۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه

فیلم؛ حاشیه های بازی استقلال و پرسپولیس و اعتراض مردم

یکی از خوانندگان: \"لطفا به ثانیه های این فیلم بدقت نگاه کنید\"
پایان بازی استقلال و پرسپولیس در تاریخ 88.7.10 در وقتهای اضافه تماشاگران معترض شعار دادند : تبانی تبانی ..... فوتبال با سیاست نمیخوایم نمیخوایم ..... یا حسین میرحسین یا حسین میرحسین .
از ثانیه 20 تا 23 و ثانیه 56 تا 1:15 و ثانیه 2:31 تا 2:45 شعار دادند : تبانی تبانی .
در ثانیه 2:55 تا 3:30 شعار دادند : فوتبال با سیاست نمیخوایم نمیخوایم .
و در ثانیه 3:05 سربازان و پلیس ضد شورش در اطراف زمین به حرکت در آمدند تا کنترل اوضاع را در دست بگیرند .
در ثانیه 3:58 تا 4:15 شعار دادند : یا حسین میرحسین یا حسین میرحسین .
و در آخر ثانیه ها 4:45 تا 5:03 شعار دادند : فوتبال با سیاست نمیخوایم نمیخوایم .

فیلم؛ اعتراض در ورزشگاه آزادی: مرگ بر دیکتاتور

فوتبال؛ وحشت نیروهای نظامی از شعارهای تماشاگران

سایت موج آزادی: با پایان یافتن شهراورد استقلال و پرسپولیس، و علی رغم حضور گسترده یگان ویژه نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی ها در میان هواداران، دقایق آخر بازی دو تیم با افزایش اعتراضات تماشاچیان، وحشت و دستپاچگی این نیروها مشهود بود.
حضور گسترده نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه نیروی انتظامی، که بصورت کاملا مشهود در میان تماشاگران مستقر بودند، موجب آن نشد تا در دقایق پایانی بازی تماشاگران شعارهای سیاسی ندهند. با رسیدن به 5 دقیقه آخر بازی و نتیجه تساوی دو تیم، بسیاری از تماشاگران که انتظار نتیجه برد داشتند و این تساوی را یک تبانی بین دو تیم می دانستند شروع به دادن شعار "فوتبال سیاسی، نمی خوایم نمی خوایم" کردند که همین شعار نیروهای سرکوب را غافلگیر کرد. نیروهای یگان ویژه به سرعت در پیست دومیدانی استادیوم مستقر شدند تا جلوی هر گونه اتفاق احتمالی را بگیرند و مامورین از میان تماشاگران شروع به آرام کردن صدا کردند. صدای تماشاگران به حدی رسید که مزدک میرزایی گزارشگر مسابقه نیز به آن اشاره کرد. تا پایان بازی شعارهای سیاسی تماشگران از گوشه کنار استادیوم همچنان شنیده می شد و برخی گزارش ها از ادامه شعارها پس از بازی و شعارهای تندتر حکایت دارند.

صدا و سیمای خامنه ای نتوانست حقیقت را بپوشاند

وبلاگ کمی تا قسمتی ابری

همین الان که نیمه دوم فوتبال پرسپولیس و استقلال در جریان است، فریاد یا حسین میرحسین در ورزشگاه طنین انداز است. درود بر شرف تماشاگران سبز. به رغم تمامی تمهیدات برای جلوگیری از فعالیت سبزها، فیلمبرداری تنها از ردیفهای جلو، قرار دادن نیروهای لباس شخصی در میان مردم و ... باز هم سبزاندیشان قدرت نمایی کردند. به خامنه ای و اعوان و انصارش می گویم بروید بمیرید چرا که در هیچ جای ایران جایی ندارید.
تماشاگران همچنین در واکنش به نتیجه از پیش تعیین شده مساوی شعار می دادند: «تبانی، تبانی»، «فوتبال با سیاست نمی خوایم نمی خوایم». اینقدر آش شور شده بود که مجری برنامه هم گفت: «آنها علیه تساوی شعار می دهند و آن را از پیش تعیین شده می دانند، ولی فکر نمی کنم اینطور باشد»
واقعا خاک عالم بر سر خامنه ای با این حکومتش که با نتیجه فوتبال دچار بحران می شود و حتی مجبور است آن را نیز کنترل کند.

دستگیری دستکم 9 نفر در حاشیه بازی فوتبال امروز

ایسنا: فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 9 تن در حاشيه بازي دو تيم فوتبال استقلال - پرسپوليس به جرم درگيري خبر داد.

به گفته سردار رجب زاده، تعدادي از ماموران پليس در داخل اتوبوس‌هاي حامل تماشاگران، كنترل امنيت را برعهده دارند تا مشكل خاصي نيز در اين باره به وجود نيايد.

فرمانده انتظامي تهران در رابطه با كنترل فضاي استاديوم توسط دوربين‌هاي مداربسته نيز اظهار كرد: در حال حاضر در بخشي از پاركينگ‌ها و محدوده استاديوم آزادي، دوربين‌هاي مداربسته نصب شده است. همچنين قرار است تا داربي آينده برخي از نقاط كور و دور از چشم استاديوم نيز به دوربين مداربسته مجهز شود.

علت مرگ: عفونت ناشی از ضرب و جرح در زندان!

سایت نوروز: پزشکی قانونی علت مرگ رامین آقازاده قهرمانی که در حوادث پس از انتخابات بازداشت شده بود و چند روز پس از آزادی از دنیا رفت را عفونت ناشی از ضرب و جرح در زندان تشخیص داد.

شهید قهرمانی برای رفع سوءظن پلیس به حضور وی در ماجرای حمله به بانکی در نزدیکی محلۀ زندگیشان (شهرآرا) توسط مادرش به کلانتری محل برده می شود، اما در آنجا او را بازداشت می کنند و به زندان می برند.

این شهید جنبش سبز، چند روز پس از آزادی از زندان به طور ناگهانی فوت می کند. جسد وی جهت تشخیص علت مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شده بود.

شهید رامین آقازاده قهرمانی، از شهدایی است که نام او در لیست 72 نفر شهیدی که نوروز پیش از این منتشر کرده بود، وجود داشت.

فوتبال؛ حمله نیروهای لباس شخصی به تماشاگران

سایت رویداد: نیروهای انتظامی ۱۰ نفر از تماشاگران شهرآورد پرسپولیس و استقلال را در ورزشگاه آزادی بازداشت کرد.

خبرگزاری ایرنا، با «تماشاگرنما» خواندن این افراد، دلیل بازداشت آنها را «ایجاد درگیری» اعلام کرده‌ است.

در جریان بازی امروز تیم های استقلال پیروزی که تحت تدابیر امنیتی شدید برگزار شد در لحظات پایانی بازی در حالی که جمعی از تماشاگران فریاد تبانی تبانی سر می دادند ، "شعار یاحسین میر حسین" در ورزشگاه طنین انداز شد. به شکلی که این شعار توسط گیرنده های تلویزیونی نیز شنیده شد.

در پی این اقدام نیروهای ضد شورش در اطراف زمین بازی وارد شدند. همچنین بر اساس گزارش ها نیروهای لباس شخصی به تماشاگران هجوم آوردند.

گفتگوی CNN با یکی از قربانیان تجاوز در زندانهای رژیم

فیلم؛ شعار "یا حسین میرحسین" در ورزشگاه آزادی

قتل یک پسر جوان در اثر ضرب و شتم لباس شخصی ها

سایت نوروز: پسر جوانی به نام "امیرمهدی حمزه لوئی" بر اثر ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی کشته شد. نیروهای مزبور که دارای یک اتومبیل ون و یک پژو 206 بودند، این پسر جوان را به همراه دو نفر دیگر از دوستانش در کنار پارک قیطریه بازداشت کرده و به داخل ون هدایت می کنند. در این فاصله یکی از این جوانها اجازه می یابد تا با تلفن همراه، پدرش را از موضوع بازداشت مطلع کند. این سه جوان خواستار ارائه کارت شناسایی از بازداشت کنندگان که خود را پلیس معرفی کرده بودند می شوند، اما این درخواست آنها واکنش شدید بازداشت کنندگان را درپی داشت. بازداشت کنندگان با بیان اینکه "این بچه ها چقدر پررو شده اند که از ما کارت شناسایی می خواهند" آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده تا جایی که ناگهان امیرمهدی بر اثر ضربات آنها که مجهز به بیسیم و تجهیزات پلیس بودند، بیهوش می شود. ماموران با دست پاچگی این 3 نفر را از اتومبیل بیرون انداخته و صحنه را ترک می کنند. دستپاچگی آنها به حدی بود که در هنگام ترک محل، با ماشین از روی پای امیرمهدی که بیهوش بر زمین افتاده بود، عبور می کنند. امیرمهدی حمزه لوئی در راه انتقال به بیمارستان شهدا از دنیا می رود.

Ebrahim Sharifi Television of the Netherlands NOVA TV

Obama Comments on Talks with Iran (10.1.09)

گزارش پزشکی از شیوع آنفولانزای خوکی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا : امروز صبح طی تماس تلفنی آقای پیمان عارف از اندرزگاه 8، سالن 9، زندان اوین با من مطلع شدم، که آقای حمیدرضا محمدی، علائمی، همچون طب بالای 41 درجه سانتیگراد، همراه با عطسه، صرفه، درد عضلانی و درد مفاصل دارند.
در ضمن نامبرده از روز گذشته دچار علائم ضعف، بی حالی و بی اشتهایی شده و امروز شاهد علائم گوارشی همچون اسهال و استفراغ شده اند.
کلیه این علائم حاکی از بروز آنفولانزای نوع A (آنفولانزای خوکی) است و به نظر می رسد طبق این شواهد آقای حمیدرضا محمدی به این بیماری مبتلا گردیده اند. این بیماری، بیماری بسیار خطرناک و مهلکی است که هم برای شخص هم برای اطرافیان خصوصا در مراکزی با ازدهام جمعیت همچون زندان ها بسیار خطرناک است و شیوع این بیماری می تواند جان بسیاری از زندانیان را به خطر بیاندازد.
امروز صبح نیز نامبرده به پزشک کشیک اندرزگاه 8 مراجعه کرده و پس از تایید بیماری پزشک کشیک خواستار انتقال وی به مراکز درمانی خارج از زندان را داشته که ظاهرا مسئولین زندان از انتقال وی ممانعت به عمل آورده اند.
انتظار است مسئولین زیربط همچون مسئولین بهداری زندان ها، به خصوص زندان اوین و کمیته ی ویژه ی پیگیری آنفولانزای نوع A در وزارت بهداشت هرچه سریعتر به درمان و پیشگیری از این امر پرداخته و این خطر را جدی بگیرند.

نامه جمعی از دانشجويان محروم از تحصيل بهايی

خبرگزاری هرانا : این نامه با موضوع دانشجویان بهائی ایران و دیوان عدالت اداری توسط دانشجویان محروم از تحصیل "فدا محمودی، افروز میرزایی، مسعود محمودی، رزیتا تشکر، ژیلا کشاورز رهبری" نوشته و توسط کمیته حق تحصیل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران منتشر می شود.

در سالهای گذشته، ده ها دانشجو یا دانش آموز بهائی محروم از تحصیلات عالیه به دیوان عدالت اداری مراجعه و از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکایت نموده اند. البته این شکایت پس از مراجعات مکرر به خود وزارت علوم انجام شده است. در حقیقت هرگاه جوانان بهائی با مشکلی در راه ادامه تحصیل خود برخورده اند، به سازمانهای مربوطه از جمله سازمان سنجش، وزارت علوم و وزارت کشور، مراجعه و احقاق حق نموده اند. امّا علیرغم همکاری و همدردی خصوصی بسیاری از مسئولان، هر بار به بهانه ای و در مرحله ای تقاضای مشروع ایشان را مبنی بر ادامه تحصیل در وطن خود نپذیرفته اند.

متأسفانه دیوان عدالت نیز از این نوع برخورد مستثنی نیست. قضات دیوان طبق تبصره ای صلاحیت صدور رأی در مورد آراء شورای عالی انقلاب فرهنگی را ندارند و از آنجایی که بهائیان به حکم شورا از ورود به دانشگاه و ادامهء تحصیل محرومند، از قضات دیوان عدالت نیز کاری بر نمی آید. متن این تبصره را یکی از قضات شعبهء 5 دیوان، قبل از صدور رأی به یکی از دانشجویان بهائی نشان داده بود و پیشاپیش از اینکه کاری از دستش بر نمی آید عذرخواهی نموده بود. بدین ترتیب حتی در مواردی که شکایت دانشجویان بهائی در دیوان پذیرفته و وارد چرخهء اداری می شود، کاری از پیش نمی رود و در جوابِ درخواستِ «لغوِ دستور وزارت علوم مبنی بر محرومیت از تحصیل»، دیوان «قرار رد درخواست مطروحه» را اعلام می نماید و رأی زیر را صادر می کند:
«مستندا به مصوبه شماره د.م/1327 مورخ 6/12/69 شورای انقلاب فرهنگی که به تایید و تنفیذ مقام عظمای ولایت نیز رسیده است حکم برَدِ شکایت مطروحه را صادر و اعلام می نمایند.»

بدین ترتیب دانشجوی بهائی همچون والدین خود که در دههء 50 از تکمیل تحصیلات خود محروم شده اند -و چه بسا حتی دو واحد به فارغ التحصیلی شان باقی مانده بوده- از تحصیل در دانشگاه های رسمی کشورش محروم می-گردد. او مجبور می شود باور کند که سخن از آزادی دین و مذهب در کشورش شعاری بیش نیست چرا که اعتقاد قلبی و تنها اعتقاد قلبی اش را اتهامی می دانند که با توجه به آن حق ادامه تحصیل را از او می گیرند. به راستی یک جوان 18 ساله را که هیچ خلافی انجام نداده است به چه دلیلی می توان از ورود به دانشگاه محروم ساخت، وقتی در دوران تحصیلش در مدرسه به عنوان الگوی اخلاقی هم مدرسه ای هایش معرفی می شده، وقتی به نص صریح پیامبرش به اطاعت از حکومت مأمور است و با تمام وجود این حکم را پذیرفته و اجرا می نماید؟ اگر دلیل قابل قبولی برای این محرومیت وجود دارد، چرا کارمند دلسوز سازمان سنجش کشور با تعجب پرونده ها را بررسی می کند تا دلیلی برای پذیرفته نشدن رتبهء دورقمی کنکور در دانشگاه بیابد، و سرانجام پس از ساعتی تلاش، روی کارنامهء کنکورت می نویسد «بهائی» و می گوید "این مشکلی است که ما بیست سال است با بهائی ها داریم"؟ اگر دلیلی برای این محرومیت هست، چرا وزارت علوم پاسخ موجهی برای علت محرومیت جوانان بیگناه بهائی از تحصیلات عالیه ارائه نمی دهد؟ چرا پس از ساعتها که در سالن انتظار وزارت کشور برای ملاقات با مسئول امور اقلیتها منتظرت می دارند، سرانجام با عذرخواهی مأمور سالن مواجه می شوی که می گوید 20 روز دیگر بیایید چون مسئول مربوطه در مرخصی به سر می برد؟
از همه دردناکتر اتهاماتی است که برای توجیه این ستم آشکار به جوانان بهائی – و اگر دقیقتر بگوییم، به طفل صغیر تا پیر زمین گیر بهائی¹- می زنند، که جاسوس و عامل بیگانه اند!. این همان تهمتی است که به خاطرش هفت نفر مدیران جامعهء بهائی را ماههاست در بازداشت نگه داشته اند، مدیرانی که با پشتکار سالهاست کوشیده اند حقوق دانشجویان بهائی را بازپس گیرند، مدیرانی که همچون دیگر بهائیان ایران عاشق وطنشان هستند و از جان مایل بوده و هستند تا خدمتی به ایران عزیز که مهد آئین آسمانی شان است بکنند.

فدا محمودی، افروز میرزایی، مسعود محمودی، رزیتا تشکر، ژیلا کشاورز رهبری

یک نوجوان دیگر در آستانه اعدام

خبرگزاری هرانا: حسین علی پور متولد 7 تیرماه 1368، به جرم قتلی که در 16 سالگی (شهریور 84) مرتکب شده است، هم اکنون در زندان لاکان رشت زندانی است و با تائید شدن حکم قصاص اعدام خواهد شد.

به گزارش واحد حقوق کودک مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، در غروب روز 19 شهریور ماه سال 84،حسین علی پور و یکی از دوستانش به نام مهدی اسدی با فردی به نام مسعود پروانه درگیر شدند که در این درگیری متاسفانه مسعود جان باخته است و حسین علی پور به جرم قتل به قصاص و دوستش به 10 سال حبس محکوم شده اند و تلاشهای بسیار وکیل تسخیری ایشان تا این لحظه نتوانسته است روی رای دادگاه تاثیر بگذارد وهم اکنون پرونده جهت تأئید به دیوان عالی فرستاده شده است.

طبق ماده 37 کنوانسیون حقوق کودک اجرای مجازات اعدام و حبس های طولانی مدت برای کودکان تا قبل از پايان سن هجده سالگی ممنوع است. در ضمن در بند 6 ماده ی 5 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتاً حکم اعدام برای کودکان زیر 18 سال ممنوع اعلام شده است..علیرغم این مهم کشور ایران بالاترین میزان اعدام کودکان را در جهان داراست.

بازداشت تعدادی از فعالان دفتر تحکیم وحدت

ادوارنیوز: تعدادی از اعضای شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکیم وحدت صبح امروز بازداشت شدند. احتمال می‌رود تعداد آنها 15 نفر باشد.

مهدی عربشاهی، میلاد اسدی و فرید هاشمی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز در میان بازداشت شدگان هستند.

بر اساس این گزارش بازداشت این فعالان دانشجویی در پارک جمشیدیه تهران صورت گرفته است.

اسامی برخی از بازداشت‌شدگان امروز به این شرح است:

عزت تربتی (دانشگاه تهران)، مونا غفاری ( دانشگاه خواجه نصیر) ، حسین معصومی (دانشگاه آزاد)، حامد عزیزی (دانشگاه آزاد)، مجید عباسی (دانشگاه خواجه نصیر)، زهرا نیک سرشت (دانشگاه خواجه نصیر)، سیاوش حاتم (دانشگاه همدان)، حمید موذن (دانشگاه شهید عباسپور)

تصویب قانون مجازات فروشندگان بنزين به رژیم تهران

رادیو فردا: مجلس نمايندگان آمريكا قانونى را به تصويب رساند كه به موجب آن فروشندگان بنزين به جمهوری اسلامی با تحريم‌هاى ايالات متحده روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، به موجب اين قانون شركت‌هايى كه اقدام به فروش بنزيم به جمهورى اسلامى مى‌كنند، از انجام معامله با وزارت انرژى آمريكا محروم خواهند شد.

ايران چهارمين توليدكننده بزرگ نفت در جهان است، در ميان كشورهاى عضو سازمان اوپك مقام دوم را دارد و حدوداً پنج درصد عرضه جهانى نفت را در اختيار دارد، اما براى ۴۰ درصد مصرف داخلى بنزين خود وابسته به واردات است.

بخش اعظم اين واردات از طريق پنج كمپانى اروپايى و يك كمپانى هندى تأمين مى‌شود.

متوسط مصرف روزانه بنزين در ايران در حال حاضر حدود ۶۷ ميليون ليتر است و در همين حال ميزان توليد پالايشگاه‌هاى داخلى ۴۴ تا ۴۵ ميليون ليتر اعلام شده است. به اين ترتيب ايران بايد روزانه بيش از ۲۰ ميليون ليتر بنزين وارد كند.

ترس از جنبش مردم، پناه بردن به دامن آمریکا

جعفر پویه

روز گذشته (پنج شنبه) سعید جلیلی، رییس شورای امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد رژیم در پرونده اتمی با ویلیام برنز، معاون وزارت خارجه آمریکا در ژنو گفتگو کرد. این در حالی است که روز قبل از آن منوچهر متکی، وزیر امور خارجه رژیم بدون برنامه قبلی به واشنگتن سفر کرده که از برنامه کاری او خبری در دست نیست. اما منابع رسانه ای هدف متکی از این سفر را دیدار و مذاکره با مقامهای آمریکایی برآورد می کنند.

رژیم جمهوری اسلامی که در آستانه برگزاری مذاکره با گروه 1+5 با افشا سایت مخفی اتمی اش در قم غافلگیر شده است، خود را در برابر یک تهدید واقعی از سوی جامعه بین الملل می بیند. از سوی دیگر، جنبش مردم ایران عرصه را در داخل چنان بر رژیم تنگ کرده است که برای خروج از این بحران دست به هر عملی می زند.

اگر در گذشته رژیم ادعای اقبال مردم از خود را دستمایه گرد و خاک کردن در عرصه بین المللی قرار می داد و وانمود می کرد که بحران آفرینی آن از پشتیبانی داخلی برخوردار است، امروز دیگر همگان می دانند که این رژیم در داخل از هیچ مشروعیتی برخوردار نیست و مردم برای برچیدن بساط دجالگری عده ای آدمکش و ضد آزادی عزم خود را جزم کرده اند. به همین دلیل رژیم مجبور شده است تا در عرصه بین المللی با کوتاه آمدن و دادن امتیاز راهی برای برون رفت از بحران در داخل کشور پیدا کند.

گفتگوی سعید جلیلی با ویلیام برنز و سفر متکی به واشنگتن نشانه های ترس رژیم از جنبش مردم ایران و پناه بردن آن به دامن آمریکاست. اینکه رژیم در این مذاکرات و گفتگوهای پشت پرده چه امتیازی خواهد داد و به صورت علنی چگونه آنها را انکار خواهد کرد از هیچ ارزشی برخوردار نیست. آنچه در این میانه قابل دیدن و ارزش است، قدرت جنبش اجتماعی مردم ایران می باشد که رژیم را در همه عرصه ها زمین گیر کرده است.

خدايا

خدايا دل شكسته و كوبيده را خوار نخواهي شمرد » ( مزمور 51 : 17 ) وقتي استر با شكستن قوانين درباري به حضور پادشاه داخل شد ، آن هنگام بود كه توانست ملت خويش را نجات بخشد

بحران هسته ای؛ سخنان امام جمعه رژیم در تهران

ایرنا: حجت‌الاسلام و المسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران برنامه هسته‌اي و رزمايش موشكي پيامبر اعظم‪ ۴‬را جلوه‌هايي از اقتدار جمهوري اسلامي ايران دانست و تاكيد كرد كه كشورهاي منطقه در پرتو اين اقتدار، امنيت بيشتر خواهند داشت.

خطيب جمعه تهران خاطرنشان كرد: اطمينان مي‌دهيم كه سلاح‌هاي ما براي مصونيت از شر دشمنان است.

صديقي به مذاكرات ژنو براي بررسي بسته پيشنهادي ايران به گروه ‪ ۵+۱‬اشاره و تصريح كرد: دنبال سلاح اتمي نيستيم اما برمبناي آموزه‌هاي دين اسلام و مذهب شيعه همواره درصدد دستيابي به دستاوردهاي صنعتي و علمي و فن آوري هاي نوين براي امور كشور از جمله تامين برق، رفع نيازمندي‌هاي پزشكي و كشاورزي و صنعتي خواهيم بود.

وي باتاكيد به اينكه ملت ايران هرگز از حقوق هسته‌اي خود چشم پوشي نخواهد كرد، اظهار داشت: سفارش‌ها و توصيه حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي را در پيشرفت‌ها و توسعه علمي و فن آوري در كشور در زمينه‌هاي مختلف راهگشا و بسيار موثر است.

كشف محموله اتمی به مقصد ایران دركانادا

سایت آینده نیوز در تهران: مقامات كانادایی ادعا كردند، ایران یك برنامه پیچیده ای را در كانادا برای بدست آوردن مواد مرتبط با تولیدات هسته ای خود بكار گرفته است.

به گزارش «سایت ایرانتو»، «جورج وب» رییس آژانس مرزی كانادا در گفت و گو با روزنامه نشنال پست، اظهار داشت، مأموران گمرك این كشور، هفته گذشته، محموله ای شامل برخی قطعات سانتریفوژ و كنترلر های قابل برنامه ریزی را كشف كردند كه تهیه كنندگان آن قصد داشتند، از طریق كشور ثالث به مقصد ایران منتقل كنند.

در بین قطعات مذكور ، میكروچیپ هایی نیز یافته شده كه برای امور دریانوردی مورد استفاده قرار می گیرد. میكروچیپ ها كه به اندازه یك بند انگشت هستند، از كشورهای آمریكا، ژاپن و دانمارك تهیه شده و قرار بود، از طریق كانادا به امارات منتقل شود. اما مقامات مسئول احتمال می دهند كه مقصد نهایی آن ایران باشد.

ماه آوریل گذشته نیز، پلیس تورنتو ، فردی را بنام «محمد یادگاری»، به اتهام ارسال مواد غیر مجاز به ایران بازداشت كرد. جلسه محاكمه وی قرار است در ماه ژانویه آینده ( دیماه) برگزار شود.

رییس آژانس مرزی كانادا معتقد است، بیشتر محموله های غیر مجاز از طریق بندر رأس الخیمه امارات به ایران منتقل می شود.

تبدیل کردن ورزشگاه آزادی به یک پادگان نظامی

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده از استادیوم آزادی نیروهای سرکوبگر بصورت گسترده در درون و بیرون آن مستقر شدند و علیرغم اینکه هنوز مردم در بیرون از استادیوم منتظر هستند در مواردی اقدام به بازرسی بدنی جوانان و ضبط تلفنهای مبیل آنها می کنند.
از صبح امروز تعدادی زیادی از مردم بسوی ورزشگاه آزادی از طرق مختلف حرکت کردند . اکثرا مردم با اتوبوسها از میدان آزادی بسوی استادیوم حرکت می کردند. در هر اتوبوس تعدادی از نیروهای انتظامی مستقر شدند. در حال حاضر انبوهی از جمعیت مقابل درب ورودی منتظر ورود به استادیوم هستند. نیروهای سرکوبگر در مواردی اقدام به بازرسی بدنی جوانان می کنند و مبیلهای آنها را ضبط می کنند.
گفته می شود شب گذشته تعدادی از شهرستانیها که برای تماشای این مسابقه به تهران آمده بودند و در کنار استادیوم آزادی شب را به صبح رسانده بودند مورد یورش نیروهای سرکوبگر واقع شدند و درگیری گسترده ای بوجود آمده بود که تعدادی مورد ضرب و جرح و تعدادی دیگر دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
نیروهای سرکوبگر بصورت گسترده در بیرون و درون استادیوم آزادی حضور دارند. طبق گفتۀ شاهدان عینی در یک مورد شاهد ورود 20 خودروی نیروهای گارد ویژه به درون استادیوم بوده اند.نیروهای گارد ویژه،نیروی انتظامی،سپاه پاسداران ،بسیج و نیروهای لباس شخصی بصورت گسترده حضور دارند و در نقاط مختلف مستقر شدند و استادیوم آزادی را به یک پادگان تبدیل کرده اند. همچنین تعداد زیادی از ماشینهای آتش نشانی را در نقاط مختلف مستقر کرده اند.

10 مهر 1388 برابر با 2 اکتبر 2009

10:30 : 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی

خبرگزاری مهر: در حالی که کمتر از چهار ساعت به آغاز دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس باقی مانده است، علاقممندان به دو تیم که از ساعت 6 صبح وارد ورزشگاه آزادی شده اند، ظرفیت طبقه اول را تکمیل کرده اند.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته نهم رقابتهای لیگ برتر ساعت 14:30 دقیقه امروز(جمعه 10 مهرماه) به قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

در حالی که قرار بود درب های ورزشگاه از ساعت 8 صبح بر روی تماشاگران گشوده شود، مسئولان ورزشگاه آزادی از ساعت 6 صبح و در جهت تسهیل ورود هواداران، درب ها را باز کردند.

تا لحظه ارسال خبر بیش از 60 هزار هوادار دو تیم استقلال و پرسپولیس وارد ورزشگاه شده اند که طبقه اول مملو از تماشاگر است و بخشی از طبقه دوم نیز پر شده است.

فوتبال؛ آخرین گزارشها از وضعیت ورزشگاه آزادی

حاشیه رقابت استقلال و پرسپولیس (قبل از شروع دربی)

حامد- تهران

ساعت 13 ورزشگاه آزادی تهران

برخلاف گزارش خبرگزاری فارس مبنی بر نبود بازار سیاه فروش بلیط تعداد زیادی از بلیط ها به صورت علنی تا 3 برابر قیمت به فروش می رسد.

افزایش چشمگیر ماموران پلیس و پلیس ضد شورش نشان از وضعیت فوق العاده امروز دارد.

تماشاگرانی که قصد ورود به داخل استادیوم را دارند در 3 مرحله مورد بازرسی بدنی قرار می گیرند.

همچنان ورود با رنگ سبز به استادیوم ممنوع است.

لباس شخصی هایی را که در تظاهرات مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند در اطراف و داخل استادیوم با همان ظاهر حضور گسترده دارند.

تماشاگران 2 تیم علیه مدیران عامل دو باشگاه یعنی انصاریفر و واعظ آشتیانی شعار می دهند.(این دو از مدیران دولتی وابسته به احمدی نژاد هستند)

با وجود تبلیغات فراوان مبنی بر مرمت و گسترش امکانات استادیوم آزادی همچنان سرویس های بهداشتی و آب خوری ها با مشکل گرفتگی لوله ها و جاری شدن فاضلاب به زیر سکوی تماشگران روبروست.

برخورد نیروی انتظامی مستقر در اطراف سکوی تماشاگران بسیار تند و خشن و عصبی است. با وجود اینکه بارها به فرهنگ سازی در استادیوم ها اشاره شده اما ماموران نیروی انتظامی که بیشتر آنها را گروهبانان تشکیل می دهند بسیار بی ادبانه با جوانان برخورد می کنند.

در لابلای جمعیت حضور لباس شخصی ها مشهود است. آنها افرادی هستند که با وجود لباس با ظاهر معمولی از لابه لای فنس ها عبور می کنند و از این طریق قابل شناسایی اند.

در جلسه ای که صبح روز بازی و شب گذشته با لیدرهای دوباشگاه برگزار شده است به آنها شدیدا تذکر داده شده است که از تحریک تماشاگران حتی در شعارهای ورزشی پرهیز کنند. عده ای از ماموران نیز با لباس شخصی به کار لیدرها نظارت دارند.

فوتبال؛ تلفن همراه در منطقه غرب تهران قطع شد

خطوط تلفن همراه در منطقه غرب تهران و همزمان با برگزاري شهرآورد پيروزي و استقلال قطع شد.

ايلنا: خطوط تلفن همراه يكبار ديگر قطع شده است. گزارش‌هاي موجود نشان مي‌دهد كه هم اكنون در منطقه غرب تهران؛ مخصوصا استاديوم ورزشي آزادي و مناطق اطراف آن خطوط تلفن همراه با اختلال مواجه است.

به گزارش ايلنا اين اتفاق در شرايطي رخ داده است كه ساعت 30/14 دقيقه در استاديوم آزادي سوت بازي شهرآورد پايتخت تهران(بين تيم‌هاي پيروزي و استقلال)زده مي‌شود. در حال حاضر و پيش از آغاز اين بازي شنيده مي‌شود كه احتمال عدم پخش مستقيم اين شهر‌آورد از طريق صدا و سیما وجود دارد.

ساعت 8:30، سی و پنج هزار نفر در ورزشگاه آزادی

ايرنا:‌ درهاي ورزشگاه آزادي تهران ساعت 7 صبح امروز بر روي هواداران گشوده شد.

* براي نخستين بار و در راستاي حذف بازار سياه بليت فروشي،‌ هر تماشاگري که بليت خريداري مي کند بايد وارد ورزشگاه شود و ديگر نمي تواند از ورزشگاه خارج شود.

* هم اکنون صف هاي عادي مقابل باجه هاي بليت فروشي ورزشگاه آزادي تشکيل شده است. بر اساس اعلام سازمان ليگ برتر ، 67 هزار بليت امروز در ورزشگاه آزادي تهران به فروش مي رسد.

* شصت و هفتمين ديدار تيم هاي پرسپوليس واستقلال تهران ساعت 14 و 30 دقيقه امروز با قضاوت "محسن ترکي"‌ در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.