۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

I.R. Iran Creates New Spy Agency to Fight Protests

The Independent

Iran's Supreme Leader Ali Khamenei has created a powerful new intelligence organisation to try to quell any further public unrest in the wake of June's disputed election, an exiled Iranian opposition group said yesterday. The new organisation, responsible for intelligence and security, is an off-shoot of the Revolutionary Guards and will report directly to the Supreme Leader's office, according to the National Council of Resistance of Iran(NCRI), a Paris-based group that has followers in Europe and claims many in Iran. The shift is the largest overhaul of the intelligence structure since 1989, when Iran's first supreme leader, Ayatollah Ruhollah Khomeini, died, the NCRI believes, and reflects the depth of the leadership's concern about post-election protests.

"Although the mullahs have made public declarations about the new organisation, they have nonetheless concealed its real dimension and true nature," Maryam Rajavi, the leader of the NCRI, told a news conference in Brussels. "Its command structure is linked directly to Khamenei. Its formation marks an unprecedented transformation for the regime's intelligence and suppressive apparatus." The organisation, called the Intelligence Organisation of the Islamic Revolutionary Guard Corps, took shape in June, soon after President Mahmoud Ahmadinejad was re-elected in a vote his opponents said was rigged, a charge the authorities reject. Ms Rajavi said work on the new body was completed last month, and that the information came from sources in Iran. Iranian officials have yet to comment on reports of a revamped intelligence organisation.

حکم اعدام فعالان سیاسی کرد؛ نامه به رئیس قوه قضائیه رژیم

ایلنا: جمعي از نمايندگان كرد مجلس در نامه‌اي به رئيس قوه قضاييه خواستار تجديدنظر در احكام اعدام شدند.
متن اين نامه بدين شرح است:

رياست محترم قوه قضائيه

با سلام و احترام

استحضار داريد كه طي روزهاي اخير يك جوان كرد به نام آقاي احسان فتاحيان در استان كردستان اعدام گرديد كه متاسفانه براساس اخبار رسيده حكم اوليه ايشان 10 سال زندان بوده كه در تجديد نظر نه‌تنها كاهش پيدا ننموده بلكه به اعدام محكوم شد كه اين مساله اثرات بسيار نامطلوبي بر روي افكار عمومي ايجاد كردو علي‌رغم پيگيري چند نفر از نمايندگان كرد در مجلس شوراي اسلامي قبل از اجراي حكم كه قطعا نگراني نمايندگان از سر دلسوزي و در نظر گرفتن منافع ملي بوده، نظر نمايندگان ناديده و حكم اجرا گرديد، اخيرا نيز براساس اطلاعات واصل شده مبني بر صدور حكم اعدام چند جوان ديگر در بند كرد در مناطق مختلف نگراني‌هاي فزاينده‌اي در سراسر كردستان ايجاد نموده است كه قطعا اثرات سوء را در داخل و خارج كشور به دنبال خواهد داشت.جمهوري اسلامي ايران بايد چهره رحمانيت دين را هم در داخل و هم درخارج كشور به منظور الگو قرار دادن احكام مترقي اسلام به نمايش بگذارد و نبايد دولت به گونه‌اي رفتار نمايد كه موجب فاصله گرفتن مردم كرد از نظام گردد.

لذا مصرانه درخواست مي‌نماييم با لحاظ نمودن شرايط جهاني نسبت به تجديد نظر در احكام صادره دستورات لازم را صادر فرماييد.

فیلم؛ شعارنویسی: خامنه ای جلاد مرگت فرا رسيده

امکان تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه علم و صنعت وجود ندارد

خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه امکان تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه علم و صنعت وجود ندارد گفت: در تمامی دانشگاه های کشور در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی ضعف وجود داشته و به تحولی جدی در این زمینه نیاز داریم.

محمد سعید جبل عاملی گفت: از اعتباری که قرار بود به صورتهای متمرکز پرداخت شود چه آن بخشی که از دولت هشتم مانده و چه آن بخشی که دولت نهم تعهد کرده هنوز هیچ پرداختی به دانشگاه ها نشده است هنوز در این زمینه کاری انجام نشده و ظاهرا مشکلات تخصیص ارز در بانک مرکزی و عدم هماهنگی بین بخش های مختلف به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: البته ما در دانشگاه علم و صنعت توانستیم از محل صرفه جویی در هزینه های جاری بخش کوچکی از مشکلات را حل کنیم بدین ترتیب که در سه سال گذشته با مجوز هیئت امنا به وسیله صرفه جویی در بخشی از اعتبارات جاری و تعمیراتی و تجهیزاتی بخشی را به تجهیز آزمایشگاه های تحقیقاتی خود اختصاص دادیم.

وی گفت: البته با این اعتبار می توان تجهیزات را تا حدی به روز کرده و مواد مصرفی و تجهیزات پیرامونی را تامین کرد اما امکان تجهیز کردن آزمایشگاه ها وجود ندارد.

جبل عاملی افزود: دانشگاه ها به واسطه تعامل با یکدیگر از امکانات موجود به طور مشترک استفاده کرده و تقریبا تمامی دانشگاه ها به هم سرویس می دهند که البته بخشی از تجهیزات موجود در بخش های دولتی و صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: با این وجود به نظر می رسد که تجهیزات پیشرفته تری را نیاز داریم به عنوان مثال بخشی از تجهیزات دانشگاه ها در حال حاضر آنالوگ است و به تجهیزات دیجیتالی جایگزین نیاز داریم و یا بخشی از تجهیزات ما هنوز تحت سیستم عامل داس کار می کنند در حالیکه ما نیاز به تحول جدی در این زمینه داریم.

اخراج دانشجوی مهندسی معماری از دانشگاه سمنان

کمیته گزارشگران حقوق بشر - پدرام قنبری دانشجوی رشته مهندسی معماری دانشگاه سمنان به دلیل اعتقاد به آیین بهایی از این دانشگاه اخراج شد.

مدیریت دانشگاه سمنان در هفته‌ی ابتدایی سال تحصیلی طی تماس تلفنی با خانواده قنبری اظهار نمودند پدرام، تنها در صورت عدم اعتقاد به آیین بهایی می‌تواند در این دانشگاه به تحصیل ادامه دهد. پس از گذشت چند هفته، زمانی که این دانشجوی رشته مهندسی معماری در یکی از کلاس‌ها حاضر می‌شود نام خود را در میان لیست اسامی دانشجویان نمی‌یابد و پس از مراجعه به ریاست دانشگاه، حکم اخراج به وی ابلاغ می‌گردد.

گفتنی است با آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون چند دانشجوی بهایی از دانشگاه‌های کشور اخراج شده‌اند. آرمین جلالیان دانشجوی سخت افزار دانشگاه علامه محدث نوری شهر نور و مهرداد داراب نجف آبادی دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی کار واحد خرم دره( استان زنجان) از جمله این دانشجویان می‌باشند.

لازم به ذکر است هرساله تعداد زیادی از داوطلبان بهایی پس از شرکت در کنکور سراسری با نقص پرونده در کارنامه اولیه و یا کارنامه انتخاب رشته مواجه می‌شوند و تنها تعداد اندکی از آنان موفق به ثبت‌نام در دانشگاه می‌شوند که آن تعداد اندک نیز پس از مدتی با حکم اخراج روبرو می‌گردند.

علت مرگ پزشک کهریزک: شهادت علیه مجرمان اصلی

در حالی‌که کمتر از یک هفته از مرگ مشکوک دکتر رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک می‌گذرد، سوالات و ابهامات جدی در مورد علت مرگ وی همچنان بی‌پاسخ باقی مانده است. به گزارش موج سبز آزادی، مرحوم رامین پوراندرجاني پیش از مرگش در جلسه كميته ويژه مجلس جزئيات مرگ شهيد روح الاميني و جنايات كهريزك را فاش كرده بود و به همین دلیل زنده ماندن پزشک وظیفه کهریزک به معنای فاش شدن نام بسیاری از عاملان جنایت‌های مخوف بازداشتگاه کهریزک بود. دوستان و خانواده مرحوم رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه زندان کهریزک می‌گویند: رامین در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات و برخی از نمایندگان کمیسیون امنیت مجلس، جزئیات جنایات کهریزک و شهادت محسن روح الامینی را فاش کرده بود و پس از آن نیز به شدت نسبت به امنیت جانی خود نگران بود.

بر اساس اخبار دریافتی خبرنگار موج سبز آزادی از منابع آگاه و موثق در مجلس هشتم و خانواده و دوستان مرحوم رامین پوراندرجانی، نمایندگان مجلس در کمیته ویژه بررسی حوادث پس از انتخابات هنگامی که از رامین پوراندرجانی در مورد نحوه شهادت محسن روح الامینی سئوال می‌کنند، با پاسخ‌های تکان‌دهنده وی مواجه می‌شوند. پزشک وظیفه درگذشته کهریزک در آن دیدار، محل شهادت محسن روح‌الامینی را بازداشتگاه کهریزک و علت شهادت او را بر اثر شکنجه در زندان عنوان می‌کند و می‌گوید: «محسن را با وضعیت اسف‌باری بعد از شکنجه‌های جسمی شدید دو روز قبل از مرگش نزد من آورده بودند. حال جسمی او بسیار وخیم بود و امکانات پزشکی من هم بسیار محدود، ولی آنچه توانستم برای نجات وی کردم. در همان زمان بود که از سوی مسوولان کهریزک تهدید شدم که در صورت توضیح علت جراحت‌های وارده بر مجروحان کهریزک از ادامه زندگی باز خواهم ماند».

این شهادت مرحوم پوراندرجانی در حضور اعضای کمیته ویژه مجلس در حالی عنوان شده بود که مسئولان نیروی انتظامی به دروغ به کمیته ویژه مجلس گفته بودند که پزشک بازداشتگاه کهریزک، ابتلای روح الامینی به مننژیت را تایید کرده است.

مسئولان نیروی انتظامی بعد از بازدید از کهریزک و قبل از ارائه گزارش خود از این بازداشتگاه به مجلس از این پزشک وظیفه کهریزک خواسته بودند که دلیل شهادت محسن روح الامینی را ابتلا به مننژیت عنوان کند. اما لازم به توضیح است که رامین پوراندرجانی حاضر به انجام این کار نشد و به بازگویی وقایع ناگوار بازداشتگاه کهریزک برای نمایندگان پرداخت. بخشی از گفته‌های شهید پوراندرجانی که در بالا ذکر شد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های گزارش قرائت نشده کمیته ویژه مجلس هم هست که با فشار مسئولان نیروی انتظامی و قضائی و افرادی چون احمدی‌مقدم، مرتضوی و رادان تاکنون اجازه انتشار پیدا نکرده است و با مرگ مشکوک این پزشک، بر احتمال سانسور و حذف آن بخش از اظهارات او از گزارش اصلی افزوده می‌شود. دلیلی که می‌تواند انگیزه کافی برای به قتل رساندن وی را نیز فراهم کند.

تارنمای نوروز در خبری که از مرگ مشکوک پزشک وظیفه کهریزک منتشر کرد، خبر بازداشت وی توسط نیروی انتظامی قبل از مرگش را نیز آورده بود. گفتنی است مرحوم رامین پوراندرجانی بعد از بازداشت توسط نیروی انتظامی، بارها به دوستان نزدیک خود گفته بود که احتمال قتل وی به علت اطلاع از جنایت‌های کهریزک وجود دارد. او همچنین گفته بود که برای شهادت دروغ در مورد آنچه در کهریزک رخ داده است تحت فشار است اما بنابر اظهارات خانواده این مرحوم، او قصد داشت در دادگاه بر علیه مجرمان کهریزک شهادت دهد. او این نکته را به دوستان و خانواده خود گفته بود و به همین دلیل هم نسبت به جان خود بیمناک بود.

این پزشک وظیفه، با تمام بیمناکی از جان خود به خاطر تهدیدهای صورت‌گرفته، در روز سه‌شنبه در استراحت‌گاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی فوت می‌کند و دلیل مرگ وی سکته قلبی تشخیص داده می‌شود. پزشکی قانونی معمولا در مواردی که علت مرگ سکته قلبی تشخیص داده می‌شود، در صورت درخواست خانواده مرحوم، دستور کالبدشکافی را صادر می‌کند. اما این حق از خانواده مرحوم پوراندرجانی به دلایل نامعلوم سلب می‌شود. بر خلاف عرف معمول خاکسپاری که معمولا تغسیل و تکفین در محل دفن (تبریز) صورت می‌گیرد، مراحل تغسیل و تکفین مرحوم پوراندرجانی در تهران انجام می‌شود و سپس جنازه تحت تدابیر شدید امنیتی برای دفن به تبریز منتقل می‌شود. شست و شو، غسل و کفن کردن جسد این پزشک وظیفه در تهران و دفن وی در تبریز تحت شرایط شدید امنیتی و همچنین عدم اجازه به خانواده‌اش برای کالبد شکافی جسد، از جمله موارد ابهام برانگیز این پرونده است که نیروی انتظامی و مقامات قضایی تاکنون دلایل قابل قبولی برای آن ارائه نداده‌اند.

با توجه به شواهد فوق و واقف بودن به این امر که از دولت و قوه قضائیه مبنی بر آشکارکردن آنچه که در کهریزک بر جوانان بی‌گناه کشورمان آمده است، نمایندگان مجلس، به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و اعضای کمیته ویژه هستند که باید پاسخگوی موارد ابهام این پرونده باشند.

از این رو نمایندگانی که مسوولیت رسیدگی به تخلفات کهریزک را دارند و به خصوص آقایان علی لاریجانی، رئیس مجلس و بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی باید پاسخ دهند که:

۱- تاخير طولاني در قرائت گزارش كميته ويژه و عدم برگزاري دادگاه متهمان كهريزك ، به چه علت و با فشار چه اشخاص و نهادهايي بوده است و ارتباط مرگ مرموز شهید پوراندرجاني با اين تاخيرها و خصوصا متن قرائت نشده گزارش كميته ويژه مجلس چيست؟

۲- با توجه به حضور و شهادت دادن مرحوم پوراندرجاني در جلسه كميسيون امنيت و كميته ويژه و با توجه به اينكه بارها اين مرحوم قبل از مرگ نسبت به عدم امنيت جاني خود هشدار داده بود، چرا از وي محافظت نشد و او همچنان در اختيار نيروي انتظامي كه مقامات عالي آن از متهمان اصلي پرونده جنايات كهريزك هستند، قرار داشت تا شب هنگام، در سن 26 سالگي و در خواب سكته داده شود؟

۳- در حالي كه خانواده اين مرحوم ساكن تبريز هستند و او نیز در نهایت در تبريز دفن شده است، علت برگزاري مراسم تغسیل و تکفین در تهران چه بوده است؟

۴- علت مخالفت مقامات امنيتي با كالبدشكافي جنازه اين مرحوم توسط پزشكان مستقل و حتي پزشكي قانوني که از حقوق مسلم خانواده متوفی بوده است چيست؟

۵- اگر شهيد پوراندرجاني به مرگ طبيعي فوت شده است چرا و به چه دليل مراسم ترحيم وي با حضور نيروهاي امنيتي و در شرايطي غيرعادي برگزار شده است به طوری‌که حتی دوستان نزدیک متوفی هم جرات حضور در مراسم تدفین را پیدا نکرده‌اند؟

۶- ارتباط مرگ مشكوك مرحوم دكتر رامين پوراندرجانی با متهمان اصلي جنايات شكنجه‌گاه كهريزك و به طور مشخص احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي، رادان جانشين فرمانده اين نيرو و مسئول بازداشتگاه كهريزك و سعید مرتضوي دادستان وقت تهران كه متهمان با دستور وي و معاونانش قاضي حداد و قاضي حيدري فر به كهريزك منتقل شده اند ،چيست؟

۷- آيا شباهت عجيب نحوه اعلام شدن مرگ اين جوان۲۶ ساله يعني ايست قلبي در هنگام خواب با قتل‌هاي سياسي در سال‌هاي گذشته، سوال برانگيز نيست؟

در انتهاي اين گزارش لازم است اين هشدار به مسئولان قضايي داده شود كه جان تعدادي ديگر از سربازان وظيفه حاضر در زندان كهريزك كه از شاهدان عيني جنايات بوده‌اند و خصوصا يكي از اين سربازها كه پس از مشاهده عيني جنايات از حضور در كهريزك امتناع و از سربازي فرار كرده، در خطر جدی است و ممكن است هر كدام از اين افراد نيز به سرنوشت دكتر رامين پوراندرجاني مرحوم دچار شوند، هنگام خواب سکته داده شوند و يا همانند تهديدهاي متعدد زندانيان سياسي که بارها از زبان سعید مرتضوي تکرار شده است، در یک تصادف ساختگي کشته شوند.

این سخن قاضی مرتضوی را بسیاری از فعالان سیاسی خوب به یاد می‌آورند که همواره می‌گوید: آمار تصادفات رانندگی در ایران بالاست و خانواده شما هم می‌تواند یکی از این جان باختگان حوادث رانندگی باشد!

دو تجاوز دسته جمعی در تهران تنها در فاصله 2 روز

سایت رویداد در تهران: درحالی که انتشار خبر تجاوز 6 نفر به یک زن 23 ساله در قیامدشت تهران و اخباری مبنی بر تجاوز در لویزان با موج بهت و حیرت افکار عمومی روبرو شد، روزنامه جام جم، روز گذشته در خبری از آزادی 5 نفر از متجاوزین به عنف ساعاتی پس از دستگیری خبر داد.

در خبر روزنامه جام جم آمده است که "5 شرور سابقه دار كه روز جمعه 15 آبان پس از ربودن یك زن جوان، او را در بیابان های اطراف تهران مورد آزار و اذیت قرار داده بودند دستگیر، اما پس از انتقال به دادسرا آزاد شدند."

روزنامه جام جم در ادامه خبر خود به نقل از یک منبع آگاه می افزاید: "با دستگیری تبهكاران و اعتراف صریح آنها به جرم شیطانی، آنان پس از انتقال به شعبه [...] كهریزك تحت بازجویی قرار گرفتند، اما 4 نفر از آنان به نام های ماشاءالله، داوود، محمد و حسن با تشخیص دادرس شعبه بدون قید و شرط آزاد شدند .

در گزارش این روزنامه تصریح شده است: "فقط یكی از متهمان به بازداشتگاه منتقل شد كه او نیز با پرداخت 20 میلیون تومان به یك وكیل و ارائه كپی كارت ملی، زمینه آزادی خویش را فراهم ساخت و بلافاصله، بازداشتگاه را ترك كرد".

به گزارش نوروز، این تجاوز دسته جمعی، تنها دو روز پس از واقعه هولناک تجاوز 6 نفر به یک زن جوان در قیامدشت تهران اتفاق افتاده است. نکته ای که ابعاد تاسف برانگیز این فاجعه را وسعت می بخشد این است که تجاوز دسته جمعی قیامدشت در روز 13 ابان که شهر تهران مملو از نیروهای امنیتی رسمی و غیررسمی بود، اتفاق افتاده است! درحالی که نیروهای امنیتی تمام توان خود را برای سرکوب تجمع مسالمت آمیز سبزها متمرکز کرده بودند، 2 نفر از اراذل و اوباش با ربودن یک زن جوان او را به حوالی قیامدشت برده و پس از ملحق شدن 2 نفر دیگر و دقایقی بعد نیز پیوستن دو رهگذر غریبه! به آنها، زن جوان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

در حالی که چنین اتفاقات هولناکی به فاصله دو روز در پایتخت رخ داده است، رییس پلیس امنیت تهران بزرگ چند روز پس از حادثه قیامدشت در جمع خبرنگاران حضور می یابد و از این فاجعه اظهار بی اطلاعی می کند!

برلین؛ تظاهرات در اعتراض به اعدام فعالین سیاسی کردستان

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران - برلین

رژيم جمهوری اسلامی که از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران به هراس افتاده ، می کوشد با به بند کشيدن مخالفين و اعدام های وحشيانه فعالين سياسی و ايجاد فضای ترس و وحشت مردم را مرعوب ساخته و مانع از مبارزات آنان شود. وظیفه تک تک کسانی که خود را جزئی از جنبش آزادیخواهانه علیه دیکتاتوری اسلامی ایران می دانند این است که در کارزاری سراسری به دفاع از فعالین سیاسی که محکوم به اعدام و زندان شده اند، به مقابله با توطئه رژیم برخاسته و نگذارند که این ددمنشان موفق به سرکوب این جنبش شوند. ما از همه انسان های آزادیخواه می خواهیم در آکسیون اعتراضی که در اعتراض به حکم اعدام شيرکوه معارفی و ساير فعالين سياسی ومدنی سراسر ایران، که اکنون در خطر اعدام قرار دارند، دعوت می کنیم.

زمان: چهار شنبه، ١٨ نوامبر ٢٠٠٩، ساعت ١١
مکان : مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین
Podbielskiallee 67, Berlin Dahlem, U3 - Podbielskiallee

مدیر مسئول روزنامه غرب بازداشت شد


کرمانشاه پست – حسنعلی مهدوی چشمه گچی ، مدیر مسئول روزنامه غرب و دبیر کل حزب توسعه کرمانشاه ظهر روز دوشنبه با حکم قاضی نجار بازداشت و به زندان دیزل آباد منتقل شد . بنابراین گزارش نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق وبلاگ ساحت نیوز مهمترین اتهامات این فعال مطبوعاتی – سیاسی عنوان شده است . برخی گزارش ها از انتقال وی به مکانی نامعلوم خارج از زندان خبر می دهد .

محمد کرمی راد نماینده اقتدارگرای کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ، سرپرستی بانک ملی شعبه کرمانشاه ، سازمان تبلیغات اسلامی و شرکت مخابرات استان عمده ترین شاکیان دبیرکل حزب توسعه را تشکیل می دهند .

حزب توسعه به دبیرکلی مهدوی چشمه گچی از مدافعان انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات دهم ریاست جمهوری محسوب می شد .