۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

گزارش تلویزیون رژیم از سانحه هوايی فرودگاه مشهد

هجوم مردم به بانکها و درگیری و تیراندازی به آنها



برگزارى مراسم چهلم آيت الله منتظرى در قم و تهران


مراسم چهلمين روز درگذشت آيت الله منتظرى روز جمعه نهم بهمن ماه در منزل وى در شهر قم برگزار خواهد شد.

در اطلاعيه اى كه خانواده آيتالله منتظرى در اين زمينه در سايت رسمى او منتشر كرده اند، به محدوديتهاى سركوبگرانه ای كه در برگزارى مراسم وجود دارد، اشاره شده است.

مراسم چهلم آیت الله منتظری از ساعت 3 الى 5 بعدازظهر روز جمعه نهم بهمن ماه برگزار مى شود.

روز پنجشنبه نيز قرار است در تهران و ساير شهرها مراسم مختلفى به همين مناسبت برگزار شود.

فشارهای بین المللی باعث آزادی یک زندانی سیاسی شد



فشارهای بین المللی باعث عقب نشینی رژیم و آزادی یک زندانی سیاسی شد
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،زندانی سیاسی سید حسن احمدیان که به بیماریهای متعدد و وخیم دچار بود بر اثر فشارهای بین المللی ،رژیم ناچار شد که او را شب گذشته آزاد کند.
زندانی سیاسی سید حسن احمدیان اردستانی 54 ساله و مسئول ستادهای مردمی آقای موسوی که از شنبه هفته گذاشته وضعیت جسمی اش به وخامت گراییده بود . او را از بند 209 زندان اوین به بیمارستان آتیه منتقل کردند ولی با مخالفت بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از ادامه معالجه محروم وبه بند 209 زندان اوین منتقل شد . برای تحت فشار قرار دادن آقای احمدیان و ساکت کردن خانواده وی او را از روز چهارشنبه 30 دی ماه به طور ناگهانی و با گفتن دروغ به هبندیانش مبنی براینکه به بیمارستان منتقل می شود او را به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل کردند.
خانواده احمدیان که از آن روز به بعد هیچگونه اطلاعی از او نداشتند به اکثر بیمارستانهای تهران مراجعه کردند که با اظهار بی اطلاعی بیمارستانها مواجه می شدند.با پیگیریهای مستمر خانواده و شرایط حاد جسمی او شب گذشته با سپردن وثیقه 500 میلیونی و فشارهایی بین المللی ناچار به آزادی وی شدند. سید حسن احمدیان ساعت 24:00 شب گذشته از زندان اوین آزاد شدند.بخاطر شرایط حاد جسمی قرار است امروز به بیمارستان منتقل شود
سید حسن احمدیان در روز 18 شهریور ماه در محل کارش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین انتقال یافت وبه مدت 36 روز در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت . پس از آن به مدت 1 ماه به سلولهای 2نفره بند 209 منتقل گردیدو تا قبل از انتقال به بیمارستان در سلولی بسر می برد که چند برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده بودند و حدود 27 زندانی در آن در بازداشت بسر می بردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواهان آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی و بخصوص زندانیان سیاسی که با شرایط حاد جسمی در زندان بسر می برند است و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

05 بهمن 1388 برابر با 25 ژانویه 2010

عکس؛ به یاد ندا و همه جان باختگان در قله های البرز



مادر بیمار دانشجوی دربند را تهدید کردند


خبرنامه امیرکبیر: هفته گذشته حکم هشت سال و نیم حبس برای مجید توکلی دبیر سیاسی اسبق انجمن اسلامی پلی تکنیک صادر شد تا برگی دیگر در کارنامه ظلم حکومت و سیستم قضائی فاسد ایران ثبت شود.

صدور حکم زندان برای مجید توکلی و بسیاری دیگر از دانشجویان طی هفته‌های گذشته و ادامه بازداشت تعدادی بی شماری از دانشجویان دانشگاه‌های کشور، توسط سیستم قضائی و امنیتی در حالی است که همچنان جنایتکارانی که مردم را در خیابان‌ها به خاک و خون کشیدند، آزادانه فعالیت می کنند. در حالیکه سردار رادان، قاضی مرتضوی و دیگر عوامل جنایات بازداشتگاه کهریزک همچنان به فعالیت‌های خود مشغول هستند، و در حالیکه پرونده حمله کنندگان به کوی دانشگاه در خردادماه و حمله کنندگان به دانشگاه‌های تهران و علم وصنعت در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر به فراموشی سپرده شده است، دانشجویان با بیشترین فشارها از سوی حاکمیت مواجه شده اند.

در این میان خانواده‌های دانشجویان نیز متحمل رنج و دردهای بسیاری شده و گاه آنان نیز از سوی نیروی های نظام مورد تهدید قرار می گیرند. علی توکلی برادر مجید توکلی در مصاحبه با خبرنامه امیرکبیر اعلام کرد که مامورین وزارت اطلاعات با تماس تلفنی این خانواده را تهدید به برخورد و بازداشت کرده اند.

علی توکلی همچنین معتقد است که صدور چنین حکم سنگینی برای مجید توکلی برای ایجاد ترس و وحشت است تا به خیال خود بتوانند دانشگاه‌ها را کنترل کنند.

آقای توکلی، هفته گذشته حکم هشت سال و شش ماه زندان برای مجید صادر شد. آیا مجید شخصا این خبر را به شما اطلاع داده بود؟ چه جزئیات دیگری می توانید در اختیار خبرنامه قرار دهید؟