۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

فیلم؛ دانشجویان شریف: آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه 11آبان

فیلم؛ دانشگاه شریف دوشنبه 11 آبان

بي خبری از وضعيت سردبير سحام نيوز پس از 50 روز بازداشت

کمیته گزارشگران حقوق بشر- با وجود گذشت 50 روز از بازداشت محمد داوري، ‌سردبير سحام نيوز( سايت رسمي حزب اعتماد ملي ) هيچ خبري از وضعيت وي در دست نيست.

محمد داوري كه در روز 17 شهريور با حكم جلب صادره از سوي دادستاني تهران بازداشت شده است تنها يكبار موفق به تماس تلفني با مادرش در بجنورد شده و اطلاع دقيقي از پرونده او و نيز وضعيت جسمي و روحي‌اش در دست نيست.

متاسفانه به وكلاي وي (ژينوس شريف رازي و مينا جعفري) كه براي اعلام وكالت به دادگاه انقلاب مراجعه كرده بودند اطلاعات دقيقي از جمله شعبه ، ‌شماره پرونده و اتهام اين عضو سازمان معلمان داده نشد و عملا امكان وكالت براي وكلاي وي وجود ندارد.

اعتراض دانشجویان به صفار هرندی: قاتل برو بیرون

ادوارنیوز: برنامه بسیج دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی که با حضور صفارهرندی در آمفی تئاتر دانشکده برق این دانشگاه در حال برگزاری بود با حضور گسترده ی دانشجویان معترض همراه شد. در ابتدای این برنامه دانشجویانی که نمادهای جنبش سبز و عکس هایی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی و زندانیان سیاسی را در دست داشتند همزمان با حضور صفارهرندی در جایگاه سخنران با سر دادن شعار "صلی علی محمد، قاتل فرهنگ آمد" و "ننگ ما، ننگ ما، وزیر فرهنگ ما" و "مرگ بر دیکتاتور" به استقبال وی رفتند. صفار هرندی که سعی میکرد خود را خونسرد نشان دهد موافقت خود را با این شعار بیان کرد و آن را مناسب عطالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ دولت خاتمی دانست و از دانشجویان خواست اجازه دهند او سخنرانی خود را شروع کند.

در ادامه شعار "دروغگو، دروغگو، 63 درصدت کو" تمامی سالن را پر کرد که صفارهرندی در پاسخ به این شعار دروغگو را کسانی دانست که لیست کشتگان را منتشر کرده اند و از اعلام کرد: " 73 نفر کشته ی شما کو؟" شعار های ممتد دانشجویان در اعتراض به دولت کودتا و انتخابات اخیر مانع از آن میشد که صفارهرندی بتواند سخنرانی خود را پیرامون 13 آبان آغاز نماید و در حالی که تنها صدای اعتراض دانشجویان به گوش میرسید وی شروع به سخنرانی در ارتباط با تسخیر لانه ی جاسوسی توسط دانشجویان خط امام نمود. این سخنان وی با شعار "مرگ بر روسیه " و "دانشجوی خط امام آزاد باید گردد" همراه شد و دانشجویان عکس هایی از محسن میردامادی، عبدالله رمضان زاده ، مصطفی تاجزاده ، احمد زید آبادی و عبدالله مومنی را بالابردند.

پس از مشاهده ی اعتراضات گسترده ی دانشجویان به سخنان صفارهرندی، حراست دانشگاه شروع به فیلم برداری از چهری دانشجویان معترض نمود.که این اقدام حراست با واکنش شدید دانشجویان همراه گردید و آنان با بلند شدن از جای خود و پشت کردن به تریبون فریاد " دوربینت رو خاموش کن" سر دادند. این حرکت دانشجویان تا پایان سخنرانی ادامه داشت و در حالی سخنان خود را ادامه داد که اکثریت افراد حاضر در سالن پشت به تریبون ایستاده و شعار میدادند.

همچنین هنگامی که صفارهرندی با سخنانی توهین آمیز دانشجویان را "بی سواد" و "دیکتاتور" میخواند، دانشجویان کفش های خود را به نشانه ی اعتراض بالا بردند که صفار هرندی با اشاره به کفش ها، دانشجویان را "بی ادب" خطاب کرده و به آنان گفت:"به من از قبل خبر داده بودند که یک گونی کفش از خارج به دانشکده وارد شده و شما حتی شجاعت " منتظر الزیدی" را هم ندارید که کفش هایتان را پرتاب کنید." در پاسخ دانشجویان شعار دادند: " برای یک دروغگو، کفش من هم زیاده". جالب آنکه در حرکتی نمایشی از سوی دانشجویان بسیجی به سوی تریبون یک لنگه کفش پرتاب گردید تا با سواستفاده از این حرکت نمادین دانشجویان، از صفارهرندی قهرمان سازی شود.

در همین حال دانشجویان با خواندن سرود یاردبستانی و سر دادن شعار " یا حسین، میرحسین" و " کروبی دستگیر بشه، ایران قیامت می شه" به اعتراضات خود ادامه دادند، که این شعارها مانع از ادامه ی سخنرانی صفارهرندی گردید و وی مجبور شد به ناگاه سخنان خود را پایان داده و توسط محافظانش از در پشتی آمفی تئاتر فراری داده شود. دانشجویان نیز با هجوم به درب خروجی سعی نمودند به صفارهرندی نزدیک شده تا صحبت های خود را به گوش وی برسانند، اما در محوطه ی دانشگاه توسط محافظان وی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و وی با عجله سوار خودروی خود شده و دانشگاه را ترک نمود.

دانشجویان که از اقدام خشونت آمیز محافظان وی شوکه شده بودند با تجمع در مقابل سالن شعار " صفار مگه چی دیده، که این همه ترسیده" و " مزدور برو گمشو" را تکرار کرده و منتظر حضور محافظ ضارب وی در جمع دانشجویان و عذرخواهی شدند. در این حال محافظ صفارهرندی که دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، از ترس مواجهه با دانشجویان نزدیک به یک ساعت در محوطه ی پشت آمفی تئاتر مخفی شده و حراست دانشگاه از نزدیک شدن دانشجویان به وی جلوگیری به عمل می آورد.

وضعیت وخیم روزنامه نگار دربند فریبا پژوه

سایت نوروز: خانواده فریبا پژوه، روزنامه نگار که از 31 مردادماه در بازداشت به سر می برد، روز گذشته (یکشنبه) به صورت کابینی با او ملاقات کردند.

به گفته مادر این روزنامه نگار دربند، فریبا پژوه به علت ابتلا به سرماخوردگی شدید، اعتصاب غذای خود را شکسته است. خانواده این روزنامه نگار بیش از 10 روز است که از وضعیت او هیچ خبری نداشتند، بر همین اساس اطمینان از صحت اخباری که در هفته گذشته مبنی بر اعتصاب غذای او منتشر می شد، وجود نداشت.

مادر او میگوید: فریبا شبها اصلا نمی تواند بخوابد، از نظر روحی بسیار خسته و سردرگم است و روزی 7 تا 8 عدد قرص آرامبخش مصرف میکند.

به گفته مادر این روزنامه نگار، وضعیت جسمی او در مجموع بد نبوده، اما از درد شدید قفسه سینه رنج می برده است.
نوروز به نقل از مادر فریبا پژوه گزارش می دهد: مدت ها است بازجو سراغی از فریبا نگرفته و او به حال خود رها شده است؛ این وضعیت بلاتکلیف به شدت او را آزار می دهد.

او همچنین می افزاید: ظاهرا بازجو و کلا وزارت اطلاعات مصمم هستند که او را در بازداشت نگه دارند و خواهان تمدید قرار بازداشت او هستند.

فریبا پژوه، روزنامه نگار در تارخ 31 مرداد در منزل پدرش بازداشت شد. او بیش از یکماه در سلول انفرادی محبوس بود.

تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی دوشنبه 11 صبح مقابل مجلس

کمیته گزارشگران حقوق بشر- تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی، فردا دوشنبه ساعت 11 صبح در برابر مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

خانواده‌های زندانیان سیاسی که هفته گذشته در برابر دادستانی تهران حضور یافته بودند، قصد دارند با حضور در برابر مجلس، صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان برسانند.

در مدت 4 ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و بازداشت شمار کثیری از فعالان سیاسی و مدنی، خانواده‌های آنان بارها، اعتراض خود را نسبت به ادامه نگه‌داری عزیزانشان با برگزاری تجمع‌هایی اعلام کردند.

خبرگزاری فرانسه: وحشت رژیم از تظاهرات ضد حکومتی 13 آبان

خبرگزاری حکومتی مهر: جانشین فرمانده نیروی انتظامی از برخورد نیروی انتظامی با هرگونه تجمع غیر قانونی در روز 13 آبان خبر داد. سرتیپ احمد رضا رادان گفت: وظیفه حفظ نظم عمومی در هر جامعه ای بر عهده پلیس است و بر اساس قوانین مدون ما موظفیم مانع هرگونه اخلال در نظم عمومی شویم. این مقام ارشد در نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت روز 13 آبان از شرکت کنندگان در مراسم این روز خواست با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

خبرگزارى فرانسه در گزارشی از تهران در باره وحشت رژيم از تظاهرات 13 آبان نوشت، مقامات پلیس هشدار مى دهند كه هرگونه تظاهرات غير دولتى را سركوب مى كنند. رادان معاون فرمانده نيروى انتظامى گفت، پليس عليه هرگونه تجمع غيرقانونى در 13 آبان دست به اقدام خواهد زد و پليس وظيفه دارد كه جلوى هرگونه اقدامى در زمينه برهم زدن نظم عمومى در جامعه را بگيرد.

خبرگزارى فرانسه نوشت، مراسم 13 آبان امسال ممكن است دستخوش اعتراضات خيابانى عليه دولت احمدى نژاد شود. در ماه سپتامبر نيز معترضان تظاهرات حکومتی به طرفدارى از فلسطينيان را به اعتراض گسترده عليه دولت تبديل كردند.

مادران داغدار خواستار محاکمه آمران و عاملان کشتار فرزندانشان

به گزارش فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، مادران داغدار در نامه ای به رئیس قوه قضائیه رژیم خواستار محاکمه آمران و عاملا ن کشتار فرزندانشان شدند.




در این نامه آمده است: فرزندان ما چه کردند جز راهپیمائی آرام و طلب حق قانونی خود؟ آنان پاسخی از جنس واژه و حرف می خواستند نه گلوله و سرب!!! و نه غل و زنجیر!!! چه شد که فرزندان برومند ما آماج گلوله شدند؟ چرا عده ای مجروح، عده ای شهید و عده ای در بند و مفقود به جا ماند؟ کدامین مصلحت بر روشن شدن ابعاد این حواث پرده کشید تا جایی که حقیقت واژگونه نشان داده شد و فرزندان ما نام اعتشاشگر گرفتند و همتراز مخالفان،معاندان و همدست توطئه گران خارجی قلمداد شدند؟ اکنون ما مادران از قوه قضائیه که بر اساس قانون اساسی مرجع رسمی تظلمات و شکایات است اجرای عدالت را طلب می کنیم.



مطالبات ما برای رسیدگی در آن مرجع قانونی به شرح زیر است:

- آزادی بی قید و شرط زندانیان عقیدتی

- رسیدگی به وضعیت مفقود شدگان

- برگزاری دادگاه های علنی آمران و عاملان کشتار فرزندان مان

- پاسخ گویی شفاف و روشن به خانواده های زندانیان و مفقود شدگان

- ایجاد مراجع بیطرف و صالح و مردمی برای پیگیری شکایت خانواده ها