۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

فیلم؛ دانشجویان: وصیت منتظری، مرگ بر این دیکتاتوری

ترس و وحشت رژیم از تغییر سیاست اوباما

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکيد کرد: اوباما نبايستي مانند پيشينيان خود فريب اطلاعات اپوزيسيون بي ريشه ايراني را بخورد.

سردار سرلشکر بسيجي سيد حسن فيروزآبادي طي سخناني اظهار داشت: صاحبان نفوذ در حکومت هاي آمريکا موفق شدند شعار تغيير اوباما را بي خاصیت کنند. هر چند بعضي شعارها، اقدامات و تحرکات سياسي دولت اوباما در جهت تغيير مطرح شد، اما شاخص هاي اصلي که نشان دهنده تغيير است مشاهده نمي شود و سياست هاي گذشته پايدار مانده و در آن تاکيد مي شود.

وي افزود: يکي از اين شاخص ها حجم سرسام آور بودجه دفاعي آمريکاست که انتظار مي رفت در صورت پيشرفت تغيير، درصدي از آن کاسته و به حل مشکلات مردم آمريکا اختصاص يابد.

فيروزآبادي گفت: اما امروز مي بينيم بودجه 635 ميليارد دلاري آمريکا مجدداً پيشنهاد و تصويب مي شود. آن چه مسلم است اين بودجه بيش از 50 درصد هزينه هاي اضافي و بادکنکي را در خود دارد اين مساله از ابعاد مختلف قابل کارشناسي است و مسئولين ذيربط مي توانند صحت آن را تاييد کنند.

وي گفت: اوباما که هنوز هم تصور مي رود به لحاظ وجداني و اخلاقي در سردرگمي بسر مي برد بهتر است به فکر مردم آمريکا باشد.

عضو شورايعالي امنيت کشور تاکید کرد : اوباما نبايستي مانند پيشينيان خود فريب اطلاعات اپوزيسيون بي ريشه ايراني را بخورد و فرصت هاي مثبت در ايران را از دست بدهد.

Basij Filming people,21Decمزدران در حال فیلمبرداری از مردم

اقدام شجاعانه مردم سيرجان در صحنه اعدام دو زندانى

شماری از مردم سيرجان امروز در اعتراض به اعدام دو زندانى در ملاعام در اين شهر تظاهرات كرده و با ماموران سركوبگر نيروى انتظامى درگير شدند. مردم و خانوادههاى خشمگين اين دو زندانى، پس از اجراى حكم اعدام با سر دادن شعارهاى ضد حكومتى و پرتاب سنگ بسوی ماموران جنايتکار رژیم، دو اعدامى را كه گفته مى شود يكى از آنها هنوز زنده بود، با خود مى برند. ماموران با شليک تير هوايى و گاز اشک آور براى جلوگيرى از اعتراض مردم و بردن دو اعدامى تلاش مى كنند ولى موفق نمى شوند.

گزارش تلویزیون رژیم: دو اعدامی در سیرجان پس از اجرای حکم ربوده شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر شمار زیادی از بستگان این دو اعـدامی که در ملاء عام حکم آنها اجرا شد بـا متشنج کردن اوضاع و فحاشی، به محض اعدام مجرمان، محل اجرای حکم را سنگباران کردند. با این اقدام مـامـوران انتظامی هم با شلیک تیر هوایی و گاز اشک آور قصد متفرق کردن مردم را داشتند که بستگان اعدامیان از این فرصت استفاده کردند و اجساد را با خود بردند . گفته می شود یکی از اعدامی ها هنگام ربوده شدن هنوز زنده بوده است .نخعی رییس دادگستری سیرجان دربـاره جرم محکومان گفت : این دو اعـدامی به جرم حمل و نگهداری سلاح و سرقت مسلحانه از بـانک با تایید دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شده بودند .

درگذشت آیت الله منتظری؛ پیام شماری از زندانیان سیاسی

انتشار: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

پیام تسلیت زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به مناسبت در گذشت آیت الله منتظری

انا لله و انا الیه راجعون
فقدان تاسف بار روحانی مبارز آیت الله العظمی منتظری را که بنده ای شایسته برای خداوند بود و با اعتراض به کشتار 1367 به مسئولیت خود عمل نمودو در این ایام نیز بی عدالتیها را بر نتافت و سکوت ننمود، به ملت ایران و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نماییم و امیدرواریم بتوانیم تا استقرار کامل دمکراسی در ایران به مقاومت بر حق خود ادامه دهیم.
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج
اول دی 1388

اسامی زندانیان سیاسی که از جملۀ آنها؛ علی صارمی، علی معزی، میثاق یزدان نژاد،بهروز جاوید طهرانی، منصور اسالو،افشین بایمانی،منصور رادپور می باشند.

Qom 21 decمجتبی بمیری رهبری را نبینی-قم 30آذر


حکم کور کردن چشم نوجوان 17 ساله



روزنامه اعتماد: نوجوان 17ساله يي که مدعي است به خاطر خنديدن يک جوان به خواهرش او را با چاقو کور کرده است پس از محاکمه در دادگاه به قصاص چشم محکوم شد.

پرونده اتهامي اين نوجوان از روز 22 خردادماه سال 86 به دنبال وقوع يک نزاع دسته جمعي گشوده شد. ماموران پليس شيراز که از وقوع درگيري بين چند جوان در خيابان عفيف آباد مطلع شده بودند خود را به محل حادثه رساندند، اما پيش از حضور آنان جواني به نام اکبر از ناحيه چشم مجروح و به بيمارستان منتقل و ضارب نيز متواري شده بود. اطلاعات اوليه حاکي از آن بود که ضارب نوجواني 17ساله به نام سامان است و در اين درگيري ابتدا با چاقو ضربه يي به پهلو اکبر زده و سپس چاقو را داخل چشم سمت چپش فرو کرده و گريخته است.

در شرايطي که تحقيقات براي دستگيري سامان ادامه داشت، تلاش پزشکان براي درمان چشم جوان مجروح بي نتيجه ماند و وقتي آنان از مداواي اکبر نااميد شدند، اعلام کردند بايد چشم وي تخليه شود. به اين ترتيب با تخليه چشم اکبر او در 19سالگي از يک چشم نابينا شد. در ادامه کارآگاهان با بررسي اطلاعات موجود توانستند مخفيگاه سامان را شناسايي و پس از گذشت چند هفته او را دستگير کنند. سامان در بازجويي هاي اوليه اتهامش را پذيرفت اما گفت براي کور کردن اکبر نيت و قصد قبلي نداشت.

او گفت؛ «آن روز من و خواهرم از خيابان عفيف آباد مي گذشتيم که ناگهان پاي خواهرم به يک سنگ برخورد کرد و کفش او از پايش درآمد. اين اتفاق يک موضوع طبيعي بود اما اکبر و چند جوان ديگر به خواهرم خنديدند و مرا عصباني کردند. من هم با آنان درگير شدم اما چون آنها چند نفر بودند من برايشان چاقو کشيدم. ابتدا قصد داشتم با اين کار اکبر و دوستانش را بترسانم ولي آنها من را دوره کردند و مجبور شدم از چاقو استفاده کنم. در شرايطي که خيلي عصباني بودم به سوي اکبر حمله کردم و يک ضربه به پهلوي او زدم و سپس چاقو را داخل چشمش فرو کردم.» به دنبال اين اعترافات براي پي بردن به صحت گفته هاي متهم صحنه حادثه بازسازي شد. سامان مو به مو وقايع را براي افسران پليس و بازپرس پرونده شرح داد و به اين ترتيب با تکميل تحقيقات پرونده با صدور کيفرخواست و قرار مجرميت براي تصميم گيري نهايي به دادگاه کيفري استان فارس ارسال شد.

