۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

بازداشت کشیش گیلانی به جرم اعتراض به خواندن اجباری قرآن


کمیته گزارشگران حقوق بشر – یوسف ندرخانی، پیشوای روحانی بزرگترین جامعه مسیحی شمال کشور به دلیل اعتراض به تصمیم مقامات محلی مبنی بر خواندن اجباری قرآن توسط دانش‌آموزان مسیحی در تاریخ 20 مهرماه بازداشت شد و به زندان لاکان رشت منتقل گشت.
تا این لحظه این کشیش زندانی، تنها 3 تماس تلفنی با خانواده خود داشته است و اجازه هیچگونه ملاقاتی را به وی نداده‌اند. گفتنی است کشیش یوسف نادرخانی دارای دو فرزند خردسال است.
این بازداشت در حالی صورت گرفته است که بر اساس بند 3 ماده 26 اعلامیه جهانی حقوق بشر « والدين در گزينش نوع آموزش فرزندان‌شان حق تقدم دارند.» گفتنی است آزار و اذیت و اعمال تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی در سی‌سال گذشته همواره یکی از موارد عمده‌ی نقض حقوق بشر توسط حاکمیت بوده است.
لازم به ذکر است یوسف ندرخانی، 3 سال پیش نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود.


پزشک كهريزک را تهدید کرده بودند

ايلنا: فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با مرگ مشكوك پزشك وظيفه بازداشتگاه كهريزك گفت: اين پزشك وظيفه به عنوان متهم احضار شده و با قرار آزاد بود. جسد او نيز در آسايشگاه جمعي در دادسرا كشف شد و وصيت‌نامه‌اي هم در كنارش كشف شد كه در آن از تهديدهايي كه عليه او وجود داشت، گلايه كرده بود.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم با حضور در جمع خبرنگاران ادامه داد: پزشك وظيفه‌اي كه ظاهرا خودكشي كرده و پزشكي قانوني در رابطه با خودكشي‌اش بايد پاسخگوي قطعي باشد در كهريزك مستقر هم نبوده و هفته‌اي يكي دو روز حضور مي‌يافته است.
وي با اشاره به اينكه جسد اين پزشك در آسايشگاه جمعي در دادسرا به همراه يك وصيت‌نامه كه ممكن است با نظر قاضي منتشر كنيم، كشف شد، گفت: او به عنوان متهم احضار شده و با قرار آزاد بود و در وصيت‌نامه‌اي كه از او كشف شد نيز گلايه كرده كه تهديد شده و يا اينكه به او گفته شده پنج سال زنداني مي‌شود.
فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: فكر مي‌كنم دليل خودكشي انگيزه شخصي يا از دست دادن روحيه بوده و اينكه مرگ مشكوك عنوان مي‌شود درست نيست. نامه به جا مانده از او نيز دال بر خودكشي است.
یک نماینده مرگ پزشک وظیفه کهریزک را مشکوک خواند
عضو فراکسیون خط امام مجلس با مشکوک خواندن مرگ پزشک کهریزک از پیگیری قضایی این موضوع از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خبر داد.
دکتر مسعود پزشکیان در پاسخ به خبرنگار «پارلمان‌نیوز»، در مورد مرگ پزشک کهریزک، گفت:«ما هم در این مورد از پزشکی قانونی استعلام کرده‌ایم چرا که با توجه به سن پائین و نداشتن سابقه بیماری، مرگ او بر اثر عارضه قلبی مشکوک است که این مسئله را نیز در کمیسیون بهداشت مطرح کردم چرا که این خواسته دانشجویان پزشکی و همکاران این پزشک مرحوم بوده است.»
وی که دارای فوق تخصص قلب و از جراحان زبده و مطرح قلب کشور است، افزود:« بر اساس اطلاعات بدست آمده این پزشک، پزشک وظیفه شیفت بوده که از طرف نیروی انتظامی به کهریزک فرستاده می‌شد.»
وزیر اسبق بهداشت و درمان تصریح کرد:«مسئله مرگ مشکوک این پزشک را از طریق دادگاه، مراجع قضایی و پزشکی قانونی پیگیری خواهیم کرد تا علت دقیق این مرگ مشخص شود.»

Obama on Iran, CNN report, Nov 18 2009 ----- 27 Aban 1388

Iran Trials, CNN report, Nov 18 2009 ----- 27 Aban 1388

Iranian dr. was killed, CNN report, Nov 18 2009 - 27 Aban 1388

مراسم چهلم بهنود شجاعی به اعتراض علیه اعدام کودکان تبدیل شد

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صبح امروز مراسم چهلم بهنود شجاعی در بهشت زهرا برگزار شد.
تعداد زیادی از مردم در این مراسم شرکت داشتند که از جملۀ آنها فعالین حقوق کودکان بودند.
افراد شرکت کننده در این مراسم نسب به اعدام کودکان و بخصوص بهنود شجاعی که صادق لاریجانی رئیس قوۀ قضائیه منصوب ولی فقیه برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه بکار می برد را محکوم کردند.
آنها اعلام می کردند که حضور ما در اینجا برای اعتراض به اعدام کودکان و پایان دادن به این جنایت که در حال حاضر بیش از100 نفر از کسانی که در سنین کودکی مرتکب جرم شده اند و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند هستیم .
این مراسم تا ساعت 11:00 ادامه داشت . در این مراسم بیش از 100 نفر شرکت داشتند.فضای مراسم امروز بیشتر اعتراض علیه اعدام کودکان بود.
در این مراسم تعدادی از نیروهای لباس شخصی حضور داشتند و افراد شرکت کننده را زیر نظر دشتند .

28 آبان 1388 برابر با 19 نوامبر 2009

عباس حکیم زاده فعال دانشجويی بازداشت شد

عباس حکیم زاده دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر صبح امروز بازداشت شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر ماموران وزارت اطلاعات در ساعت 7 صبح امروز با مراجعه به منزل حکیم زاده وی را بازداشت کرده و وسایل شخصی وی از جمله کامپیوترش را ضبط کردند.

عباس حکیم زاده به همراه 7 دانشجوی دیگر پلی تکنیک در بهمن و اسفندماه سال گذشته بازداشت و برای ماهها تحت شکنجه بازجویان برای اعتراف های ساخته شده قرار گرفته بود. این دانشجویان در طول 4 ماه ونیم بازداشت برای زمان های طولانی در سلول انفرادی در بازداشت بوده و بارها برای ساعت‌های طولانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

عباس حکیم زاده از اسفندماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری به مدت 134 روز در بازداشت بود که از این مدت، 120 روز آن را در سلول انفرادی در حبس بود.

عباس حکیم زاده روز 17 تیرماه با قید وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.

وضعیت نامناسب روحی یک زندانی محکوم به اعدام در سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک زندانی کرد محکوم به اعدام به نام مصطفی سلیمی ( ایلویی ) در وضعیت نامناسب روحی بسر می برد.

نامبرده که اهل روستای ایلوی شهر سقز می باشد ، اوایل سال 82 در نهاوند لرستان دستگیر و از سوی دادگاه انقلاب سقز به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.

وی که هم اکنون در زندان سقز بسر می برد مدتی از دوران حبس خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری نموده است.

سفر احمدی نژاد؛ فضای متشنج و قطع اینترنت در تبریز

احمدی نژاد صبح امروز در میان تدابیر شدید امنیتی وارد شهر تبریز شد. مردم تبریز بخاطر قتل دکتر رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک که از دانشجویان و اهالی تبریز بود بشدت متاثر و خشمگین هستند.

گزارشها حاکی است که نیروهای حکومتی از ترس اعتراض مردم دست به امنیتی کردن فضای شهر تبریز و قطع اینترنت زده ‌اند.

همچنین گفته می شود که در سطح شهر اطلاعیه هایی برای اعتراض به سفر احمدی نژاد به تبریز پخش شده است.

اعدام چندین نفر از جمله 3 محارب در شیراز


خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) امروز در گزارشی از اعدام چندین نفر از جمله 3 محارب در شهر شیراز خبر داده است.

در این گزارش نام اعدام شدگان و تاریخ دقیق اعدام آنان اعلام نشده است.

اتهام برخی از این اعدام شدگان، قاچاق مواد مخدر عنوان شده است.

در این گزارش همچنین گفته شده سه تن از اعدام شدگان به اتهام محاربه اعدام شدند.

این اقدامات جنایتکارانه و اعلام خبر آن در آستانه 16 آذر برای تشديد فضای رعب و وحشت در جامعه به ويژه در ميان جوانان است.

رژیم ولایت فقیه فاسدترین رژیم جهان

جعفر پویه

به گزارش سازمان شفافیت بین الملل که روز گذشته منتشر شد، بین 180 کشور جهان، رژیم جمهوری اسلامی جزو ده کشور فاسد جهان قرار دارد. رهبر رژیم جمهوری اسلامی که خود را نماینده خدا و برگزیده او در روی زمین می داند، گوی سبقت را در نکبت و فساد و تباهی از همگان ربوده و کلاه بوقی بی شرمترینها را به سرگذاشته است.

رژیمی که هر روزه از طریق دستگاه های تبلیغی خود مردم را به راه راست فرا می خواند و موعظه های آنچنانی بر فراز منابر برگزار می کند، خود دست در کیسه مردم دارد و بی شرمانه ادعای مبارزه با فساد سر می دهد. آنانی که ادعای رهبری دین و مذهب دارند و ردای روحانیت به تن کرده اند، از تنها چیزی که بویی نبرده اند انسانیت و روحانیت است.

تبهکاران و اختلاس گران حاکم بر جان و مال مردم در زیر ذره بین سازمان شفافیت بین المللی به قعر جدول رفتند و در رده هشتم در بین فاسدها ایستادند تا جهان بداند که در ایران چه می گذرد و دزدان و مفسدان سیاهکار چگونه زندگی را بر مردم جهنم کرده اند.

سازمان شفافیت بین المللی شاخصهای بررسی خود در فساد حکومتی را "اختلاس، رشوه‌گیری، خرید و فروش پستهای دولتی، رشوه‌پذیری دستگاه قضایی، فساد مالی در میان سیاستمداران و مقامهای دولتی، عدم مقابله کافی یا ناکارایی در پیکار علیه مواد مخدر و اقدامهای نهادها و افراد متنفذ در جلوگیری از اطلاع رسانی و پیگیری موارد فساد" در نظر گرفته است.

با توجه به حجم عظیم فساد مالی در رژیم ولایت فقیه که یک فقره آن در ترکیه ضبط شده است که بالغ بر 18 میلیارد دلار می شود و همچنین معاملاتی همچون واگذاری شرکت مخابرات و یا دیگر شرکتهای دولتی به سپاه پاسداران و حجم عظیم قاچاق کالا از اسکله های بی نام و نشان و ... معلوم نیست چرا رژیم در رتبه 8 کشور از قعر جدول قرار دارد. زیرا با توجه به داده ها و اطلاعات منتشر شده، در هیچ کشوری در جهان چنین حجم وسیعی از اختلاس، دزدی و کلاهبرداری انجام نمی گیرد. همچنین رشوه گیری و تجاوز به عنف پایوران رژیم به زنان و دختران و حتا پسران جوان در زندانها و سر به نیست کردن آنها را نیز باید به این سیاهه افزود.

به هرحال نماینده خدا بر زمین که ادعای رهبری جهان و مدیریت آنرا دارد، مدال فاسدترینها را به گردن آویخته است تا دیگران بدانند که مردم ایران این روزها در خیابانها با چه نوع جانورانی دست و پنجه نرم می کنند و چرا صدای اعتراض خود را بلند کرده و حاضر به قدمی عقب نشینی در برابر تبهکارترین و فاسدترینهای جهان نیستند.