۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۴, پنجشنبه

سه کلید زندگی


خداوندا زندگی مرا عوض کن

یک .افکار خود را عوض کن
بدون تغییرفکر ، تغییر زندگیت امکان پذر نیست
افسسیان22:4ــ24
شکست وپیروزی در فکرت شروع می شود
دوم قرنتیان3:10ــ5
فکرت رابا کلام خدا یکی کن
مزمور2:1ــ3


دو . زبان خود را عوض کن
در زبان تو قدرت موت و حیات هست
امثال 21:18
زبانت نشانۀ قلب و افکار تو است
متی34:12ــ37
زبانت را با کلام خدا یکی کن
افسسیان18:5ـ19



سه . اعمال خود را عوض کن
با ایمان عمل کن نه با احساسات
دوم قرنتیان7:5
درانجام آنچه درست است خسته نشو مطمئن باش نتیجه خواهی گرفت
غلاطیان9:6
اعمالت را با کلام خدا یکی کن
افسسیان 18:5ــ19

چگونه میتوان رابطۀ صحیحی با خدا داشت؟

برای دستیابی به یک رابطۀ صحیح با خدا بهتر است ابتدا به آنچه این رابطه را قطع نموده است اشاره کنیم. آنچه این رابطه را گسسته است گناه میباشد. "همه رو گردانیده، با هم فاسد شده اند. نیکوکاری نیست؛ یکی هم نی" (مزمور 3:14). ما نسبت به فرمان خدا طغیان ورزیده ایم. مطابق اشعیا 6:53 "جمیع ما مثل گوسفندان، گمراه شده بودیم و هر یکی از ما به راه خود برگشته بودخبر بدی که وجود دارد این است که مجازات گناه مرگ میباشد. "... هر کسی که گناه وَرزَد خواهد مُرد" (حزقیال 4:18). اما خبر خوش این است که خدای پر مُحبت به دنبال ما آمده است تا ما را نجات بخشد. عیسی مسیح هدف آمدن خود را به این جهان اینچنین بیان میدارد: "... پسر انسان آمده است تا گمشده را بجوید و نجات بخشد" (لوقا 10:19). هنگامی که او بر صلیب جان خود را تسلیم مینمود، با گفتن "تمام شد" (یوحنا 30:19) اعلام کرد که مأموریّت خود را به اتمام رسانیده استبرای داشتن رابطۀ صحیح با خدا ابتدا باید گناهکار بودن خود را بپذیریم. سپس، باید با فروتنی گناه خود را به خدا اعتراف کنیم (اشعیا 15:57) و مُصمّم باشیم از آن توبه کنیم. "چونکه ... به زبان اعتراف میشود به جهت نجات" (رومیان 10:10این توبه و بازگشت از گناهان بایستی به همراه ایمان باشد. این ایمان، در واقع، اعتماد به این مطلب است که مرگِ قربانی گونۀ عیسی مسیح بر صلیب و قیام معجزه آسای او از مردگان به او این اقتدار و استحقاق را میدهد که نجات دهندۀ ما باشد (رومیان 9:10). لزوم ایمان در آیات بسیاری، از جمله یوحنا 27:20 ؛ اعمال 31:16 ؛ غلاطیان 16:2 ؛ 11:3 ، 26 و افسسیان 8:2، اشاره شده استداشتن رابطۀ صحیح با خدا بستگی به عکس العمل شما نسبت به آن چیزی است که خدا به جای ما انجام داده است. او نجات دهنده را فرستاد، او قربانی لازم برای پاک کردن گناهان شما را مُهیّا ساخت (یوحنا 29:1)، و او به شما وعده میدهد که: "... هر که نام خداوند را بخواند، نجات یابد" (اعمال 21:2مَثل پسر گمشده (لوقا 11:15ـ32) یک نمونۀ زیبا از "توبه" و "آمرزش" می باشد. پسر کوچکتر ثروت پدر خود را با انجام گناهان شرم آور تلف کرد (آیۀ 13). او هنگامیکه به اشتباه خود پی برد، تصمیم گرفت به خانه برگردد (آیۀ 18). او تصور می کرد که در خانۀ پدر، دیگر به عنوان پسر پذیرفته نخواهد شد (آیۀ 19)، اما او در اشتباه بود. پدر این یاغی توبه کار را همچنان محبت نمود (آیۀ 20). همۀ گناهان او بخشیده شد، و جشن عظیمی راه افتاد (آیۀ 24خدا آنقدر نیکوست که همیشه نسبت به انجام وعده های خود امین میماند. یکی از این وعده ها، آمرزش گناهان ماست. خداوند نزدیک شکسته دلان است و روح کوفتگان را نجات خواهد داد (مزمور 18:34اگر مایل هستید با خدا رابطۀ صحیحی داشته باشید، میتوانید از این نمونۀ دعا استفاده کنید. ولی این حقیقت را همیشه بیاد داشته باشید که گفتن و یا تکرار این دعا (و یا هر دعای دیگر) باعث نجات شما نمیشود. نجات واقعی تنها با اعتماد قلبی به عیسی مسیح که بر صلیب گناهان ما را آمرزید دریافت میشود. این دعا راه ساده ای است برای ابراز ایمان و قدردانی شما از خدائی که راه نجات را برای شما تدارک دید. "خداوندا، می دانم که به ضّد تو گناه کرده ام و مستحق مجازات می باشم. اما می دانم که عیسی مسیح، مجازاتی را که من شایستۀ آن بودم بر خود گرفت تا من بتوانم بوسیلۀ ایمان به او آمرزیده شوم. از گناه خود توبه میکنم و برای نجات فقط به تو اعتماد میکنم. تو را شکر می کنم که محض فیض عجیب خود گناهانم را بخشیده و به من حیات جاودانی داده ای. آمین

توبه یعنی چه؟


توبه یعنی چه‌؟ چرا برای بعضی توبه کردن کاری است دشوار یا غیرممکن‌؟ چطور است که بعضی از ایمانداران‌، بعد از توبه باز همان گناهان را انجام می‌دهند؟ آیا یک ایماندار هم لازم دارد توبه کند؟ برای اینکه به این سؤالات پاسخ درست بدهیم‌، باید تعلیم کلام خدا را در خصوص توبه دقیق‌تر بررسی کنیم‌پیام خداوند ما عیسی مسیح از همان آغاز بسیار روشن بود:‌ «توبه کنید زیرا ملکوت آسمان نزدیک است‌!» (متی ۴:‏۱۷). بعد از صعود مسیح به آسمان‌، پطرس به مردمی که در روز پنطیکاست به سخنان او گوش می‌دادند، فرمود:‌ "توبه کنید!" (اعمال ۲:‏۳۸توبه دروازۀ ورود به ملکوت خداست‌. توبه نخستین قدم در جادۀ روحانیت است‌. توبه فصل اول کتاب حیات جاودانی است‌باز شدن چشم‌خداوند ما عیسی مسیح در حکایت "پسر گمشده‌"، معنی توبه را به‌گونه‌ای بسیار دقیق و روان‌شناسانه برای ما شکافت (لوقا ۱۵). در این حکایت می‌بینیم که پسر گمشده در اثر فشارها و مصائب زندگی‌، متوجه وضع وخیم خود می‌شود. مسیح فرمود:‌ «آخر به خود آمد!» (آیه ۱۷). نخستین قدم در فرایندِ بازگشتِ پسر گمشده بسوی پدر، همین بود:‌ او به خود آمد. به کلامی دیگر، چشمان او به روی وضعیت واقعی خود باز شداو خود را آنطور که بود دیداین اساس و پایه روحانیت واقعی است‌. مشکل ما انسانها، چه ایماندار و چه بی‌ایمان این است که متوجه وضعیت خود نیستیم‌. خیلی از اوقات‌، ما خود را آنطور که هستیم نمی‌بینیم‌. ما خود را آنگونه می‌بینیم که دوست داریم ببینیم‌. ما تصویر ایده‌آلی از خویشتن می‌سازیم و تمام عمر، خود را با آن فریب می‌دهیم‌. کاش که همۀ ما بتوانیم مثل پسر گمشده وضعیت واقعی خود را ببینیم‌مسیحیت تغییر دین نیست‌
ما ایمانداران وقتی می‌خواهیم کسی را بسوی مسیح رهبری کنیم‌، با یک مسأله حساس و حیاتی روبرو هستیم‌:‌ آیا او را مسیحی می‌کنیم یا کمکش می‌کنیم تا وضعیت خود را آنطور که هست ببیند؟ یکی از علل ضعف مسیحیان این است که از این "اساس و پایۀ محکم روحانیت‌" برخوردار نیستند. پایۀ زندگی روحانی ما سست است‌. مسیحیت یعنی هشیاری و آگاهی دائمی نسبت به خویشتن‌. مسیحیت یعنی دیدنِ فقر روحانی خود! مسیحیت یعنی باز بودنِ دائمی چشم‌خودکاوی‌چه آنانی که می‌خواهند برای نخستین بار توبه کنند، و چه آنانی که قبلاً توبه کرده و اکنون ایماندار هستند، باید همواره چشمان خود را به روی وضعیت خود باز نگاه دارند. مسیحیت تغییر دین نیست‌؛ مسیحیت یک زندگی هشیارانه و آگاهانه است‌؛ شخص مسیحی باید دائماً زندگی خود را تفتیش کند. او باید در نور زندگی کند (اول یوحنا ۱:‏۷). در نور، همه چیز آشکار است‌؛ همه چیز دیده می‌شود. یک مسیحی باید دائماً از طریق خودکاوی‌، بکوشد اشتباهات و کوتاهی‌های خود را بیابد و آنها را اصلاح کند و در راه اعتلای کنش و منش خود تلاش کندتغییر فکرپسر گمشده بعد از آنکه به خودآگاهی رسید، به خود گفت‌:‌ «برخاسته‌، نزد پدر خود می‌روم و بدو خواهم گفت‌...» (آیه ۱۸). به‌عبارت دیگر، وقتی پسر گمشده وضعیت خود را آنطور که بود دید، طرز فکر خود را تغییر دادتغییر دیدگاه و نگرش‌، تغییر طرز فکر، نتیجۀ منطقی بازشدنِ چشم می‌باشد. اگر کسی چهرۀ ناآراستۀ خود را در آینه ببیند و هیچ فکری برای آراستنِ خود نکند، قطعاً شخص نامتعادلی است‌. هر گاه وضع واقعی خود را دیدیم‌، باید چاره‌ای بیندیشیم‌. باید نگرش و فکر خود را تغییر دهیم‌هر تغییری در انسان‌، ابتدا از فکر شروع می‌شود. فکر شخص را عوض کنید تا رفتارش هم عوض شود. اینجاست که می‌بینیم عقاید و باورهای انسان چه نقش مهمی را در رفتار او ایجاد می‌کند. اینجاست که متوجه می‌شویم چرا پیروان ادیان مختلف منش و کرداری متفاوت دارند. مکتبی که به پیروانش محبت و گذشت و فروتنی و بزرگواری و راستی را تعلیم می‌دهد، در واقع بینش و نگرش و طرز فکر پیروان خود را به آنگونه شکل می‌دهد. اگر می‌خواهید رفتارتان در یک مورد خاص تغییر کند، ابتدا نظر و دیدگاهتان را در خصوص آن مورد تغییر دهیدعملی ساختنِ طرز فکر جدیدبعد از آنکه طرز فکر و نگرش انسان تغییر یافت‌، باید این تغییر را در عمل پیاده کند. پسر گمشده «در ساعت برخاسته‌، بسوی پدر خود متوجه شد...» (آیه ۲۰). انسان توبه‌کار متوجه خطای خود می‌شود، فکرش را در خصوص آن رفتارِ نادرست اصلاح می‌کند، و بعد از آن‌، قدمی عملی برای تغییر رفتار بر می‌دارد.بسیاری از ما در مرحلۀ تغییر فکر باقی می‌مانیم‌. فکرمان را عوض می‌کنیم اما حاضر نیستیم در عمل کاری انجام دهیم‌. توبه واقعی در عمل دیده می‌شود
عملی ساختنِ دیدگاه جدید کاری است سنگین‌. باید بهایی پرداخت‌. این بها زیر پا گذاشتن عزت نفس‌مان است‌. دیگران شاید در مورد پسر گمشده چنین می‌گفتند:‌ "بالاخره از کردۀ خود پشیمان شد... او عرضۀ این کارها را ندارد... می‌دانستم که برمی‌گردد..." اما گفته دیگران برای او مهم نبود. او حاضر بود در این راه‌، تحقیر و تمسخر دیگران را بپذیردجبران‌اما توبه واقعی به اینجا هم ختم نمی‌شود. بسیاری از اوقات لازم است رفتار گذشته را جبران کنیم‌. زکای باجگیر نه فقط روش زندگی خود را عوض کرد، بلکه بر آن شد که لطمات و صدماتی را که بر دیگران وارد ساخته بود، جبران کند (لوقا ۱۹:‏۱-‏۱۰).بسیاری از اوقات ما از رفتار خود با دیگران پشیمان می‌شویم‌، احساس غم می‌کنیم‌، نزد خدا هم اعتراف می‌کنیم‌، اما به‌خاطر غرور و عزت نفس‌مان‌، حاضر نیستیم نزد طرف مقابل اعتراف کنیم و از او عذرخواهی نماییم و رفتارمان را جبران کنیم‌. یا اگر هم عذرخواهی می‌کنیم‌، هزار جور "اما و اگر" می‌آوریم و به‌نوعی تقصیر را به گردان او می‌اندازیم‌. توبه واقعی مستلزم عذرخواهی بدون قید و شرط است‌خداوند عطا کند که چنین حالتی از توبه‌، نه فقط در نوایمانان‌، بلکه در همه ایمانداران همواره دیده شود. «خوشابحال مسکینان در روح‌، زیرا ملکوت آسمان از آن ایشان است