در جلسه رسيدگي به اين پرونده که در شعبه 4 دادگاه کيفري برگزار شد، ابتدا نماينده دادستان در جايگاه ايستاد و گفت؛ «سامان متهم است در يک درگيري خياباني چشم اکبر را با ضربه چاقو کور کرده است. او در تمام مراحل تحقيقات به اين امر اعتراف کرده و از نظر دادسرا جرم وي محرز است و براي وي تقاضاي مجازات قانوني را دارم.» سپس نوبت به شاکي رسيد تا به دفاع از خود بپردازد. وي گفت؛ «روز حادثه من و سامان بر سر يک مساله جزيي با هم درگير شديم اما او برايم چاقو کشيد و با ضربه يي که به چشمم زد بينايي ام را از من گرفت. من به هيچ وجه او را نمي بخشم و خواستار قصاص وي هستم.»

در نهايت سامان در جايگاه متهم حاضر شد و با شرح مجدد ماجرا گفت؛ «اگر اکبر و دوستانش به من و خواهرم نمي خنديدند هيچ وقت اين اتفاق نمي افتاد. او بود که اين ماجرا را شروع کرد و من ناخواسته وارد اين بازي شدم.» پس از اظهارات متهم هيات قضات شعبه 4 دادگاه کيفري استان فارس وارد شور شدند و با اتفاق آرا وي را گناهکار تشخيص دادند و او را به قصاص چشم چپش محکوم کردند. بنابراين در صورتي که اين حکم توسط قضات ديوان عالي کشور تاييد شود نوجوان 17ساله يک چشم اش را از دست خواهد داد.

واقعیت سه رویداد مهم: 16 آذر، 27 آذر و 30 آذر


زینت میرهاشمی

خاکسپاری آیت الله منتظری، نمادی از تنفر مردم نسبت به سلطنت مطلقه خامنه ای بود

روز دوشنبه 30 آذر، صدها هزار تن در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری در شهر قم شرکت کردند. این جمعیت عظیم علیرغم همه موانع نیروهای سرکوبگر گردهم آمدند و با حمایت خود از منتظری، تنفر خود را از خامنه ای نشان دادند. شعارهای «مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر دیکتاتور، این ماه ماه خونه، خامنه ای سرنگونه و....» بار دیگر بر تداوم حرکتهای اعتراضی مردم و عزم آنها برای سرنگونی دیکتاتوری، صحه گذاشت.

مراسم عزاداری آیت الله منتظری تبدیل به مراسمی سیاسی علیه خامنه ای و گماشتگانش شد. هنگامی که پیام حقیرانه ی خامنه ای به مناسبت درگذشت منتظری از بلندگو پخش شد، جمعیت با هو کردن آن، برچ و باروی ولی فقیه را نشان گرفتند.

درگذشت آیت الله منتظری، که با موضع گیریهای خود در دفاع از جنبش مردمی و باطل اعلام کردن ولایت خامنه ای تبدیل به یکی از مخالفان جدی در برابر خامنه ای شده بود، و نیز حمایت مردمی از وی در مراسم خاکسپاری اش، جنبش بیشماران در رویارویی با استبداد را بار دیگر به خبر اول رسانه های جهان تبدیل کرد.

گردهمایی مردمی در شهر قم نشان داد که همه حرکتهای مردمی با تبدیل فرصتها به اعتراض و با زدن ضربه به پیکر ولایت فقیه، شکاف در بالا را عمیق تر کرده و وحدت در جنبش را بیشتر خواهد کرد.

یکی از ویژگیهای گردهمایی روز دوشنبه در شهر قم، پیدایی آن بعد از پروژه آویزان شدن خامنه ای به عکس تکه پاره شده خمینی بود.

آدینه 27 آذر، قرار بود جانشین خمینی، پیروزی پروژه استفاده از تصویر پاره شده دیکتاتوری که دیگر زنده نیست را در خیابانهای تهران جشن بگیرد. اما این فاتحان «صدا و سیمای» استبداد، روز آدینه، مجبور به عزاداری برای شکست پروژه خود شدند.

مقایسه سه رویداد مهم در آذر ماه، یعنی 16 آذر، 27 آذر و 30 آذر واقعیت موجود در جامعه ایران را به خوبی تعریف می کند. خامنه ای و ولایت مطلقه او در منتهای انفراد و ضعف و خیزش مردم روز به روز بالنده تر و عمیق تر.

در قم یعنی پایتخت ایدئولوژیک نظام بوقوع پیوست

گزارش دریافتی: ما گروهی از طلاب دیروز به همراه دوستان طلبه و دانشجویمان در مراسم پر شور و بی نظیر تشییع جنازه ی مرحوم آیة الله منتظری قدس الله نفسه الزکیه شرکت کردیم لازم است به چند نکته در باره این روز جانانه و البته حزن انگیز اشاره کنم حد اقل برای کسانی که نبودند و ندیدند :

1- در ابتدا نیروهای امنیتی بوسیله وانت هایی که به بلندگوهای بی سیم مجهز بود سعی در این داشتند با خواندن قران و روضه ( که اقتدا به مولایشان عمروعاص کرده بودند ) مردم شعار های ضد حکومتی ندهند که مردم با هجوم شیشه هایش و همچنین بلندگوهایش را خرد کردند و او با ترس از میان مردم گریخت زمانی که دیگر داشت واژگون می شد خدا رحم کرد شاید عده ای زیر آن تلف می شدند!

2- شعار ها تماما ضد حکومتی و در حمایت از جریان سبز ملی میهنی ایران بود و فضا فضای اعتراض بود بیشتر تا تشییع. علاوه بر تمام شعار های مرسوم در این چند ماه می توان به اینها اشاره کرد : دیکتاتور ببینه عزت خدادادیه / روحانی واقعی منتظری صانعی / اونکه میگن عادله دروغ میگه قاتله / این ماه ماهه خونه یزید کارش تمومه / ننگ ما صدا و سیمای ما/ چقدر پول گرفتی دوربین دستت گرفتی / 20:30 20:30 سیره ی عمرو و عاصی و .... که من فراموش کردم ما بقیش رو

3- ملت فکر نکنند در قم معترض نیست اکثر معترضین بچه ها و اهالی حق طلب همین قم بودند که ملت ما همیشه به آنها به دید دیگری نگاه می کنند!!

4- تمام کسبه مغازه ها را تعطیل نموده بودند و قم تماما به حال سیاه پوش و تعطیل و ماتم زده در آمده بنده در تشییع مراجع تازه درگذشته شرکت نموده بودم و این جمعیت بیشمار به واقع عرض میکنم چیز دیگری بود . در قم سابقه نداشت بدون اغراق عرض کردم !

5- گویندگان به محض بردن اسم آقای خامنه به شدت با شعار های کوبنده مردم مثل مرگ بر دیکتاتور مواجه می شدند که مجبور بودند صحبتشان را قطع کنند و در حین دادن شعار بطور ریتمیک پا ها را به زمین می کوبیدند !

6- سر چهار راه حجتیه یک تصویر 10 متر در 5 متر بزرگ از آقای خامنه ای وجود دارد همه اهل قم می دانند اینرا ، ملت معترض روی خود را به سمت او کرده و با شدت در حین تشییع با صدای بلند به شعار مرگ بر دیکتاتور می پرداختند که در نوع خود آنهم در قم بی بدیل و بدیع بود !

در آخر اینرا عرض میکنم که ملت ایران این واقعه را باید به فال نیک گرفته و از حافظه تاریخی خود خارج نکنند چرا که این حرکت که تماما رنگ اعتراضی داشت برای اولین بار و به شکل خروشان در قم یعنی پایتخت ایدئولوژیک نظام بوقوع پیوست و در آن علاوه بر طیف دانشجویی خیل عظیمی از روحانیون کسبه مردم عادی پیر و جوان و کلا تمام احاد مردم حضور داشتند و ... و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

ایران پاینده باد
والسلام