۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

عکس؛ تظاهرات 3 هزار نفری دانشگاه آزاد قزوین


گزارش یکی از خوانندگان: دیروز 13 آبان در دانشگاه آزاد قزوین تظاهرات 3 هزار نفری به یاد 2 دانشجو شهید این دانشگاه (اشکان سهرابی و امیر جوادی فر) شکل گرفت. هر چند رئیس دانشگاه قبلا پیغام داده بود که از تجمعات غیر قانونی پرهیز کنید ولی دانشجویان شجاع دست به تظاهرات بزرگ بر علیه دولت کودتا زدند!!!

فیلم؛ شعار ملت ما دین از سیاست جدا 13 آبان

MUST SEE, a brave Female student leading protest خوابگاه گلشن پلی تکنیک

تظاهرات در پشتیبانی از مردم ایران؛ سیدنی استرالیا

تظاهرات در جهت پشتیبانی از خیزش مردم ایران در روز 13 آبان
سیدنی, استرالیا

Support People’s Uprising in Iran
Sydney, Australia
Sunday, November 8, 2009, 12.30 – 3 pm
Assemble Martin place
March to Hyde Park north

13 آبان؛ محل نگهداری دختران بازداشتی معلوم نیست

سایت هم میهن در تهران: در حالی که به گفته شاهدان، در میان صدها تنی که در تظاهرات روز 13 آبان بازداشت شده اند، تعداد زیادی دختر وجود دارند، مکان نگهداری آنان مشخص نیست. بیشتر بازداشت شدگان در خیابان های اطراف میدان های هفتم تیر و ولیعصر توسط نیروهای بسیجی دستگیر شدند.

به گفته شاهدان دست کم یک اتوبوس پر از دختران بازداشت شده از خیابان بهار تهران به مکان نامعلوم برده شده اند. ده ها دختر دیگر نیز در خیابان های و کوچه های دیگر بازداشت شدند.

نگرانی از وضعیت زنان و دختران بازداشت شده از آن رو بیشتر شده که تهران روز چهارشنبه شاهد برخورد بسیار خشن و توجیه ناپذیر نیروهای یگان ضدشورش و بسیج با مردم بود و تصاویر ویدیوئی منتشر شده نشان می دهد بخش بزرگی از این خشونت ها علیه بانوان صورت گرفته است.

این در حالی است که خانواده های دختران بازداشت شده با وجود پیگیری های مختلف هنوز اطلاعی از محل نگهداری عزیزان خود ندارند.

ابتدا گفته شد که دختران بازداشتی به پایگاه مقداد در خیابان آزادی منتقل شده اند اما پس از پیگیری این مساله تکذیب شد.

همچنین از بازداشتگاه های خیابان وزرا، خیابان شاهپور و پلیس امنیت و زندان اوین به عنوان محل نگهداری دختران دستگیر شده یاد می شود اما در هیچ یک از این محل ها پاسخ روشنی به خانواده های دختران بازداشت شده داده نشده و نگرانی خانواده ها همچنان ادامه دارد.

تا آخرین ساعات چهارشنبه شب، ده ها تن از خانواده ها در جستجوی یافتن اطلاعی از وضعیت عزیزان خود در برابر این بازداشتگاه ها حضور داشتند.

مهدی کروبی پیش از این از آزار جنسی برخی بازداشت شدگان رویدادهای پس از انتخابات خبر داده بود.

تظاهرات در پشتیبانی از مردم ایران؛ سیدنی استرالیا

تظاهرات در جهت پشتیبانی از خیزش مردم ایران در روز 13 آبان
سیدنی, استرالیا

Support People’s Uprising in Iran
Sydney, Australia
Sunday, November 8, 2009, 12.30 – 3 pm
Assemble Martin place
March to Hyde Park north

خامنه ای تصمیم گرفته مثل یک وحشی تمام عیار سقوط کند

وبلاگ آینده ما

خامنه ای تصمیم گرفته است مثل یک وحشی تمام عیار سقوط کند

خامنه ای از روز قدس تا 13 آبان مهلت داشت تا درست فکر کند. کسی انتظار نداشت که او درست فکر کند اما ایشان حداقل می توانست خدمتی به خود کرده و بر خلاف روال طبیعی طبیعت و کائنات و قوانین فیزیک و ریاضی درست فکر کند. می توانست در روز 13 آبان همانند هادی غفاری از ملت تشکر بشنود و ایران را به صاحبان اصلی آن, که همان ملت هستند پس بدهد. دل این ملت نه به کوچکی و تنگی چشم خامنه ای بلکه بوسعت تهران و ایران و آبهای خلیج فارس است. نگو که در این مدت ایشان و سپاهش به این نتیجه خارق العاده رسیده بودند که هر چه چپیه پوش گدا گشنه و دست بوس دارند را با مواجبی افزونتر به جان ملت بیاندازد!

آخر ای رهبر غلامحسین حداد عادل, ای جامع المصائب, این چه کاری بود که کردی!؟ مگر قبل از این سگهای هارت را به جان ملت نیانداخته بودی؟ مگر ندا و سهرابهایشان را پر پر نکرده بودی؟ مگر به مریم هایشان تجاوز نکردی؟ مگر عزیزانشان را در غل و زنجیر نکردی؟ مگر کم دروغ گفته بودی؟ مگر کم حرمت شکستی؟… بعد از آن چه شد؟ باز مردم روز بزرگ و فراموش نشدنی قدس را آفریدند. روزی که بعدها بجای اراجیف مصباح یزدیت بعنوان برگ زرینی از تاریخ ایران زمین برای نسلهای آینده تدریس خواهد شد. پس از آن عکس محمودت را پایین کشیدند. حتی یک نفر از دست بوسانت هم نتوانست در دانشگاه دو کلمه دروغ و اراجیف تحویل دانشجویان بدهد. شرح حال کارگران هم جای خود دارد. دیروز هم آن همه دوپای هار و دست بوس جمع کرده بودی و به جان ملت انداختی آخرش هم ملت به تو گفتند "خامنه ای قاتله ولایتش باطله". مگر شکل شمایل این ملت به یک ملت ترسو و سر در گریبان می خورد که تو برای خود جفتک می اندازی!؟

اگر از یک بچه 5 ساله هم می پرسیدی خامنه ای در روز 13 آبان باید چه می کرد؟ حتما به تو پاسخ می داد که باید از مردم پوزش می خواست و اگر ذره ای فهم و شعور در کالبد خود می داشت کنار می رفت. حالا تو خود درایت خود را بسنج تا زمانیکه در جایگاه یک اسفل السافلین آنطور که باید و شاید به این ملت پاسخ بدهی.


اوباما و حمایت از دموکراسی به روش صدا و سیما

آقای اوباما همینجوری به نمک ریزی ادامه دهد آخر سر دست علی لاریجانی را هم از پشت می بندد. طرف درست در روز 13 آبان و هنگامیکه ملت زیر باتوم خامنه ای شعار " سفارت روسیه عامل جاسوسیه " را سر می دادند از رویای بهبودی روابط با علی خامنه ای دم زده! و از آنطرف هم دود حمایت از دموکراسی دولتش چشم ما را کور کرده است.

آقای اوباما بجای اینکه امروز رویائی ببیند و فردا بیلاخی از آقا بشنود بهتر است چشم بصیرت خود را باز کند تا ببیند چه کسی حامی دموکراسی در کجا است. حامی واقعی دموکراسی ملت زیر ضرب و زور ایران است که به نیابت از تمامی ملتهای ستم دیده و زیر یوق دیکتاتورهای جهان, ثابت کرده است بدون موشک و یا حتی اظهارات دولتمردان آمریکا هم می توان به دموکراسی دست پیدا کرد. ملت ایران نشان داد که دموکراسی تصمیم یک ملت است و ملت می تواند این تصمیم را علی رغم خواسته جنایتکارترین رژیم در حال حاضر جهان اتخاذ کند.

قتل یک شهروند سردشتی بر اثر تیراندازی

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

روز گذشته یکی از اهالی روستای قله رشه شهر سردشت به نام قاله سور به
بهانه داشتن کالای قاچاق هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شد.
گفته می شود این شهروند که در بین روستای بیوران و قله رشه هدف قرار
گرفته متأهل و دارای دو فرزند می باشد.
یادآور می گردد نماینده شهر سردشت و پیرانشهردر مجلس که طبق اصل 84
قانون اساسی حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید
تاکنون درباره این رویداد موضعی نگرفته است.

فیلم؛ تیراندازی بسوی دانشجویان / شعار مرگ بر خامنه ای

13 آبان؛ دستگیری گزارشگر خبرگزاری فرانسه در تهران

گزارشگر خبرگزاری فرانسه در تهران، فرهاد پولادی، در صبح ۱۳ آبان دستگیر شده است. خبرنگاران اجازه نداشتند از تظاهرات اعتراضی در این روز گزارش تهیه کنند. با وجود این، خبرهای اعتراضات در سطح جهانی بازتاب یافته است.

فرهاد پولادی، گزارشگر خبرگزاری فرانسه (AFP) در ایران دستگیر شده است. روز پنج‌شنبه (۱۴ آبان/ ۵ نوامبر) خبرگزاری فرانسه این خبر را اعلام کرده است. فرهاد پولادی روز چهارشنبه دستگیر شد.

در گزارش خبرگزاری فرانسه در این مورد به نقل از رئیس دفتر این خبرگزاری در تهران، جی دشموخ (Jay Deshmukh) آمده است: «فرهاد پولادی در حال تهیه‌ی گزارش از تظاهرات بود که سه مأمور او را متوقف کردند و با خود بردند. دو نفر از آنان اونیفورم به تن داشتند، یکی دیگر با لباس شخصی بوده است».

جی دشموخ همچنین گفته است که از دیروز صبح تا کنون از خبرنگار دستگیر شده اطلاعی در دست نیست.

دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران موضوع را از طریق وزارت ارشاد پیگیری می‌کند. به گفته‌ی رئیس دفتر این خبرگزاری در تهران، وزارت ارشاد قول داده است که برای پیگیری موضوع اولویت قایل شود.


خبررسانی در روز ۱۳ آبان

به دستور مقام‌‌های وزارت ارشاد، خبرنگاران داخلی و خارجی اجازه نداشته‌اند از تظاهرات اعتراضی گزارش دهند. آنان فقط اجازه داشته‌اند از تظاهرات رسمی دولتی در اطراف سفارت سابق آمریکا خبر تهیه کنند. با وجود این، حرکات اعتراضی در تهران و برخی شهرستان‌ها بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهانی یافته است.

کار خبررسانی را خود شهروندان عادی با استفاده از ای-میل و وبلاگ و سایت‌های اجتماعی و ارسال عکس و ویدئو به خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی چون یوتیوب انجام داده‌اند.

خبرگزاری‌های دولتی وجود تظاهرات اعتراضی را کتمان نکرده‌اند. در گزارش‌های آنها از معترضان به عنوان اغتشاش‌گر نام برده شده است.

خبرگزاری فارش نوشته است: « همزمان با حضور بی‌سابقه مردم تهران در راه‌پيمايی ۱۳ آبان، گروهی از اغتشاش‌گران با تجمع در مناطقی از شهر تهران و با سر دادن شعارهايی در حمايت از سياست‌های آمريکا و رژيم صهيونيستی به مردم، اموال عمومی و نيروهای انتظامی حمله‌ور شدند».

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز بر همین روال از وجود اغتشاش خبر داده است. در یکی از گزارش‌های این خبرگزاری آمده است که «اغتشا‌شگران با قمه و چاقو به دکتر سید علیرضا مرندی، نماینده اصول‌گرای تهران در مجلس و وزیر اسبق بهداشت حمله کرده‌اند». در این گزارش آمده که به اتوموبیل این نماینده‌ی مجلس خسارت وارد شده، اما خود او آسیب جدی ندیده است.


جو امنیتی تهران

جو تهران همچنان امنیتی است. پرویز سروری، نماینده‌ی تهران در مجلس به خبرگزاری ایلنا گفته است که «امنیتی شدن فضای شهر تهران به خاطر حفظ جان مردم است». وی افزوده است که «با حضور مامورين امنيتی، اقداماتی که در جهت برهم زدن امنيت و آسيب زدن به مردم باشد، برطرف می‌شود».

بنابر گزارش‌های عینی از تهران، روز چهارشنبه در برخی خیابان‌های تهران تعداد مأموران به دوبرابر تعداد رهگذران می‌رسیده است

فیلم؛ گرداندن تظاهرات توسط یک شیرزن ایرانی‌ ۱۳ آبان

وبلاگ؛ برای 16 آذر روز دانشجو برنامه ریزی کنیم

وبلاگ کاوه ضحاک کش

بار دیگر برگ زرین دیگری از تاریخ پرفراز و نشیب ایران زمین توسط فرزندان بی باک کورش کبیر ورق زده شد.بار دیگر اراده پولادین ایرانیان برای به زنجیر کشیدن ضحاک زمانه و حامیان مارنمایش را به رخ جهانیان کشیدیم و به همگان ثابت کردیم که ایرانی می میرد ولی ذلت نمی پذیرد. امروز خلیج همیشه فارس ایران آبی تر و گرمتر و دماوند سرفرازتر از همیشه بود.امروز لبخند نقش بسته بر روی لبان سربازان دیوارهای تخت جمشید پر رنگ تر از همیشه بود . گویی آنها نیز به نوادگان خود افتخار می کردند . هم میهنان ،صدای شکستن پایه های پوسیده کاخ ضحاک شنیده می شود.آری این یک رویا نیست، عین واقعیت است.واقعیتی که با تمام وجود همه ما در چند ماه گذشته آن را حس کرده ایم. این حکومت ننگین و جنایت کار آخرین نفس های متعفن خود را می کشد و هر لحظه در انتظار سرنگونی و نابودی حکومت پوشالی و بی پشتوانه خود می باشد.روز ایران(قدس سابق) و حماسه ۱۳ آبان امسال با پیوستن به تاریخ پر افتخار کشورمان روشنگر راه آینده شدند. اکنون باید برای روز دانشجو برنامه ریزی کنیم. روزی که بازهم تن ضحاک را خواهیم لرزاند.روزی که به کابوس رژیم تبدیل خواهد شد. بیش از یک ماه فرصت داریم تا با بر طرف کردن کاستی ها و اتحاد بیشتر روز سبز دیگری بسازیم. باید همه مسائل را بررسی کنیم و بهترین گزینه ها را برای ادامه مبارزه انتخاب کنیم تا با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را بگیریم. فراموش نکنیم که ما بیشماریم و امیدوار و تا روزی که با هم هستیم از هیچ چیزی نمی ترسیم.هر چقدر که متحدتر و با برنامه تر باشیم زودتر طعم شیرین آزادی و دموکراسی را خواهیم چشید.

گزارش یکی از خوانندگان از تظاهرات در دانشگاههای مشهد

امروز دانشجویان فردسی مشهد در حدود 500 نفر با در دست داشتن پلاکاردهایی و نمادها و بادکنکهای سبز دست به راهپیمایی تجمع اعتراضی زدند . شلوغی دانشگاه از درب غربی ساعت 10 صبح شروع و به در شمالی دانشگاه انجامید . هم چنین در دانشگاه آزاد واحد قاسم آباد حدود 1000 نفر از سبز پوشان تظاهراتی در فضای بین آموزشکده علوم و فنی مهندسی به مدت 2 ساعت برگزار کردند. هم چنین 12 آبان تظاهرات شبانه ی در دانگاه فردوسی و دانشگاه سجاد مشهد برگزار شده بود

فیلم؛ تظاهرات به پشتیبانی از مردم ایران، استکهلم سوئد

فیلم؛ CNN: پائین کشیدن و لگدمال کردن عکس خامنه ای

فیلم؛ دیکتاتور بیچاره بازی ادامه داره

دیکتاتور بیچاره بازی ادامه داره / بسیجی آماده باش 16 آذر هم میاد


یا با اونا، یا با ما؛ آقای اوباما!

جعفر پویه

یک روز بعد از سخنان خصمانه علی خامنه ای علیه آمریکا، باراک اوباما در آستانه سیزده آبان، سالروز اشغال سفارت آن کشور توسط دانشجویان حکومتی، با انتشار بیانیه ای رو به ولی فقیه رژیم گفت: "من به طور آشکار مشخص کرده ام که ایالات متحده قصد دارد گذشته را پشت سر بگذارد و خواستار برقراری رابطه با جمهوری اسلامی بر اساس منافع دو جانبه و احترام متقابل است."

این سخنان آشتی جویانه و استمالت طلبانه در حالی به زبان آورده می شود که علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم روز قبل از آن گفته بود: "اگر مسوولان کشور باهوش، مجرب، پخته و دل در گرو منافع ملت داشته باشند، فریب این لبخند ها را نخواهند خورد."

اما روز گذشته (13 آبان) جنبش حق طلبانه مردم به میدان آمد و با پر رنگ کردن خط کشیهای سیاسی با هشدار به اوباما با صدای بلند در خیابانهای کشور فریاد زد: "اوباما! یا با اونا، یا با ما"

این اعتراض به استمالت رژیم توسط اوباما در حالی بیان می شود که او در پیام خود به مناسبت روز 13 آبان سعی کرده است تا جنبش مردم ایران را نادیده بگیرد و در بیانیه خود تنها با اندکی تعارف از کنار آن بگذرد. مردم ایران که برای رسیدن به آزادی و دموکراسی، ولایت مطلقه فقیه را سد اصلی بر سر راه خود می دانند در روز سیزده آبان با زیر کشیدن عکس او و انداختن در زیر گامهای مصمم خویش نشان دادند که با هشیاری قادر به تشخیص همه موانع راه جنبش خود هستند.

لگدمال کردن عکس "مقام معظم" به معنی نابودی موقعیت مذهبی او و عدم کارکرد چنین ترمی در بین مردم هشیار ایران و عدم مقبولیت و مشروعیت آن است.

اما قدرتهای بزرگ به ویژه آمریکا و دولت اوباما باید بدانند که با نان قرض دادن به علی خامنه ای و تحکیم رژیم استبدادی - مذهبی او، سرکوبگر مردم ایران و قاتل فرزندان آنان را مشروعیت می بخشند و به راستی بر روی اسب مرده شرط بندی می کنند.

لگد مال کردن علی خامنه ای در خیابانها به معنی نامشروع بودن این رژیم از نگاه مردم ایران است. رژیم ولایت فقیه غارتگر ثروت ملی مردم ایران، قاتل فرزندان و سد کننده راه آزادی و دموکراسی آنان است. حمایتگران رژیم ددمنش ولایت فقیه و آنانی که مستقیم و غیر مستقیم به ادامه حیات این رژیم یاری می رسانند، علیه عالیترین منافع ملی مردم ایران اقدام می کنند.

بدیهی است مردمی که عزم خود را برای رسیدن به آزادی و دموکراسی جزم کرده اند به زودی شاهد پیروزی را در آغوش خواهد گرفت و آن روز این حمایتگران رژیم استبدادی مذهبی و سرکوبگر و قاتل فرزندان آنان هستند که باید در پیشگاه مردم ایران شرمسار باشند.