۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

مناظرههاى تلويزيونى و بىاعتبارى روزافزون آخوندها


رسانههاى حكومتى در رابطه با مناظره احمدىنژاد و كروبى نوشتند: طرح اتهامات از سوى طرفين، عاملى براى بىاعتبار کردن مسئولان نظام که البته آفت کمى براى نظام جمهورى اسلامى نيست.در اين مناظره نيز مانند برخى مناظرههاى قبلى، تعدادى از سوالات و اتهامات کانديداها بىپاسخ ماند. از جمله احمدىنژاد توضيحى درباره پرونده مالى اردبيل اش که به تهران فرستاده شده بود نداد و صرفاً به تکذيب آن پرداخت و کروبى هم درباره اين که اکنون در کجا خانه دارد، جواب نداد. احمدىنژاد مساله پول گرفتن کروبى از شهرام جزايرى را مطرح کرد و کروبى در زمان قانونى سخن گفتن، اشارهاى به آن ننمود اما درباره پرونده300ميليارد تومانى شهردارى تهران در زمان احمدىنژاد، پرونده اردبيل احمدىنژاد و پرونده گم شدن يک ميليارد دلارى سخن گفت.احمدىنژاد نيز هزينه 100ميلياردى ستاد کروبى و نيز خانه او را مطرح کرد.

سنگسار؛ با وزیر کشور کابینه‌ احتمالی کروبی آشنا شویم

ایرج مصداقی
تعدادی از گروه‌های مدعی اپوزیسیون! و همچنین همراهان کروبی تلاش می‌کنند او را مدافع حقوق بشر و حقوق شهروندی جا زده و مردم را متقاعد کنند که برای حل مشکلاتشان و برای بهبود وضعیت حقوق بشر به کروبی رأی دهند.
برای شناخت بیشتر از ماهیت کروبی، توجه شما را به سابقه‌ی وزیر کشور کابینه‌ی احتمالی او جلب می‌کنم.
سحام نیوز، سایت اینترنتی حزب اعتماد ملی، امروز ۱۸ خرداد ۱۳۸۸خبر از انتخاب دو عضو جدید کابینه کروبی داد. «مهدی کروبی در جمع دانشجويان تبريز، جميله کديور و محمد رحمانی را به عنوان اعضای کابينه خود معرفی کرد. ... وی در ادامه با معرفی محمدعلی رحمانی به عنوان ديگر عضو کابينه اش به سوابق وی اشاره کرد و گفت: محمدعلی رحمانی عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز، عضو دفتر امام و از کسانی است که همواره مورد توجه حضرت امام قرار داشته است و حتی حضرت امام در نامه ای از ايشان به عنوان مبارز و دوستش قدردانی کرد. ايشان ۱۷ سال مسئول عقيدتی سياسی نيروی انتظامی با حکم فرمانده کل قوا بوده است. در سال هايی که او اين مسئوليت را برعهده داشت، استانداران، ائمه جمعه و مسئولان و مديران استانی همواره از ايستادگی وی در برابر مشکلات و تعاملش با نيروها سخن گفته اند. آقای رحمانی فردی است که هنگام دعوت مجمع روحانيون مبارز، از آقای خاتمی برای حضور در عرصه انتخابات علی رغم مسئوليتی که داشت، بر حضور ايشان پافشاری کرد و به حمايت از وی برخواست. من فردی شفاف و صادق را که همواره مواضعش روشن بوده است، به عنوان عضو کابينه ام انتخاب کرده ام.وی افزود: من می دانم آقای رحمانی با صراحت و شجاعتی که دارد می تواند مفاسد و ول انگاری را کنترل کند و ديگر نيازی نيست تا گشت ارشاد در خيابان ها باشد. ايشان به گونه ای امنيت و عزت را برای مردم ميسر می کند که حتی دختر و پسر با احساس امنيت در خيابان ها راه بروند. وی با اشاره به معرفی کرباسچی، نجفی و عباسی فرد به عنوان اعضای کابينه اش گفت: اکنون با معرفی کديور و رحمانی، پنج نفر از اعضای کابينه ام مشخص شده است و می توانيد ترکيب آن را تا حدودی حدس بزنيد.»
توضیح کروبی برای شناخت این چهره‌ی جنایتکار به قدر کافی گویاست. او قرار است بیاید تا به تعبیر کروبی «مفاسد و ول انگاری را کنترل کند». او سابقه‌ی ۱۷ سال مسئولیت عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در دوران خمینی و خامنه‌ای را یدک می‌کشد. او یکی از جنایتکاران علیه بشریت است. وی در اوایل دهه‌ی ۷۰ در جریان مراسم سنگساری که در یکی از پایگاه‌های نیروی انتظامی برگزار شد کسی بود که اولین سنگ را به سمت قربانیان پرتاب کرد. در جریان این مراسم دو نفر از ابواب جمعی نیروی انتظامی، سنگسار شدند و نفر سوم به تخته شلاق بسته شد. صادر کننده این حکم ضد‌انسانی علی‌ رازینی رئیس و حاکم شرع مجتمع قضایی نیروهای مسلح بود. توجه شما را به فیلم این مراسم جلب می‌کنم. در این فیلم در دقیقه شش و ۴۳ ثانیه می‌توانید چهره‌ی محمد‌علی رحمانی کاندیدای کروبی برای وزارت کشور را ملاحظه کنید. افرادی چون رحمانی قرار است چهره‌ی «رحمانی» اسلام آقایان را نشان دهند!کروبی خود گفته است که از روی این انتخاب ( یعنی کدیور و رحمانی) می‌توانید «ترکیب» کابینه او را حدس بزنید. آن‌هایی که تحت عنوان اپوزیسیون و حقوق بشر مردم را به سراب کروبی هدایت می‌کنند امیدوارم پاسخی برای این سند و انتخاب خود داشته باشند. هرچند نمی‌توان کسی که خود را به خواب زده، بیدار کرد.

صدور حکم اعدام برای یک فعال سیاسی کرد

فعالان حقوق بشر در ایران
یک فعال سیاسی کرد توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد
بنابر گزارشات دریافتی، حسین خضری ساکن ارومیه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و همکاری با حزب حیات آزاد کردستان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شد.
آقای خضری در آبان ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و اکثر ایام بازداشت خود را در سلولهای انفرادی بازداشتگاه اطلاعات ارومیه و در شرایط فشار و بدرفتاری سپری نمود، وی در حالی به اعدام محکوم می شود که از داشتن وکیل مدافع منتخب و امکان مناسب دفاع از خود محروم شده است.
لازم به یادآوری است با این محکومیت تعداد فعالان سیاسی محکوم به اعدام در مناطق کردنشین به 13 تن افزایش یافت.

نسبتهای فامیلی در دولت نهم


پرسش سوم: اگر کتاب مقدس کلام خدا است- چرا مردم از آن نفرت دارند؟

جواب بسیار ساده است. کتاب مقدس یگانه کتاب جهان است که به ما تعلیم می دهد که بشر گناهکار گمراهی است و نمی تواند با لیاقت خود و یا با انجام تشریفات مذهبی مورد پسند خدا واقع شود. این کتاب بطور واضح می گوید (( همه گناه کرده اند و از جلال خدا قاصر می باشند )) ( رومیان ۳: ۲۳ ). به همین دلیل کسانی که مایل نیستند به گناهکار بودن خود اقرار کنند٬ تنها عکس العملی که می توانند در مقابل این کتاب نشان دهند این است که از آن نفرت داشته باشند زیرا این کتاب نظر خدا را در مورد وضع گناه آلودشان ظاهر می سازد و مجازات نهایی گناه را هم ذکر می کنند. بر عکس٬ کسانی که متوجه می شوند که برای آمرزش گناهان احتیاح به نجات دهنده ای دارند که آمد تا آنها را از قدرت گناه آزاد سازد٬ در کتاب مقدس عالی ترین گنجها را می یابند که پیام صلح و صفا و اطمینان را به گوش آنها می رساند.

