۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

Khamenei dictator of Year in Norwayمعرفي ديكتاتور سال در دانشگاه اسلو

گوشمالی بسیجی و گرفتن دوربین و کلاه او-امیرکبیر16اذر

خیابانهای اطراف دانشگاه ملتهب است

سایت بالاترین: در 16 آذر و کارگر شمالی نیروهای سرکوب آرایش گرفته اند . در خیابان انقلاب از میدان تا وصال مردم را متفرق میکنند و ازدحام جمعیت بیش از حالت طبیعی است . در ایستگاههای اتوبوس و BRT ازدحامی بسیار بالا است . مردم به بهانه انتظار اتوبوس در حال نگاه کردن به اوضاع اند . گه گاه برخوردهای خشنی از طرف نیروهای امنیتی به پراکنده کردن جمعیت انجام میشود که باز جمع میشوند . مغازه های حاشیه انقلاب نیمه باز است و در اصلی پاساژها را بسته اند . روبروی سر در دانشگاه نیروی زیادی ایستاده و اجازه عبور عابرین پیاده را از قدس تا 16 آذر از ضلع شمالی خیابان نمیدهند . نتوانستم وارد خیابان قدس شوم . همه چیزتداعی کننده یک آرامش پیش از طوفان است .

Iran 13 Dec 09 (22 Azar) Khajeh Nasir Uni student Protest P1

Iran Alzahra Uni 13 Dec 09 (22 Azar) P1

تجمع و درگیری در دانشگاه بهشتی 22 آذر

گزارش دریافتی: امروز از ساعت 12:30 گروهی از بسیجیان که عمدتاً از بیرون برای شرکت درتجمعی به منظور اعتراض به پاره شدن عکس خمینی وارد دانشگاه شده بودند ، جلوی دانشکده مدیریت جمع شدند و شعارهایی بر ضد جنبش سبز سر دادند.گفتنی است جمعیت این افراد به 100 نفر نمی رسید و نسبت به تظاهرات سازماندهی شده 17 آذر افراد کمتری در آن شرکت داشتند.در مقابل این حرکت دانشجویان سبز دانشگاه تجمعی جلوی دانشکده حقوق شکل دادند و شعارهایی در حمایت از جنبش سر دادند.سپس به سمت دانشکده مدیریت حرکت کردند جایی که نیروهای بسیجی که در بین آنها افراد مسن و غیر دانشجو دیده می شد شروع به درگیری نمودند.در این درگیری تعدادی از دانشجویان دستگیر و به حراست منتقل شدند.این تجمع تا لحظه تهیه این گزارش همچنان ادامه دارد هرچند از حرارت آن کاسته شده اما هر لحظه امکان بروز درگیری وجود دارد.

Tehran Uni,13 dec آغار تظاهرات بزرك دانشجويان دانشگاه تهران

نا آرامی در اطراف دانشگاه تهران

سایت جنبش راه سبز: محوطه بیرونی اطراف دانشگاه تهران در خیابان انقلاب فضای نا آرامی حاکم است. نیروی انتظامی از کسبه خواست تا مغازه های خود را تعطیل کنند.

بنا به گزارش خبرنگار جرس، در دقایق گذشته دانشجویان هوادار جنبش سبزاز دانشگاه خارج شده اند و شعارهایی را در حمایت از جنبش سبز سر می دهند همچنین جمع زیادی از شهروندان تهرانی حامی جنبش سبز نیز به جمع دانشجویان پیوسته اند.

حضور نیروهای پلیس به شدت چشمگیر گزارش شده است اما تا این لحظه هیچ گونه برخورد فیزیکی شدید بین معترضین و پلیس مشاهده نشده است.پلیس با سعی دارد که هر طور شده مانع شکل گیری تجمع گسترده اعتراضی شود.

تجمع اعتراضی دانشجویان صنعتی شریف

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف روز گذشته در اعتراض به بازداشت دانشجویان این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز گذشته، شنبه، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به بازداشت مهدی اللهیاری، فرزان رئوفی، فرهاد فرنود، دیاکو قصلانی، مهدی کلاری، دانشجویان این دانشگاه و نیز برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان ضمن حمل تصاویری از دانشجویان بازداشت شده شعارهایی در حمایت از همکلاسی های در بندشان سر دادند.

گفتنی است پیش از این بیانیه ای از جانب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بر روی برخی وب سایت ها قرار گرفته بود که در آن از تداوم اعتراضات تا آزادی دانشجویان خبر داده بود. در قسمتی از این بیانیه آمده است:" ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ، تا آزادی تمام دانشجویان دریند ، و خارج شدن تمامی دانشگاهها از حالت نظامی وخروج نیروهای مزدور از دانشگاهها، کلاسها را تحریم می کنیم و تجمع اعتراضی خود را هر روز از ساعت 12:30 از جلوی سلف دانشگاه آغاز می کنیم."

پیش از این و در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در روزهای 16 و 17 آذر ماه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شده بودند