۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

ترور یك كشیش مسیحی (حل اختلاف عقیدتی به ضرب گلوله)


این كشیش ۳۵ ساله قبلا بخاطر تلاش هائی كه برای غسل تعمید مسلمانان سابق انجام میداد و
انتقادات صریحی كه از اسلام مینمود به دفعات به مرگ تهدید شده بود
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از رادیوی اروپای آزاد ، روز یكشنبه اول آذرهزاران مسیحی ارتودكس در كلیسائی واقع در حومه مسكو گرد آمدند تا مراسم خاكسپاری یك كشیش جوان ارتودكس روسی را كه ۳ روز قبل از آن بوسیله یك مرد مسلح نقابدار مورد اصابت گلوله قرار گرفته ، از پای در آمده بود را برگزار كنند .
بر اساس گزارش پلیس این كشیش روس به نام " دانیال سیسه وی یف " قبلا به خاطر تلاشهائی كه برای غسل تعمید مسلمانان سابق انجام میداد و انتقادات صریحی كه از اسلام مینمود به دفعات به مرگ تهدید شده بود .
"پاتریاك كریل" رهبر كلیسای ارتودكس روسیه كه در این مراسم حضور داشت از "سیسه وی یف" بخاطر آنچه كه او آن را دفاع از كلام خدا میخواند ستایش كرد . او گفت اگر شخصی بخاطر گستراندن كلام خدا مورد حمله قرار گیرد نشانه این است كه كارهای او اثر بخش بوده است.
بازرسان پلیس میگویند "سیسه وی یف" از نواحی سر و گردن در روز ۲۹ آبان ماه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود . به گفته شاهدان ضارب نقابدار وارد كلیسای كوچك محل خدمت او در حومه جنوبی مسكو میشود و بعد از اینكه اسم او را میپرسد به سوی او شلیك میكند . او در راه بیمارستان از دنیا میرود و رهبر گروه كر كلیسا نیز در این حادثه زخمی میشود . بازرسان پرونده اضافه میكنند كه این حمله به احتمال زیاد به خاطر تعصبات مذهبی بوده است . شاهدان به پلیس گفته اند كه او بارها بخاطر فعالیتهای مسیحی اش تهدید به مرگ شده بود .
به غیر از مسلمانان او بر روی اعضای فرقه هائی كه ادعا میكنند مسیحی هستند مانند شاهدان یهوه و توتالیترین ها نیز كار میكرد . او در یكی از سخنرانی هایش كه در یوتیوب گذاشته بود گفته است كه مطابق تعالیم ما اسلام یك دین محسوب نمیشود . در آن ویدیو او همچنین گفته است كه مباحثات بین ما و مسلمانان مثل مباحثات دو ناشنوا میماند كه حرفهای همدیگر را نمیفهمند . آنها از چیز دیگری صحبت میكنند و ما از چیزی دیگر .
كلیسای ارتودكس روسیه در دو دهه گذشته پس از فروپاشی كمونیسم فراز و نشیبهای زیادی زا پشت سر گذاشته است . پاتریاك كریل از ابتدای سالجاری رهبری این كلیسا را به عهده گرفته . اما به دلیل نزدیكی بیش از حدش به مقامات سیاسی و صاحبان قدرت در روسیه و همینطور تندرویهایش در برخورد با سایر مسیحیان غیر ارتودكس نظیر مخالفت با فعالیت مسیونهای پروتستان وكاتولیك در روسیه بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است . او قبل از اینكه به مقام مهم رهبری كلیسای ارتودكس روسیه انتخاب شود تفكرات مبتنی بر حقوق بشر را مورد انتقاد قرار داده ، آنها را پوششی برای مقابله با ارزشهای مذهبی دانسته بود !

گفتگو با خواهر سلمان سیما ، دانشجوی بازداشتی

Messege from Italy پیام یک خبرنگار ایتالیایی به مناسبت ۱۶ آذر

مادر ندا: دخترم را کشتند حالا سياه بازى راه انداخته اند

مادر ندا طی سخنانی به نمايش مضحک بازسازى صحنه قتل فرزندش توسط مزدوران بسيجى در مقابل سفارت انگلستان در تهران اعتراض كرد و گفت بس کنيد، دخترم را کشتيد حالا سياه بازى راه انداخته ايد.

مادر ندا گفت، خودشان دخترم را کشتند، آنها يکبار که مرا تهديد به سکوت مى کردند از زبانشان در رفت که دخترم را نشان کرده بودند، آنها به من گفتند فيلم تو و دخترت را در راهپيماييهاى قبلى داريم. اين ادعاى آنها نشان مى دهد که آنها دخترم را نشان کرده بودند و در روز حادثه او را کشتند و حالا مقابل سفارت انگليس نمايش راه انداخته اند.

مادر ندا به رد دعاوى و دروغپردازيهاى رژيم پرداخت و گفت، آنها به دروغ نوشته اند که من براى دادن مجوز ساخت فيلم دخترم به شبکه خبرى سی ان ان پول گرفته ام. در حالى كه من اگر داشتم خودم پول مى دادم که فيلم دخترم را بسازند، چطور ممکن است براى ساختن فيلم دخترم پول خواسته باشم.

16 آذر؛ پخش اطلاعیه در دانشگاه آزاد ماهشهر

دانشجوهای دختر و پسر دانشگاه آزاد ماهشهر با مچبندهای سبز برای اولین بار به شکل باور نکردنی دست به پخش اطلاعیه و تبلیغات گسترده برای روز 16 آذر زده اند

هشدار دانشجویان به ماموران انتظامات و نیروهای سرکوبگر رژیم

دانشجویان مبارز: صدبار مردن بهتر از این زندگی با خفت و ذلت است

خبرنامه امیرکبیر: جمعی از فعالین دانشجویی پلی تکنیک با انتشار نامه ای خطاب به ماموران انتظامات این دانشگاه، ضمن تشریح شرایط حاکم بر کشور و یادآوری اعمال غیرقانونی و غیر اخلاقی مدیریت دانشگاه در گذشته، از ماموران انتظامات دعوت کردند در روز 16 آذر به خیل عظیم دانشجویان و مردم بپیوندند. دانشجویان به ماموران انتظامات تذکر داده اند که در صورتی که به حرکت دانشجویان و مردم بپیوندند دست آنان را به گرمی خواهند فشرد اما اگر در مقابل دانشجویان بایستند و قصد ایجاد رعب و وحشت و درگیری داشته باشند، عکس و نام آنان را در رسانه های جمعی منتشر خواهند کرد تا ملت ایران خود فرزندان ناخلفش را به راه راست هدایت کند.

