۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و مردم در اراک

خبرنامه دانشگاه آزاد اراک

همزمان با ظهر عاشورا هزاران نفر از مردم اراک در خیابان 17 شهریور پس از آنکه تنها دقایقی از اذان ظهر نمی گذشت در حرکتی خود جوش با سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی علی خامنه ای و طرفداری از میر حسین موسوی و آیت الله عظمی منتظری فضای امنیتی شهر را با حضور صد ها نفر از نیروهای لباس شخصی و انتظامی امنیتی تر کردند.
علیرغم اینکه نیروهای انتظامی از روزها قبل آماده سرکوب اعتراضات بودند مردم با سر دادن شعار الله اکبر، دیکتاتور ننگت باد منتظری روحت شاد شعار مرگ بر دیکتاتور، یا حسین میر حسین، ابولفضل علمدار دیکتاتور رو برشدار با نیروهای امنیتی درگیر شدند و اراذل و اوباش لباس شخصی مردم را با باتوم مضروب و صد ها تن را نیز بازداشت کردند.
نکته قابل توجه در این اعتراضات حضور بی شمار دختران و زنانی بود که با شال ها و لباس های سبز در مراسم حضور داشتند.
شمار مردم به حدی زیاد بود که نیروهای انتظامی متوسل با گارد ضد شورش شده و مردم به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند
سرکوب مردم آنچنان شدید بود که خانه های مردم که درب آنها باز بود پر از جوانانی شده بود که زخمی شده بودند و به این منازل پناه برده بودند
در شب شام غریبان نیز عده ای کثیری از مردم با حضور در امکان مذهبی با سر دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و هو کردن پلیس به درگیری با نیروی انتظامی پرداختند. در بزرگترین تجمع که در مقابل امام زاده شهر اراک به وجود آمده بود بیش از ده ها تن بازداشت شده اند که هیچ اطلاعی از آنها در دست نیست.

شایان ذکر است که شبکه اینترنت و سایت یاهو و گوگل از روز گذشته در اراک غیر قابل دسترس و سرویس پیام کوتاه تلفن های همراه هم با اختلال روبروست.

6 دی ماه 88

فیلم؛ این سند جنایت خامنه ای است در روز عاشورا

بازداشت سخنگوی ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی

شاهین زینعلی بازداشت شد.
شاهین زینعلی دانشجوی دانشگاه تهران امروز سه شنبه 8 دی ماه توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.
خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: شاهین زینعلی روز سه شنبه در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزلش بازداشت شده است
به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاهین زینعلی سخنگوی ائتلاف دانشجویان آزادی خواه ملی در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل شخصی اش بازداشت شد. به گفته خانواده ی این فعال دانشجویی دانشگاه تهران ساعت 21 روز سه شنبه 8 دیماه مامورین وزارت اطلاعات پس از بازداشت ایشان و توقیف کامپیوتر کتابها و لازم شخصی اش ، وی را به مکان نامعلومی بردند.
شاهین زینعلی طی سالهای گذشته بارها توسط مامورین امنیتی احضار و یا بازداشت شده بود.

خودکشی یک زندانی در اوین

خبرگزاری هرانا - یک زندانی محبوس در زندان اوین به دلیل عدم توانایی پرداخت جریمه مالی خودکشی کرد.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، حسین طالبی زندانی مالی که به اتهام قاچاق کالا به زندان و جریمه نقدی محکوم شده بود، به علت عدم توانایی پرداخت جریمه جهت آزادی از زندان خودکشی کرد و مرگش در بهداری بند 8 مورد تائید قرار گرفت.

لازم به ذکر است هفته گذشته یک زندانی به دلیل بدهی 50 هزار تومانی که در زندان بسر می برد فوت نمود.

خانواده های دستگیرشدگان روز عاشور در مقابل اوین

خانواده های دستگیر شدگان روز عاشور در مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی بر پا کردند
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از صبح امروز تعداد زیادی از خانواده های بازداشت شدگان روز عاشور در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردن و خواستار اطلاع یافن و آزادی عزیزان خود هستند.
روز سه شنبه 8 دی ماه از ساعت 10:00 صبح تعدادی از خانواده های دستگیر شدگان روز عاشورا در مقابل زندان اوین تجمع کردند . اکثر خانواده ها از زمان دستگیری عزیزانشان از شرایط و وضعیت آنها خبری در دست ندارند.تعدادی از دستگیر شدگان هنگام دستگیر زخمی بوده اند و یا هنگام انتقال آنها به زندان مورد ضرب وشتم لباس شخصیها و بسیجیها قرار داشتند.
تعدادی از خانواده ها هنوز از محل بازداشت عزیزان خود بی خبر هستند و ساعتها مقابل درب اوین ایستاده بودند تا از وضعیت و مکان نگهداری عزیزانشان مطلع شوند ولی کسی پاسخگوی آنها نیست و رفتاری غیر انسانی با خانواده ها دارند.خانواده از برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی پاسداران در زندان اوین خشمگین هستند.
علی خامنه ای ولی فقیه مطلقه در روز عاشورا که طبق موازین اسلام خونریزی در آن حرام است. به نیروهای تحت امر خود مانند سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و گارد ویژه دستور داد تا مردم بی دفاع را در خیابانها به گلوله ببندند که تاکنون منجر به جان باختن تعداد شده است و صدها نفر زخمی و تعداد بیشماری دستگیر و روانه شکنجه گاهها شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده مردم در روز عاشورا را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

08 دی 1388 برابر با 29 دسامبر 2009

ضرب و شتم وحشیانه بازداشت شدگان در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: صدها شهروند بازداشت شده وقایع اخیر در بدو ورود به زندان اوین با عبور از تونل وحشت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ 7 دیماه در آستانه ورود دست کم 400 شهروند بازداشت شده به این زندان، نیروهای حفاظت و نظامی مستقر در اوین با تشکیل تونلی انسانی موسوم به تونل وحشت که با قرار گرفتن نیروهای باتوم به دست در دو سوی یک مسیر باریک و ضرب و شتم مستمر زندانیان در حین عبور شکل میگیرد اقدام به عبور دادن شهروندان و از این تونل و بالطبع ضرب و شتم و مجروح کردن آنان کردند.

فارغ از اقدام غیرانسانی مورد اشاره، شاهدان عینی در تاریخ مورد اشاره از اقدام به فرار یک زندانی از مقابل درب ورودی زندان اوین خبر می دهند که به ضرب گلوله ای که به پای نامبرده شلیک شد متوقف و مجدداً بازداشت شده است.

حجم بی سابقه شهروندان بازداشت شده علاوه بر افزایش خشونت های کم سابقه، باعث تغییرات اساسی در زندان اوین منجمله افزایش نیروهای نظامی و همینطور تغییر کاربری ساختمانهایی همچون ساختمانی آموزشی اوین به بازداشتگاه شده است.

صدور حکم اعدام برای دو تن از متهمان وقایع اخیر

خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: دو تن از متهمان وقایع اخیر توسط دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شدند.
به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ 7 دیماه، شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ای، "احمد کریمی" از جمله بازداشت شدگان قبل از انتخابات ایران که مجبور به اعتراف بر علیه خود و اقرار به اغتشاش در وقایع پس از انتخابات در دادگاههای نمایشی شده بود را به اتهام محاربه (عضویت در انجمن پادشاهی) به اعدام محکوم کرد، حکم مربوط به خلیل بهرامیان وکیل مدافع ایشان ابلاغ شد.

همچنین در پرونده ای دیگر، شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، "علی زاهد" از متهمان بازداشت شده وقایع اخیر را با انتساب به یک سازمان مخالف نظام (انجمن پادشاهی)متهم به محاربه و محکوم به اعدام کرد. آقای زاهد که فاقد وکیل مدافع منتخب بود روز پنج شنبه هفته گذشته به دادگاه منتقل و این حکم را دریافت کرده است.

فیلم؛ حمله وحشیانه لباس شخصی ها به دانشگاه علم و صنعت

فیلم؛ اعتراضات امروز در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

فیلم؛ شعار ضد حکومتی از بلندگوی آتش‌نشانی یکشنبه تهران

فیلم؛ دختر رفسنجانی در تظاهرات عاشورا