۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

هشدار؛ قصد رژیم برای اعدام برخی از متهمان وقایع اخیر

سایت آفتاب: مخبر کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد عزم دستگاه قضایی برای اعدام چهار تن از متهمان اغتشاشات اخیر جدی است. فرهاد تجری به روزنامه اعتماد گفت : اثبات عناد چهار تن از متهمان اغتشاشات اخیر با نظام جمهوری اسلامی برای دستگاه قضایی، عزم این دستگاه را برای در نظر گرفتن مجازات اعدام برای آنها راسخ کرده است.
شنبه گذشته بشیری راد مدیر روابط عمومی دادگستری استان تهران از صدور حکم اعدام برای سه متهم مذکور خبر داد و گفت : حامد روحی نژاد، «م ز» و «الف پ» به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و «ن ع» به اتهام ارتباط با منافقین به اعدام محکوم شده اند.
هرچند بشیری راد در گفت وگو با ایسنا صدور حکم اعدام برای چهار متهم فوق را غیرقطعی خوانده بود اما بنا به گفته تجری جرم این چهار متهم ثابت شده و عزم دستگاه قضایی برای آن جدی است.
ستار هدایت خواه عضو فراکسیون انقلاب (حامیان احمدی نژاد در مجلس) گفت : به آتش کشیدن اموال مردم، پرتاب نارنجک های دستی، ایجاد رعب و وحشت و برهم زدن نظم عمومی و اخلال در امنیت از مصادیق جرائمی است که مرتکبان آن شایسته مجازات اعدام خواهند بود. وی افزود : با اعدام برخی از متهمان اخیر است که می توان ایجاد امنیت در کشور را تضمین کرد.
اما مسعود پزشکیان عضو فراکسیون اقلیت با تاکید بر اینکه اعدام متهمان وقایع پس از انتخابات هزینه های سنگینی برای نظام در پی خواهد داشت، گفت تبعات آن بر سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی تاثیر خواهد گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر