۱۳۸۸ خرداد ۴, دوشنبه

ربودن یك شهروند بهایی

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از نگاه، در روز یکشنبه(۲۷/۲/۱۳۸۸) به منزل آقای شهرام حصیم(یکی از شهروندان بهایی ناحیه ۵ تهران)تلفن زده شده وپیغامی به این مضمون بر روی منشی تلفن وی گذاشته میشود که:" از اداره ناجا(نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران)با شما تماس میگیریم .فردا صبح (۲۸/۲/۸۸)آقای شهرام حصیم خود را به این اداره واقع در خیابان وحدت اسلامی شعبه امور اقلیتها معرفی نماید." اما از آنجا که پیغام تلفنی بوده است ایشان از رفتن به اداره مزبور خودداری می نماید.
روز بعد حدود ظهر با شماره تلفن همراه ایشان از اداره مذکور تماس گرفته و میگویند مگر پیغام ما را دریافت نکردی؟چرا مراجعه نکردی؟ آقای حصیم نیز دریافت پیام را تآیید مینماید اما اظهار میدارد " از آنجا که پیام تلفنی بوده مراجعه نکردم.اگر ضرورتی به مراجعه بنده وجود دارد لازم است طبق قانون با حکم کتبی بنده را احضار فرمائید در اینصورت با کمال میل مراجعه خواهم کرد".در پاسخ وی اظهار میدارند بسیار خوب ، پس منتظر وصول حکم جلب باشید.
دو روز بعد یعنی چهارشنبه(۳۰/۲/۸۸)صبح پس از خروج ایشان از منزل به قصد محل کار(با خودرو شخصی) دیگر به منزل برنگشته وتاکنون که چند روزی است كه از این ماجرا گذشته از ایشان هیچ خبری دردست نیست.
آخرین تماس تلفنی ایشان با همسرشان حدود ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه بوده است وپس از آن تلفن همراه ایشان نیز خاموش می باشد.همسر ایشان در طی ۲۴ ساعت گذشته با اداره مزبور ، اداره آگاهی ، پلیس ۱۱۰ و اداره اطلاعات تهران تماس گرفته اند كه هیچكدام از ارگانهای مذكور مسئولیت بازداشت این فرد را قبول نكرده و اظهار بی اطلاعی كرده اند.
به این ترتیب مسئولین امورجهت جلب و دستگیری اقلیت های دینی از روش جدید "آدم ربائی" استفاده نموده وآزار و اذیت بهائیان وارد مرحله جدیدی گشته است و در این صورت معلوم نیست امنیت جانی بهائیان را چه مرجعی در ایران تآمین می کند.
شایان ذکراست که ایشان هنگام خروج از منزل،لپ تاپ شخصی شان را نیز به همراه داشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر