۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

مراسم انجیل‌خوانی ۱۳۰ ساعته در فرانسه برگزار می‌شود

۱۴۰۰ مسیحی قرار است طی روزهای ۲۶ سپتامبر تا اول اکتبر( ۴ تا ۹ مهرماه ) طی ۱۳۰ ساعت در شهر لوردو فرانسه به انجیل‌خوانی بپردازند.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل ازمهر،خبرگزاری نووستی با بیان این مطلب نوشت، قرار است این مراسم انجیل‌خوانی در شهر لوردو فرانسه صورت گیرد که این شهر به‌عنوان یکی از اماکن محبوب مسیحیان در اروپا شناخته می‌شود.

این مراسم با عنوان " لوردو: انجیل، روز و شب" در صومعه بانوی لوردوی ما برگزار می‌شود، صومعه‌ای که گفته می‌شود در آن مکان مریم مادر عیسی مسیح چندین بار به مناسبتهای مختلف تجلی یافته است.

پیش از این نیز در اکتبر سال ۲۰۰۸ مراسم انجیل‌خوانی با ۱۴۰ ساعت انجیل خوانی توسط ۱۲۰۰ خواننده از جمله رهبر کاتولیکهای جهان، وزیر خارجه واتیکان و اسقف کلیسای ارتدکس روسیه در وین انجام شده بود.

شهر لوردو هرساله با ۵ میلیون زائر رو به رو است، کلیسای کاتولیک رسماً ۶۷ کرامت را در رابطه با شفای افرای به این مکان نسبت داده این درحالی است که پزشکان این شهر از سال ۱۸۶۰ بیش از ۷ هزار مورد را در رابطه با شفای افراد گزارش کرده‌اند.

مراسم انجیل‌خوانی سال گذشته از سوی شبکه تلویزیونی Rai به مدت شش روز و شش شب برگزار شد به‌طوری‌که پس از پاپ افراد مختلف درمکانها و زبانهای مختلف این انجیل‌خوانی را ادامه دادند.

بیش از 3 ماه بی خبری از وضعیت و شرایط یک زندانی سیاسی

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان (دستگرد)، زندانی سیاسی محمد نیکبخت بیش 3 ماه است که به نقطۀ نامعلومی منتقل شده است و از زمان انتقال او تا به حال هیچ خبری از محل نگهداری و شرایط وی در دست نیست.

زندانی سیاسی محمد نیکبخت 30 خرداد ماه توسط بنائی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان فرآخوانده شد. پس از آن به نقطۀ نامعلومی منتقل شد. گفته می شود که او به سلولهای انفرادی زندان اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده است. از زمان انتقال این زندانی سیاسی تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط و محل بازداشت او در دست نیست. بیش از 3 ماه است که از وضعیت ابهام آمیز او می گذرد. او بارها از بندی به بند دیگری منتقل شد و نهایتا به یکی از بدترین بندها ی زندان مرکزی اصفهان یعنی بند 3 انتقال داده شد. بنائی و بازجویان وزارت اطلاعات قبلا بارها او را تهدید به حذف فیزیکی کرده بودند. خطر جدی شکنجه و حذف فیزیکی جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند.

خانواده زندانی سیاسی محمد نیک بخت از زمان انتقال فرزندشان به نقطۀ نامعلومی تا به حال بارها به زندان مرکزی اصفهان،دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات اصفهان و اطلاعات سپاه پاسداران مراجعه کردند ولی تاکنون هیچ جوابی در مورد محل نگهداری، وضعیت وشرایط فرزندشان به آنها داده نشده است.از طرفی دیگر خانواده نیک بخت با تهدیدات و برخوردهای غیر انسانی ار گانهای فوق مواجه هستند .

لازم به یادآوری است زندانی سیاسی محمد نیکبخت در خرداد ماه 1383 دستگیر شد و به مدت 3 ماه در سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات ارومیه تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. او سپس به سلولهای انفرادی بند الف –ط وزارت اطلاعات در زندان مرکزی اصفهان منتقل شد و به مدت 6 ماه در آنجا تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. زندانی سیاسی محمد نیک بخت در دادگاه انقلاب اصفهان توسط فردی بنام یوسفی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران مورد محاکمه قرار گرفت و به 8 سال زندان محکوم شد. .او از داشتن و کیل و حق دفاع از خود محروم بود.بعد از مدتی در حالی که در زندان بسر می برد بدستور وزارت اطلاعات بر علیه او پرونده ای جدیدی گشوده شد و او را به 1 سال زندان محکوم کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به جان این زندانی سیاسی و سایر زندانیان که وضعیت و شرایطش آنها در ابهام است هشدار میدهد و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اعزام یک هیئت تحقیق برای بررسی وضعیت زندانیان سیاسی و بخصوص دستگیر شدگان اخیر می باشد.

05 مهر 1388 برابر با 27 سبتامبر 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

صدور حکم جلب برای یک دانشجوی اخراجی

سایت آزادنا: حکم جلب کاوه رضایی عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی، بدون طی مراحل قانونی صادر شد.

این دانشجوی اخراجی ماه گذشته در دادگاه بدوی به تحمل هیجده ماه زندان تعزیری محکوم شده بود اما علی رغم در خواست تجدید نظر برای این حکم ، بدون طی مراحل تجدید نظر با صدور حکم جلب مواجه شد . شایان ذکر است کاوه رضایی با درج مطلبی در وبلاگ خود از این ابلاغیه اجرای احکام ابراز تعجب نموده است.

این فعال کمپین یک میلیون امضاء اسفند ماه سال گذشته پس از از 9 روز بازداشت با وثیقه 50 میلیونی آزاد شده بود .

لازم به ذکر است کاوه رضایی اوایل سال 87 به خاطر فعالیت سیاسی از دانشگاه بوعلی اخراج و هم اکنون دوره آموزشی خدمت سربازی خود را سپری می کند.

یک فعال دانشجويی به ۳۲ ماه حبس محکوم شد

سایت آزادی برابری: علی کانطوری از دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب که در جریان دستگیری گسترده دانشجویان چپ در سال ۸۶ بازداشت شده بود و با قرار وثیقه آزاد شده بود در دادگاه انقلاب به ۳۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

شایان ذکر است علی کانتوری پرونده دیگری در دادگاه عمومی نیز دارد که هنوز حکم آن صادر نشده است.

علی کانطوری در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۳۸۶ پس از بازداشت غیرقانونی از درب منزلش به زندان اوین منتقل شده و پس از تحمل فشارهای فراوان جسمی و روحی، در خردادماه ۱۳۸۷ از زندان قزل‌حصار کرج با قید وثیقه‌ی سنگین آزاد شد.

محافظین احمدی نژاد یک خانم ایرانی را دم در هتل کتک زدند