۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

زندانیان سقز، احکام دادگاههای بدوی و تجدید نظر

به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی ماههای اخیر برای تنی از زندانیان سیاسی زندان سقز احکام حبس صادر و احکام تعدادی دیگر در دادگاههای تجدید نظر استان تائید شده است، این موارد به صورت اجمالی در پی می آید.

احکام قطعی شده در دادگاههای تجدید نظر استان :

1-محمد عزیزی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به 6 سال حبس تعزیری به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده و در شعبه 4 تجدید نظر این حکم تایید شده، حکم نامبرده از مهرماه 88 به اجرا درآمده است.

2-شیر کوه معارفی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز متهم به محاربه و به اعدام محکوم شده، شعبه 4 تجدید نظر استان حکم را عیناً تایید و در مهر 88 نیز دیوان عالی کشور حکم را تایید کرده است.

3-اهون مرادویسی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام ارتباط با اپوزیسیون کرد به یک سال تعزیری محکوم شده، شعبه 4 تجدید نظر استان نیز حکم را عیناً تایید کرده است، از مهر 88 این حکم به اجرا گذارده شده.

4-اسدالله دنیایی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به 6 ماه حبس تعزیری و 6 ماه حبس تعلیقی در محدوده زمانی دو سال محکوم شده که عیناً حکم در دادگاه تجدید نظر استان تائید و از مهر 88 کم به اجرا گذارده شده است.

5-امیر رسمتی از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام ارتباط با احزاب کردی به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا توسط شعبه 4 استان تایید و از مهر 88 حکم اجرایی شده است، لازم به ذکر است نامبرده اکنون با قید وثیقه آزاد است.

6-بهروز شیرصاحب، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام ارتباط با احزاب کردی به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا توسط شعبه 4 استان تایید و از مهر 88 حکم اجرایی شده است، لازم به ذکر است نامبرده اکنون با قید وثیقه آزاد است.

7-شوانه رضایی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام ارتباط با احزاب کردی به تحمل 3 سال حبس تعزیری محکوم شده است که این حکم توسط شعبه 4 استان تایید و از مهر ماه 88 حکم به اجرا گذارده شده، لازم به ذکر است نامبرده اکنون با قید وثیقه آزاد است.

اسامی ذیل احکام بدوی صادر شده است که در حال حاضر در انتظار صدور رای دادگاههای تجدید نظر استان هستند.

1-هیمن آذری، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

2-خالد عزیزی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

3-هیمن فاطمی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل دو سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

4-داوود ریاحی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

5-محمد هردنگی، از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سقز در تاریخ 4 آبان ماه به تحمل یک سال حبس تعلیقی به اتهام ارتباط با احزاب کردی محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر