۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

بمبگذاری بلوچستان؛ انگلستان اتهامات پاسداران را رد کرد


خبرگزاری «ریا نووستی»/ بریتانیا قاطعانه اتهامات مسئولین سپاه پاسداران در خصوص دست داشتن این کشور در بمبگذاری بلوچستان ایران را رد می کند. این مطلب را سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرگزاری "رویترز" اطلاع داد.

پیش تر فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرد که بریتانیا و آمریکا جنگجویانی که در عملیات بمبگذاری مذکور دست داشته اند را تعلیم و آموزش داده و تجهیز نموده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد: ما قاطعانه هرگونه اعلامیه در خصوص اینکه عملیات بمبگذاری به نوعی با بریتانیا مرتبط بوده است را رد می کنیم.


انتقال 2 زندانی سیاسی از بند 350 به بند سپاه زندان اوین


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ، پس از یورش وحشیانه، روز شنبه زندانیان سیاسی علی صارمی و سید ظهور نبوی از بند 350 زندان اوین به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند.
روز شنبه 25 مهرماه زندانیان سیاسی علی صارمی و سید ظهور نبوی به صورت ناگهانی از سلولهای خود در بند 350 خارج و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند. بند سپاه دارای شرایط غیر انسانی است و زندانیان در این بند تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار می گیرند. بازجویان این بند از اعضای سپاه پاسداران می باشد . اکثر دستگیر شدگان اخیر در این بند زندانی بودن و در اینجا تحت شکنجه های طاقت فرسا قرار می دادند تا به اعتراف علیه خود وادار کنند.
لازم به یاد آوری است روز چهارشنبه شب 22 مهرماه با جمع کردند 150 نفر از زندانیان عادی و خطرناک در حسینیه بند 350 زندان اوین، آخوندی بنام روغنی که به جرم فساد اخلاق و کلاهبرداری دستگیر و در زندان بسر می برد زندانیان عادی و خطرناک را علیه زندانیان سیاسی تحریک و تشویق به حمله به آنها می کرد. روغنی و مسلم نجف آبادی با 150 نفر از زندانیان عادی و خطرناک به سوی سلول زندانیان سیاسی یورش بردند . این حمله تحت نظارت بزرگ نیا از شکنجه گران شناخته شده و رئیس بند 350 صورت گرفت. عدالت ولی فقیه در حق زندانیان سیاسی بی دفاع که مورد تهاجم عناصرش قرار گرفته بودند اینگونه به اجرا در می آید به جای مواخذه مهاجمین زندانیان سیاسی را به شکنجه گاه می فرستد.
بازجویان وزارت اطلاعات ، صداقت رئیس زندان اوین ،رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان اوین و بزرگ نیا رئیس بند 350 از عوامل اصلی فشار و محدودیتها علیه زندانیان سیاسی هستند .
در حال حاضر 3 زندانیان سیاسی در بند 350 زندان اوین بسر می برند. آقای علی صارمی 62 ساله از دستگیر شدگان مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 می باشد و بیش از 2 سال است که در بلاتکلیفی بسر می برد. او در طی 4 بار بازداشت 20 سال است که در زندانهای این رژیم بسر می برد،سید ظهور نبوی چاشمی بیش از 50 سال سن دارد و از مقاله نویسان سرزمین آریائی است که به 4 سال زندان محکوم شده است و دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد 22 ساله از دستگیر شدگان نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 است و اخیرا به 14 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شد.3 تن از دائیهای آقای یزدان نژاد در دهۀ 1360 اعدام شدند و مادر و پدر او چندین سال را در زندان بسر برده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به بند سپاه که جان آنها را در معرض خطر جدی قرار میدهد را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شرایط طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

27 مهر 1388 برابر با 19 اکتبر 2009

وضعیت زندانیان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر



1 John 4:11-16 NIV

11 Dear friends, since God so loved us, we also ought to love one another. 12 No one has ever seen God; but if we love one another, God lives in us and his love is made complete in us.

13 We know that we live in him and he in us, because he has given us of his Spirit. 14 And we have seen and testify that the Father has sent his Son to be the Savior of the world. 15 If anyone acknowledges that Jesus is the Son of God, God lives in him and he in God. 16 And so we know and rely on the love God has for us.
God is love. Whoever lives in love lives in God, and God in him.


Finding Hope in Difficult Times: Part2

Finding Help
In order to reap the benefits of the Christian life and to have protection, guidance, and comfort from the Holy Spirit one must first be born again and become a child of God.
The born again child of God has the unique privilege of talking to, and hearing from God, but this, the greatest resource available, is often neglected. We should always pray! Even in the darkest moments, when you don't feel His presence and think you will never smile again, pray anyway, because He is there; He is listening, and is an "ever present help in time of trouble" (Psa 46:1)
"He has delivered us from such a deadly peril, and he will deliver us. On him we have set our hope that he will continue to deliver us" (2 Cor 1:10). When we place our faith in God and in the resurrection of Jesus from the dead, we then trust Him to take us to Heaven. If we can trust Him with our eternity surely we can trust Him for our earthly/daily cares. Jesus said that as God clothe's the grass of the field, so will He clothe us all the more. He tells us not to worry about what we shall eat or drink or how we will be clothed. The "heavenly Father knoweth that ye have need of all these things" (Matt 6:30-32)
"Eye hath not seen, nor ear heard, neither have entered into the heart of man, the things which God hath prepared for them that love him" (1 Cor 2:9).

Hope in Difficult Times
Even if you reach what you consider to be your lowest point, God's word say's He will never leave or forsake you (Matt 28:20). He will give you peace and comfort even in the worst of circumstances, then lead you through, over or around the muck and mire of your situation, and again set your feet on solid ground.
Our God is the God of new beginnings, and with Him nothing is impossible. Whether you are very young, or considered to be very old, trust in Him because with Him it is always just the beginning. You may even find yourself in such a situation through divorce, death of a spouse, loss of health, finances, or whatever, that forces you to begin all over again, but is that so bad? Trusting God in difficult times forces us to seek His guidance, and to trust in Him.
Trusting God through these uncharted waters takes faith and courage but is worth every effort. The path of His choosing is the only one that leads to true happiness,
Isn't this a wonderful promise "...those who hope in the LORD will renew their strength. They will soar on wings like eagles; they will run and not grow weary, they will walk and not be faint" (Is 40:31).

بررسی اعتراض دانشجویان ستاره دار و انکار مسوولان در مجلس

روزنامه سرمایه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به نامه 20 تن از دانشجویان محروم از تحصیل که خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس، منتشر شد، گفت: «با توجه به اینکه دانشجویان به وجود ستاره دارها اصرار دارند و مسوولان مربوطه هم انکار می کنند، در جلسه این هفته کمیسیون آموزش، می خواهیم این موضوع در دستور کار قرار گیرد و بررسی شود که آیا واقعاً این موضوع صحت دارد یا نه؟» چهار سال است که با آغاز سال تحصیلی موضوع دانشجویان ستاره دار مطرح می شود اما در این چهار سال هیچ یک از مسوولان دولتی صحت آن را تایید نکرده اند و محمود احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی با مهندس میرحسین موسوی صراحتاً وجود دانشجویان ستاره دار را در دولت نهم انکار کرد. این در حالی بود که دو شب بعد از آن مناظره در فیلم تبلیغاتی مهدی کروبی چند تن از این دانشجویان حضور پیدا و اعلام کردند: «ما ستاره داریم.»
امسال نیز با آغاز سال تحصیلی تعدادی دیگر اعلام کرده اند به دلیل فعالیت های صنعتی و سیاسی، ستاره دار یا از تحصیل محروم شده اند. 20 تن از این عده ای که به نظر می رسد تعدادشان حدود 40 نفر است در اواخر هفته گذشته نامه ای را خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشتند و از وی خواستند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود. چندی پیش نیز سه تن از این دانشجویان محروم از تحصیل با حضور در روزنامه های سرمایه و فرهیختگان، بر وجود «محرومیت از تحصیل» خود تاکید کردند.
امیر طاهرخانی نماینده تاکستان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به «فرارو» گفت: «مسوولان سازمان سنجش و وزارت علوم و تحقیقات مدعی هستند دانشجویان ستاره دار وجود ندارند اما ما هر روزه شاهد هستیم که عده ای از دانشجویان به مجلس می آیند و مکاتباتی صورت می دهند، با این مضمون که ما را از تحصیل محروم کرده اند، اگر واقعاً این موضوع صحت داشته باشد، اظهارات مسوولان وزارت علوم و سازمان سنجش هیچ گونه توجیهی ندارد.»
این عضو کمیسیون آموزش درباره نامه تعدادی از دانشجویان ستاره دار به رئیس مجلس گفت: «قطعاً نامه ای که تعدادی از دانشجویان برای رئیس مجلس نوشته اند، به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده می شود و کمیسیون هم این موضوع را بررسی می کند و نتیجه هر چه باشد اعلام می شود.»
طاهرخانی در پاسخ به این پرسش که آیا تا به امروز مجلس این موضوع را بررسی کرده یا خیر، اظهار داشت: «تحقیق مبسوط در این باره صورت نگرفته اما یکسری بررسی های میدانی انجام شده، چون وقتی در کمیسیون از مسوولان وزارت علوم و سازمان سنجش در این باره سوال شد آقایان با قاطعیت گفتند چنین چیزی وجود ندارد.»
وی در پایان تاکید کرد: «مجلس در این باره ابزارهای نظارتی را اعمال خواهد کرد، چون به هر ترتیب ما نمی توانیم هیچ فردی را به هر دلیلی از تحصیل محروم کنیم، اگر مجلس تشخیص دهد که وزیر در این راستا کم کاری نشان داده حتماً بحث سوال و استیضاح را در دستور کار قرار خواهد داد.»
طبق بررسی های انجام شده به وسیله رسانه ها، در سال گذشته حدود 50 تن و در سال جاری حدود 40 نفر از دانشجویان در مقاطع فوق لیسانس و لیسانس، ستاره دار یا محروم از تحصیل شده اند.
20 دانشجوی محروم از تحصیل سال 88، در نامه خود خطاب به لاریجانی نوشته بودند: «جناب آقای لاریجانی، محروم کردن دانشجویان از حق ادامه تحصیل نقض واضح اصول مختلف قانون اساسی نظیر بندهای 3، 9 ، 14، اصل سوم و اصول 19، 20، 22 ،30 ، 36 ، 37 و به ویژه اصل 23 این قانون است که صراحتاً می گوید: «تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد.»
در ادامه این نامه با تاکید بر مواد قانون اساسی که هرگونه تبعیض آموزشی را خلاف قانون ارزیابی می کند، آمده: «ستاره دار کردن دانشجویان در شرایطی صورت می گیرد که علاوه بر مفاد بند 3 اصل سوم و اصل سی ام قانون اساسی که دولت را به تسهیل و تعمیم آموزش عالی و همچنین گسترش وسائل تحصیلات عالی رایگان برای عموم ملت موظف کرده مستفاد از بندهای 9 و 14 اصل سوم و نیز اصول 20، 22، 30، 36 و 37 قانون اساسی دولت ملزم است فارغ از نوع مذهب، مسلک و مرام سیاسی ضمن رفع تبعیضات ناروا، امکانات عادلانه را برای آحاد ملت ایجاد کرده و آنان را از همه حقوق انسانی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار کند. اصل نهم قانون اساسی نیز به صراحت بیان می دارد «در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است...هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آزادی های مشروع را هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند.»
چندی پیش نیز محمدمهدی حسنی وکیل پایه یک دادگستری در مقاله ای تحت عنوان «احکام محرومیت از تحصیل» که در روزنامه «حیات نو» منتشر شد، با استناد به «مفاد قانون اساسی، احکام اسلام، حقوق جزا، اهداف مجازات های تکمیلی و اقدامات تامینی و نهایتاً عقل» ثابت کرد که هرگونه «محرومیت از تحصیل دانشجویان به دلیل پایبندی به عقاید سیاسی و اجتماعی»، «خلاق قوانین موجود ایران» است. این حقوقدان «حکم محرومیت از تحصیل دانشجویان فعال سیاسی» را مغایر با 7 اصل اساسی دانست. این هفت مورد عبارتند از: 1 - مغایرت با جایگاه والای علم و دانش نزد اسلام و عقل
2 - تغایر سخت با یافته های حقوق جزا و اهداف مجازات های تکمیلی و اقدامات تامینی 3 - همخوانی نداشتن با مقوله تفسیر قانون با قانون 4- دلالت پیشینه مقررات جزایی و رویه قضایی 84 ساله 5 - «حق مکتسبه» دانشجو بودن، قابل اسقاط نیست 6 - موافق نبودن با مفاد لایحه جدید قانون مجازات اسلامی و منظور تنظیم کنندگان لایحه 7 - مغایرت با «اصل قانونی بودن جرائم و مجازات» و «قاعده تفسیر مضیق قوانین جزائی».
پس از واکنش دانشجویان محروم از تحصیل سال 88 که در میان آنها رتبه های 1 ، 2 ، 4 ، 15 و... دیده می شد، مسوولان وزارت علوم وجود هرگونه دانشجوی ستاره دار را تکذیب کردند به نحوی که حتی وزیر جدید این وزارتخانه، دانشجو، در گفت وگوی رو در روی خود با چند تن از دانشجویان محروم از تحصیل سال 88 که برای ملاقات با وی به مجلس رفته بودند، گفت: «من اصلاً نمی دانم ستاره دار یعنی چه،»
در پی این وقایع، سایت سازمان سنجش کارنامه نهایی دانشجویان ستاره دار در کنکور کارشناسی ارشد سال 88 را ارائه نکرد، در حالی که دانشجویان ستاره دار سال 88 پس از دریافت کارنامه اولیه در خردادماه، انتخاب رشته کرده بودند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دانشجویان محروم از تحصیل در کنکور کارشناسی ارشد امسال پس از مراجعه برای دیدن کارنامه نهایی (معروف به کارنامه سبز که اطلاعات تکمیلی در مورد همه انتخاب های داوطلبان در آزمون در آن درج می شود)، با این پیام مواجه شدند که شما مجاز به انتخاب رشته نبوده و انتخاب رشته نکرده اید.

بمبگذاری بلوچستان؛ تعداد کشته شدگان به ‌٤١ نفر رسيد

ایسنا: معاون امنيتي و انتظامي استاندار سيستان و بلوچستان آخرين آمار کشته شدگان حادثه بمبگذاری شهرستان سرباز را 41 نفر و تعداد مجروحان را 28 تن اعلام كرد. وي هم‌چنين گفت كه حال چند نفر از مجروحان نيز رضايت‌بخش نيست.

جلال سياح افزود: از 41 نفر کشته شده، هويت سه نفر از آنان مشخص نيست.

مسئول روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان نيز گفت: در پي حادثه تروريستي شهرستان سرباز صبح روز گذشته 55 نفر مجروح را به مراکز بهداشتي درماني تابعه دانشگاه اعزام كردند که از اين تعداد 4 نفر به صورت سرپايي درمان و 6 نفر در بخش ICU بيمارستان‌هاي ايرانشهر و چابهار بستري شدند و حال چند نفر نيز رضايت‌بخش نبود

اسامی 35 تن از کشته شدگان حادثه بمبگذاری بلوچستان

خبرگزاری حکومتی فارس : مديرکل پزشکي قانوني سيستان و بلوچستان گفت؛ 35 تن از شهدا شناسايي و اسامي شان مشخص شد.

عباس عاميان در زاهدان اسامي 35 تن از شهداي حادثه تروريستي شهرستان سرباز را به شرح زير اعلام کرد.

1- محمد فدايي 2- فرشاد شفيع پور 3- مصطفي آسکاني 4- محمدعارف براه 5- هادي محمدسليماني 6- هوشنگ کريمي 7- حسين مرادي 8- علي علويان 9- خسرو شمس الديني 10- اصلم موحد 11- شاهين بير 12- محمد اصلم بير 13- شهرام خالقي 14- روح الله نوزاد 15- گودرزي 16- پنجشنبه بير 17- ولي فتح مرادي 18- محمد مير 19- حميدرضا ناصري 20- شهکل آسکاني 21- حمزه شه بخش 22- حسين اسدي 23- مرادبخش چرخ 24- عمران زرنما 25- علي نيک پور 26- کمال جنگک 27- عبدالله ترکي 28- رحمت الله ترکي 29- شيرمحمد ترکي 30- نورعلي شوشتري 31- علي عربي 32- رجبعلي محمدزاده 33- خدابخش بير 34- اصلم هود 35- شهيد مجهول الهويه

او گفت؛ به محض شناسايي اين شهيد مشخصات آن به اطلاع عموم مي رسد.

(Finding Hope in Difficult Times(Part1

Hope means "to desire something with confident expectation of it's fulfillment." The state of Hopelessness has been aptly described as a type of "Hell on Earth" filled with endless despondency and despair.
Today, more and more people are finding themselves alone and depressed, and few of us have not at one time or another felt the sting of despondency and despair. But Good news! Help is available, not the kind the world has wherein it wishes for the best. It is one thing to wish, and quite another to have faith based on the promises of God.

God is our Source
Paul wrote that when you place your trust in God He will fill you with peace, joy, and assurance (Rom 15:13). Throughout the bible God proves His faithfulness to His people by leading them safely through, or delivering them from all their predicaments and troubles. He will never leave or forsake His people; His plans are to prosper, not to harm them (Jer 29:11).
People and things will always let us down. In Psa 33:17, the horse, often used as a symbol of power, is declared a vain hope for deliverance; despite all its great strength it cannot save. In Jer 17:5 God sternly warns against placing our dependency in man, and calls it a curse.
God wants us to trust in Him. Psa 147:11 tells us that He is delighted when we put our trust in Him, and in Heb 10:23 we are told to rely on Him for He who promised it is faithful."

(article from : http://www.trusting-in-jesus.com/Hope.html)

گزارش محرمانه در باره بازداشت شدگان

روزنامه اعتماد: رئيس قوه قضائيه و دادستان کل کشور طي گزارشي محرمانه وضعيت بازداشت شدگان ناآرامي هاي پس از انتخابات را براي کميسيون امنيت ملي مجلس تشريح مي کنند. اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بعدازظهر فردا (سه شنبه) راهي کاخ دادگستري مي شوند تا طي گزارشي محرمانه از جزئيات پرونده بازداشت شدگان ناآرامي هاي اخير باخبر شوند. در اين نشست که با اصرار اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي برگزار مي شود، قرار است دستگاه قضايي کشور در مورد علت بازداشت ها، وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات و علت استمرار بازداشت هاي فعالان سياسي اصلاح طلب و تصميم دستگاه قضايي براي نحوه برخورد با متهمان حوادث اخير توضيح دهد. آنچه سبب شده است ارشدترين مقامات دستگاه قضايي يعني آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه و غلامحسين محسني اژه يي دادستان کل کشور در جلسه فردايشان به کميسيون امنيت ملي، خود به تشريح وضعيت بازداشت شدگان ناآرامي هاي پس از انتخابات بپردازند، تاکيد نمايندگان بر روشن شدن ابهامات مطرح شده در پرونده هاي قضايي بازداشت شدگان به ويژه 30 تن از فعالان سياسي اصلاح طلب در بند است. اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي معتقدند دريافت اخبار و اطلاعات با واسطه اصل خبر را دچار دگرگوني مي کند، لذا در موضوعي با اين اهميت که هر روز شايعات متعددي به حساسيت آن دامن مي زند، بهتر است نمايندگان بدون واسطه اصل اخبار را از دستگاه قضايي دريافت کنند تا در صورت لزوم به درستي و با اطمينان کامل درباره آن اطلاع رساني کنند. اسماعيل کوثري نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اعلام اين خبر و با تاکيد بر اينکه کميسيون به شدت به دنبال جلسه مشترک با آيت الله صادق لاريجاني و اژه يي است، گفت؛ کارهاي مقدماتي در اين باره از سوي کميسيون انجام شده و بر اساس اعلام هاي صورت گرفته قرار بر اين شده است که دستگاه قضايي به اين خواست مجلس پاسخ بدهد. اين چهره حامي احمدي نژاد افزود؛ عده يي فکر مي کنند مجلس ديگر به ماجراي بازداشت هاي پس از انتخابات وارد نمي شود اما اين طور نيست و اعضاي کميسيون امنيت ملي به عنوان کميسيون تخصصي در پي استمرار تعامل شان با دستگاه قضايي هستند. وي گفت؛ ما همچنان خواستار پيگيري امور اغتشاشگران از سوي دستگاه قضايي هستيم و معتقديم بايد قانون در مورد افرادي که نظم کشور را بر هم ريختند جزء به جزء اجرا شود. کوثري ادامه داد؛ پس از پايان تحقيقات کميته ويژه مجلس، کميسيون منتظر کامل شدن پرونده متهمان حوادث اخير از سوي دستگاه قضايي بود و هم اکنون که دستگاه قضايي فرصتي داشته تا پرونده ها را تکميل کند، زمان آن است که مقامات قضايي در اين باره به مجلس توضيح دهند.
اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي فردا (سه شنبه) در حالي براي استماع گزارش وضعيت بازداشت شدگان ناآرامي هاي پس از انتخابات راهي کاخ دادگستري مي شوند که جمعي از اعضاي اين کميسيون معتقدند وزير اطلاعات نيز بايد در اين جلسه حضور داشته باشد و در کنار رئيس قوه قضائيه از ناآرامي هاي پس از انتخابات و حوادث احتمالي بعدي به کميسيون گزارش دهد. حسين سبحاني نيا عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي با اعلام اين خبر گفت؛ ضروري است حيدر مصلحي وزير اطلاعات درباره تحولات و مسائل بعد از انتخابات و برخي تحرکاتي که در جهت تخريب چهره نظام صورت مي گيرد به کميسيون گزارش دهد. وي با تاکيد بر لزوم حضور مصلحي در نشست کميسيون با صادق لاريجاني و اژه يي گفت؛ اميدواريم اين جلسه به انتشار بيانيه يي منجر شود.

ابهام در قرائت گزارش ويژه در صحن علني

سبحاني نيا در حالي ابراز اميدواري مي کند که گزارش هاي محرمانه وزير اطلاعات و رئيس قوه قضائيه و دادستان کل کشور در مورد حوادث پس از انتخابات به صدور بيانيه منجر شود که قرائت گزارش کميته ويژه کميسيون امنيت ملي از ناآرامي هاي اخير در هاله يي از ابهام قرار دارد. چنانچه علي لاريجاني رئيس مجلس ديروز پيش از سفرش به ژنو درباره قرائت اين گزارش در صحن علني بهارستان گفت قرائت اين گزارش در صحن علني يا غيرعلني مجلس بستگي به تصميم هيات رئيسه دارد و هنوز درباره آن تصميمي اتخاذ نشده است. لاريجاني در حالي قرائت گزارش مذکور را منوط به تصميم هيات رئيسه مجلس مي کند که فرهاد تجري مخبر کميته ويژه رسيدگي به وضعيت بازداشت شدگان حوادث اخير تاکيد مي کند اين گزارش در هفته هاي آينده قطعاً در صحن بهارستان قرائت مي شود.

تعويق محاکمۂ بهائيان بدون تعيين تاريخ ديگرى

ژنو، سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی
۲۶ مهر ۱۳۸۸ (۱۸ اکتبر ۲۰۰۹)

قرار بود امروز محاکمۂ ۷ تن رهبران جامعۂ بهائيان ايران، که بيش از هفده ماه است در ايران زندانى هستند، برگزار شود. اما وقتى وکلا و خانواده هاى آنها به محل دادگاه در تهران مراجعه کردند به ايشان اطلاع داده شد که اين محاکمه انجام نمى شود. تاريخ ديگرى براى دادگاه تعيين نشده است.

ديان علائى، نمايندۂ جامعۂ جهانى بهائى در دفتر سازمان ملل در ژنو، گفت: «وقت آن رسيده است که اين هفت انسان بيگناه را فوراً به قيد ضمانت آزاد کنند.»

«اين هفت نفر، که تنها 'جرم' آنها اعتقادات دينی شان است، دوباره در برزخ حقوقى و بى خبرى مطلق از روندِ پيشِ رو گرفتار شدند. همۂ شواهد اين بازى حکم مى کند که بازداشت غيرقانونى اين افراد بايد خاتمه پيدا کند.»

اين هفت نفر عبارتند از خانم فريبا کمال آبادى، آقاى جمالالدين خانجانى، آقاى عفيف نعيمى، آقاى سعيد رضائى، خانم مهوش ثابت، آقاى بهروز توکلى و آقاى وحيد تيز فهم.

بنا به گزارش خبرگزارى رسمى ايران اين افراد به «جاسوسى براى اسرائيل، توهين به مقدسات اسلامى، و تبليغ بر عليه جمهورى اسلامى» متهم هستند. به آنها اتهام «مفسد فى الارض» بودن نيز زده شده است.

از هفتۂ گذشته با نرسيدن ابلاغيۂ قانونى به وکلاى اين متهمان به نظر مى رسيد که محاکمۂ آنها بار ديگر به تعويق خواهد افتاد.

خانم علائى گفت: «اين واقعيت که به وکلاى آنها ابلاغيه اى داده نشده و تاريخ ديگرى هم براى محاکمه تعيين نگرديده، جدا از نقضِ موازينِ حقوقىِ شناخته شدۂ بين المللى، مورد ديگرى از موارد متعدد زيرپا گذاشتن قوانين حقوقى خود ايران است که از ابتدا با اين پرونده همراه بوده است.»

مادر ندا: دخترم را از دست ندادم برای آنکه چیزی دریافت کنم

روزنامه سرمایه: در پی انتشار خبری مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن خانواده ندا آقاسلطان از سوی بنیادشهید، وکیل پرونده ندا گفت: «تاکنون این خبر براساس شنیده ها بوده و تقاضایی از سوی مراجع قضایی یا بنیاد به صورت رسمی به خانواده آقاسلطان ارایه نشده است.»

ادیبی در ادامه گفت: «با توجه به این مساله این خانواده همچنان تصمیمی در این مورد نگرفته اند، البته مادر ندا تاکید کرده در صورت صحت آن نیز هرگونه تحت پوشش قرار گرفتن را قبول نخواهد کرد.»

به گفته وکیل پرونده آقاسلطان، مادر ندا گفته است: «من دخترم را از دست نداده ام برای آنکه چیزی دریافت کنم.»

مصاحبه مادر ندا با صدای آمريکا را در لینک زیر بشنوید:

انفجار مهيب در يک ساختمان نيمه ‌كاره در خيابان وليعصر تهران

ایسنا: انفجار يك دستگاه هوابرش در يك ساختمان نيمه كاره در نزديكي خيابان وليعصر تهران يك كشته و 12 مصدوم برجاي گذاشت.

صداي انفجار مهيبي در حدود ساعت 21:15 دقيقه اهالي خيابان رودسر در حوالي خيابان وليعصر را به وحشت انداخت.

دكتر معتمدي، مدير كشيك اورژانس تهران در اين رابطه به ايسنا گفت: پس از اعلام اين حادثه با اورژانس، چهار دستگاه آمبولانس به محل مورد نظر اعزام شد كه 12 مصدوم پس از انجام اقدامات اوليه درماني به بيمارستان فيروزگر منتقل شدند. اين در حاليست كه يك تن نيز پيش از حضور عوامل اورژانس جان باخته بود.

مدير منطقه يك عمليات سازمان آتش نشاني تهران نیز گفت در زمان حادثه 16 كارگر ساختماني در محل حادثه مشغول به كار بودند كه 15 تن آنها تبعه افغان و يك تن ديگر ايران بود كه بر اثر اين انفجار 12 تن از آن‌ها مجروح شدند البته تنها 4 نفر از آن‌ها دچار شكستگي شده و به هشت نفر ديگر شوك وارد شده بود.

درويش‌زاده تصريح كرد: در اين حادثه يك تن از كارگران كه ايراني بود جان خود را از دست داد.

وي با بيان اينكه وقوع حادثه بر اثر بوجود آمدن مشكل فني در دستگاه هوابرش اتفاق افتاده است، افزود: دستگاه اكسيژن دچار پارگي بوده كه به نظر مي‌رسد به علت رسيدن دست روغني به گاز و كشيدن شعله داخل سيلندر اين انفجار رخ داده است.

درويش‌زاده اظهار كرد: شدت انفجار به حدي بود كه شيشه‌هاي ساختمان در ضلع شمالي اين ساختمان نيمه‌كاره شكسته شد.