۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

گزارش مراسم 16 آذر در دانشگاه رازی

کرمانشاه پست – روز دوشنبه مراسم بزرگداشت 16 آذر در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد . در آغاز دهها دانشجوی عضو بسیج دانشجویی یک مراسم نیم ساعته برگزار نمودند که گاه به کشمکش میان گروههای دانشجویی می انجامید .

پس از پایان مراسم بسیج دانشجویی ؛ صدها دانشجوی دانشگاه رازی با سر دادن شعار و حمل پلاکارد هایی با مضامین مختلف از جمله حمایت از دانشجویان تعلیقی و عباراتی علیه مسئولین دانشگاه تجمع اعتراضی خود را آغاز نمودند. در بین جمعیت دانشجویانی با نمادهای سبز دیده می شدند .

در ادامه دانشجویان با خواندن سرود یار دبستانی و ای ایران از دانشکده فنی به سمت ساختمان مرکزی و دانشکده های علوم و ادبیات حرکت کردند . در مسیر حرکت شعار های "مرگ بر دیکتاتور" ، "الله اکبر" ، "نصر من الله و فتح قریب" ، "یا حسین میرحسین"و همچنین شعارهایی بر علیه مسئولین دانشگاه نظیر "بیدمشکی بیدمشکی استعفا استعفا " و "حراست به گوش باش،دانشجوییم نه اوباش" به شکل گسترده شنیده می شد .

این گزارش با استناد به شاهدان عینی از بازداشت تعدادی از دانشجویان خبر می دهد اما هنوز هیچ منبع رسمی آنرا تأیید نکرده است . این مراسم در حالی برگزار می شد که تردد دانشجویان از ساعات آغازین برگزاری مراسم شدیدا تحت نظر بود و سرویس های ایاب و ذهاب دانشگاه در هنگام ورود و خروج دانشجویان بازرسی می شد .

همچنین خبر می رسد که ظهر روز دوشنبه دانشجویان دانشگاه غذای سلف سرویس را تحریم نمودند به گونه ای که تقریبا سلف سرویس در تمامی مدت سرو غذا خالی بود. در ماههای اخیر دهها فعال دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه با احکام سنگین تعلیق روبرو شده اند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر