۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

حمله به مسیحیان سودان از سوی افراطیون مسلمان

گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان(fcnn.com) به نقل ازworthy news، ایمانداران سودان روز پر تنشی را در اواخرماه مارچ پشت سر گذاشتند.
در این روز طرفداران رئیس جمهور عمر حسن البشیر حمله‌های خود به مسیحیان و حامیان دادگاه بین‌المللی بررسی جرایم که پرزیدنت را محکوم به دست داشتن در قساوت‌هایی بی‌سابقه در منطقه دارفور می‌کند را مورد حملات خود قرار دادند. در میان مجروحین، "ابورحمان تای" وجود دارد که رهبر کلیسای مسیحی روستای چات در سودان است که در اواسط ماه مارچ توسط یک نیروی شبه نظامی وابسته به دولت، بشدت مورد ضرب و شتم واقع شد.
آژانس خبرگزاری مسیحی گزارش می‌کند، ساختمانی که توسط ابورحمان و کلیسای سودانی مسیح استفاده می‌شد، توسط همان گروه که بنا به گزارشات رسیده، وابسته به گروه‌های تندروی اسلامی هستند، در تاریخ ۲۷ مارچ به آتش کشیده شده بود.
به گفته مسیحیان، اعضای کلیسا در حین وقوع حادثه بخاطر نجات جان خود از نزدیکی ساختمان فرار می‌کنند و از آن زمان، تمام جلسات پرستشی گروه مربوط به کشیش ابورحمان در فضای باز برگزار می‌شود. "به گفته چندین مدافع حقوق مسیحیان، جای دیگری در این کشور، یک کلیسا به مسجد تبدیل شده و چندین نفر از اعضای آن مجبور به پذیرش اسلام گردیده‌اند.همچنین مسیحیانی که از پیشینه اسلامی می‌آیند، اخیراً تحت فشارهای بسیاری قرار گرفته‌اند".
در یکی از تازه‌ترین وقایع از این نوع، خانمی سودانی را می‌بینیم که پس از ترک اسلام و روی آوردن به مسیحیت، از سوی نزدیک‌ترین کسانش مورد جفا قرار گرفت. وی پس از جراحات بسیار، بدون داشتن هیچ سرپناهی از خانه خود بیرون رانده شد و بعلت روی آوری به عیسی مسیح، برای مدتی نیز به زندان رفت.
به گزارش fcnn، خانم حلیمه بوبکیر سال گذشته در پی تماشای فیلم "عیسی" که به تولد، زندگی، مرگ و قیام وی می‌پردازد، به مسیحیت روی آورد.به گفته مسیحیان، همسر خانم بوبکیر در ابتدا از ایمان جدید او استقبال کرد و بخاطر مشاهده تغییرات انجام شده در وی، از قبیل کنار گذاشتن اعتیاد به مشروبات الکلی، به وی اجازه شرکت در جلسات کلیسایی را نیز می‌داد.اما زمانی که این خبر در اجتماع اطراف او پیچید، تندوروهای مذهبی این عمل را خیانت پنداشته و فکر کردند که حلیمه همسرش را از شرکت در مراسم افطاری مسلمانان در ماه رمضان، منع می‌کند.
خانم بوبکیر می‌گوید: "همسر من کاملاً از سوی همکارانش طرد شد. آن‌ها حتی به غذایی که من برای همسرم می‌پختم، لب نمی‌زدند و می‌گفتند که یک مسلمان نمی‌تواند غذای تهیه شده به دست کفار را تناول کند."او اضافه کرد که هرگز انتظار این همه سختی‌های متعاقب را نداشته است.همسر وی نیز که بخاطر طرد شدن از جامعه مسلمانان، سخت در تنگنا و ناراحتی بود، در طی مشاجره‌ای، یک صندلی به سمت حلیمه پرتاب می‌کند که باعث جراحت پشت او می‌شود. وی پس از آن تمام وسایل شخصی مربوط به خود را از خانه خارج کرده، سپس خانه را با تمام چیزهای داخلش به آتش می‌کشد و حلیمه را به زور از آنجا دور می‌کند.
لازم به ذکر است پرزیدنت حسن البشیر وجود هرگونه خطاکاری در سطح کشور را انکار و از حاضر شدن در دادگاه بین‌المللی بررسی جرایم سر باز زد.

تاریخچه کتاب مقدس در یک نگاه

خدا انسان را آفرید و او را در باغ عدن قرار داد. این باغ در مرکز آسیا احتمالاً در عراق کنونی بوده است.
انسان گناه کرد و از انچه خدا برای او در نظر گرفته بود سقوط کرد. آنگاه خدا طرحی برای نجات غایی و بازسازی انسان تهیه دید. او ابراهیم را خواند تا قومی از او بوجود آورد و از طریق این قوم طرح خود را پیاده کند. خدا ابراهیم را از بابل فرا خواند و او را به سرزمین کنعنان فرستاد. نسل ابراهیم به مصر کوچ کردند و در انجا به قومی بزرگ تبدیل شدند.
پس از چهارصد سال٬ انها تحت سرپرستی موسی از مصر یرون امدند و به سرزمین موعود کنعان بازگشتند. در انجا قوم یهود در ظی چهارصد الی پانصدسال تحت سلطنت داود و سلیمان به یک ملت بزرگ و قوی تبدیل شدند.
آنگاه در اواخر دوران پادشاهی سلیمان٬ سلطنت اسرائیل به دو قسمت شد. قسمت شمالی که شامل ده قبیله از واوزده قبیله اسرائیل می شد سرزمین (( اسرائیل )) لقب گرفت و ۲۰۰ سال عمر کرد و عاقبت در سال ۷۲۱ ق.م. به اسارت آشور درامد. قسمت جنوبی که سرزمین (( یهودا )) نام گرفت٬ کمی بیش از صدسال دیگر دوام اورد و آن هم سرانجام حدود ۶۰۰ ق.م. به بابل به اسارت برده شد. بازماندگان قوم اسیر در سال ۵۳۶ق.م. به سرزمین خود بازگشتند و به احیای هویت ملی خود را پرداختند.
مطالب عهد عتیق کمی پس از شرح این وقایع به پایان می رسد. چهارصد سال بعد٬ عیسی که همان مسیح موعود عهد عتیق است به این دنیا می آید تا مردم را نجات دهد و احیا سازد. او برای گناهان بشر می میرد و زنده می شود. سپس به شاگردانش دستور می دهد تا به همه ملل دنیا بروند و مژده نجات او را به همه برسانند.
شاگردان عیسی با این مژده به همه جا می روند٬ بخصوص بسوی غرب٬ به نواحی آسای صغیر٬ یونان و روم که مرکز دنیای متمدن آن زمان بود. عهد جدید با این نهضت رهایی بخش عیسی مسیح به پایان می رسد.

روزه

چون عبادت مسیحیان از چند نظر با عبادت پیروان سایر مذاهب تفاوت دارد٬ گاهی اوقات اشتباها تصور شده است که مسیحیان تکالیفی در این خصوص ندارند. در عین حال مایلم این موضوع را کاملا روشن نمایم که منظور عبادت مسیحیان تحصیل نجات و بخشش گناهان نیست. بطوری که نجات را نمی توانیم بوسیله کارهائی که انجام می دهیم بدست بیاوریم بلکه این بخشش از طرف خدا بطور رایگان به ما عطا می شود به شرطی که به مسیح ایمان بیاوریم. از این رو٬ ما خدا را عبادت می نمائیم نه جهت تحصیل نجات بلکه به منظور ابراز محبت و قدردانی نسبت به خدا برای نجات رایگانی که به ما بخشیده است. اجازه بفرمایید یکی از عبادتهای مسیحی را بطور خلاصه شرح دهم و آن عبادت روزه نام دارد:
عیسی مسیح برای پیروان خود روزها و یا وقتهای بخصوصی را جهت روزه تعیین ننمود است و به همین دلیل روزه برای پیروان او اختیاری می باشد. معهذا به پیروان خود فرمود که هر وقت روزه می گیرند باید فقط جهت خشنودی خدا روزه بگیرند نه اینکه مانند ریاکاران روزه بگیرند تا مردم از آنها تعریف و تمجید کنند. ( متی ۶: ۱۶- ۱۸ ). برخی از مسیحیان در روز جمعه به مناسبت روزی که عیسی مصلوب شد از خوردن گوشت خودداری می نمایند برخی نیز در مدت چهل روز قبل از قیام مسیح از خوردن بعضی از غذاها پرهیز می کنند. در مورد این عادات و رسوم در کتابمقدس دستوری یافت نمی شود٬ بلکه فقط دستور داده شده که از انجام دادن و یا گفتن جمیع چیزهای شرارت آمیز خودداری نمائیم. بسیار مناسب است که در این مورد گفتار مسیح را ذکر نمایم که فرمود تمام غذاها پاک و حلال است و چیزی که انسان را ناپاک می سازد غذائی نیست که به دهان فرو می رود بلکه علت ناپاکی آن شرارتی است که از قلب صادر می شود و باعث زنا٬ دزدی٬ قتل٬ حسادت و غرور و نظایر آن می گردد. ( مرقس ۷: ۱۸- ۲۳ ).
نکته آخر اینکه ساعت و زمان معینی برای گرفتن روزه و یا باز کردن روزه وجود ندارد و همه این موارد به نیت درونی شخص بستگی دارد.

انجیل متی- اسامی عیسی


خدا از کسانی راضی و خشنود می شود که آرزوها و افکارشان ختنه و دگرگون شده باشد٬ اگر هم شما او را تحسین نکنید٬ خدا او را تحسین خواهد کرد. ( رساله به رومیان ۲: ۲۹ )
عیسی سالها پیش قبل از آنکه متولد شود٬ (( مسیح )) نامگذاری شده بود. این کلمه به معنی مسح شده می باشد٬ یعنی شخصی که خدا او را مسح می کند تا دنیا را نجات بخشد و بر آن سلطنت کند. (( عیسی )) اسم کوچک یا نام شخصی او بود٬ در حالیکه (( مسیح )) لقب یا نام رسمی اوست.

خدا همه جا را زیر نظر دارد و ناظر اعمال نیکان و بدان است. ( امثال سلیمان ۱۵: ۳ )

اعدام فوری در زاهدان،خشونت در جواب خشونت


به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رویتر سحرگاه شنبه ۹ خرداد کمتر از ۳۶ ساعت پس از حادثه دهشتناک ومرگبار بمب گذاری در یکی از مساجد شیعیان زاهدان ، سه مرد به اتهام شرکت در بمب گذاری مذکور در مقابل مسجد محل حادثه به چوبه دار آویخته شدند .
حادثه انفجار بمب در پنج شنبه شب گذشته ۷ خرداد موقع اقامه نماز مغرب در مسجد مذکور اتفاق افتاد و منجر به مرگ ۲۵ نفر ومجروحیت دست کم ۱۴۰ نفر دیگر شد .گروه جندالله در اطلاعیه منسوب به آن گروه این انفجار را یک حمله انتحاری خوانده است . اینان چندین سال است با ادعای احقاق حقوق اقلیت سنی در منطقه سیستان و بلوچستان علیه حکومت جمهوری اسلامی دست به اسلحه برده اند .
به گفته حمیدی مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان تمام مراحل قانونی برای ۳ اعدام شده صبح شنبه رعایت شده است .یعنی در ظرف ۳۶ ساعت تمامی مراحل شناسائی ، تحقیقات ،اتهام، محاکمه ،محکومیت واجرای حکم انجام گرفته .با توجه به این نکته که همه این مراحل در ایام تعطیلی آخر هفته رخ داده است .حمیدی که ادعا میکرد در این مورد یک پروسه طبیعی مجاکمه قضائی طی شده است همچنین گفت : این سه فرد علاوه بر مورد بمب گذاری پنج شنبه شب ،در فعالیتهای تروریستی دیگری قبل از آن نیز دست داشته اند .
این در حالی است که برخی منابع غیر رسمی آن سه تن را از فعالین سیاسی بلوجستان میدانند که از مدتها پیش به اتهام همکاری با جند الله در زندان بوده اند و نمی توانسته اند در حمله مذکور دست داشته باشند .این منابع اعدام آنها را فقط یک انتقام گیری و برای گرفتن چشم ترس از سنیهای اهل سیستان و بلوچستان ارزیابی میکنند .
اعدام ، پاسخ به بمب گذاری زاهدان
به گزارش رادیو فرانسه در همین ارتباط، درتحلیل این اقدام دولت ایران، حسین باقرزاده، فعال حقوق بشر و تحلیلگر سیاسی مقیم لندن در گفتگویی با رادیو فرانسه، معتقد است ضمن محکوم کردن قاطعانۀ کشتار مردم بیگناه غیر نظامی، برخورد جمهوری اسلامی را نیز خشن و انتقام جویانه می داند و معتقد است که به جای اینکه به جستجوی ریشه ها و دلایل مسئله پرداخته شود، کسانی را اعدام می کنند که بطور مستقیم در قضیه نقش نداشته اند. او تنها راه حل مشکل منطقه را رسیدگی به وضعیت دشوار مردم آن می داند.
حسین باقر زاده، فعال حقوق بشر و تحلیلگر سیاسی مقیم لندن ضمن محکوم کردن قاطعانۀ بمب گذاری و کشتار مردم بیگناه غیر نظامی، برخورد جمهوری اسلامی را نیز خشن، قبیله ای و انتقام جویانه می داند. وی معتقد است جمهوری اسلامی ایران در برخورد به حوادث خونینی که در منطقۀ سیستان و بلوچستان می گذرد، به جای اینکه به جستجوی ریشه ها و عوامل مسئله بپردازد و دلایل نارضایتی مردم را بفهمد، تنها کاری که انجام می دهد اعدام است.
این فعال حقوق بشر از انتقام جمعی مسئولان انتقاد می کند و می افزاید: آنها افرادی را که در رابطه با جریان های مختلف در اسارت دارند ردیف کرده و اعدام می کنند، مثل اعدام این سه نفر که مستقیماً دخالتی در انفجار اخیر نداشتند.
حسین باقرزاده، در ارتباط با فرا خواندن سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه و نقشی که پاکستان می تواند در مهار گروه جندالله داشته باشد، می گوید: این کشور خود با مشکلات زیادی در مناطق قبیله ای درگیر است و گرفتاری ایران نمی تواند از طریق پاکستان حل بشود.
به نظر این تحلیلگر سیاسی، تنها راه حل مشکل در سیستان و بلوچستان رسیدگی به وضعیت مردم آن است که متأسفانه با سه دشواری روبرو هستند: تبعیض عقیدتی حکومت علیه شهروندان سنی، تبعیض قومی علیه بلوچ ها و تبعیض اقتصادی یعنی عدم رسیدگی به فقر منطقه.

حکومت نظامی اعلام نشده در زاهدان

خبرنگار ما در تهران: زاهدان در سکوتی گورستانی به سوی سونامی آشوبی ویرانگر پیش می رود. بر اساس گزارش های دریافتی از زاهدان ، پس از سرکوب بیرحمانه نیروی های سپاه و بسیج و کتک زدن بی دلیل شهروندان زاهدانی در سطح شهر و روش "انتفاضه" گونه مردم برای مقاومت در برابر این نیرو ها، حکومت نظامی / سپاهی در این شهر برقرار شده است. به گفته آگاهان، بذر این آشوب که از سوی خود رژِیم کاشته شده ، ممکن است به دیگر شهرها هم کشانده شود. چرا که این محکم ترین دلیل برای متوقف نمودن "بازی انتخابات" است. بر اساس قانون اساسی حکومت اسلامی در ایران رهبر این قدرت را دارد که در صورت صلاحدید خود – مثلا بروز آشوب در کشور – مانع ادامه فعالیت های انتخاباتی شده و دوره ریاست جمهور فعلی را برای یک یا دو سال تمدید نماید و رییس جمهور فعلی را در پست خود ابقا کند. اگرچه به خوبی پیداست که به رغم همه گزارش هایی که در رسانه های دیداری و شنیداری حکومت از علاقمندی مردم پخش می شود، ملت ایران هیچ تمایلی به شرکت در این انتخابات ندارد و به خوبی می دانند که هر کسی رییس جمهور شود، با رییس جمهور فعلی تفاوتی نخواهد داشت. زیرا این رهبر است که زیر حکم ریاست جمهوری را مهر تنفیذ (نفوذ و دارای اثر) خواهد گذاشت و رییس جمهور ناچار به اطاعت از فرامین رهبری است .

مدير نشر ديگر به دادگاه انقلاب احضار شد

روزنامه اعتماد: ? احضار مدير نشر ديگر ؛ «نازي اسکويي» مدير نشر ديگر به دادگاه انقلاب احضار شد. اين احضار در پي بازرسي از منزل و دفتر وي صورت گرفت. در همين راستا کيس هاي کامپيوتر، تلفن هاي همراه و اسناد مالي اين موسسه توقيف و علاوه بر اسکويي ديگر کارکنان اين نهاد به دادگاه انقلاب روانه شدند.

سواستفاده جنسی اززنان بی سرپرست در كميته امداد ورامين

آژانس ايران خبر: در یکی از نهادهای دولتی کمیته امداد ورامین از زنان بی سرپرست یا بدسرپرست در قبال انجام کارهای اداری شان با پرداخت هزینه ای از بودجه کمیته امداد سو استفاده جنسی مي شود. به گزارش یکی از کارکنان این اداره , زنی که از سر ناچاری و بی پولی به این نهاد پناه آورده بود و از این نهاد طلب کمک کرده بود، توسط چند تن از کارکنان این نهاد فریب خورده و از سر ناچاری و فقر تن به خودفروشي داده بود, تا این که يك روز اين نفرات از لحاظ مالی به مشکل برمیخورند و مامور حسابداری و صندوق و تنی چند از مددجويان پس از رفت و آمد های مشکوک و در گیری های لفظی آنها , به آنها شک کرده و آنها لو میروند، این موضوع به گوش ماموران نیروی انتظامی هم رسید ولي ازآنجا كه آنها هم خودشان دست كمي از كاركنان كثيف اين نهاد نداشتند ,هيچگونه اقدامي صورت ندادند .