در این نامه آمده است: شما در کنار ما به ظلم و ستم هایی که از سوی بدخواهان دین و مهین بر ما روا داشته شده است و می شود واقفید. شما به چشم می بینید که مدیریت جامعه و به خصوص مدیریت دانشگاههای ما چگونه با روش های غیرقانونی و ناجوانمردانه با فرزندان مام میهن برخورد می کنند. شاهد بودیم که چگونه در یک کودتای از پیش طراحی شده، انتخابات در کشورمان بی معنا شد، به خوابگاه های دانشجویان حمله شد، ملت بزرگ و شریف ایران را به خاک و خون کشیدند، و صدها نفر از دانشجویان و اساتید و سایر اقشار ملت طمع تلخ زندان انفرادی را تجربه کردند. در این شرایط ما دانشجویان توان آن که در برابر این جفا سکوت کنیم را نداریم. ما معتقدیم که صدبار مردن بهتر از این زندگی با خفت و ذلت است. به هر ترتیب پلی تکنیک تهران امسال 16 آذر را با شکوه تر و با صلابت بیشتر گرامی می دارد. در این راه دست یاری به سوی شما دراز می کنیم و از شما می خواهیم تا در این روز به خیل عظیم دانشجویان کشور بپیوندید، برای اعتلای خود و کشورتان تلاش کنید. از شما می خواهیم با تدبر و تعقل در اعمال روسای خود، آنان را در سرکوب فرزندان ملت ایران ناکام بگذارید. و ما به شما اطمینان می دهیم که وعده های پوچ و توخالی آنان، چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ معنوی به تجربه تاریخ، عملی نمی گردد. این آقایان همچون اربابان بیگانه خود (روسیه و چین) بعد از استفاده ابزاری از نیروهای خود، آنان را همچون دستمال دور می ریزند. دوشنبه 16 آذر، ما منتظریم تا شما را در کنارمان و نه در مقابلمان ببینیم، اما اگر به هر ترتیبی شاهد حرکات و اعمال عده معدودی از همکاران شما باشیم، با انتشار نام و تصویر آنها از طریق رسانه های فراگیر و مستقل جنبش سبز ایران، به تمامی ملت ایران، وجود چنین فرزندان ناخلفی را اعلام می کنیم. چرا که می دانیم، همکاری با عوامل کودتا نه تنها افتخار نیست، بلکه خفت و خواری و گناهی نابخشودنی است. و قطعا در نزد ملت ایران و حتی خانواده آنها حقارت و کوچکی است. تا ملت باشند که فرزند ناخلف خود را به راه راست هدایت کند. ما می خواهیم که 16 آذر را بدون درگیری و در صلح و دوستی سپری کنیم، اما هر کس بخواهد حق ما را به هر نحوی ضایع کند با مستند سازی اعمال آن از طریق محاکم قضایی، پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

جمعی از فعالین دانشجویی پلی تکنیک تهران

توزیع اعلامیه دعوت به مراسم گرامیداشت 16 آذر

با نزدیک شدن به 16 آذر، روز دانشجو، دانشجویان دانشگاه های مختلف خود را برای برگزاری مراسم در این روز آماده می کنند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در دانشگاه بهشتی نیز دانشجویان با پخش گسترده اعلامیه های مراسم 16 آذر در سلف دانشگاه و دانشکده های مختلف، به استقبال 16 آذر رفته اند.

وحشت جنتی از تبدیل شدن 16 آذر به روز عزای رژیم

صدا و سیمای رژیم: امام جمعه موقت تهران امروز گفت، 16 آذر روزی بود که دانشجویان در اعتراض به نفوذ آمریکا در کشور به صحنه آمدند و با اعتراض خود پیام ضداستکباری را به جهان مخابره کردند.

آیت الله جنتی افزود، در این روز جمعی از دانشجویان عزیز کشورمان توسط نیروهای آمریکایی و عوامل آنها به خاک و خون کشیده شدند که امروز نیز در سالگرد شهادت آنها خط ضدآمریکایی آنها باید حفظ شود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه اصول جنبش های دانشجویی کشورمان همواره ضداستکباری و ضدآمریکایی بوده است، افزود، در 16 آذر دانشجویان عزیز کشورمان باید کاری کنند که شهدای دانشجو از آنها راضی باشند نه آمریکا.

وی از دانشجویان خواست بنابر وظیفه دینی خود بر خط ضدآمریکایی جنبش دانشجویی پابرجا باشند.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر خصومت آمریکا و دیگر کشورهای حامی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی گفت، آخرین شیطنت این کشورها را می توان در قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دید.

آیت الله جنتی لبخندزدن به آمریکا را برخلاف خط امام و رهبری دانست و افزود، کسی در این مملکت خیال نکند می تواند دشمنی با آمریکا و اسراییل را از دلهای پاک مردم ما خارج کند.

خطیب جمعه تهران به کسانی که در کشور به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق هستند و نسبت به نظام خیانت می کنند، هشدار داد: مگر شما از سرنوشت منافقین، بنی صدر و دیگرانی که با امام و رهبری، نظام و مردم همیشه در صحنه، در سی سال گذشته درافتاده اند درس نگرفته اید؟

آیت الله جنتی افزود، عده ای در کشور با دیکته ای که آمریکا به آنها داده است ، قصد براندازی نرم و شیطنت دارند اما به آنها می گویم از آنچه بر سر بدخواهان نظام آمده درس عبرت بگیرید.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه جنگ با نظام جمهوری اسلامی برای هر قدرتی گران تمام می شود، گفت: عده ای دیروز در صف خط امام بودند اما امروز اگرچه چنین ادعایی دارند ولی با دشمن همراهی می کنند و صف خود را جدا کرده اند.

گردهمائی در سیدنی استرالیا در پشتیبانی از دانشجویان در 16 آذر

گردهمائی در سیدنی استرالیا در پشتیبانی ازدانشجویان و جنبش مردمی ایران در روز 16 آذر و همچنین برافروختن شمع به پاس حمایت از مادران زندانیان سیاسی و تمام عزیزانی که جان خود را فدای آرمان و وطن عزیزخود ایران نمودند.

Monday, December 7, 2009, 7.30 – 9pm
Assemble Martin Place

16 آذر؛ گردهمایی در هلسینکی برای پشتیبانی از جنبش مردمی ایران

ما ایرنیان مقیم شهر هلسینکی در روز ۱۶ آذر به طرفداری ملت تحت ستم و ظلم و دیکتاتوری جمهوری اسلامی صدای اعتراضی خود را یک بار دیگر به گوش جهانیان میرسانیم به همین منظور گرد همایی تدارک دیدیم که در مرکز شهر هلسینکی مقابل پارلمان در ساعت ۱۵-۱۷ بعد از ظهر انجام می‌گیرد از تمام آزادیخواهان و احزاب سیاسی با هر رنگ و عقیده‌ای تقاضا می‌کنیم برای پشتیبانی‌ ملت شجاع و سلحشور ایران به ما بپیوندند تا با اتحاد و همبستگی‌ خود سرنگونی جمهوری اسلامی را یک بار دیگر محکم، خشمگین و استوار تر از هر زمان دیگری فریاد بزنیم به امید آزادی و دموکراسی برای میهن عزیزمان ایران.

16 آذر؛ گردهمایی در برلین برای پشتیبانی از جنبش مردمی ایران

گردهمایی در برلین برای پشتیبانی از جنبش مردمی ایران در روز دانشجو 16 آذر

انجمن رنگ انتخاب دموکراتیک در روز دوشنبه، هفتم دسامبر مصادف با شانزده آذر، در یکی از نقاط پر رفت و آمد شهر برلین گردهمائی اعتراضی به نقض حقوق بشر در ایران و بمناسبت روز دانشجو تدارک دیده است.

از همه هموطنان عزیز خواهشمندیم با حضور خود ما رادر این تجمع یاری فرمایند.
آدرس
Am Wittenbergplatz/Tauentzienstr/neben KaDeWe
زمان
هفتم دسامبر مصادف با شانزده آذر
از ساعت 18 الی 20

بخشنامه دانشگاه آزاد برای 16 آذر


خبرگزاری مهر: دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای ضمن گرامیداشت روز دانشجو اعلام کرد: کلیه فعالیت های اداری ـ آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در روز 16آذر طبق روال برقرار است.

در این بخشنامه تأکید شده است: هیچ یک از واحدهای دانشگاهی، مراکز آموزشی و اساتید حق تعطیلی و یا لغو هیچ کدام از کلاس های درس را ندارند.

معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت حسن نظارت بر اجرای مفاد این بخشنامه را دارد.

برخی منابع و سایتها از احتمال تعطیلی 16 آذز روز دانشجو در برخی واحدهای دانشگاه آزاد خبر داده بودند.

روز دانشجو روز فریاد دمکراسی خواهی در سراسر دنیا


حسن زارع زاده اردشیر
فعال سابق دانشجویی در ایران
واشنگتن دی سی

روزگاری برای تقویت و گسترش اعتراضات دانشجویی و در نهایت مردمی کردن آن از هر مناسبتی بهره می بردیم و در دانشگاه ها برنامه های اعتراضی را تدارک می دیدیم. آن زمان آرزو می کردیم چند هزار نفر در اعتراضات حضور بهم رسانند و تا نمادی از میلیون ها انسانی باشند که برای مبارزه با جهل و خودکامگی و رسیدن به آزادی و دمکراسی تلاش می کنند. همواره برچسب اغتشاش گر و اوباش بر ما زدند و ما نیز با آغوشی باز به استقبال انواع اتهامات و تهمت ها رفتیم تا بلکه در آن برهه تاریخی به وظیفه تاریخی و انسانی مان عمل کرده باشیم. جبهه متحد دانشجویی فعال ترین جریان دانشجویی در زمان سید محمد خاتمی بود که من نیز سخنگویی آن را بر عهده داشتم. اینک رویاهای جبهه متحد دانشجویی به واقعیت نزدیک شده و دیگر از چند هزار به حضور میلیونی انسان های آزادیخواه رسیده ایم.
16 آذرماه امسال آن 16 آذر گذشته نیست! از دو ماه پیش، برنامه ریزی و تلاش های تدارکاتی دانشجویان برای مراسم روز دانشجوی امسال شروع شده است. امسال نه تنها مراسم باشکوهی در همه دانشگاههای ایران برگزار خواهد شد بلکه در برون مرز نیز تظاهرات بی شماری برای همبستگی با دانشجویان و محکوم کردن سرکوب های دانشجویی در شهرهای مختلف دنیا سازماندهی شده است.
دانشجویان در تکاپو هستند تا سنگر آزادی را مقاومتر، مبارزه برای آزادی و دمکراسی را توامندتر و رسیدن به آن را نزدیکتر سازند. اطلاعیه های متعدد گروههای مختلف دانشجویی بیانگر همین نکته است که دانشجویان راه خود را یافته اند و امروز به مدد مبارزات گذشته، با آگاهی بیشتری عمل می کنند. به همین دلیل است که مقامات جمهوری اسلامی دستور سرکوب دانشجویان را صادر کرده اند.
اگرچه با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد سرکوب دانشجویان شدت بیشتری نسبت به دوره خاتمی به خود گرفته، امروز به دنبال اعتراضات مردمی پس از تقلب گسترده در انتخابات برخورد با دانشجویان به رقم نجومی نزدیک می شود. دانشجویان در چند ماه گذشته با اعتراضات خود نشان داده اند که حتی در مبارزات مردمی پس از انتخابات نیز در صف اول مبارزه قرار دارند. در واقع انتخابات ریاست جمهوری و 22 خرداد معادله سیاسی را بهم زد. مقامات رژیم که تصور می کردند به مانند گذشته دست به تقلب خواهند زد و کسی اعتراض نخواهد کرد وارد صحنه شدند اما با اعتراضات میلیونی مردم روبرو شدند. از این رو سرکوب وحشیانه مردم معترض و آزادیخواه شرایطی را بوجود آورد تا نارضایتی ها اوج بگیرد و سطح خواسته ها افزایش پیدا کنند. خواسته هایی که دانشجویان از جمله حاملان آنها هستند.
از این روست که بسیاری از دانشجویان در چند ماه گذشته روانه زندان ها شدند. در چند روز اخیر نیز مقامات جمهوری اسلامی با دستگیری و بازداشت تعداد زیادی از فعالان شاخص دانشجویی ترس خود از جنبش دانشجویی و گسترش اعتراضات در 16 آذرماه را آشکارتر کردند.
ماموران امنیتی روز دوشنبه گذشته ميلاد اسدی عضو مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) و فعال شناخته شده دانشجویی از دانشگاه خواجه نصير را دستگیر کرده اند. همزمان ۳ عضو ديگر شورای مرکزی اين اتحاديه دانشجويی مهدی عربشاهی، بهاره هدايت و فريد هاشمی به دادگاه انقلاب احضار شده اند. پیشتر نیز عباس حکيم زاده دبيرسياسی دفتر تحکيم وحدت و فعال شناخته شده دانشجویی برای چندمین بار دستگیر شده بود. همچنین شش نفر از دانشجویان فعال لیبرال به نام‌های مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی و البرز زاهدی از دانشگاه تهران و علیرضا موسوی، احمد میرطاهری، علی‌رضا زرگر، حمید قهوه‌چیان، امیر کاظم‌پور و یاسر معصومی از دانشگاه علامه که از اواخر آبان ماه دستگیر شده اند در مکانی نامعلوم به سر می برند. بر اساس گزارش سازمان های دانشجویی تنها در آبان ماه دست کم 60 حکم بازداشت برای دانشجویان صادر شده و دانشجویانی از دانشگاههای خواجه نصیر، علامه، مازندران، شیراز، آزاد تهران، تفرش، امیرکبیر، تبریز، اصفهان، بازداشت شده اند.
در این میان تهدید مهندس حشمت الله طبرزدی از رهبران سابق جنبش دانشجویی و احضار او به دادگاه برای اجرای حکم زندانی که روشن نیست در کجا و چه تاریخی صادر شده است نیز قابل توجه است. همچنین تداوم بازداشت فعالان سیاسی برجسته ای چون دکتر محمد ملکی، دکتر احمد زیدآبادی، عبداله مومنی و دیگران که فعالیت های آنها تاثیر بسزایی بر کوشش های دانشجویان دارد، در همین راستا قابل ارزیابی است.
در واقع آنچه اتفاق می افتد و وجه تمایزی با سال های گذشته به شمار می آید، گسترش فعالیت های دانشجویی است که با وجود سرکوب های سنگین پس از انتخابات ریاست جمهوری، این جنبش نقش پیشتازی خود را حفظ کرده است. این در حالی است که بارها مقامات جمهوری اسلامی نسبت به فعالیت های دانشجویان هشدار داده و برای سرکوب آنها زمینه سازی کرده بودند. فرمانده نیروهای بسیج سپاه پاسداران ایران از آن دسته مقامات است که پیش از بازگشایی دانشگاه ها، گفته بود "مراقب باشید که دانشجویان پروژه تقابل را در دانشگاه کلید نزنند و در این دام گرفتار نشویم." با این حال آغاز سال تحصیلی جدید همراه بود با اعتراضات دانشجویی در دانشگاههای معتبر تهران.
از این رو، با توجه به اینکه امروز دانشجویان با وجود گسترش سرکوب مقاومت و مبارزه می کنند، و در اکثر دانشگاههای کشور مراسم اعتراضی برگزار خواهند کرد، باید مورد حمایت همه جانبه ی مردم در داخل و خارج قرار بگیرند. دانشجویان در بیانیه هایی ضمن تاکید بر نفی هر گونه خشونت در اعتراضات دانشجویی، از همه مردم در همه شهرها دعوت کرده اند تا با پیوستن به فرزندان دانشجوی خود درمراسم امسال دردانشگاه ها، آنان را تنها نگذارند و در صورتی که کودتاچیان از ورود آنان به محوطه دانشگاه ها ممانعت به عمل آوردند با تجمع اتومبیل در اطراف دانشگاه ها و ایجاد ترافیک و تردد، سرکوب گران را با اشکال مواجه سازند و به این ترتیب دانشجویان را یاری دهند. یاری رساندن به دانشجویان مبارز ی یعنی یاری به حرکتی که در 18 تیرماه 1378 برای تحقق دمکراسی و حقوق بشر آغاز شده است و برای به ثمر رسیدن، روز به روز ابعاد وسیع تری به خود می گیرد.

-----------------------------------
حسن زارع زاده اردشیر، سخنگوی سابق جبهه متحد دانشجویی در ایران است که پس از 12 بار دستگیری و تحمل 2 سال سلول انفرادی در سال 1383 به 7 سال زندان و 5 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم و از کشور خارج شد. او یکی از سازماندهندگان تظاهرات 18 تیرماه سال 78 نیز بود که در اطلاعیه علنی وزارت اطلاعات از او به عنوان جاسوس غرب یاد شد.



گزارشی از آخرین وضعیت زندانیان سیاسی محکوم به اعدام


کميته گزارشگران حقوق بشر: دادگستری تهران در هفته گذشته از صدور حکم اعدام برای پنج تن از متهمان حوادث پس از انتخابات خبر داد. بنابر اعلام دادگستری تهران این محکومان به "وابستگی و عضویت در گروههای ضد انقلاب، تروریستی و معاند" متهم هستند. با وجود آن که در این اطلاعیه به اسامی محکومان اشاره‌ای نشده اما به نظر می‌رسد که یکی از آنها محمد رضا علی زمانی بوده است. وی توسط شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "محاربه" از راه "عضویت در انجمن پادشاهی ایران" به اعدام محکوم شده بود. حکمی که در هفته‌ی پیش يك روز پس از صدور قطع نامه سازمان ملل در محکومیت نقض گسترده حقوق بشر در ایران توسط دادگاه تجدیدنظر مورد تأیید قرار گرفت.
محمد رضا علی زمانی که طبق مستندات در اسفند ماه ۸۷ بازداشت شده، در جلسه دوم دادگاه‌های علنی پس از انتخابات حاضر و به همراه گروهی دیگر محاکمه شد. در کیفرخواستی که معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در ۱۷ مرداد قرائت کرد از محمدرضا علی زمانی، احمد کریمی، حامد روحی‌نژاد، آرش رحمانی پور و امیررضا عارفی به عنوان متهمان مرتبط با انجمن پادشاهی ایران نام برده شد. برغم آن که زمان بازداشت این ۵ تن اسفند ۸۷ و فروردین و اردیبهشت ۸۸ ذکر شده، مسئولان قضایی از آنان تحت عنوان متهمان مرتبط با حوادث پس از انتخابات یاد کرده‌اند.
حامد روحی‌نژاد، ۲۳ ساله‌ دیگر متهم محکوم به اعدام این پرونده از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان بسر می‌برد. به گفته خانواده‌ حامد روحی‌نژاد وی پس از سپری نمودن مدت زمانی در کشور عراق با هماهنگی وزارت اطلاعات به ایران برگشته است. پدر وی ضمن اشاره به این مسئله می‌گوید: وقتی که ‌آمد چند جلسه بازجویی شد. از کارها و فعالیت‌هایش در خارج از کشور به ماموران گفت و به نظر می‌آمد که مساله تمام شده است. آن‌ها به حامد اجازه دادند که به دانشگاه برگردد و درسش را ادامه دهد. او دانشجوی رشته فلسفه دانشگاه شهید بهشتی است. اما در اردیبهشت‌ماه، شبانه به خانه ما آمدند و او را بردند. به گفته‌ آقای روحی‌نژاد فرزندش پس از بازداشت تا چهار ماه اجازه‌ ملاقات را بدست نیاورده است.
نسرین ستوده، وکیل مدافع آرش رحمانی‌پور دیگر زندانی محکوم به اعدام از اخذ اعترافات تحت فشار از موکل خود خبر می‌دهد. طبق مفاد آیین دادرسی کیفری هر گونه اعترافاتی که تحت فشار روحی یا فیزیکی اخذ شود، فاقد وجاهت قانونی است. نسرین ستوده می‌گوید برای فشار بر موکلش خواهر باردار او را بازداشت کرده و در دو جلسه بازجویی مقابل او گذاشته‌اند. به گفته‌ی این وکیل دادگستری مأموران رسیدگی کننده به پرونده شرط آزادی خواهر وی را امضای اعترافات از پیش تنظیم شده قرار داده‌اند.
نگرانی‌ها در خصوص اجرای این احکام پس از اجرای حکم اعدام احسان فتاحیان، زندانی سیاسی کرد در زندان سنندج شدت یافته است. وی بامداد چهارشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۸۸، در زندان سنندج به دار آویخته شد.