کارگران در سلول انفرادی 240 هستند

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: تعدادی از کارگران بازداشت شده اول ماه می از جمله حسین اکبری،ستار امینی،محمد گیلانی،عبدالله وطن خواه،حسن شفا،حمید شرفی،عزیز یاری،مصطفی حاتمی،ناصر ابراهیمی،جمشید رجبی،داوود میرزایی،عزیز محمدی،نبی معروفی،اسدالله اقبالی،و نودهی پس از 5 روز حبس در بخش عمومی زندان اوین به بازداشتگاه انفرادی 240منتقل شدند.
در اول ماه می -11 اردیبهشت روز جهانی کارگر تعدادی از کارگران در تهران و حومه بازداشت شده اند که از جمله این بازداشت شدگان تعدادی ازاعضای تعاونی مسکن فلزکار و مکانیک می باشند ازجمله حسین اکبری،ستار امینی،محمد گیلانی،عبدالله وطن خواه،حسن شفا،حمید شرفی،عزیز یاری،مصطفی حاتمی،ناصر ابراهیمی،جمشید رجبی،داوود میرزایی،عزیز محمدی،نبی معروفی،اسدالله اقبالی،و نودهی در محل تعاونی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و راهی زتدان اوین شده که روز چارشنبه 16 اردیبهشت آنها را از بند عمومی به بازداشتگاه انفرادی 240 منتقل نمودند.
گفته میشود افراد نامبرده که در جریان برگزاری اجلاس سالیانه تعاونی در محله نعمت آباد در حومه تهران بازداشت شده اند 2 روز پس از بازداشت منازلشان توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفته و تعدادی کیس کامپیوتر کتاب و .. این کارگران ضبط شده است.
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1388

احضار دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم به کمیته انضباطی

خبرنامه امیرکبیر:مهران عباس زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان (تاسیس ۱۳۴۹) دانشگاه تربیت معلم و امین شجاع عضو شورای مرکزی این انجمن برای سومین بار در سه ماه گذشته به کمیته ی انضباطی احضار شدند. این فعالان دانشجویی پیش تر نیز با اتهامات مختلف نظیر پخش بیانیه در اعتراض به تداوم بازداشت دانشجویان در بند و اعلام حمایت از شبنم مددزاده، که بیش از ۸۵ روز از بازداشت وی می گذرد، به این کمیته احضار شده بودند. تا کنون و در ارتباط با دستگیری خانم مددزاده ۶ نفر از اعضای انجمن اسلامی به کمیته ی انضباطی احضار شده اند.

احضار دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم به کمیته انضباطی

خبرنامه امیرکبیر:مهران عباس زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان (تاسیس ۱۳۴۹) دانشگاه تربیت معلم و امین شجاع عضو شورای مرکزی این انجمن برای سومین بار در سه ماه گذشته به کمیته ی انضباطی احضار شدند. این فعالان دانشجویی پیش تر نیز با اتهامات مختلف نظیر پخش بیانیه در اعتراض به تداوم بازداشت دانشجویان در بند و اعلام حمایت از شبنم مددزاده، که بیش از ۸۵ روز از بازداشت وی می گذرد، به این کمیته احضار شده بودند. تا کنون و در ارتباط با دستگیری خانم مددزاده ۶ نفر از اعضای انجمن اسلامی به کمیته ی انضباطی احضار شده اند.

صدور حکم سنگین علیه یک زندانی سیاسی زن

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین،خانم کبری بنازاده امیرخیزی 56 ساله روز دوشنبه در شعبه 28 دادگاه انقلاب به حکم سنگین و غیر انسانی 5 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد.زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه از زندان اوین به شعبه 28 دادگاه انقلاب برده شد و توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان (از اعضای هیئت مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367) مورد محاکمه قرار گرفت. خانم کبری بنازاده تمامی اتهامات نسبت داده شد را رد کرد و در حالیکه قصد دفاع از خود داشت با رفتار غیر انسانی مقیسه ای مواجه گردید و از ادامه دفاعیات او ممانعت کرد. مقیسه ای همچنان از حضور خانواده بنازاده در جلسه دادگاه مخالفت کرد . محمد مقیسه ای معروف به ناصریان در پایان جلسه دادگاه زندانی سیاسی کبری بنازاده امیر خیزی را به حکم سنگین و غیر انسانی 5 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم کرد.خانم کبری بنازاده امیر خیزی در بند 209 زندان اوین یکی از چشمان او دچار خونریزی گردید شرایط چشمان او در حال حاضر نگران کننده است و بینائی او تا حد زیادی کاهش یافته است و خطر از دست دادن بینایش او را مورد تهدید جدی قرار داده است. او همچنان از درمان جدی محروم است.در حال حاضر 2 برادر خانم بنازاده به نامهای حمید و اصغر بنازاده در بند 4 زندان گوهردشت بدلیل دیدار با اعضای خانواده شان در قرارگاه اشرف ،به 2 سال زندان محکوم شده اند و در زندان بسر می برند .قبل از این خانم شهلا زرین فر عضو دیگر این خانواده بدلیل دیدار با فرزندانش در قرارگاه اشرف به یک سال زندان محکوم شد که مدتی پیش پس از پایان یافتن محکومیتش آزاد گردیدمحمد مقیسه ای که با نام مستعار ناصریان معروف است در حال حاضر رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب است .او از اعضای هیئت مرک بود و در اجرای قتل عام های زندانیان سیاسی سال 1367 مستقیما نقش داشت. این فرد بخاطر شرکت در قتل عامهای سال 67 که منجر به مرک هزاران نفر شده است بعنوان یک جنایتکار علیه بشریت شناخته شده است و تا به حال سازمانهای حقوق بشری جهانی این قتل عام را محکوم کردند و خواستار محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت شده اند.لازم به یادآوری است که در تاریخ 27 دی ماه خانم بنازاده همراه با 17 نفر از مادران و پدران و سایر بستگان درجه1 که برای دیدار با فرزندن خود در قرارگاه اشرف عازم عراق بودند و همگی آنها با داشتن ویزای معتبر عراق و سایر مدارک قانونی و در حالی که در فرودگاه تهران آماده پرواز می شدند مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و تمامی آنها دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند.خانم بنازاده پس از چند ماه در سلول انفرادی و بدلیل وخیم شدن وضعیت جسمی اش او را به بند زنان زندان اوین منتقل کردند.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دستگیری،قرار دادن در سلول انفرادی ،شکنجه و صدور احکام سنگین و غیر انسانی به صرف قصد دیدن اعضای خانواده اش در قرارگاه اشرف که از حقوق اولیه هر انسان برای دیدار با خانواده در هر کجا که باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط این زندانی است.
24اردیبهشت 1388 برابر با 14 می 2009وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

آزار و تحقیر دانش ‌آموزان بهایی در مدارس

شهرزادنیوز: آزار و اذیت بهائیان در تمامی سطوح از مدارس گرفته تا قبرستان‌ها گسترش یافته است.
دانش‌آموزان بهایی، در فاصله‌ی سپتامبر 2008 تا فوریه 2009، با 4 مورد اخراج، 20 مورد توهین، 2 مورد عدم ثبت نام، 4 مورد اجبار به شرکت در مراسم دینی، 7 مورد تهدید به اخراج، 5 مورد اجبار به امضای تعهدنامه، 5 مورد برگزاری سمینار ضد بهایی، 4 مورد توزیع مطالب ضد بهایی در مدارس، 6 مورد احضار دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به وزارت اطلاعات و دفتر امنیت مدرسه و 2 مورد تشویق دانش‌آموزان بهایی به تغییر یا پنهان کردن عقیده‌شان مواجه بوده‌اند.
این‌ آمار از سوی سرویس خبری جامعه‌ی بهایی ارائه شده و طبق نظر کمیته گزارشگران حقوق بشر، موارد بسیار دیگری وجود داشته‌اند که از گزارش آنان توسط والدین یا دانش‌آموزان خودداری شده است.
در سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای در مورد آزار بهائیان به عنوان نقض حقوق بشر اظهار نگرانی کرد.