۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

دادستان رژیم در شهرستان خوی ترور شد

سایت بازتاب آنلاین در تهران: ولی حاجی قلی زاده دادستان شهرستان خوی لحظاتی پیش در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی که از قضات متعهد قوه قضاییه بوده است بعد از ظهر دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مقابل درب منزلش توسط ضاربین هدف گرفته شد و به ضرب گلوله به شهادت رسید. ضاربین متواری شده و از هویت آن ها اطلاعی در دست نیست. پرونده های مهم عناصر ضد انقلاب و زمین خواران از مهم ترین پرونده هایی بوده است که شهید حاجی قلی زاده به آن ها رسیدگی کرده است.


تلویزیون رژیم: دادستان شهرستان خوي در استان آذربايجان غربي ، امشب به ضرب گلوله فرد مسلح ، شهيد شد .

ابراهيم محمدلو فرماندار خوي گفت : ولي حاج گلي زاده در حملـه يک فرد مسلح در جلـوي درب منزلش مورد اصابت 2 گلوله اسلحه کمري قرار گرفت که پس از انتقال به بيمارستان به شهادت رسيد . ضارب متواري و پليس درپي اوست .

بازداشت هفت چهره فرهنگی هنری در حوادث عاشورا

آینده نیوز: بی بی سی مدعی بازداشت 7 چهره فرهنگی هنری در ارتلاط با حوادث عاشورا شد. به گزارش این شبكه مهرانه آتشی، عكاس هنری، سه شنبه 22 دی ماه 88 به همراه همسرش بازداشت شده است.

مهرانه آتشی عكاس هنریست كه در سال های اخیر فعالیت عكاسی خبری و مطبوعاتی نداشته است.

در روزهای پس از عاشورا، دامنه بازداشت ها در ایران به خارج از محدوده فعالان سیاسی و روزنامه نگاران سیاسی گسترش یافته است.

بهرینگ تنكابنی، سردبیر مجله فرهنگ و آهنگ، و كیوان فرزین، مدیرمسئول این نشریه، روز 15 دی در دفتر این نشریه بازداشت شدند.

پیش از آن آروین صداقت كیش، از نویسندگان مجله فرهنگ و آهنگ، در تظاهرات اعتراضی روز عاشورا بازداشت شده بود.

اردوان تراكمه، منتقد ادبی و پسر یونس تراكمه نویسنده، فردای روز عاشورا بازداشت شد.

خلیل درمنكی، منتقد ادبی نیز در حاشیه تظاهرات روز عاشورا و رضا نجفی، مترجم، روز 11 دی در منزلش بازداشت شد.

دانشجوی شکنجه شده بحالت بیهوش در حاشیه شهر رها شد

فرزند عضو سابق شورای شهر کاشان و معاون ستاد میرحسین موسوی در این شهر پس از بازداشت توسط یک نهاد امنیتی، بعد از 3 روز بیخبری مطلق و ضرب و جرح شدید تا جایی که منجر به شکسته شدن دست و پای این دانشجو شد و آثار سوختگی با سیگار نیز بر بدن او نمایان بود، به حالت بیهوش در کنار یکی از خیابانهای حاشیه شهر رها شد.

به گزارش نوروز، وی پس از رها شدن در حاشیه شهر، بدون اینکه امکان دیدار با خانواده خود را داشته باشد، مدت 36 ساعت در اختیار اداره اطلاعات بود و در مورد فعالیت های پدرش که استاد دانشگاه کاشان نیز است، و فعالیت های سیاسی خود و انجمن اسلامی دانشگاه مورد بازجویی قرار گرفت.

این دانشجو پس از پایان بازجویی نیز با چشم بسته مجبور به امضای تعدادی برگه شد.

به گزارش نوروز، این اقدام وحشیانه در ادامه روند بی سابقه احضار و بازجویی از حدود 20 نفر از اعضای فعال ستاد مهندس موسوی در جوانان اصلاح طلب کاشان که طی یک ماه گذشته صورت گرفته، انجام شده است.

احضار برخی از این فعالان سیاسی و دانشجویی با بازداشت چند روزه همراه بوده است. آنها پس از انتقال به دادگاه انقلاب و تشکیل پرونده با صدور قرار وثیقه آزاد شدند.

پلیس تهران یگان ویژه زنان تشکیل داد


رادیو آلمان: سرتیپ عزیزالله رجب‌زاده، فرمانده‌ نیروی انتظامی تهران بزرگ، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بزودی یگان ویژه‌ی زنان پلیس تهران کار خود را آغاز خواهد کرد. در آغاز سال جاری اعلام شد که پلیس تهران قصد دارد، کلانتری زنان ایجاد کند. رجب‌زاده اظهار داشت که «راه‌اندازی کلانتری زنان کار‌‌ایی لازم را ندارد» و یگان ویژه برای رسیدگی به امور زنان مناسب‌تر است. بر اساس آمار رسمی، ۳۰ درصد از پرونده‌های نیروی انتظامی تهران مربوط به زنان است و در حال حاضر یک‌هزار پلیس زن در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعالیت می‌کنند.