۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

Iran 27 Dec 09 Tehran Valiasr Protest one of the witnesses that saw police car mauled people

مصاحبه با مادر احمد کریمی‌ (زندانی محکوم به اعدام)

پیرزنی که با پاترول بسیج زیر گرفته شد-6دی

Slogan Death to Leader's Dogs مرگ بر توله سگهای رهبر University of Tehran

آخوند جنایتکار مصباح یزدی معترضان را مفسد فی الارض خواند

سایت جنبش راه سبز: آیت الله مصباح یزدی در سخنرانی تازه اش در جمع فرماندهان سپاه، اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری را "افساد فی الارض" توصیف کرد. در حالی که طبق قانون مجازات جمهوری اسلامی، جزای کسی که "مفسد فی الارض" شناخته شود اعدام است، سخنان تازه مصباح یزدی و تأثیر وی بر دولت و سپاه پاسداران، اهمیت ویژه ای می یابد.
.وی دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران در قم، حوادث پس از انتخابات را "فتنه" خواند و گفت: "فتنه‌ ها و حوادثی که در ماه‌ های اخیر در کشور اتفاق افتاد در طول تاریخ بی ‌سابقه نیست و آخرین آنها هم نخواهد بود، البته نوع شعارها، حرکات و پوشش ‌ها تفاوت می‌کند که همه آنها تحت عنوان یک فساد یا افساد فی‌الارض مشترک هستند".

بازی فوتبال ایران و سنگاپور؛ شعارهای ضد حکومتی در استادیوم


تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسابقات انتخابی جام ملتهای 2011 آسیا در قطر امروز - چهارشنبه - به دیدار میزبان خود سنگاپور می رود.
این دیدار از ساعت 15 به وقت تهران در ورزشگاه یاشین سنگاپور برگزار می شود. .....

یکی از خوانندگان: همين الان در حين بازي ايران و سنگاپور از تلويزيون جام جم جمهوری اسلامی تماشاچيان ايراني حاضر در استاديوم با شعار يا حسين ميرحسين اعتراض می کردن كه تلويزيون صدا را قطع كرد ابروي اونها در سنگاپور هم رفت همين الان سنگاپور گل زد

اسامی شمار دیگری از دستگیرشدگان عاشورا


تجمع صدها نفر از خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب و لیست اسامی دستگیر شدگان
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، روز چهارشنبه 16 ديماه از ساعت 9 صبح صدها نفر از خانواده بازداشت شده ها براي پيگيري وضعيت آزادي بازداشت شده ها به دادگاه انقلاب مراجعه كردند.
از وضعيت تعداد زیادی از بازداشت شده ها خبري نيست و خانواده هايشان نگران هستند كه عزيزانشان در معرض شکنجه برای نمايشات تلویزیونی مي باشند وهمچنين ابراز نگراني ميكردند كه عزيرانشان زيرشكنجه هاي حاكمان ازدست بروند.
بازداشت شده ها در تماس تلفني با خانواده هاي خود گفته اند كه تعداد دستگير شده ها آنقدر زياد است كه نزديك به 500 نفر در بند 240 ميباشند و عده زيادي به زير زمين اوين انتقال داده شده اند .
اكثر خانواده ها مي گفتند در روز بازداشت با عزيزانشان بوده اند هنگام يورش نيروها به آنها گفته اند فرار كنند اما آنها ايستاده اند و گفته اند بايد جلو اينها ايستاد نه فرار كرد كه با يورش نيروهاي گاردي و لباس شخصي و در حالي كه آنها را به شدت زير مشت و لگد و باتوم قرار داده بودند جلوي چشم خانواده ها بازداشت مي كنند و مي برند.
با وجودي كه گفته شده تعداد زيادي از بازداشت شده ها به زندان گوهر دشت كرج انتقال داده شده اند اما زماني كه خانواده ها از مكان نگهداري بازداشت شده ها سوال مي كنند به آنها گفته مي شود همه زندان اوين هستند .
لیست جدیدی از اسامی تعدادی از بازداشت شده ها ی روز تاسوعا و عاشورا برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد. با این لیست تا به حال اسامی 115 نفر از بازداشت شدگان روز تاسوعا و عاشورا منتشر شده است.
1- مهدي نعمتي 20 ساله روز عاشورا در خيابان نصرت بازداشت و به اوين منتقل شده
2- بهمن رشيدي 25 ساله در جماران بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
3- تينا ابوالحسني 28 ساله در جماران بازداشت و به اوين منتقل شده
4- محمد حسين بشارتي 24 ساله روز عاشورا در كالج بازداشت و گفته شده به اوين منتقل شده
5- شهروز محتشمي پور 30 ساله روز عاشورا در شادمان بازداشت و به اوين منتقل شده
6- كامران فراهاني 32 ساله روز عاشورا بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
7- امير محمد ميلاني 27 ساله روز تاسوعا در مسير بين امام حسين و فردوسي بازداشت و به اوين منتقل شده
8- ميثم زماني 29 ساله در جماران بازداشت و به اوين منتقل شده

ترس و وحشت رژیم از گسترش اعتراضات به تبریز

خبرگزاری حکومتی مهر: جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش امنیت در تبریز خبر داد.

سرهنگ علیرضا فریدی گفت: در این رزمایش، آمادگی لازم نیروهای انتظامی برای خدمت‌رسانی در مواقع ضروری به نمایش گذاشته شده و توان عملیاتی و انتظامی و اقتدار پلیس در صحنه ارائه می‌شود.

دستگیری یکی از شرکت کنندگان در مراسم مادران عزادار


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، خانم راد یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات هفتگی مادران عزادار در پارک لاله دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.
خانم پروانه راد 54 ساله و دارای 2 فرزند می باشد. او یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات هفتگی مادران عزادار در پارک لاله بود. روز تاسوعا برای شرکت در مراسم تاسوعا از منزل خارج می شود که بعد از آن ناپدید می شود. مادران عزادار در طی این مدت پیگیر وضعیت او بودند ولی از او خبری نبود و حتی چند بار به دادگاه انقلا ب و زندان اوین مراجعه کرده بودند اما به آنها پاسخی داده نمی شد.
او در طی مدتی که مادران عزادار در اعتراض به قتل و زندانی بودن عزیزانشان در پارک لاله تجمع می کردند فعالانه در آن شرکت می کرد و از این طریق سعی و تلاش می کرد که مادران عزادار در رسیدن به خواسته های خود که همانا محاکمه و مجازات آمرین و عاملین کشتارها و دستگیرها بود یاری دهد.
بنابه گفته بعضی از مادران عزادار خانم پروانه راد خود از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 بود و درد و رنج زندان و شکنجه را با پوست و استخوان خود حس و لمس کرده بود و شاهد اعدام تعداد زیادی از هم بندیان خود بوده و از این طریق می خواست که فریاد آنها باشد.
خانم راد بارها بخاطر شرکت در اعتراضات هفتگی مادران عزادار تهدید به بازداشت شده بود .
یکی از مادران عزادار قطعه شعری برای او سروده است که به قرار زیر است:
وقتی كه پروانه ها میرسند
ای یار
ای گمشده من
در كنج كدامین
زندان مخوف
ترا بیابم
آن زمان كه
همچون پروانه
گذر كردی
ونقش بستی
در هر غروب
در میعادگاه مان
با كدامین نشان
فریادت كنم
سیه چرده
سیه پوش
باریك وبلند
كاش از بالهایت
اندكی مانده باشد
وقتی كه پروانه ها میرسند
كاش دیر نشده باشد
فردا را میگویم.......
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری های گسترده که همچنان در تهران و شهرستانها ادامه دارد و بخصوص دستگیری خانم راد از شرکت کنندگان در اعتراضات مادران عزادار را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران دستگیریهای خودسرانه،زنان و شکنجه سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه زندانیان سیاسی و آزادی آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
16 دی 1388 برابر با 6 ژانویه 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


نماینده مجلس خواستار سریع اعدام افرادمحارب شدند

روح الله حسينيان، نماينده‌ی روحانی و اصولگرای حامی دولت از
پيشنهاددهندگان اصلی اين طرح دو فوريتی است





تعدادی از نمايندگان، طرفدار دولت، در مجلس شورای اسلامی با ارائه‌ی طرحی خواستار اجرای حکم اعدام در عرض پنج روز در مورد کسانی شدند که از نظرِ محاکم ايران «محارب» شناخته می‌شوند.

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از پارلمان نيوز، طرح دو فوريتی ۳۶ نفر از نمايندگان حامی دولت، خواستار الحاق يک تبصره به ماده ۲۳۶ آئين دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کيفری است، که به موجب آن چنانچه در جرائم مربوط به اخلال در نظم عمومی، متهم محارب شناخته شود، مهلت اجرای حکم اعدام از بيست روز، به پنج روز کاهش می يابد.

روح الله حسينيان، نماينده‌ی روحانی و اصولگرای حامی دولت از پيشنهاددهندگان اصلی اين طرح دو فوريتی است

آزادی مشروط و تهدید مقامات قضایی برای شهروند مسیحی

این شهروند مسیحی سرانجام با برگزاری یك دادگاه و بدون داشتن وكیل مدافع به تحمل
۳ ماه حبس خانگی و سلب سرپرستی كودك از والدین به سازمان بهزیستی محكوم گردید





به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، جلسه دادگاه خانم "حمیده نجفی " از شهروندان مسیحی كه در مورخه ۱۲ آذر ماه ۱۳۸۸ (۱۶ دسامبر ۲۰۰۹ ) توسط ماموران امنیتی در خانه خود بازداشت شده بود در روز چهار شنبه ۹ دی ماه سالجاری ( ۳۰ دسامبر ۲۰۰۹ ) در دادگاه انقلاب مشهد در حالی برگزار گردید كه ایشان از از داشتن وكیل محروم بود .

خانم "حمیده نجفی" از نوكیشان مسیحی است كه بدلیل ایمان و باورهای دینی خود بمدت ۱۴ روز جهت اخذ اعتراف و آنچه انجام مراحل بازپرسی گفته می شود ، تحت بازداشت بود. در این مدت او در بازداشتگاه مشهد و زیر نظر ماموران اطلاعات مشهد بسر می برد. كه سرانجام با برگزاری یك دادگاه و بدون داشتن وكیل مدافع ایشان به تحمل ۳ ماه حبس خانگی و سلب سرپرستی كودكش محكوم گردید. بنا بر این حكم، فرزند ایشان به جای والدینش باید توسط سازمان بهزیستی كشور نگهداری شود .

پیش از این نیز یكی از مسئولان قضایی به شوهر ایشان گفته بود ؛ جرم خانم "حمیده نجفی" سیاسی بوده و ایشان به اتهام ارتباط با شبكه های تلویزیونی مسیحی مجرم هستند.!

به گزارش دریافتی این شهروند مسیحی در طول دوران بازداشت خود به دفعات از سوی بازجویان و مامورین امنیتی مورد بازجویی و بازپرسی قرار گرفته است و از ایشان خواسته شده بود تا ضمن اعلام اسامی دیگر مبشرین مسیحی و تطمیع در همكاری با این ارگان، دست از باورهای اعتقادی خود كشیده و ایمان مسیحی خود را انكار نماید.

این گزارش می افزاید هنگامی كه ماموران و بازجویان با مقاومت و پافشاری این زندانی مسیحی روبرو می شوند، در اقدامی از سوی اداره اطلاعات، شوهر ایشان به بازداشتگاه اطلاعات مشهد احضار و پس از بازداشت در برابر چشمان همسرش وی را مورد تهدید و ضرب وشتم قرار می دهند و زمانی كه خانم "حمیده" با این صحنه مواجه می شود، قبول می كند تا اعتراف نامه ایی مبنی بر اینكه ایشان دارای عدم تعادل فكری و روحی و روانی هستند را امضاء نماید.

پس از اخذ این اعتراف از سوی بازجویان اداره اطلاعات ، دادگاه ای شتابزده در روز چهارشنبه مورخ ۹ دیماه ۱۳۸۸ ( ۳۰ دسامبر ۲۰۰۹) در محل دادگاه انقلاب اسلامی مشهد واقع در خیابان كوهسنگی برای ایشان تشكیل شد .این دادگاه در حالی برگزار گردید كه ایشان هیچگونه امكان دسترسی به وكیل نداشتند.

شایان ذكر است كه مطابق با ماده ۱۲۸ قانون آئین دادرسی كیفری جمهوری اسلامی تصریح شده كه متهم می تواند یك نفر بعنوان وكیل همراه داشته باشد و این موضوع حتی در قوانین حقوق بشر هم نیز به صراحت بیان شده است.

خانم "حمیده نجفی" بنا بر حكم دادگاه و اعتراف نامه ایی كه با ارعاب و تهدید و فشار از وی گرفته شده ، دادگاه، نامبرده را دارای بیماری روحی و روانی دانسته و در خصوص ایمان مسیحی ایشان هم وی را شخصی مسلمانی نامیده كه دچار توهم شده است. !

طی این ابلاغیه از سوی دادگاه نامبرده با قید ضمانت از روز پنجشنبه مورخ ۱۰ دیماه سالجاری ( ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹ ) آزاد و می بایست به مدت ۳ ماه در حبس خانگی بسر ببرد و همچنین بر طبق اعتراف نامه بدلیل عدم تعادل روحی و عدم صلاحیت والدین (!) سرپرستی كودك ۱۰ ساله ایشان از والدین سلب و به سازمان بهزیستی كشور سپرده می شود.

بر این اساس " هدی" كودك ۱۰ ساله ایشان كه به بیماری مزمن عفونت مثانه و كلیه دچار هستند گویا مشكلات جدی این كودك و نیاز به مراقبت از سوی مادر ایشان باعث شده تا بطور موقت حكم سپردن كودك به بهزیستی تا اطلاع ثانوی مشروط اعلام گردد.

همچنین این خانواده تهدید شده اند در صورتی كه بخواهند بر ایمان مسیحی خود پافشاری كنند و در جایی از مسیحیت صحبتی به میان آورند صلاحیت نگهداری به عنوان والدین کودک را از دست خواهند داد و کودک به سازمان بهزیستی تحویل خواهد شد !

كمیته مسیحان در مجموعه فعالا حقوق بشر در ایران ضمن اعتراض به تصمیم رای صادره از سوی دادگاه ، عدم دسترسی به داشتن حق و كیل ، و اخذ هر گونه اعتراف در وضعیت فشار، تهدید، ارعاب و شكنجه را محكوم و به دور از واقعیت دانسته و همچنین این كمیته اظهار امیدواری می نماید كه دستگاه قضایی با تجدید نظر در حكم نامبرده شرایط مساعدی را برای خانواده ایشان فراهم آورد.

بازداشت و بی خبری از وضعیت یك شهروند مسیحی در مشهد

جرم سیاسی در قوانین جمهوری اسلامی هنوز به درستی تعریف نشده و تلفن كردن به
برخی شبكه های تلویزیونی ماهواره ای در خارج از كشور آنهم تلویزیون های با
خط و مشی دینی نمی تواند قانونا جرم سیاسی تلقی گردد





به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۲ آذرماه ۱۳۸۸ برابر با ( ۱۶ دسامبر ۲۰۰۹ ) تعدادی از ماموران امنیتی با مراجعه به منزل خانم " حمیده نجفی " از شهروندان مسیحی ساكن مشهد ضمن بازداشت نامبرده پس از تفتیش و بازرسی كامل خانه، ایشان را به مكانی نامعلوم انتقال دادند .

بنابر این گزارش ، درتاریخ فوق ۳ تن از ماموران امنیتی شامل دو زن و یك مرد با در دست داشتن حكمی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، پس از مراجعه به منزل ایشان ضمن بازداشت نامبرده اقدام به تفتیش و بازرسی كامل خانه نمودند كه در این بین بسیاری از لوازم شخصی ، كتب ، سی دی ها و حتی تابلو عكسهایی كه بر روی دیوار اتاقها نصب شده بود را كنده و به گفته آنان این تابلوها بعنوان مدرك جرمی كه می تواند باعث محكومیت ایشان گردد را ضبط و با خود بردند!

به گزارش اف سی ان ان ، با گذشت بیش از ۱۰ روز از بازداشت این نوكیش مسیحی ایشان تاكنون هیچگونه تماس تلفنی و یا حتی ملاقاتی با خانواده خود نداشته است.

در پی نگرانی از وضعیت سلامت و بی خبری از محل نگهداری ایشان و علیرغم پیگیریها و مراجعات همسر وی به دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به جهت روشن شدن از وضعیت این بازداشت شده ، متاسفانه مراجع قضایی مشهد تاكنون پاسخی به درخواست ایشان نداده اند و هنگامی كه همسر ایشان عنوان نمودند كه قصد گرفتن وكیل برای این پرونده را دارد یكی از مسئولین دادگاه اعلام داشت : جرم خانم "حمیده نجفی" سیاسی بوده و ایشان به اتهام ارتباط با شبكه های تلویزیونی مسیحی مجرم هستند!.

این در حالی است كه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی جرم سیاسی هنوز به درستی تعریف نشده و تلفن كردن به برخی شبكه های تلویزیونی ماهواره ای در خارج از كشور آنهم تلویزیون های با خط و مشی دینی نمی تواند قانونا جرم سیاسی تلقی گردد.

احتمال می رود خانم " حمیده نجفی " از شهروندان بازداشت شده مسیحی، در حال حاضر به جهت اخذ آنچه كه اعتراف گفته می شود و انجام مراحل بازپرسی ، در بازداشتگاه اطلاعات واقع در بلوار وكیل آباد جنب زندان مشهد بسر می برند.

نامبرده متاهل و دارای یك دختر ۱۰ ساله است كه شدیدا از بیماری عفونت كلیه و مثانه رنج می برد و این در حالی است كه فقط مادر ایشان قادرند تا از وی مراقبت و نگهداری كنند ، بنا بر گزارش رسیده در حال حاضر حال عمومی این كودك به دلیل بیماری و دوری از مادر خوب نمی باشد و ایشان درطی این مدت حتی برای رفتن به مدرسه با مشكل روبرو بودند.

كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، ضمن ابراز نگرانی در خصوص و ضعیت این شهروند مسیحی بازداشت شده و بی اساس بودن اتهام جرم سیاسی برای این پرونده ، نگرانی عمیق خود را از بیماری كودك ۱۰ ساله ایشان كه در این شرایط نیاز مبرم به مادر خود دارد اعلام میدارد و خواهان رسیدگی فوری نسبت به وضعیت نامبرده و آزادی هرچه سریعتر ایشان می باشد .