۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

گزارش تکمیلی ربوده شدن شادی صدر در نماز جمعه

صبح امروز هنگامي كه شادي صدر همراه چند تن از دوستانش براي شركت در نماز جمعه عازم بودند در بلوار كشاورز تهران به طرز كاملأ غيرانساني دستگير شد. به گزارش سایت «میدان زنان»، يكي ازهمراهان شادي صدر درباره جريان بازداشت وي مي‌گويد: ما در حال حرکت به سمت نمازجمعه در بلوار كشاورز بودیم كه شخصی به ما نزدیک شد و به من گفت خانم تو با ما مياي بقيه برن! من و شادي با تعجب نگاهش مي‌كرديم كه يک موتورسوار از دور گفت: اين نه اون يكي! لباس شخصي‌ها آمدند طرف شادي و هلش دادند طرف يک ماشين پژو، شادی هم كه شوكه شده بود در ماشين نشست؛ من و دوستم داد زديم چرا مي‌بريدش؟ كه شادي به خودش آمد و شروع به داد و هوار و كوبيدن به در کرد. دوستم در ماشين را باز كرد و ما داشتيم شادي را مي‌كشيديم بيرون ولي ماموري كه داخل ماشين بود از داخل شادي را گرفته بود و مي‌كشيد داخل ماشين كه در همين حين مانتو از تنش در آمد؛ اما دوستم دست شادي را كشيد و او در حالي كه بلوز و شلور تنش بود از ماشين در آمد و فرار كرد. مامورها و من و دوستم هم دنبالش مي‌دويديم.
در اين حال يک مامور از روبرو بهش حمله كرد و از روسريش او را مي‌كشيد و شادي فقط مقاومت مي‌كرد براي همين هم روسريش در اومد و شادي دوباره فرار كرد. اين بار دو نفر ديگر سر رسيدند كه يكي ازآنها باتوم فنري داشت. شادي را با خشونت تمام گرفتند و زدند و او همچنان مقاومت مي‌كرد. ما را هم نگذاشتند به طرفش برویم، به زور گرفته بودندش و بردند به طرف ماشين. مامور تقريبا شادي را بغل كرده بود و اصلا حجابش برايش اهمیتی نداشت! در ماشين هم روسري را بهش ندادند و ماشين دور زد و سريع رفت.
راستش هيچ كس به غير از دوستم و من كاري نكرد، شايد اگه بيشتر بوديم نمي گذاشتيم این اتفاق بیفتد. شادي مي‌خواست كيفش را به ما بدهد كه مامور موتوري باز هم از دور داد زد كه كيفش باشد. مردم همه شوكه شده بودند و فقط متحير و هاج و واج تماشا مي‌كردند.
ما هيچ برگه يا حكمي از اين لباس شخصي‌ها نديديم و واقعا نمي‌دانيم آنها چه كساني هستند.

مزدوران رژیم با باتوم به جان مردم افتاده اند

گزارش خوانندگان از تهران: نيروهاي لباس شخصي با باتوم به جان مردم افتاده اند. من از سمت بلواز کشاورز اومدم.....به سمت میدان ولی عصر بسته بود....داخل وزارت کشاورزی پر بود از ماموران ضد شورش با لباس پلنگی و مزدوران لباس شخصی....همین طور وسط بلاوار کشاورز که فضای سبز هست هم ماموران لباس شخصی با بیسیم نشسته بودند ....متاسفانه موفق نشدم به سمت ولی عصر برم.ولی مردم بیشتر با ماشین اومده بودند.... خیابانهای اطراف دانشگاه خیلی ملتهب بود.

تهران؛ پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردن مردم

گزارش خوانندگان از تهران: دقایقی پیش گروه‌های بسیجی برای متفرق ساختن خیل عظیم مردم در پشت درهای دانشگاه از گاز اشک‌آور استفاده کردند. پلیس هم از باتوم برای پراکنده کردن جمعیت استفاده کرده است. اين در حالي است كه مردم شعارهايي نظير زنداني سياسي آزاد بايد گردد و مرگ بر چين ، مرگ بر ديكتاتور سر مي دهند

2009-07-17_Tehran_Part 1

فیلم؛ تظاهرات گسترده مردم در اطراف دانشگاه: مرگ بر روسیه / زندانی سیاسی آزاد باید گردد / ایرانی می میرد، ذلت نمی پذیرد

جلوگیری از ورود خبرنگاران خارجی به محل نماز جمعه

سایت موج آزادی: با آنکه همیشه خبرنگاران خارجی امکان حضور در محل اختصاصی خبرنگاران در کنار جایگاه اصلی نمازجمعه و تهیه گزارش از این مراسم را داشته‌اند، آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که امروز ماموران امنیتی از ورود خبرنگاران خارجی به محوطه نمازجمعه جلوگیری کرده‌اند.

اين اخبار حكايت از آن دارد كه از ورود كليه خبرنگاران خارجي به نمازجمعه ممانعت شده و كارت‌هاي بسياري از آنان توسط ماموران گرفته و اعلام شده كه حق تصويربرداري از نمازجمعه و خيابان‌هاي اطراف را ندارند.

فیلم؛ حرکت مردم بسمت دانشگاه تهران

همزمان با شروع نماز جمعه تلفن های همراه قطع شد

ايلنا: همزمان با شروع نماز جمعه تلفن‌هاي همراه منطقه منتهي به ميدان انقلاب ، وليعصر، بلوار كشاورز، خيابان انقلاب، خيابان جمهوري ، ميدان فردوسي قطع شد.

جمهوری اسلامی اتمی بدترين تهديد جهان

رادیو فردا: رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، گفت که اهداف هسته‌ای ایران بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت جهانی به شمار می‌رود و از آنجا که نمی‌توان به هیچ گزینه‌ای خوش‌بین بود، این کشور به یکی از نگرانی‌های اصلی تبدیل شده است. رابرت گیتس که در شیکاگو سخنرانی می‌کرد ضمن اشاره به هشدارهای آمریکا به سایر کشورها، به ویژه به روسیه، گفت که تهدید ایران هسته‌ای تنها متوجه ایالات متحده نخواهد بود. گیتس گفت: «اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، احتمال آغاز رقابتی تسلیحاتی در خاور میانه وجود دارد و این مساله چندان هم دور از ذهن نیست».

استقبال بي‌سابقه مردم از نماز جمعه امروز

علي‌رغم گرماي بسيار شديد امروز تهران، جمع بسيار زيادي از نمازگزاران در حال حركت به سوي دانشگاه تهران، محل برگزاري نماز جمعه هستند و در تمامي معابر منتهي به ميدان انقلاب و خطوط مترو شاهد ترافيك هستيم. در حالي كه ساعاتي تا برگزاري نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني باقي مانده است، گزارش‌هاي دريافتي حكايت از استقبال بي‌سابقه از اين رخداد سياسي – اجتماعي دارد. به گزارش خبرنگار ايلنا، علي‌رغم گرماي بسيار شديد امروز تهران، جمع بسيار زيادي از نمازگزاران در حال حركت به سوي دانشگاه تهران، محل برگزاري نماز جمعه هستند و در تمامي معابر منتهي به ميدان انقلاب و خطوط مترو شاهد ترافيك هستيم. انتظار مي‌رود در روزهاي نزديك به مراسم يادبود برگزاري اولين نماز جمعه تهران به امامت آيت‌الله سيد محمود طالقاني، حضور گسترده مردم خاطره آن روزهاي باشكوه را زنده كند. گفتني است حضور برخي چهره‌هاي برجسته سياسي مانند ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، تركيب جمعيتي بسيار متنوع، حضور گسترده جوانان و البته حضور پر رنگ نيروهاي انتظامي براي برقراري مطلوب امنيت مراسم از ديگر ويژگي‌هاي نماز جمعه امروز تهران است.

خبرگزاری فرانسه: شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد در نماز جمعه

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از تهران نوشت هزاران نفر از معترضان که در دانشگاه تهران گرد آمده اند، شروع به شعار دادن کرده و از جمله شعار می دهند : زندانی سیاسی آزاد بازد گردد. برخی از تظاهرکنندگان نوار سبزرنگ با خود حمل می کنند.

شادی صدر امروز توسط لباس شخصی ها ربوده شد

گزارش دریافتی: شادی صدر که به همراه تعدادی از اعضای گروه میدان زنان به صورت پیاده در خیابان کریم خان در حال رفتن به نماز جمعه بود با حمله نیروهای لباس شخصی مواجه و به زور سواتر یک ماشین پژو شد. دوستان حاضر در محل می گویند سعی کرده اند او را از دست این نیروهای لباس شخصی که هیچ حکم و حتا توضیحی ندادند که از طرف چه ارگانی هستند و خانم صدر را به کجا می برند نجات دهند انها چنان او را کشیده اند که مانتو و روسری او از تنش خارج شده است

سيل جمعيت بسوی دانشگاه تهران

سایت آینده نیوز در تهران: در حاليكه حدود یک ساعت تا آغاز نماز جمعه باقيمانده است گزارشهاي اوليه از آغاز حركت مردم از شهرهاي اطراف و حومه شهر بسوي ميدان انقلاب حكايت دارد.

بنابر تازه ترين گزارشها زمين چمن دانشگاه تهران كه محل برگزاري نماز جمعه است از دقايقي پيش تكميل شده است وسيل جمعيت بسوي دانشگاه تهران در جريان است.