۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

پزشک كهريزک را تهدید کرده بودند

ايلنا: فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با مرگ مشكوك پزشك وظيفه بازداشتگاه كهريزك گفت: اين پزشك وظيفه به عنوان متهم احضار شده و با قرار آزاد بود. جسد او نيز در آسايشگاه جمعي در دادسرا كشف شد و وصيت‌نامه‌اي هم در كنارش كشف شد كه در آن از تهديدهايي كه عليه او وجود داشت، گلايه كرده بود.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم با حضور در جمع خبرنگاران ادامه داد: پزشك وظيفه‌اي كه ظاهرا خودكشي كرده و پزشكي قانوني در رابطه با خودكشي‌اش بايد پاسخگوي قطعي باشد در كهريزك مستقر هم نبوده و هفته‌اي يكي دو روز حضور مي‌يافته است.
وي با اشاره به اينكه جسد اين پزشك در آسايشگاه جمعي در دادسرا به همراه يك وصيت‌نامه كه ممكن است با نظر قاضي منتشر كنيم، كشف شد، گفت: او به عنوان متهم احضار شده و با قرار آزاد بود و در وصيت‌نامه‌اي كه از او كشف شد نيز گلايه كرده كه تهديد شده و يا اينكه به او گفته شده پنج سال زنداني مي‌شود.
فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: فكر مي‌كنم دليل خودكشي انگيزه شخصي يا از دست دادن روحيه بوده و اينكه مرگ مشكوك عنوان مي‌شود درست نيست. نامه به جا مانده از او نيز دال بر خودكشي است.
یک نماینده مرگ پزشک وظیفه کهریزک را مشکوک خواند
عضو فراکسیون خط امام مجلس با مشکوک خواندن مرگ پزشک کهریزک از پیگیری قضایی این موضوع از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خبر داد.
دکتر مسعود پزشکیان در پاسخ به خبرنگار «پارلمان‌نیوز»، در مورد مرگ پزشک کهریزک، گفت:«ما هم در این مورد از پزشکی قانونی استعلام کرده‌ایم چرا که با توجه به سن پائین و نداشتن سابقه بیماری، مرگ او بر اثر عارضه قلبی مشکوک است که این مسئله را نیز در کمیسیون بهداشت مطرح کردم چرا که این خواسته دانشجویان پزشکی و همکاران این پزشک مرحوم بوده است.»
وی که دارای فوق تخصص قلب و از جراحان زبده و مطرح قلب کشور است، افزود:« بر اساس اطلاعات بدست آمده این پزشک، پزشک وظیفه شیفت بوده که از طرف نیروی انتظامی به کهریزک فرستاده می‌شد.»
وزیر اسبق بهداشت و درمان تصریح کرد:«مسئله مرگ مشکوک این پزشک را از طریق دادگاه، مراجع قضایی و پزشکی قانونی پیگیری خواهیم کرد تا علت دقیق این مرگ مشخص شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر