۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

سخنان امروز خامنه ای؛ خواب خوش شتر

تلویزیون رژیم: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار فرماندهان، افسران و خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش تاکید کردند: راهپیمایی و حادثه روز 9 دی آنقدر عظمت داشت که دشمنان اینبار نتوانستند عظمت آن را پنهان کنند و مجبور به تأیید آن شدند. ایشان حضور در صحنه مردم، به هنگام احساس خطر برای نظام اسلامی را یک حرکت ایمانی و قلبی و متأثر از انگیزه الهی دانستند و تأکید کردند: ملت ایران در22بهمن با نمایش وحدت‌کلمه و اتحاد خود جبهه استکبار را بار دیگر مبهوت خواهد کرد.

جوادی آملی: اخلال در مراسم 22 بهمن حرام است

خبرگزاری حکومتی فارس: آیت‌الله جوادی آملی از آیات عظام و مفسر قرآن در دیدار 300 تن از اساتید بسیجی دانشگاههای کشور که روز گذشته، یکشنبه، برگزار شد، با اشاره به دهه مبارکه فجر و راهپیمایی 22 بهمن از تمامی مردم خواست تا در این راهپیمایی حضور پرشور داشته باشند.

وی افزود: اغتشاش و اخلال در این مراسم‌ها حرام عینی است و نعمت رهبری عادل و شجاع یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بعیت مجدد با رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد:‌ حفظ نظام اسلامی از واجبات عینی است.

22 بهمن؛ CNN: امسال با تمامی سالهای گذشته فرق می کند

تلویزیون سی ان ان در گزارشی گفت، مخالفان در ايران از هواداران خود خواسته اند تا تهديدات رژيم در رابطه با سركوب تظاهرات را به چالش كشيده و روز 22 بهمن به خيابانها بريزند. شبكه هاى خبررسانى اجتماعى پر از تصاوير و شعارهايى است كه به برگزارى تظاهرات مردم عليه رژيم در روز 22 بهمن فراخوان مى دهد.

گزارشگر سی ان ان گفت، براى ايرانيان در سراسر جهان، روز 22 بهمن يک روز تاريخى است كه در خاطره هايشان حک شده است. 31 سال پيش همين روز، حکومت شاه سقوط كرد و سپس جمهورى اسلامى در ايران تاسيس شد. براى برخى از مردم اين يک روز شادى است، ولى بسيارى این را يک واقعه تاسف بار مى دانند كه در پی آن كشور به سوى يک ديكتاتورى مذهبى شوق داده شد. ولى امسال با تمامى سالهاى گذشته فرق مى كند.

این گزارشگر افزود، از زمان انتخابات سال 2009 تاكنون روحيه مردم ايران تغيير كرده است. اپوزيسيون گسترش يافته و اراده قوى ترى پيدا كرده است. اپوزيسيون به برگزارى تظاهرات عظيم در روز 22 بهمن فراخوان داده است. به نظر مى رسد كه آنها حاضرند به هر قيمت تظاهرات عظيمى در اين روز برپا كنند. هواداران اپوزيسيون چهره هاى مذهبى و در راس آنها خامنه اى را هدف قرار داده اند. شعارها اكنون متوجه شخص اوست و مى گويند "مرگ بر خامنه اى" و "مرگ بر ديكتاتور".

گزارش خلاصه فشار و آزار مسیحیان ایران در سال

گردآوری شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان
و كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران


حكومت جمهوری اسلامی با شدت هر چه تمامتر در سال گذشته میلادی، از طریق دستگیری مسیحیان بشارتی و فشار بر كلیساهای انجیلی، اقدام به محدود كردن بیش از پیش مسیحیان نموده است .

سال گذشته در دی ماه ۱۳۸۷ پس از پایان سال میلادی و همزمان با آغاز سال نو مسیحی ۲۰۰۹، در گزارشات منتشر شده داشتیم كه "كارل مولر" از سازمان مسیحی open doors (درهای باز ) گفته بود : بر اساس شواهد موجود پیش بینی ما این است كه در سال ۲۰۰۹ میلادی مسیحیان جهان بیش از هر زمان دیگری به اسم خدایان و فلسفه های دروغین مورد جفا قرار میگیرند . او اضافه كرده بود كه ما نبی نیستیم كه بتوانیم آینده را پیشگوئی كنیم ، اما حس میكنیم كه جفا و خشونت بر مسیحیان ، خصوصا در بخشهائی از دنیا مثل خاورمیانه در حال افزایش است .

همچنین در گزارش سالانه سازمان "درهای باز" كه برای معرفی بدترین حكومت های جفا كننده بر مسیحیان جهان كه هرساله منتشر میشود ، سال ۲۰۰۹ حكومت جمهوری اسلامی با یك مرتبه ترفیع از نظر افزایش فشار بر مسیحیان ، در مكان دوم پس از حكومت كمونیستی كره شمالی قرار گرفت و برای اولین بار از این نظر از كشور پادشاهی عربستان سعودی جلو افتاد .

بررسی خلاصه ای از تهاجمات صورت گرفته علیه مسیحیان ایران در سال ۲۰۰۹ فقط نشان دهنده بخش آشكار و رسمی فشارهای وارده بر آنان در سال گذشته میباشد . واقعیت در داخل كشور بسیار بدتر از آن است و با توجه به آن سازمانهای بین المللی مدافع حقوق مسیحیان حكومت فعلی ایران را یكی از بدترین سركوبگران مسیحیان در سراسر جهان دانسته اند . آنچه كه در فهرست سالانه جفا بر مسیحیان می آید فقط شامل اقداماتی میشود كه از سوی دستگاه قضائی یا تشكیلات امنیتی جمهوری اسلامی صورت گرفته است و رسانه ای شده . بخش عمده ای از جفاهای اعمال شده بر مسیحیان شامل فشارهای سیستماتیك نظیر تبعیض ، تهدید و تحقیر است كه از سوی سیستم حاكم به شكل زیركانه و نه چندان آشكار علیه آنان اعمال میشود . از طرفی بسیاری از موارد بازداشت و دستگیری و محدود كردن ها به علت وحشت و ترس اشخاص از تهدیدهای دستگاههای قضائی و امنیتی كه آنها را از لب گشودن درباره آنچه بر ایشان رفته برحذر میكنند ، هرگز رسانه ای نمیشوند .

فیلم؛ ایرانیان معترض کنسرت خون رژیم در کپنهاگ را بهم زدند

وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان بازداشت شد

برگرفته از سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر

مریم قنبری وکیل دادگستری و از فعالان حقوق زنان امروز در ساعت 3 صبح در منزلش توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

مامورین امنیتی ابتدا زنگ همسایه ها را زده و از این طریق وارد ساختمان شده و سپس در منزل مریم قنبری را زده اند. وسایل مریم قنبری منجمله کامپیوتر ی را نیز با خود برده اند.

از اتهام مریم قنبری اطلاعی در دست نیست. وی جزو ده ها بازداشت شده ی چند روز اخیر و چندمین وکیل بازداشت شده پس از وقایع انتخابات است. از دیگر وکلای بازداشت شده میتوان از فروغ میرزایی نام برد.