پرسش دوم: چگونه میتوانیم کتاب مقدس را کلام خدا بخوانیم؟

این سوال به این علت پیش می آید که درباره مفهوم کلام خدا سوءتفاهم وجود دارد. دقیق ترین تعریفی که از کلام خدا شده فرمایش پطرس رسول است: زیرا که نبوت به اراده انسان هرگز آورده نشد بلکه مردم به روح القدس مجذوب شده از جانب خدا سخن گفتند. ( اول پطرس ۱: ۲۱ ). خدا قادر مطلق است و احتیاجی به کمک انسان ندارد٬ ولی کتاب مقدس به ما تعلیم می دهد که بشر برای آن منظور خلق گردید که در اداره جهان٬ نماینده خدا باشد و از ابتدای آفرینش تا زمان حاضر خدا برای انجام میل و اراده خود در جهان از بشر استفاده کرده است. هر چند خدا می توانست به وسایل غیر عادی کلام خود را به بشر برساند ولی ترجیج داد که این عمل را توسط انسان انجام دهد. کتاب مقدس هرگز ادعا نمی کند که تمام کلماتش بوسیله خدا اظهار شده است. برعکس٬ بیشتر کلمات انسانی است. مثلاً در کتاب ایوب نبی مطالبی ذکر گردیده که مربوط به مباحثه طولانی ایوب با سه دوستش می باشد. وقتی در مرحله آخر خدا مداخله فرمود٬ اظهار داشت که دوستان ایوب حقیقت را نگفته اند.
به عبارت دیگر کلامی که از الهام الهی می باشد٬ اشتباهات این اشخاص و عدم توانایی آنها را در درک امور روحانی ذکر می کند. این موضوع به ما می فهماند که کتاب مقدس به این معنی کلام خداست که با الهام الهی گفتار و کردار واقعی مردم را به درستی نوشته و به ما نشان می دهد که کسانی که قوانین الهی را اطلاعت کردند توانستند عمری در پاکی و برکت بسر برند در حالیکه کسانی که اطاعت نکردند در اثر گناهان خود هلاک شدند٬ کتاب مقدس به عنوان کلام خدا٬ هم بوسیله مکاشفه اراده خدا و هم با ذکر مثالهایی از زندگی اشخاص٬ به ما تعلیم می دهد که انسان ذاتاً در گمراهی و خطا و گناه بسر می برد و برای اینکه بتواند در زندگی مورد پسند خالق خود قرار گیرد٬ باید نور مکاشفه الهی بر او بتابد

پرسش اول: کتاب مقدس چیست و از کجا آمده است؟

سلیمان حکیم٬ پیغمبر و پادشاه معروف فرموده است: (( ساختن کتابهای بسیار انتها ندارد. )) در واقع دنیای جدید ما پر است از کتاب٬ انواع کتابهای مختلف. بسیاری از این کتابها پر از مطالب پلید و تعالیم شریرانه و شیطانی است که افکار جوانان را مسموم می سازد و آنها را از جاده پرهیزکاری و نیکویی منحرف می نماید. بعضی دیگر کتابها واقعاً مفید هستند و گنجینه ای از حکمت و دانش گذشته و حال می باشند. بعضی از این کتابها داستانهایی از عالی ترین کوششها را یعنی کشف منطقه منجمد شمالی٬ صحرای سوزان وجنگلهای مناطق حاره٬ مردان نجیبی که آرزمند رسیدن به مقامات بلند قهرمانی هستند و میخواهند با فروتنی به همنوعان خود خدمت کنند٬ برای ما نقل می نمایند. در میان این همه کتاب٬ کتابی وجود دارد که در طی چندین قرن (( پرفروش ترین کتاب دنیا )) می باشد.
از زمانی که اختراع چاپ٬ انتشار کتابهای فراوان را ممکن ساخت٬ این کتاب میلیونها فروش داشته است. بعلاوه این کتاب نه متعلق به مشرق زمین است و نه مغرب زمین٬ زیرا به بیش از دو هزار زبان ترجمه شده تا پیغام آن به تمام مردم همه نقاط عالم برسد. این کتاب٬ کتاب مقدس است که میلیونها نفر در سرتاسر جهان٬ از نژادها و رنگها و طبقات مختلف٬ از آن چون گنجینه ای استفاده میکنند. این کتاب مورد علاقه و احترام پادشاهان بزرگ و فلاسفه معروف قرار گرفته وهم چنین در نظر کارگران ساده و کودکان٬ گرانبها بوده است.
با وجود مراتب فوق٬ باید اقرار کرد که عده زیادی از مردم برای کتاب مقدس ارزشی قائل نیستند. درواقع از زمان قدیم تاکنون مردم به سختی تلاش کرده اند که از هر راهی که ممکن است این کتاب را بی اعتبار سازند. هزاران جلد از این کتاب سوزانیده و یا به وسایل دیگر از بین برده شده و کتابهای بی شماری برای جمله به کتاب مقدس و پیغام آن برشته تحریر درآمده است معهذا با وجود این مخالفتها و دشمنی های سخت٬ این کتاب هنوز هم مقام خود را از به عنوان (( پرفروش ترین کتاب جهان )) حفظ کرده و هر سال بیش از پنچ میلیون آن از جمله انجیل ها و مزامیر فروخته می شود. این حقیقت اولین پرسش را برای ما مطرح می سازد:
کتاب مقدس چیست و از کجا آمده است؟
کتاب مقدس از ۶۶ کتاب تشکیل گردیده و شامل دو قسمت عهد عتیق و عهد جدید می باشد. عهد عتیق دارای ۳۹ کتاب است که به زبان عبرانی نوشته شده و بطور روشن و مرتب تاریخ پیغمبران و پادشاهان یهود را ذکر می کند و شامل مزامیر و نوشته های پیغمبران می باشد. چون عهد عتیق بسیار قدیمی است٬ بطور قطع و یقین نمی توان تعیین کرد که هر کدام از کتابهای آن در چه تاریخی نوشته شده ولی می دانیم که به صورت کنونی در زمان عزرای کاهن یعنی صدها سال پیش از مسیح وجود داشته است. هم یهودیان و هم مسیحیان معتقدند که عهد عتیق مکاشفه معتبر الهی است.
عهد جدید در قرن اول میلادی به زبان یونانی نوشته شد و حاوی شرح زندگانی و تعلیمات عیسی مسیح و رسولان می باشد و مسیحیان آن را مانند عهد عتیق از الهام الهی می دانند. این حقیقت مهم ما را به پرسش دوم می رساند که در پست بعدی به آن خواهم پرداخت.

انتخابات ایران،دمکراسی واقعی یا نمایش مشروعیت طلبی

به گزارش شبکه خیر مسیحیان فارسی زبان روزنامه سوئیسی لوتان در شماره مورخ ۱۴ ما مه گذشته خود مقاله قابل توجهی درباره انتخابات ریاست جمهوری در ایران به قلم محمدرضا جلیلی استاد انستیتوی مطالعات عالی بین المللی و توسعه سوئیس منتشر کرده است .
وی نوشته خود را اینگونه آغاز می كند كه، ایرانیها امروز در حقیقت در درون یک سیستم سیاسی زندگی میکنند که در آن ظاهر از واقعیت مهمتر است و هرچه اوضاع در ظاهر بیشتر تغییر میکند ، وضعیت درعمق جامعه بیشتر به همان شکل قبلی خود باقی میماند .
سپس ادامه میدهد که جمهوری اسلامی با برگزاری انتخابات به دنبال این است که تصویری دمکراتیک از خود به جهان بفرستد تا در زیر آن بتواند به نقض حقوق بشر ادامه دهد واز لحاظ داخلی اقلیت حاکم برای خود مشروعیتی دست وپا کند که با استناد به آن اکثریت را که مردم باشند له کند .
جلیلی در پایان مقاله خود از خواننده سوال میکند که معنی دموکراسی چیست ؟
آیا دمکراسی به معنای پذیرش سیستم چند حزبی ، آزادی بیان ، کثرت گرائی و دست به دست شدن حاکمیت نیست ؟
اگر هست آیا این اتفاقات با برگزاری انتخابات در ایران به وقوع می پیوندد ؟
او درادامه سوالاتش از کسانی که برگزاری انتخابات را در ایران نشانه دمکراسی میدانند میپرسد : پارلمان ایران چگونه انتخاب و توسط جه کسانی کنترل میشود ؟
اعضای دولتهائی که در پی انتخابات سر کار می آیند چه کسانی هستند ؟
وی با طرح این پرسشها تاکید میکندکه پاسخ دقیق به این سوالات میتواند به جهانیان نشان دهد که آیا تنها شرکت دادن مردم با انواع حیله ها در رای گیری، میتواند دلیلی بر وجود دمکراسی در ایران باشد یا نه ؟

اخبار ضد و نقیض در مورد حکم سنگسار یک زوج تبریزی

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رادیو فردا، علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، اعلام کرد که حکم سنگسار یک زوج تبریزی به نام‌های رحیم محمدی و کبری بابایی که متهم به لواط و زنای محصنه هستند «هنوز نهایی نشده است.»
این در حالی است که محمد مصطفایی، وکیل رحیم محمدی و کبری بابایی پس از این اظهارات در مصاحبه با رادیو فردا گفت: «شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور حکم سنگسار دو موکلش را تایید کرده است.»به گفته محمد مصطفایی پیش از تایید این حکم توسط دیوان عالی کشور شعبه ششم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی مبادرت به صدور حکم سنگسار برای این زوج کرده بود.محمد مصطفایی همچنین گفت که وی پس از تایید حکم این زوج تبریزی در خواستی به دادستانی کل کشور ارائه داده است و از دادستانی درخواست «اعمال ماده ۱۸ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب» را کرده است که براساس آن به این پرونده مجددا رسیدگی شود.در نامه‌ای که محمد مصطفایی به دادستان کل کشور نوشته آمده است که این زوج به دلیل فقر شدید مالی، « از عملکرد غیر قانونی خود فیلم برداری» می‌کرده و از از طرف مقابل اخاذی می‌کردند.محمد مصطفایی در بخشی از نامه‌ای که به داستان کل کشور نوشته است متهم ردیف اول رحیم محمدی که از همسر خود برای اخاذی استفاده می‌کرده به دلیل فقر شدید و فشارهای زندگی «دچار نوعی جنون است».در این نامه محمد مصطفایی به بازگویی شدت فقر موکلانش می‌پردازد. در این نامه به نقل از رحیم محمدی آمده است که این دو در اوایل زندگی مشترکشان از شدذت فقر تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند. در این بخشی از این نامه محمد مصطفایی از رحیم محمدی برای دادستان کل کشور نقل می‌کند: «نمی‌دانم از بد شانسی ما بود و یا از فقر زندگیمان بود که به چند دوست و آشنا پناه بردم تا از آنها کمک گرفته یا پولی قرض کنم. می‌دیدم با هر کسی مواجه می‌شوم نظر سویی به همسرم دارد و این مشکلات و فشارهای بیش از حد، باعث شد که اینجانب به مریضی روحی و روانی دچار شوم... به خدا قسم یاد می‌کنم که برای دخترم که چشمهایش بسیار ضعیف است پول نداشتم عینک تهیه کنم.»آقای جمشیدی اواسط اردیبهشت ماه گذشته تایید کرد که مردی در اسفندماه سال گذشته در شهر رشت سنگسار شده است.این در حالی است که سخنگوی قوه قضایيه در مرداد ماه سال گذشته گفته بود که اجرای همه احکام سنگسار متوقف شده و اين مجازات ديگر به هيچ وجه اجرا نخواهد شد.براساس قانون مجازات اسلامی در ایران، افراد متأهل مرتکب روابط جنسی نامشروع، حکم سنگسار دریافت می‌کنند و در اجرای این حکم، درحالی که محکومان مرد تا کمر و محکومان زن تا گردن در گودال خاک قرار دارند، مورد پرتاب سنگ قرار می‌گیرند.این شکل از اعدام محکومان، بارها از سوی نهادهای بین‌المللی محکوم شده و جامعه بین‌المللی اجرای این حکم را وحشیانه می‌داند.

همه دزدند ! از حقوق اقلیتها هیچ خبری نیست

(fcnn.com) این روزها بحث مناظره های تلویزیونی در کشور بسیار داغ است .این مناظره ها که به صورت زنده در بین ۴ کاندیدای ریاست جمهوری دو به دو انجام میشود ، فضای سیاسی ایران را شوکه کرده است .
محمود احمدی نژاد در دو مناظره خود با دو کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری یعنی میرحسین موسوی رئیس دولت ۸ ساله دوران جنگ با عراق و مهدی کروبی رئیس دو دوره مجلس شورای اسلامی ،همه مسولان درجه اول نظام اسلامی ۲۴ سال پیش از دولت خود را که شامل میرحسین موسوی ،اکبر هاشمی رفسنجانی ،محمد خاتمی ،ناطق نوری و مهدی کروبی میباشند ، متهم به فساد مالی ، دزدی ، سوء استفاده از قدرت به نفع خانواده و نزدیکان خود و بالاخره بی کفایتی در اداره امور مملکت کرد .
افراد نامبرده شده توسط رئیس جمهور اسلامی به عنوان مفسدان مالی و انحصارگران قدرت ، جمعا به مدت ۲۴ سال بر دو قوه مقننه (مجلس شورای اسلامی ) و قوه مجریه ( دولت جمهوری اسلامی ) ریاست و تسلط داشته اند ( دولت : ۸ سال موسوی ،۸ سال رفسنجانی ، ۸ سال خاتمی و مجلس : ۹ سال رفسنجانی ، ۷ سال کروبی ، ۸ سال ناطق نوری ) . در مقابل موسوی و کروبی نیز احمدی نژاد را برای ۴ سال عمر دولتش به بی کفایتی ، دیکتاتورمنشی ،خیال پردازی متهم کردند و ادعا نمودند او هم در زمان تصدی فرمانداری اردبیل ، هم در زمان شهرداری تهران و هم در دوره ریاست جمهوری خود پرونده های سوء استفاده مالی داشته است . در ضمن اطرافیان او از جمله وزیر کشورش را میلیاردرهای یک شبه خواندند .
نکته قابل توجه در مناظره های انجام گرفته این که هیچکدام از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی تا کنون در مناظره های جنجالی خود حتی یک کلمه ذکری از مسائل معنوی و رعایت حقوق پیروان سایر ادیان و اقلیتهای مذهبی و قومی به میان نیاورده اند .
تنها نتیجه ملموسی که میشد از بحثهای داغ آنها گرفت این بود که به غیر از دو سال اول پس از انقلاب که لابد همگی آنها توافق دارند به علت صدارت مهدی بازرگان و ریاست جمهوری بنی صدر اصلا جزو دوره جمهوری اسلامی محسوب نمیشود ، در ۲۸ سال بعد همه سران دولتها و مجالس جمهوری اسلامی و وابستگان آنها دزد و سوء استفاده چی و نا کارآمد بوده اند و هستند .

بازگشت ایمان از دست رفته

بسیاری ازانسانها هر روزه به دلایل گوناگون ایمان می آورند و بر عکس برخی ایمانداران نیز هستند
که ایمان خود را از دست میدهند، اما داستان کسانی که ابتدا ایمان خود را از دست میدهند و سپس
مدتها بعد دوباره بسیارمحکمتر از اول ایمان می آورند همیشه بسیار شنیدنی تر از بقیه است .
داستان کسانی که ابتدا ایمان خود را از دست میدهند و سپس مدتها بعد دوباره بسیارمحکمتر از اول ایمان می آورند همیشه بسیار شنیدنی تر از بقیه است .
( fcnn.com) ، وال استریت جورنال روز پنج شنبه ۲۸ می در مقاله ای به قلم "تیموتی لارسون" به یکی از این افراد میپردازد که ترجمه خلاصه شده ای از آن را در اینجا می آوریم.
"ای ان ویلسون" نویسنده و شرح حال نویس معروف ۵۸ ساله بریتانیائی شاید آخرین نفر از لیست کسانی باشد که پس از گذراندن یک دوره بی ایمانی به مسیحیت ، دوباره با ایمانی محکمتر از گذشته به عقاید مسیحی خود بازگشته است . او که در ابتدا یک انگلیکن بود بعدها پیرو کلیسای کاتولیک رم شد و بالاخره در دهه ۸۰ میلادی ایمان خود را به کلی از دست داد و به دنبال آن چندین کتاب در مخالفت با ایمان مسیحی نوشت . کتابهای او به نامهای عیسی: یک زندگی ( ۱۹۹۲ ) وتشیع جنازه خدا ( ۱۹۹۹ ) که در رد ایمان مسیحی نوشته شده بود او را در دهه نود میلادی به عنوان یک منتقد سرسخت عقاید مسیحی مطرح نمود .
چند هفته قبل آقای ویلسون پس از حدود ۲۰ سال مبارزه سرسختانه با ایمان مسیحی و زیر سوال بردن آن ، ناگهان در یک سخنرانی اعلام کرد که" باور دارد مسیح از مرگ برخاسته است واضافه کرد که این مطلب را او با تعقل و به تجربه در سالیان طولانی به دست آورده است" .
وی در ادامه گفت: اکنون فکر میکند کسی که به وجود خدا اعتقاد ندارد مثل کسی میماند که هرگز به گوش خود موسیقی نشنیده است یا کسی که هرگز عاشق نشده است .
داستان او مانند داستان دهها انسان سرشناس دیگری است که در قرون نوزدهم و بیستم با توسعه و ترویج تئوریهای مدرن از جمله نظریات تکاملی داروین و هجوم عقاید ماتریالیستی که خود را فلسفه علمی قلمداد ومعرفی میکردند ،پایه های ایمانشان برای مدت طولانی سست شد و شروع به نوشتن وفعالیت علیه ایمان مسیحی کردند ولی بعدها با مطالعه بیشتر و عمیق تر به این باور رسیدند که اشتباه کرده اند .این افراد ضمن اعتراف شجاعانه به اشتباه خود ، دوباره با ایمانی قویتر به زندگی مسیحی خود برگشتند و بیش از پیش به ترویج آموزه های عیسی مسیح همت گماشتند .
بزرگترین مروج ومتفکر نهضت فکری ضد مسیحی « رهایی اندیشه » در دهه ۵۰ قرن نوزدهم یعنی "توماس کوپر" ، مهمترین رهبر ترویح افکار غیر مذهبی و اندیشه های آکادمیک علم گرا در همان دوران به نام "جورج سکستون" و همینطور یکی دیگر از رهبران سرسخت نهضت « رهایی اندیشه » در قرن نوزدهم اروپا یعنی جوزف بارکر ، از آن گروه بودند که سرانجام پس از مطالعات فراوان دوباره به ایمان مسیحی برگشتند .
همچنین بسیاری از نویسندگان ، روشنفکران و محققان قرن بیستمی که ابتدا ایمان مسیحی خود را از دست دادند و بعدها با گذشت زمان آن را محکمتر از قبل یافتند . نامهایی نظیر "تی اس الیوت" شاعر بسیار بزرگ انگلیسی ،" الکساندر سولژنتسین" نویسنده و روشنفکر ناراضی روس در دوران حکومت کمونیستی ، "سی اس لوئیس" و "گراهام گرین" متفکران و نویسندگان نامدار آمریکائی . شرح بی ایمان شدن هریک از این افراد و بازیابی مجدد ایمانشان به عیسی مسیح کتابی پربارمیباشد که پاسخگوی بسیاری از سوالات هر دو گروه معتقدان ومنتقدان مسیحیت است .
- لینك مرتبط
بزرگانی در جهان كه به عیسی مسیح و كلام خدا ایمان آوردند

احضار یکی از فعالان حقوق زنان به وزارت اطلاعات

شهرزادنیوز: نازي اسكويي مدير مسئول نشر ديگر و فعال زنان براي چندمين بار به وزارت اطلاعات احضار شد. اين امر به دنبال بازرسي از منزل و دفتر نشر ديگر به حكم دادگاه انقلاب بود. كامپيوترها، اسناد انتشارات، اسناد مالي و ملكي در اين بازرسي توقيف شده است. علاوه بر احضار اسكويي، علي اميني و ياشار اميني كاركنان نشر ديگر نيز براي چندمين بار احضار شده‌اند. آنچه تاكنون مورد پرسش وزارت اطلاعات بوده است انگيزه‌ي انتخاب كتاب‌ها و نوع محتواي كتاب‌ها و مترجمان و مؤلفان، رابطه با فعالان زنان، كارگران، دانشجويان و اعضاي كانون نويسندگان، هم‌چنين حضور در گورستان‌هاي خاوران و امام‌زاده طاهر و شركت در مراسم‌ شاملو، مختاري و پوينده و امثال آن بوده است.