احسان فتاحيان، ۲۸ ساله، متولد كرمانشاه و ساكن سنندج، بهار سال ۱۳۸۷ در كامياران دستگير و سپس به زندان سنندج منتقل شد. او در دادگاه بدوی به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد به تحمل ١۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، پس از اعتراض به حکم و ارجاع آن به دادگاه تجدیدنظر، با حکم اعدام مواجه شد. شعبه‌ ۴ دادگاه تجديدنظر استان كردستان در بررسی مجدد پرونده،‌ با افزودن اتهام محاربه، حكم ۱۰ سال زندان را به اعدام تغییر داد. سازمان عفو بین‌الملل اعدام احسان فتاحیان را «اقدامی‌ تلافی‌جویانه در قبال ترور شماری از کارکنان دولتی در استان کردستان در شهریور ماه » نامیده‌ است.
بجز احسان فتاحیان، ۱۲ فعال کرد دیگر تحت عناوین اقدام علیه امنیت ملی، محاربه و افساد فی الارض از طریق هواداری و عضویت در احزاب اپوزیسیون به اعدام محکوم شده‌اند.
از آن جمله زينب جلاليان، فعال سياسی اهل ماکو که از ۸ ماه پيش در بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه به سر می‌برد، به اتهام محاربه در دادگاه به اعدام محکوم شده است.
بر اساس رای دادگاه متهم به دليل عضويت در يکی از احزاب مخالف نظام و فعالیت تبلیغی مشمول محاربه شناخته و به مرگ محکوم شده است. فعالان کرد می‌گویند دادگاه رسيدگی به اتهامات زینب جلالیان بدون حضور وکيل مدافع برگزار شده و تنها چند دقيقه به طول انجاميده است.
شیرکو معارفی دیگر فعال کردی‌ است که از سوی دادگاه به اتهام عضویت در حزب « کومله» و محاربه با خدا به اعدام محکوم شده است. ارتباط شیرکو معارفی با گروه کوموله به گفته‌ پدرش از روی ناچاری و برای پیدا کردن شغل و کسب درآمد بوده و او تنها «مبلغ» کوموله بوده است. احمد سعید شیخی، وکیل تعیینی شیرکو معارفی از درخواست اعاده دادرسی مستند به بند شش ماده ۲۷۲ قانون مجازات اسلامی‌ خبر می‌دهد. درخواست مذکور با این استنباط و استدلال مطرح می‌شود که مجازات صادره متناسب با جرم ارتکابی نیست. لقمان رایزن، دیگر وکیل پرونده معتقد است عمل ارتکابی در قالب محاربه نیست. وکلای پرونده امیدوارند اجرای حکم با پذیرش درخواست اعاده دادرسی به تعویق بیفتد.
شیرکو معارفی سال گذشته در یکی از روستاهای شهرستان سقز با خلع سلاح تسلیم نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. بنا به گفته‌ وکلای پرونده این امر پیش از شروع درگیری صورت پذیرفته است. وی دی ماه سال ۸۷ در دادسرای انقلاب شهر سقز محاکمه و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. حکم صادره در دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است. کمیسیون عفو و بخشودگی درخواست عفو متهم را نیز که از وکلای پرونده و خود وی مطرح شده بود، رد نمود. طی هفته‌های گذشته و پس از اعدام احسان فتاحیان اخباری مبنی بر احتمال اجرای حکم شیرکو معارفی نیز منتشر شد که احمد شیخی، وکیل وی در این خصوص می‌گوید: تاکنون هيچ حکم رسمی نسبت به اجرای حکم به من ابلاغ نشده است و هم چنين خبری مبنی بر انتقال ايشان به انفرادی و يا قرنطينه به من نرسيده است. وی کماکان در بند عمومی زندان سقز بسر می‌برد.
در تازه‌ترین خبرها گفته می‌شود حکم اعدام شیرکو معارفی و حبیب‌الله لطیفی محکوم به اعدام در پی درخواست جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری عراق از آیت‌الله شاهرودی رئیس قوه‌ قضاییه ایران لغو و پرونده جهت بررسی به دیوان عالی کشور ارسال شده است. این خبر هنوز از سوی هیچ منبع رسمی مورد تأیید قرار نگرفته است.