی بوده باشد.

کمیسیون امنیت: آمار دقيقی از بازداشت‌شدگان 13 آبان نداريم

ایسنا: عضو هيات رييسه‌ي كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از جلسه‌ي اين كميسيون با دست‌اندركاران امنيتي و انتظامي كشور براي بررسي وضعيت بازداشت‌شدگان 13 آبان تا آخر هفته خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن سبحاني‌نيا با اشاره به جلسه‌ي صبح امروز هيات رييسه‌ي كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس، اظهار داشت: در اين جلسه مسائل مربوط به 13 آبان بررسي شد و اعضا مروري بر حواشي اين مسئله و نيز بحث بازداشت‌شدگان داشتند و بر سر اين مسئله توافق شد كه در بحثي با مسوولين ذيربط آخرين وضعيت بازداشت‌شدگان را مورد بررسي قرار دهيم.

وي اضافه كرد: در همين راستا از دست‌اندركاران امنيتي و انتظامي دعوت مي‌شود تا در جلسه‌اي با حضور اعضاي كميسيون اين مسئله را مورد بررسي قرار دهند.

اين عضو هيات رييسه‌ي كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس، همچنين گفت: ما آمار دقيقي از تعداد بازداشت‌شدگان روز 13 آبان نداريم و اطلاعات ما نيز در حد برخي اخبار منتشره است.

سیزده آبان؛ پیام ویدئویی کروبی: حکومت سردرگم است

تهدید و برخورد اهانت آمیز با خانواده دانشجوی دربند


کمیته گزارشگران حقوق بشر- خانواده پیمان عارف، فعال دانشجویی زندانی، امروز درحالی که در پی فشارهای وارده به ویژه در هفته‌های اخیر بر وی که منجر به حملات قلبی به او گردید، برای اخذ مرخصی جهت درمانش به دفتر دادستانی مراجعه کرده بودند، با تهدید و برخورد اهانت آمیز فردی به نام " دوست دار" که ریاست دفتر دادستان را بر عهده دارد، مواجه شدند.

این درحالی است که دادستان تهران، روز سه شنبه گذشته در بند 209 زندان اوین در دیدار با پیمان عارف، قول رسیدگی به شرایط بهداشتی زندان، بازگرداندن او به بند 8 و اعطای مرخصی درمانی به این زندانی سیاسی را داده بود که با وجود گذشت چند روز، هیچ‌یک از این وعده‌ها تحقق نیافته و وی با وجود توصیه اکید متخصصین قلب بیمارستان مدرس مبنی بر نگه‌داری در شرایط بدور از استرس و فشار، کماکان در بند 350 کارگری نگهداری می‌شود.

رفتار اهانت‌آمیز با خانواده عارف، تنها مورد از برخوردهای توهین‌آمیز با بستگان و خانواده‌های بازداشت‌شدگان پس از انتخابات نبوده و چنین رفتاری مسبوق به سابقه است.

عکس؛ سنگ قبر دل آرا دارابی



بورسیه تحصیلی به نام «ندا» در دانشگاه آکسفورد

کالج کوئین(Queen's College) دانشگاه آکسفورد بورسیه‌ای را به نام شهید ندا آقاسلطان راه‌اندازی نمود.

به گزارش موج سبز آزادی، این بورسیه که توسط عده‌ای از خیرین به دانشگاه آکسفورد ارائه شده است به یاد ندا آقاسلطان نام‌گذاری شده است و توسط کالج کوئین این دانشگاه به دانشجویان رشته فلسفه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترای این رشته اهدا می‌شود. گفتنی است به نقل از وب‌سایت این کالج، دانشجویان ایرانی برای گرفتن این بورسیه که شامل تامین مخارج کالج دانشجویان می‌شود در الویت هستند. اولین گیرنده این بورسیه یک دانشجوی ایرانی به نام آرین شاه‌ویسی است.این دانشجو ضمن ابراز خوشحالی و افتخار به عنوان اولین کسی که این بورسیه را دریافت کرده، مراتب تسلیت خود را به خانواده ندا آقاسلطان اعلام نموده است.

بیماری یک زندانی کرد محکوم به اعدام در سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک زندانی کرد به نام شیرکومعارفی که حدود یکسال است در زندان بسر می برد دچار بیماری گوارشی شده و نیاز به معالجه و مداوا در خارج از زندان دارد .

این زندانی که در زندان مرکزی سقز تحمل حبس می نماید تاکنون چند بار به خاطر ناراحتی معده درخواست اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان و آندوسکوپی را نموده که تا لحظه تنظیم خبر با درخواست وی موافقت نشده است.

یادآور می گردد شیرکومعارفی به اتهام محاربه از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم و این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر تأیید گردیده است.

شغل جدید سعید مرتضوی

سایت حکومتی پرچم: مرتضوی، دادستان سابق پرحاشیه تهران با توجه به رایزنی های صورت گرفته به عنوان گزینه قطعی ریاست سازمان تعزیرات حکومتی درنظر گرفته شده است. با رفتن مرتضوی به این سازمان وی از جمع مدیران دستگاه قضایی بیرون آمده و به عنوان مجموعه ای از دولت مشغول به کار خواهد شد.

انتقال یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه اصفهان به زندان دستگرد

مرتضی رضایی فعال دانشجویی دانشگاه اصفهان که در تجمعات 13 آبان از سوی نیروهای نظامی دستگیر و مورد ضرب وشتم قرار گرفته بود به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

گفته می شود مرتضی رضایی در حین دستگیری و پس از ان مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی قرار گرفته است و علی رغم آزادی تعداد زیادی از دستگیر شدگان روز 13 آبان مرتضی رضایی به زندان منتقل شده و برای آزادی وی 50 ملیون وثیقه تعیین شده است.

مرتضی رضایی پیش از این هم توسط کمیته انضباطی دانشگاه اصفهان به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

حكم اعدام يک زندانبان در زندان رجايی شهر

خبرگزاری حکومتی فارس: مديركل زندان‌هاي استان تهران گفت: حكم اعدام زندانبان زندان رجايي‌شهر كه اقدام به حمل مواد مخدر به داخل زندان كرده بود، تاييد شده است.

سهراب سليماني مديركل زندان‌هاي استان تهران در اين‌باره اظهار داشت: اين شخص يكي از زندانبان‌هاي قراردادي زندان رجايي‌شهر كرج است.

وي افزود: عوامل حفاظت زندان رجايي‌شهر به رفتارهاي اين كارمند مشكوك مي‌شوند و احتمال حمل مواد مخدر مي‌دهند و به او درباره رفتارش تذكر مي‌دهند.

وي ادامه داد: از آن‌جا كه وارد كردن هر گونه وسايل توسط كاركنان به داخل زندان و براي زندانيان ممنوع است، و كاركنان حق گذاشتن وثيقه براي زندانيان را ندارند؛ تمام كارمندان در زمان ورود به محدوده زندان بازرسي بدني مي‌شوند و هيچ يك از آنها حق وارد كردن وسيله نقليه به داخل زندان را نيز ندارند. سليماني افزود: اين شخص با ‌سوء‌استفاده از دو كتاب نهج‌البلاغه و فرهنگ عاشورا كه كتاب‌هاي قطوري هستند ‌مقدار 395 گرم ترياك و 485گرم كراك را جاسازي ‌كرده بود كه هنگام ورود به زندان توسط عوامل حفاظت زندان‌ كشف ‌شد.‌

مديركل زندان‌هاي استان تهران درباره اين كه زنداني كه قرار بوده مواد مخدر به او سپرده شود، به بي‌اطلاعي اين كارمند از جاسازي مواد مخدر اعتراف كرده است، گفت: امكان ندارد اين فرد از اين كار اطلاع نداشته باشد، چرا كه وزن كتاب حدود يك كيلوگرم بيش از حد معمولي بوده است و هم در جلد و هم در محتواي اين دو كتاب دست برده شده است.

وي افزود: ‌اين كه مي‌گويند او از اين ماجرا اطلاعي نداشته است، اصلا امكان ندارد و اين در حالي است كه تمام وسايلي كه اين زنداني از كارمند زندان درخواست كرده است در داخل زندان قابل تهيه بوده و كاملا مشخص است كه اين كار با قصد و نيت قبلي انجام شده است.

سليماني با بيان اين كه اين كارمند سابقه حمل مواد مخدر به داخل زندان را نداشته است، ادامه داد: اما قبلا دو بار درباره ارتباط غيرمعمول و خارج از عرف ‌با زندانيان به او تذكر داده شده بود. وي افزود: حكم اعدام اين كارمند تاييد شده است، ولي از زمان اجراي آن اطلاعي ندارم.

فیلم؛ وحشیگری نیروهای رژیم در سرکوب تظاهرات ۱۳ آبان

مزدوران رژیم یک دانشجو را به ضرب گلوله به قتل رساندند


سایت نوروز: پس از انتشار خبری تایید نشده، مبنی بر اینکه ماموران نیروی انتظامی ظهر امروز وارد خانه پسر جوانی که در راهپیمایی روز13 آبان حضور داشت، شده و پس از بروز درگیری او را به ضرب گلوله کشته اند، یک عضو کمیسیون امنیت مجلس از پیگیری درخصوص صحت و سقم این موضوع خبر داد.

این دانشجوی اصفهانی به نام مهدی نیلفروش‌زاده، اهل اصفهان و دانشجوی ارمنستان بوده است.

بر اساس اخبار تایید نشده، ماموران پس از شناسایی او در مراسم13 آبان، ظهر امروز (شنبه) به قصد بازداشت این جوان دانشجو به منزل پدری او رفته و با او و خانواده اش درگیر شدند، در جریان این درگیری بهنام نیلفروش زاده با اسلحه نیروی انتظامی کشته می شود.