۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

دستگیری تعدادی از عکاسان در مراسم تشییع استاد ترور شده

سایت راه سبز: در جریان تشییع پیکر"مسعود علی محمدی" استاد ترور شده دانشگاه تهران که ساعتی پیش برگزار شد، دست کم سه تن از عکاسان خبری دستگیر شده اند.

در این مراسم که با حضور بسیار گسترده نیروهای لباس شخصی، امنیتی و بسیجی برگزار شد دست کم سه تن از عکاسان خبری که برای آژانس های خبری خارجی کار می کردند بازداشت شده اند.

این عکاسان همگی از عکاسان خانم بوده اند و توسط پلیس زنان بازداشت شدند.

هنوز مشخص نیست که علت این بازداشت ها چه بوده است و چرا تنها عکاسان زن بازداشت شده اند.

بی خبری از سرنوشت دو بهايی بازداشت شده در مشهد

خبرگزاری هرانا - از سرنوشت دو شهروند بهایی ساكن مشهد به نامهای سونیا احمدی و قنواتی كه در تاریخ 11 آبان ماه سال جاری توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد بازداشت شده اند تاكنون هیچ خبری دردست نیست.
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین ذی ربط تاكنون هیچ پاسخ واضح و روشنی در مورد دلیل دستگیری یا مدت آن به خانواده ها نداده اند. با توجه به اینكه طی همین مدت طبق اخبار منتشره یك نوكیش مسیحی به نام حمیده نجفی توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت و پس از فشارهای مختلف به وی و همسرش ناچار به پذیرش عدم تعادل روحی خود و بالطبع نامشروع بودن انتخاب دینی که نهایتاً محکومیت به زندان را برای ایشان در پی داشت، خانواده های این شهروندان زندانی وجدانی نگرانند كه چنین شرایط مشابهی برای فشار به این دو شخص بهائی در جریان باشد.
در این رابطه لازم به ذکر است که آقای سعید قنواتی – پسر آقای قنواتی—که بهائی نیستند نیز مدتی پیش به دلایل نامعلومی توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت شده است .

اعتصاب غذای دانشجوی محروم از تحصیل در زندان

جواد علیزاده فعال حقوق بشری در زندان دیزل آباد کرمانشاه دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: جواد علیزاده، دانشجوی محروم از تحصیل و فعال حقوق بشر در زندان دیزل آباد کرمانشاه دست به اعتصاب غذای خشک زد.

به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جواد علیزاده، دانشجوی محروم از تحصیل و مدافع حقوق بشر که ایام محکومیت یکساله خود را به صورت تبعید در زندان دیزل آباد کرمانشاه سپری می کند در اعتراض به ممانعت دستگاه امنیتی از آزادی خود دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

آقای علیزاده که در تاریخ 26 دیماه سال قبل توسط نیروهای امنیتی به دلیل شرکت و سخنرانی در مراسم سالگرد ابراهیم لطف الهی (دانشجوی جان باخته) در شهر سنندج بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم و سپس به زندان دیزل آباد کرمانشاه تبعید شده بود پس از آنکه مطلع شد دستگاه قضایی به دلیل عدم پاسخ اداره اطلاعات در موضوع ایام بازداشت ایشان، تاریخ آزادی ایشان را اواخر بهمن ماه اعلام کرده است، در حالیکه با احتساب ایام بازداشت طبق حکم نامبرده در روزهای آینده باید آزاد شود به اعتصاب غذا به نشانه اعتراض اقدام کرد.

این فعال حقوق بشر علیرغم اینکه از عارضه خونریزی معده در طی سه ماهه اخیر رنج برده است، در پی اقدام غیرقانونی مذکور از تاریخ 19 دیماه اعلام اعتصب غذا و از روز گذشته مورخ 23 دیماه اعلام اعتصاب غذای خشک (امتناع از نوشیدن آب و غذا) نموده است. آقای علیزاده طی نامه ای به مسئولان مربوطه مسئولیت پیامدهای این اعتصاب در تمامی ابعاد آن را تنها بر عهده مسئولان مربوطه دانسته است.

لازم به یادآوری است آقای علیزاده از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش تر در تاریخ 4 دیماه سال گذشته، پس از تبرئه از اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی که پیرو سخنرانی ایشان در روز دانشجو در دانشگاه تهران وارد شده بود آزاد شد که با فاصله اندکی مجددا بازداشت و محکوم به تحمل زندان یکساله شد. وی به دلیل عدم رعایت قوانین موضوعه هیچگاه به حکم صادره برای خود از موضع فاقد اعتبار حقوقی بودن آن اعتراض نکرد.

صدور احکام محرومیت از تحصیل برای دانشجویان معترض

صدور احکام سنگین تبعید و محرومیت از تحصیل برای ۱۸ دانشجو معترض دانشگاه آزاد دزفول

۱۸ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد دزفول به دلیل شرکت در تجمعات ۱۳آبان، ۱۶ آذر و ۲۵ آذر با احکام سنگین یک نیمسال محرومیت، دو نیمسال محرومیت، تبعید به واحدی در منطقه و تبعید به واحدی خارج از منطقه روبرو شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر اکثر این دانشجویان به جز محکومیت از سوی کمیته انضباطی دانشگاه از سوی نهادهای امنیتی نیز مورد بازخواست و بازجویی قرار گرفته اند و حتی برخی در روز ۱۶ آذر از سوی همین نهادها برای جلوگیری از شکل گیری تجمع احضار شده بودند.

برخی از این احکام انضباطی در غیاب دانشجویان صادر شده و از دانشجویان برای دفاع از خود دعوت بعمل نیامده است. بنابر گزارش ها کمیته انضباطی بدون حضور دانشجویان تشکیل جلسه داده و این آرا را صادر نموده و جالبتر آنکه این احکام از ترس اعتراض سایر دانشجویان در تعطیلات قبل از امتحانات و در حالی که کلیه دانشجویان بسر می برند در مورخ 10/10/88 ابلاغ گردیده است تا منجر به تحصن دانشجویان نشود.

دانشجویان دانشگاه آزاد دزفول در بیانیه هایی خواستار لغو این احکام شده و اعلام کرده اند در صورت عدم لغو این احکام در محوطه دانشگاه تحصن کرد.

اسامی برخی از این دانشجویان که با احکام انضباطی مختلف روبرو شده اند با ذکر احکام بشرح زیر است:


۱- امید آزادی تبعید به واحدی خارج از منطقه

۲- حسین رحیمی محرومیت از تحصیل به مدت دو نیمسال

۳- جمشید جمشیدی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۴- رضا پریدار تبعید به واحدی در داخل منطقه

۵- میترا پریدار محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۶- غفور فرخیان تبعید به واحدی در داخل منطقه

۷- حسین ناهیدی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۸- حسین بیاتی محرومیت از تحصیل به مدت دو نیمسال

۹- دارا صباحی تبعید به واحدی در داخل منطقه

۱۰- حسن بقایی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۱۱- رضا دیناروند تبعید به واحدی خارج از منطقه

۱۲- نگین علیزاده شیرازی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال

۱۳- سعیده محقق محرومیت از تحصیل به مدت دو نیمسال

۱۴- محمدرضا جعفری تبعید به واحدی در داخل منطقه

بازداشت دست كم 10 نفر در مراسم سالگرد دانشجوی جان باخته

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: ظهر امروز پنج‌شنبه 24 دی ماه مراسم دومین سالگرد شهادت ابراهیم لطف الهی به دعوت خانواده وی و اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کُرد تحت تدابیر شدید امنیتی بر سر مزار این دانشجوي كُرد در بهشت محمدی شهر سنندج برگزار شد.

نیروهای انتظامی و امنیتی از ساعتی قبل از آغاز مراسم درب ورودی بهشت محمدی و اطراف مزار ابراهیم لطف الهی را به محاصره خود درآورده و از حضور و تجمع گسترده شرکت کنندگان بر سر مزار جلوگیری می‌کردند. همچنین مأموران لباس شخصی اقدام به فیلمبرداری از افراد شرکت کننده در مراسم نمودند. اين در حالي بود كه نيروي انتظامي گوشي تلفن همراه خواهر ابراهيم را به دليل فيلمبرداري از مزار برادرش توقيف كرد. اين امر منجر به بروز درگيري لفظي بين خانواده لطف الهي با ماموران انتظامي شد.

در این مراسم که گروه‌هایی از شهروندان سنندجی و جمعی از فعالان دانشحویی و مدنی از شهرهای سنندج، کرمانشاه، ارومیه، مریوان حضور داشتند نیروهای امنیتی لباس شخصی دست کم 10 نفر به نام‌های مختار زارعی، عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد، مهدی دعاگو، لقمان احمدی، خلیل شهبازی، سیوان اداک، دارا حسینی دبیر و اعضای شورای مرکزی اتحادیه دمکرانیک دانشجویان کُرد، آزاد لطفوری، امید شیخی از فعالان مدنی سنندج و تعدادی دیگر را بازداشت کردند.

ابراهیم لطف الهی دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور سنندج بود كه 15 دی ماه 1386 توسط ماموران اداره اطلاعات اين شهر بازداشت و 10 روز بعد خبر مرگ وی به خانواده‌اش اعلام شد. هر چند اداره اطلاعات سنندج علت مرگ این دانشجوی کُرد را خودکشی عنوان کرد، اما از سوي ديگر گفته مي‌شود وي بر اثر شدت شكنجه جان خود را از دست داده است.

پنج‌شنبه 24 دي 1388

بازداشت جمعی از نوكیشان مسیحی در شهرستان پاكدشت – ورامین


ماموران امنیتی در شهرستان پاکدشت عده ای از نوکیشان مسیحی را بازداشت کردند.
خبرگزاری هرانا - حقوق اقلییت های مذهبی: ماموران امنیتی و انتظامی شهرستان پاکدشت با یورش به یک کلیسای خانگی 16 تن از نوکیشان مسیحی را بازداشت کردند.

به گزارش کمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه 3 دی ماه سال 1388 جمعی از نوکیشان مسیحی که قصد برگزاری آئین میلاد مسیح را داشتند توسط نیروهای انتظامی و امنیتی این شهرستان بازداشت شدند.

ماموران پس از هجوم به این جمع مسیحیان فارسی زبان، كلیه افراد را در آنجا دستگیر و به محل بازداشتگاه شهرستان پاكدشت انتقال دادند.

پس از گذشت یك هفته و در پی نگرانی و بی خبری خانواده ها از وضعیت بازداشت شدگان، با مراجعه به مسئولان و مقامات قضایی پاكدشت به آنان اطلاع داده شد كه بازداشت شدگان ظرف امروز آزاد خواهند شد. اما علیرغم وعده های مسئولان پس از یك ساعت كلیه ۱۵ نفر بازداشت شده به تهران اعزام و به زندان اوین انتقال داده شدند.

به گزارش كمیته مسیحیان ، در این راستا ، روز دوشنبه ۱۴ دیماه سالجاری ( ۴ ژانویه ۲۰۱۰) ۱۲ تن از این افراد كه برخی از آنان كسانی بودند كه به تازه گی به مسیحیت گرویده بودند پس از اخذ تعهد از برخی از آنان در تاریخ فوق از زندان اوین آزاد شدند.

۳ تن از بازداشت شدگان به نامهای – "مریم جلیلی، میترا زحمتی و فرزان متین" همچنان بازداشت و در وضعیتی نامعلوم بسر می برند. همچنین نیروهای امنیتی ضمن تفتیش و بازرسی از خانه های این افراد كلیه وسایل شخصی اعم از دفاتر تلفن ،كامپیوترها و برخی كتب و جزوات و سی دی و دی وی دی های كامپیوتری آنان را ضبط و با خود بردند.

شایان ذكر است ماموران امنیتی و لباس شخصی در ایام كریسمس و سال نو مسیحی در یك اقدام مشابه دیگر نیز در شهرستان كرج با هجوم به یك گردهمایی مسیحیان فارسی زبان كه ۷۰ نفر در آن حضور داشتند هجوم برده و مانع از برگزاری ادامه مراسم شدند كه در این بین دو تن از مسئولین این گردهمایی همچنان در بازداشت بسر می برند.

Trial Underway for Baha'i Leaders in Iran

Seven leaders of Iran's Baha'i minority went on trial in Tehran Tuesday accused of spying for Israel, a charge their supporters say is motivated by religious discrimination. The seven -- two women and five men -- are also accused of spreading propaganda against the Islamic republic and committing religious offenses, charges that can carry the death penalty. "We understand that no observers were allowed in the court," said Diane Ala'i, the Baha'i International Community's representative to the United Nations in Geneva, Switzerland. "We understand that even the lawyers had to argue their way inside the court -- lawyers who, in any case, had virtually no access to the accused for nearly two years." At the same time, interrogators from the intelligence ministry and a film crew were seen going into the courtroom, Ala'i said. "We find this completely outrageous, given that these seven have been held purely because of their religious beliefs, in total contradiction to any human rights standards," she said. They have been held at Tehran's Evin prison since their arrests in March and May 2008. Their trial was delayed twice. Ala'i said it was because the Iranian regime had no basis for a case. The U.S. State Department on Monday condemned Iran's decision to try the leaders. "Authorities have detained these persons for more than 20 months, without making public any evidence against them and giving them little access to legal counsel," the department said in a statement.

Leonard Leo, U.S. Commission on International Religious Freedom chairman, said his group is "extremely concerned about the fate of the seven" -- who risk facing the death penalty. "It appears that the Iranian government has already predetermined the outcome, and is once again using its courts as an instrument of religious persecution in blatant violation of international human rights law," Leo said. "We commend the U.S. government on its strong statement of today and we urge the international community to put the Iranian government on notice that they will be held to account should the sham trial continue this week." USCIRF is an independent, bipartisan U.S. federal government commission that reviews information about violations of religious freedom across the world and makes policy recommendations to the president, the secretary of state and Congress. The Baha'i faith originated in 19th century Persia, but the constitution of today's Islamic republic does not recognize it as a religion and considers followers as apostates. The Iranian government denies mistreating Baha'is, who number about 300,000 in Iran and are the nation's largest non-Muslim religious minority, according to Baha'i International. But the Baha'is say believers in Iran are victims of systematic discrimination and targets of violence.
Bookmark and Share

U.S. Rejects the Iranian Regime's Claims

The United States called "absurd" charges by Iran that it had anything to do with the Tuesday motorcycle bomb blast that killed a prominent nuclear physics professor who publicly backed opposition leader Mir Hossein Mousavi in the June presidential election. State media identified Masoud Ali Mohammadi as the victim of a bomb-rigged motorcycle that blew up outside his home. Mohammadi, 50, was a professor at Tehran University, which has been at the center of recent protests by student opposition supporters. Before the election, pro-reform Web sites published Mohammadi's name among a list of 240 university teachers who supported Mousavi. The government blamed the attack Tuesday on an armed Iranian opposition group under the direction of Israel and the U.S. Hard-line government supporters called at recent street rallies for the execution of the opposition leaders. Mohammadi had just left his house on his way to work when the remote-controlled explosion went off, state TV said. The blast shattered the windows of his home in northern Tehran's Qeytariyeh neighborhood and left the pavement outside smeared with blood and strewn with debris. State media blamed the killing on the West, which is locked in a tense confrontation with Iran over its nuclear program. One news Web site associated with a prominent member of the country's clerical leadership singled out the United States and Israel, saying the assassination was probably the work of an armed Iranian opposition group under the direction of Israeli agents.

In Washington, State Department spokesman Mark Toner denied the charge. "Any charges of U.S. involvement are absurd," he said. Israel's Foreign Ministry had no comment. The semiofficial ISNA news agency quoted Tehran prosecutor Abbas Jafari Dolatabadi as confirming the killing and saying no one has been arrested. "Most probably, the intelligence services and elements of (Israel's) Mossad and the CIA had a hand in his assassination," the prosecutor said, according to the Web site of state TV. A spokesman for the atomic agency, Ali Shirzadian, told The Associated Press that Ali Mohammadi had no link with the agency responsible for Iran's contentious nuclear program. Iran is under pressure from the United States and its European allies, which suspect Tehran is seeking to develop nuclear weapons. Iran denies that. "He was not involved in the country's nuclear program," Shirzadian said of the victim. Iran denies having any intention to produce weapons and insists its nuclear work only has peaceful aims, such as energy production. Mohammadi was the author of several articles on quantum and theoretical physics in scientific journals. He also was a member of some academic associations focusing on experimental science, but he did not appear to have any high-profile role in promoting Iran's nuclear program. He received his doctorate in 1992 from the Sharif University of Technology in Tehran. Iran's suspicions for the assassination fell on exiled opposition group the People's Mujahedeen Organization of Iran and Israeli agents, said the news Web site Tabnak. The Tabnak site is closely associated with Mohsen Rezaei, who serves on an advisory body to the country's supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei.

صدور حکم حبس ابد برای یک زن زندانی سیاسی

روناهی روکان زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به حبس ابد محکوم شد.
خبرگزاری هرانا - یک زن زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر تهران به اتهام محاربه به تحمل حبس ابد محکوم شد.
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب شهر تهران روز یکشنبه مورخ 20 دیماه شیرین علم هویی(روناهی روکان) یک زن متهم به محاربه را به حبس ابد محکوم کرد.
این شهروند کرد اهل ماکو به محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون و اقدام نظامی متهم شده بود و در همین رابطه از 8 خردادماه سال 87 در بازداشت به سر می برد. دادگاه این شهروند کرد در اواسط مهرماه سال جاری در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار و 20 دیماه این حکم در محل دادگاه انقلاب به ایشان ابلاغ شد.

نیروهای رژیم پیکر جوان کرد را به خانواده اش تحویل ندادند

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
نیروهای امنیتی در تهران جسد کمال اولیایی را به خانوادش تحویل نداده اند
وی برادر ارسلان اولیایی و پسر خاله ی انور حسین پناهی است که دو تن از فعالان سیاسی و مدنی کردستان ایران میباشند.
کمال اولیایی از چندین سال پیش در تهران مشغول به کار بود. وی بعد از حکم اعدام برادرش ارسلان پیگیر پرونده وی می شود. دو روز پیش از طریق دستگاه امنیتی و نیروی انتظامی ( بخش آگاهی ) خانواده نامبرده خبردار میشوند که پسرشان مرده و در قبرستان بهشت زهرا واقع در شهر تهران به خاک سپرده شده است. بعد از رفتن خانواده کمال و مراجعه به ارگانهای جنایی و قضایی به آنها گفته میشود که چندی پیش در موقع درگیریها در تهران جسد وی توسط نیروهای دولتی پیدا شده و به خاک سپرده اند.
شایان ذکر است جسد کمال اولیایی به خانواده وی تحویل داده نشده و به خانواده اش گفته اند که مدت زیادی است که جسد به خاک سپرده و دیگر اجازه جابجایی جسد وجود ندارد.
سال گذشته نیز اشرف حسین پناهی برادر انور حسین پناهی در حالی که پیگیر پرونده برادرش بود توسط نیروهای امنیتی ترور شد و سه روز پیش نیز برادر کوچکتر انور حسین پناهی افشین و یکی از نزدیکانش به اتهام پیگیر پرونده وی به سه ماه زندان محکوم شدند.
گفتنی است خانواده این دو فعال زندانی در این دوسال گذشته همواره مورد آزار و تهدید نیروهای امنیتی رژیم قرار گرفته اند.

توقف اخراج ایرانیان پناهجو از هامبورگ به ایران

سایت انتگراسیون، ترجمه و تنظیم: حنیف حیدرنژاد
23 دي 1388

سخنگوی امور داخله و امور پناهندگان حزب سبزهای هامبورگ اعلام کرد که بر اساس گفتگوی انجام شده با (سناتور) وزیر امور داخله این ایالت، اعلام می شود که نظر به ادامه نا آرامی ها در ایران و سرکوب و دستگیری معترضین توسط حکومت، این ایالت تصمیم بر آن گرفته که تا اطلاع ثانوی اخراج پناهجویان ایرانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده و دارای برگه "دولدونگ" می باشند، به مقصد ایران را متوقف کند.

یادآوری میشود که تاکنون سازمان های حقوق بشری مختلفی از وزرای داخله ایالت ها و دولت آلمان خواهان توقف اخراج پناهجویان شده اند. اقدام ایالت هامبورگ گام مثبتی است در همین راستا که شایان تقدیر است. با این امید که این پناهجویان بتوانند در مراحل بعدی از اقامت برخوردار شوند. هدفی که لازمه تحقق آن، تلاش خود ایرانیان در کنار سازمانهای مختلف حقوق بشری می باشد. پناهجویان ایرانی دارنده دولدونگ در ایالت هامبورگ می توانند با مراجعه به وکیل خود و ارائه این خبر از آنها بخواهند تا در ارتباط با اداره خارجیان اقدامات لازم را برای آنها انجام دهند.

تشییع پیکر استاد ترور شده دانشگاه تهران

واحد مرکزی خبر: دقایقی پیش پیکر استاد دکتر علیمحمدی روی دست عزاداران به سمت امامزاده چیذر به حرکت درآمد. جمعیت حاضر به اندازه ای است که حرکت عزاداران به کندی انجام می شود.

پنج شنبه ساعت 15 - با حضور پر شمار خود ترور را محکوم کنیم / مراسم ختم مرحوم دکتر مسعود علی محمدی، استاد سبزی که ترور شد، از سوی خانواده آن مرحوم روز پنج شنبه ساعت 15 تا 16.30 در مسجد اعظم قلهک برگزار می شود

پرونده 7 نفر ديگر از متهمان حوادث اخير به دادگاه ارسال شد

ایسنا: پرونده 7 نفر ديگر از متهمان حوادث اخير با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران پرونده متهمان ياد شده در پي رسيدگي و تکميل تحقيقات به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شده است.

اسامي اين متهمان عبارتند از "عيسي سحرخيز" ، "محمدرضا رجبي" ، "داوود سليماني" ، "آذر منصوري" ، " مهدي محموديان"، "هادي عرب قبادي" و " اميرعلي آقاياري" مي باشد.

محاکمه اين متهمان با حضور وکلاي آنان و نماينده مدعي العموم در دادگاه مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.

گردهمايی در سراسر جهان بمناسبت سالروز تولد ندا

کاسپین ماکان (نامزد ندا)

شنبه 23 ژانویه، مطابق با 3 بهمن، سالروز تولد 27 سالگی ندا آقا سلطان، نماد آزادی ایران است

ایرانیان خارج از میهن ، به طور همزمان و یکپارچه در سراسر جهان در محل های مناسب، تجمع خواهند کرد

هموطنان و شرکت کنندگان گرامی در ساعت 4 بعد از ظهر ، با علامت های سپید ، به نشان صلح و انسان دوستی ، برافروختن شمع و اهداء شاخه های گل سرخ به فرشته آزاده گی و دیگر جان باختگان جنبش مردمی بدون شعار و در سکوتی پر معنا و نیز اعتراض به دستگیری، شکنجه و کشتار مردم ، توسط رهبران حکومت اسلامی و حامیان آنان، گردهم می آیند

به امید اتحاد همه گروهها وحزبها در راه آزادی وطن