۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

توزیع گسترده فيلم سنگسار در برخی استانها

سایت حکومتی پرچم: فيلم سنگسار ثريا كه در خصوص مسائل داخلي كشورمان و وارونه جلوه دادن وضعيت داخلي ايران تهيه گرديده است توسط عوامل ضد انقلاب وارد كشور شده و در حال حاضر در برخي استان‌هاي غربي كشور توزيع و تكثير شده است. سنگسار ثريا دين اسلام را وحشي و خشن معرفي كرده و به ساحت رهبر انقلاب حضرت امام خميني (ره) توهين‌هاي زيادي نموده است. در اين فيلم زني به نام ثريا منصوري در خصوص ارتباط نا مشروع با يك مرد نامحرم، با پرونده‌سازي مورد اتهام زنا قرار مي‌گيرد و به سنگسار محكوم مي‌شود.اين فيلم سعي دارد اسلام را ديني خشن و احكام آنرا وارونه جلو نمايد و همچنين چهره‌اي ظالم و غير انساني به جمهوري اسلامي بدهد.

حکم اعدام برای یک زن دیگر زندانی سیاسی کُرد

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: شیرین علم هوی، زندانی سیاسی کُرد در زندان اوین تهران به اعدام محکوم شد.

این حکم به اتهام محاربه از طریق همکاری با یک حزب اپوزیسیون کردستان از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر و هفته‌ گذشته به وکیل وی ابلاغ شده است.

شیرین علم هوی، 28 ساله و اهل شهر ماکو در استان آذربایحان غربی است. وی خرداد ماه سال پیش بازداشت و اکنون در زندان اوین تهران نگهداری می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود که برای این زندانی سیاسی زن حکم حبس ابد صادر شده، اما وکیل وی صدور حکم اعدام را تایید کرد. این حکم قابل تجدیدنطر خواهی است.

مجازات اعدام در انتظار آقازاده محارب

سایت حکومتی جهان نیوز: همزمان با اعلام خبر آغاز محاکمه 16 متهم اغتشاشات روز عاشورا و اتهام محاربه برای یک نفر از بازداشت شدگان، گمانه زنی ها در این زمینه آغاز شده است.برخی منابع خبری مدعی شدند: فردی به نام (ح م) كه به اتهام محاربه محاکمه می شود، خواهر زاده يكي از مسئولان كشور است. هنوز هیچ مقام رسمی این خبر را تائید نکرده است.طبق قوانین جمهوری اسلامی مجازات محاربین اعدام است.

حمله اوباش لباس شخصی به منزل یک مستند ساز

سایت راه سبز: محمد علي شيرزادي مستندساز و عضو هيت مديره انجمن دفاع از حقوق زندانيان دوشنبه شب و در حدود ساعت 21 به هنگام ورود به منزل بازداشت شده و تاكنون هيچ گونه اطلاعي از ايشان در دسترس نيست . اين در حالي است كه به گفته مادر ايشان وي در بدو ورود در محاصره 5 لباس شخصي قرار گرفته و به شكل ناشايست و بدون ارائه هيچ گونه مجوزي به خانه حمله ور مي شوند . اتاق شخصي ايشان و نيز تمامي خانه مورد تفتيش و بازرسي قرار مي گيرد و در نهايت كامپيوتر و تعدادي فيلم و ياداشت هاي شخصي وي توسط كساني كه خود را مامور وزارت اطلاعات معرفي كردند ضبط مي شود . رفتار ماموران ياد شده بسيار توهين آميز بوده به طوريكه مادر بزرگ اين مستند ساز كه به تازگي از بخش مراقبتهاي ويژه مرخص شده بودند دوباره بد حال شده و به بيمارستان مراجعه مي كنند. از زمان بازداشت محمد علي شيرزادي تاكنون هيچ گونه تماسي با خانوادهاش برقرار نشده و هيچ يك ازنزديكان او از محل نگهداري و دليل بازداشت او مطلع نيستند.

موج دستگیری مسیحیان به شیراز رسید

خبرگزاری هرانا: در تدوام موج جدید بازداشت نوکیشان مسیحی دست کم 6 تن از مسیجیان فرسی زبان در شیراز بازداشت شدند.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران ، روز جمعه ۱۸ دی ماه ( ۸ ژانویه ۲۰۱۰) ماموران اطلاعات فارس به خانه ای در شیراز هجوم بردند و تعدادی افراد را كه گفته میشد مسیحی هستند بازداشت نمودند .

به نظر میرسد آنها پس از دستگیری به بازداشتگاههای اداره اطلاعات فارس در شیراز منتقل شده باشند .

به گفته منابع مطلع ، در بازجوئی از این افراد ، آنها از شخصی به نام "بهروز خانجانی" ساكن تهران و ۵ نفر دیگر نام برده اند كه گویا نقش هدایت و تعلیم آنها را به عهده داشته اند . ماموران اطلاعات شیراز طی تماس تلفنی از این اشخاص میخواهند كه جهت پاره ای توضیحات خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی نمایند .

در روز دوشنبه ۲۱ دی ماه سالجاری (۱۱ ژانویه ۲۰۱۰) این افراد به اسامی "بهروز خانجانی ، متیاس حق نژاد ، پرویز خلج ، ایمان فرزاد ، پطرس فروتن و مهیار" چون فكر میكردند با معرفی خود میتوانند باعث آزاد شدن سریع بازداشت شدگان شیرازی روز جمعه بشوند خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی كردند . اما از آن زمان تا كنون اطلاعی از هیچكدام آنها در دست نیست و به نظر میرسد همگی باز داشت و در مكان نامعلومی بسر می برند. ضمن اینكه تا ساعت درج این خبر بازداشتیهای روز جمعه نیز هنوز آزاد نشده اند .

منابع خبری گزارش داده اند كه ۲ تن دیگر از مرتبطین با این جمع نیز قبلا در شهرستان رشت و یكنفر در شیراز تحت بازداشت بوده اند . به این ترتیب در حال حاضر مجموعا ۹ نفر از آنان در شیراز و رشت زندانی هستند .

از تعداد بازداشت شده های روز جمعه شیراز ، هویت و اسامی و ارتباطات آنها هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست چون مطابق معمول ماموران امنیتی به خانواده های آنها هشدار میدهند كه از انتشار خبر در این خصوص خودداری نمایند تا به دردسر بیشتری نیفتند ، هنوز مشخص نیست چه جرمی به آنها نسبت داده اند و به نظر میرسد روال بازداشت آنها با جریان بازداشتهای دیگر از این گونه كه اخیرا بیشتر از گذشته هم شده است تا حدودی فرق دارد.