۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

مديران خوابگاه می توانند دانشجويان خاطی را اخراج كنند

ايلنا: قائم مقام معاونت دانشجويي وزارت علوم با تكذيب اخراج دانشجويان سياسي از خوابگاه‌ها گفت: اين مسئله صحت ندارد چرا كه فعاليت‌سياسي دانشجويان و سابقه آنها در اين مسائل ربطي به مزاياي خوابگاهي ندارد.
حسن مسلمي نائيني در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به اينكه هيچ دانشجويي به دليل مسائل سياسي از خوابگاه‌ها اخراج نمي‌شوند گفت: موضوع اخراج دانشجويان از خوابگاه به دليل شركت آنها در برخي از تجمعات سياسي صحت ندارد و هيچ اخراجي صورت نگرفته است.
او در پاسخ به اين سئوال كه در طول چند روز اخير شاهد اخراج تعدادي از دانشجويان در برخي دانشگاه‌ها هم كوي دانشگاه تهران، دانشگاه شيراز و اصفهان بوديم. آيا اين موضوع مي‌تواند مصداقي براي اين امر باشد ، گفت: طبق آئين‌نامه داخلي خوابگاه‌ها و آئين‌نامه انضباطي كه به امضاي دانشجويان ساكن خوابگاه‌ها مي‌رسد، در هر گونه اقدام كه موجب بر هم زدن محيط خوابگاه‌ها توسط هر دانشجو شود، مديران خوابگاه مي‌توانند در رابطه با تذكر برخورد كنند.
وي افزود: حال اگر اقداماتي كه موجب بر هم‌زدن محيط خوابگاه مي‌شوند از سوي يك دانشجو ادامه پيدا كند مديران خوابگاه طبق قانون مي‌توانند دانشجويان خاطي را اخراج كنند. اگر اخراجي در دانشگاه‌ها صورت گرفته، به احتمال زياد به اين دليل و طبق قانون بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر