۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

امکان تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه علم و صنعت وجود ندارد

خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه امکان تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه علم و صنعت وجود ندارد گفت: در تمامی دانشگاه های کشور در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی ضعف وجود داشته و به تحولی جدی در این زمینه نیاز داریم.

محمد سعید جبل عاملی گفت: از اعتباری که قرار بود به صورتهای متمرکز پرداخت شود چه آن بخشی که از دولت هشتم مانده و چه آن بخشی که دولت نهم تعهد کرده هنوز هیچ پرداختی به دانشگاه ها نشده است هنوز در این زمینه کاری انجام نشده و ظاهرا مشکلات تخصیص ارز در بانک مرکزی و عدم هماهنگی بین بخش های مختلف به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: البته ما در دانشگاه علم و صنعت توانستیم از محل صرفه جویی در هزینه های جاری بخش کوچکی از مشکلات را حل کنیم بدین ترتیب که در سه سال گذشته با مجوز هیئت امنا به وسیله صرفه جویی در بخشی از اعتبارات جاری و تعمیراتی و تجهیزاتی بخشی را به تجهیز آزمایشگاه های تحقیقاتی خود اختصاص دادیم.

وی گفت: البته با این اعتبار می توان تجهیزات را تا حدی به روز کرده و مواد مصرفی و تجهیزات پیرامونی را تامین کرد اما امکان تجهیز کردن آزمایشگاه ها وجود ندارد.

جبل عاملی افزود: دانشگاه ها به واسطه تعامل با یکدیگر از امکانات موجود به طور مشترک استفاده کرده و تقریبا تمامی دانشگاه ها به هم سرویس می دهند که البته بخشی از تجهیزات موجود در بخش های دولتی و صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: با این وجود به نظر می رسد که تجهیزات پیشرفته تری را نیاز داریم به عنوان مثال بخشی از تجهیزات دانشگاه ها در حال حاضر آنالوگ است و به تجهیزات دیجیتالی جایگزین نیاز داریم و یا بخشی از تجهیزات ما هنوز تحت سیستم عامل داس کار می کنند در حالیکه ما نیاز به تحول جدی در این زمینه داریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر