۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

زندانی سیاسی جوان در میان زندانیان خطرناک

گزارش‌های رسیده به سایت تغییر، حاکی از وضعیت نابهنجار و فوق‌العاده نگران‌کننده، برای یکی از فعالین ستاد انتخاباتی آقای کروبی است که پس از انتخابات و پیش‌ از آغاز اعتراضات مردمی، دستگیر شده‌است.

«صالح دلدم»، جوان ۲۲ساله‌، لاغر اندام و نحیفی‌ست که از بیماری قلبی هم رنج می‌برد.

او که در دوران تبلیغات انتخاباتی، در ستاد آقای کروبی فعالیت می‌کرد، دو روز پس از انتخابات و پیش‌از آغاز اعتراضات مدنی مردم به تقلب گسترده در انتخابات، دستگیر شد.

اسکندر دلدم، پدر صالح دلدم، در گفتگو با خبرنگار تغییر اعلام کرد که پسرش در روز ۲۴خرداد، توسط عده‌ای از افرادی که حامل سلاح گرم بوده و هیچ حکم قانونی نداشته‌اند، دستگیر شد.

وی سپس مدعی شد که این افراد پسرش را به سلول انفرادی متعلق به سپاه، در زندان اوین منتقل کردند.

آقای اسکندر دلدم، در پاسخ به‌این سوال که چرا پیش‌از این خبری از وضعیت این زندانی گزارش نشده‌بود، گفت: «دادستان تهران، من را از هرگونه مصاحبه منع کرده‌بود. اما حالا که با گذشت چندماه، هیچ تغییری در این وضعیت مشاهده نکردم و حتی ایشان از دادن ۵دقیقه وقت ملاقات برای توضیح وضعیت پسرم به وی، امتناع می‌کند، مجبور به اعلام این وضعیت برای افکار عمومی شدم.»

سه ماه پیش، بازپرس شعبه ۲، باقرار وثیقه ۵۰ میلیونی، دستور آزادی موقت صالح دلدم را صادر کرد. اما دادستانی در یک حرکت غیرقانونی، از آزادی این جوان که از بیماری قلبی رنج می‌برد، امتناع می‌ورزد.

آقای اسکندر دلدم، ضمن اظهار نگرانی از ۴ ماه ممنوع‌الملاقات بودن پسرش و سرانجام انتقال غیرقانونی وی به جمع زندانیان خطرناک زندان قزل‌حصار، می‌گوید: «این رفتار در حالی صورت می‌گیرد که تنها جرم پسرم، شرکت در انتخابات و تشویق مردم به رای دادن به یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده نظام صورت گرفته‌است.»

آقای دلدم، یکی از جرایم پسرش را که بازجو به او نسبت داده، همکاری نکردن با ستاد احمدی‌نژاد و رفتن به ستاد انتخاباتی رقیب وی اعلام کرد!

هنوز معلوم نیست که چندنفر دیگر مانند صالح دلدم به‌طور گم‌نام و به‌جرم شرکت در فعالیت‌های قانونی و مدنی در دوران انتخابات، در زندان‌ها به‌سر می‌برند.

P.CANTELL feat. Ian Hooper - A Million Shadows (Tehran, Iran) (prod. by Teyo Prise)

Change Player Size Watch this video in a new windowMothers Ghatering in Laleh Park,Nov21 مادران عزادار، پارک لاله

CNN : Protest against ahmadinejad-------- Nov. 22 2009 ---1 Azar 1388

Names of our Heros اسامی شهدای راه آزادی

ضرب و شتم دانشجوی دانشگاه اميركبير (واحد ماهشهر)

گزارش خوانندگان: در روزهاي اخير با نزديك شدن 16 آذر، روز دانشجو ، اعتراضات دانشجويي و در مقابل آن فشارهاي مسئولين دانشگاه ها بر دانشجويان افزايش يافته است. در اين بين در دانشگاه اميركبير(واحد ماهشهر) نيز اتفاقاتي از اين دست رخ مي دهد. در پي فعاليت هاي دانشجويان اين واحد در روز جمعه 29 آبان آقاي پيمان صادقي عضو مركزي شوراي صنفي واحد (شوراي صنفي هسته مركزي فعاليت هاي دانشجويي اين واحد مي باشد) در جلوي درب دانشگاه بدست افرادي ناشناس با چهره اي پوشيده مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بيمارستان انتقال يافت. عليرغم پيگيري هاي گسترده دانشجويان مسئولين در كمال تعجب از پاسخگويي صريح و كمك براي شناسايي ضاربان سر باز مي زنند.
در پي اين حادثه اعتراضات دانشجويان شدت گرفته و مسئولين دانشگاه با كمال بي شرمي از پذيرفتن خواسته هاي دانشجويان امتناع مي ورزند. اين در حالي است كه دانشجويان اين واحد از پيش پا افتاده ترين حقوق خود از جمله امنيت جاني در محيط هاي مربوط به دانشگاه بي بهره اند.
اعتراضات در اين واحد همچنان ادامه دارد و دانشجويان نيز تاكيد كرده اند كه تا احقاق كامل حقوق خود به اعتراض خود ادامه خواهند داد.اين اعتراضات از روز شنبه 30 آبان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

یکی دیگر از فعالان حقوق زنان بازداشت شد

سایت مدرسه فمینستی: مهرنوش اعتمادي از فعالان حقوق زنان و عضو كمپين يك ميليون امضا دراصفهان، ساعاتي قبل در منزل خويش بازداشت شد. بنا بر گفته‌ي وكيل مهرنوش: "متاسفانه اين يازداشت غيرقانوني وي بدون ارسال احضاريه بنا به دستوردادستان اصفهان صورت گرفته است. اطلاعات درستي ازاتهام و يا اتهامات وي در دست نيست اما بنا به گفته ماموران اطلاعاتي ،علت دستگيري وي راجع به فعاليتهايش در كمپين يك ميليون امضاست." همچنين اموال شخصي اعتمادي نيز توسط ماموارن ضبط شده است.

احمد زید آبادی به 5 سال زندان در تبعید محکوم شد

کمیته ی گزارشگران حقوق بشر - احمد زیدآبادی روزنامه نگار و دبیرکل ادوار تحکیم وحدت، به 5 سال زندان در تبعید محکوم شد.

یکی از وکلای آقای زید آبادی در تماسی تلفنی، با تایید این خبر اظهار داشت: "درحالی که 12مهرماه گذشته برای آقای زید آبادی قرار وثیقه ی250 میلیون تومانی صادر شده بود ، اما در حالی که خانواده اش وثیقه را تامین و به دادگاه تودیع کرده بودند، به دستور دادستان از آزادی ایشان ممانعت به عمل آمد و در واقع در تمام این مدت بازداشت زیدآبادی غیر قانونی بوده است."

صبح امروز ابا انتقال زید آبادی به دادگاه، در حالی که حکم 5 سال حبس با تبعید در گناباد را به وی اعلام کرده اند. مبلغ قرار وثیقه را نیز تشدید کرده و از 250 میلیون تومان به 350 میلیون تغییر داده اند. با این اقدام دادگاه خانواده ی زیدآبادی ناگزیرند به تلاش برای تامین وثیقه ی جدید تعیین شده بپردازند. وکلای آقای زید آبادی ضمن اعتراض به این حکم امیدوارند که با تامین وثیقه ی جدید، حد اقل به طور موقت آقای زید آبادی از زندان آزاد شود.

Picture of Khamenei on Fire,Nov 4آتش زدن عکس خامنه ای تهران

منبع روسی: افزایش احتمال حمله نظامی به رژیم تهران

خبرگزاری نووستی روسیه: روزنامه روسی "نیزاویسیمایا گازیتا" در شماره روز دوشنبه خود نوشت، در ایران رزمایش گسترده پنج روزه نیروهای مسلح آغاز شد. در این رزمایش علاوه بر ارتش، یگان های سپاه پاسداران نیز شرکت می کنند. هدف از رزمایش "مدافعان آسمان ولایت 2"، ارتقای سطح آماده باش نیروهای پدافندی در برابر ضربات احتمالی، از جمله ضربه به تاسیسات هسته ای است. تهران بالواقع از پذیرش پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی که خارج سازی بخش بیشتر اورانیوم غنای پایین ایران برای غنی سازی تکمیلی آن در روسیه و بازگرداندن آن به ایران به شکل سوخت هسته ای را در نظر دارد، امتناع کرد. پس باید نشان دهند که قصد دارند سرسختانه بر موضع خود ایستادگی کنند. برخی ناظرین معتقدند که در این رزمایش قصد داشتند سیستم های روسی ضدهوایی اس-300 را به نمایش بگذارند، اما همانطور که به کرات تهران اعلام کرد، مسکو در تحویل آنها تاخیر کرده است. عرضه سیستم های اس-300 روسی به ایران می تواند توان پدافندی ایران را بالا ببرد، اما آن را بطور کلی تغییر نمی دهد. در حال حاضر گذر از پدافندهای ایران برای آمریکایی ها و احتمالاً برای اسرائیلی ها مشکل ساز نیست. پایان سال جاری میلادی، پایان مهلتی است که واشنگتن آن را مهلت نهایی برای دریافت پاسخ مثبت از تهران نامیده است. کارشناسان "نیزاویسیمایا گازیتا" معتقدند که احتمال جنگ در منطقه اکنون بالاتر از سال گذشته است.

خبرنگار نيوزويک؛ شکنجه های وحشیانه در زندانهاى رژيم


خبرنگار هفته نامه نيوزويک كه بمدت بیش از سه ماه در زندانهاى جمهوری اسلامی در حبس بوده در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، گوشه ای از مشاهدات خود در مورد شكنجه هاى وحشيانه در سیاهچالهای رژیم را افشا کرد.

گزارش سی ان ان: "همه ترا فراموش كرده اند"، اينها كلماتى بود كه مازيار بهارى خبرنگار نيوزويک هر روز از بازجوهاى خود طى چند ماهى كه در زندان انفرادى بسر مى برد، مى شنيد. مازيار يک خبرنگار و فيلمساز است. او بهمراه صدها تن ديگر در جريان تظاهرات پس از انتخابات ماه ژوئن در ايران دستگير شد.

مازیار بهاری پس از تشريح نحوه دستگيرى خود گفت: بازجو هر روز به من مى گفت ترا اعدام خواهيم كرد. يک روز ساعت چهار صبح بعد از نماز صبح بيدار مى شوى و حلقه دار را در برابر خودت خواهى ديد. من هم حتما سعى مى كنم كه آن روز اين ‌جا باشم تا خودم صندلى را از زير پايت بكشم. اين لحظه آخر زندگی تو خواهد بود.

خبرنگار هفته نامه نيوزويک افزود : من طى سه ماه هر روز با تهديد اعدام زندگى مى كردم. بازجو مى خواست مرا بترساند و زير فشار شديد روحى قرارم دهد تا مجبور به اعتراف به چيزى كه خودشان مى خواستند، شوم. مرا شكنجه هاى جسمى هم دادند، ولى شكنجه هاى روحى بسيار مؤثرتر بود.

مجری سی ان ان: شكنجه هاى جسمی چى بودند؟

مازیار بهاری: لگد زدن، مشت زدن، سيلى زدن و ضرب و شتم با كمربند. آنها در زندان اول آدم را تحقير مى كنند. مى خواهند آنقدر آدم را تحقير كنند تا اتهامى كه به تو مى زنند را بپذيری. سلول انفرادى بدترین بخش زندان است. وقتى در انفرادى هستيد، احساس مى كنيد كه ديوارها دارند به هم نزديک مى شوند و اتاق دارد كوچک مى شود، گويا كه در قبر هستيد. بعد از چند هفته كه مرا تهديد به اعدام كردند، با خودم گفتم اگر هم مرا اعدام كنند، چه فرقى مى كند، ديگر آخر كار رسيده است. بعضى وقتها هم فكر مى كردم كه اعدام شدن از ماندن در سلول انفرادى خيلى راحت تر است. چون مى ديدم برخى افراد در رژيم جمهورى اسلامى سه چهار سال در انفرادى بسر برده اند.

خبرنگار نيوزويک افزود: دوبار به سرم زد كه خودكشى كنم. اين عينكى كه الان دارم را در زندان هم داشتم. دو سه بار به اين عينک نگاه كردم و با خود گفتم، شيشه عينک را بشكنم و با آن رگ دستم را بزنم. بعد به اين فكر كردم كه چقدر طول مى كشد تا همه خون از بدنم خارج شود و بميرم. به اين فكر مى كردم، ولى دوباره گفتم، نه اين كار را نخواهم كرد، چرا كار آنها را سهل كنم. اگر مى خواهند مرا بكشند، بگذار خودشان بكشند. من جلاد آنها براى خودم نخواهم شد. آنوقت به خانواده ام فكر مى كردم، به همسرم، كودكم و مادر و خانواده و دوستانم فكر مى كردم.

تجمع اعتراضی در دانشگاه خواجه نصیر به خشونت کشیده شد

در پی برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت علی پرویز و سهیل محمدی در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر، نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج دانشگاه به دانشجویان معترض حمله ور شده و فضای دانشگاه را به تشنج کشاندند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر پس از اعلام برگزاری تجمع اعتراضی از سوی دانشجویان خواجه نصیر در روز یکشنبه 1 آذر، از صبح امروز نیروهای لباس شخصی که با هماهنگی بسیج دانشگاه خواجه نصیر از بیرون دانشگاه به صورت سازماندهی شده آورده شده بودند، محوطه دانشکده را اشغال کردند. آنها تلاش کردند تا با نصب پرچمهای حزب الله در سر در دانشکده مانع برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان شوند. آنها هم چنین با فحاشی نسبت به میرحسین موسوی و کروبی سعی در تحریک احساسات دانشجویان معترض داشتند.

هم چنین از ابتدای روز حراست دانشگاه از ورود دانشجویان سایر دانشکده ها که برای شرکت در تجمع به دانشکده عمران رفته بودند، جلوگیری می نمود. هنگامی که تعداد دانشجویان پشت درهای دانشکده به بیش از 500 نفر رسید، نیروهای یگان ویژه و انتظامی در محل حضور یافته و دانشجویان را از جلوی دانشکده متفرق کردند. سپس نیروهای یگان ویژه و گارد ضدشورش کنترل در ورودی را به دست گرفته و مانع ورود دانشجویان به دانشگاه شدند. دانشجویان سایر دانشکده ها که با ممانعت نیروی انتظامی و یگان ویژه رو به رو شده بودند به دانشکده مکانیک این دانشگاه رفته و تجمع خود را در آن دانشکده برگزار نمودند. دانشجویان با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی علی پرویز و سهیل محمدی شده و اعمال سیاستهای سرکوبگرانه دولت کودتا را در دانشگاه محکوم نمودند.

از سوی دیگر دانشجویان دانشکده عمران با وجود فشارهای بسیج دانشگاه و نیروهای لباس شخصی تجمع خود را آغاز کردند. در این زمان نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج به دانشجویان حمله ور شده و با درگیری با دانشجویان مانع ادامه تجمع آنان شدند.

به گفته دانشجویان یکی از اعضای بسیج دانشگاه ورودی 86 به نام "اخوان" که به عنوان مسئول تحلیل و تاکتیک بسیج دانشجویی شناخته می شود، هدایت نیروهای سرکوبگر را بر عهده داشته و دانشجویان معترض را تهدید به بازداشتهای گسترده و سرکوب فضای دانشگاه نموده است.

لازم به ذکر است که علی پرویز دانشجوی بازداشتی این دانشگاه تا کنون تنها یکبار با خانواده خود تماس گرفته و هیچ اطلاعی از وضعیت پرونده وی در دست نیست و نگرانی های جدی در مورد وضعیت سلامت وی وجود دارد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر برای سهیل محمدی دیگر دانشجوی بازداشتی نیز قرار وثیقه 150 میلیون تومانی تعیین شده است که با اعتراض وی به مبلغ وثیقه رو به رو شده است.

25 سال زندان در حکومت جمهوری اسلامی

فیلم "روزهای سبز" حنا مخملباف برنده جایزه ویژه فستیوال "زنان جهان" آلمان شد.

به گزارش خبرنگار رویداد وی هنگام دریافت جایزه گفت: "من 21 سال دارم و چهار سال دیگر 25 ساله می شوم. چرا در مورد عدد 25 حرف می زنم؟ نمی دانم، عدد 25 برای شما آیا معنایی دارد؟ شاید بعضی از شماها را به یاد سن تان بیندازد. اما عدد 25 برای من این معنا را دارد که این 25مین جایزه بین المللی است که می گیرم. ولی برای بعضی ها عدد 25 معنای 25 سال زندان در حکومت جمهوری اسلامی را دارد."

این فیلمساز ایرانی افزود: "می خواهم این جایزه را با عشق و احترام کامل به "امیر انتظام" تقدیم کنم که 25 سال بی گناه در زندان های جمهوری اسلامی مقاومت کرد، یعنی بیشتر از عمر من. و اگر امروز من و نسل من می توانیم آزادی را فریاد بزنیم به خاطر وجود کسانی چون امیر انتظام است، که 25 سال در زندان های جمهوری اسلامی مقاومت کردند".

احضار دانشجویان معترض به صفار هرندى در گیلان

روزنامه حیات نو : خبرهاى رسيده از دانشگاه گيلان حاکى است که حدود 20 نفر از دانشجويان معترض به سخنرانى 17 آبان صفارهرندى به کميته انضباطى دانشگاه احضار شده‌اند.

حضور اخير محمدحسين صفارهرندى در دانشگاه گيلان و اعتراض دانشجويان به وي، از جمله اخبارى بود که در سطح رسانه‌هاى اينترنتى بازتاب وسيعى داشت.

ميزان اعتراضات دانشجويان به صفار به حدى بود که او به جاى سخنرانى مشغول پاسخ گويى به اعتراضات دانشجويان شد و بعد از آن هم سخنرانى وى نيمه تمام ماند.

فیلم؛ حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف منزل فروهرها


اسامی بيش از 70 فعال دانشجويی دربند

خبرگزاري جبهه متحد دانشجويي

اوين زيرپاي جنبش دانشجويي - اسامي بيش از 70فعال دانشجويي دربند

دانشگاه شيراز- علی صالح پور، یحیی طاووسی، ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، نظری، شیروانی ، باقری، بنایی، جلالی، سعید رضایی، زاهدی، ظهوریان، عارف، پورفتحی، طاهری، صفرپور، پورسلطان، کاظم رضایی ، سجاد بهنام ، احسان هاشمی
دانشگاه مازندران - میلاد حسینی کشتان، علی نظری، سیاوش صفوی، علی دنیاری، مازیار یزدانی نیا، شوانه مریخی، علی عباسی، و رحمان یعقوبی هركدام 6ماه حبس
دانشگاه علامه طباطبايی - مرتضی اسدی، حمید قهوه چیان، علیرضاموسوی، احمد میرطاهری، علیرضا زرگر، امیرکاظم پور و یاسر معصومی
دانشگاه خواجه نصير- علی پرویز و سهیل محمدی
دانشگاه شریف- میثم احمدی
دانشگاه آزاد - سلمان سیما
دانشگاه صنعتی اصفهان- علی مشمولی
دانشگاه فردوسی - افتخار بزرگیان
دانشگاه تهران- پیمان عارف
دانشگاه بهشتی- حامد روحی نژاد
دانشجویان كرد- شبنم مدد زاده ، روناک صفارزاده
دانشگاه علم وصنعت - علی اسداللهی
بهروز جاويد تهراني بازداشتي جنبش دانشجويي 18 تير78
دانشگاه باكو- علی بیکس
دفتر تحکیم وحدت - عباس حکیم زاده
سازمان دانش آموختگان ادوارتحكيم - احمد زید آبادی ، عبدالله مومنی، حسن اسدی زید آبادی، محمد صادقی، حجت شریفی، سلمان سیما، کوهزاد اسماعیلی، موسی ساکت، نفیسه زارع کهن
دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌ها- مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، علیرضا موسوی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی و البرز زاهدی
سعید حبیبی 3 سال زندان ،مهدی گرایلو 5 سال زندان ،کیوان امیری الیاسی 5 سال زندان ،مهدی الیهاری 2 سال زندان و سروش ثابت دشتستانی 2 سال زندان
سعید نورمحمدی ، احسان حسین خانی ، ضیا نبوی و مجید دری، رها ثابت دانشجوی ،هاله روحی و ساسان تقوی

بی خبری از وضعیت دانشجویان بازداشتی کرد بعد از تجمع اعتراضی


بی خبری از وضعیت دانشجویان بازداشتی کرد بعد از تجمع اعتراضی به حکم اعدام احسان فتاحیان در دانشگاه تهران

به دنبال تجمع اعتراضی دانشجویان کرد که در تاریخ 25 /8 /88 در مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد هفت نفر از دانشجویان در بیرون از دانشگاه توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند و هنوز از موارد اتهامی و محل نگهداری آنان خبری در دست نیست.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر اسامی دانشجویان بازداشت شده عبارت اند از: 1- احمد اسماعیلی دانشجوی حسابرسی دانشگاه امور اقتصادی 2- آمانج رحیمی دانشجوی مدیریت بیمه دانشگاه امور اقتصادی 3- عبدالله عارفی دانشجوی دانشگاه علامه 4- پخشان عزیزی دانشجوی مددکاری اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی 5- لیلا محمدی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه الزهرا 6- سروه ویسی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه الزهرا 7- هژار یوسفی دانشجوی مهندسی کشاورزی دانشگاه علمی کاربردی.

لازم به ذکر است بعد از بازداشت این دانشجویان سیزده نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه ی به رئیس مجلس ، وزیر علوم و معاونت امور مجلس ناجا خواستار مشخص نمودن محل بازداشت و آزادی هرچه سریعتر این دانشجویان شدند.

اعتصاب دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب


اعتصاب دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب و احضار تعدادی از دانشجویان

به دنبال اعتصاب صنفی دانشجويان دانشکده علوم انسانی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد، چند دانشجوی این دانشکده به کمیته انضباطی و حراست این دانشگاه احضار شدند.

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی، دانشجویان به دنبال اعتصاب هفته گذشته خود و در اعتراض به احضار دانشجويان روز یکشنبه این هفته نیز کلاس‌های بعد از ظهر خود را تعطیل کردند. یکشنبه صبح یکی از دانشجویان به مدت 45 دقیقه در کمیته انضباطی و از سوی ماموران حراست مورد بازجویی قرار گرفت.

دانشجویان با تعطیل‌کردن کلاس‌های بعد‌از‌ظهر خواستار حضور دکتر اسفندیار، رییس واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد، در دانشکده‌شان شده‌اند. یکی از دانشجویان این دانشکده گفت: "اعترضات دانشجویی در اين دانشکده با تعطیل کردن کلاس‌های درس و اعتصاب دانشجویان ادامه خواهد داشت."