۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

بازداشت و بی خبری از وضعیت یك شهروند مسیحی در مشهد

جرم سیاسی در قوانین جمهوری اسلامی هنوز به درستی تعریف نشده و تلفن كردن به
برخی شبكه های تلویزیونی ماهواره ای در خارج از كشور آنهم تلویزیون های با
خط و مشی دینی نمی تواند قانونا جرم سیاسی تلقی گردد





به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۲ آذرماه ۱۳۸۸ برابر با ( ۱۶ دسامبر ۲۰۰۹ ) تعدادی از ماموران امنیتی با مراجعه به منزل خانم " حمیده نجفی " از شهروندان مسیحی ساكن مشهد ضمن بازداشت نامبرده پس از تفتیش و بازرسی كامل خانه، ایشان را به مكانی نامعلوم انتقال دادند .

بنابر این گزارش ، درتاریخ فوق ۳ تن از ماموران امنیتی شامل دو زن و یك مرد با در دست داشتن حكمی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، پس از مراجعه به منزل ایشان ضمن بازداشت نامبرده اقدام به تفتیش و بازرسی كامل خانه نمودند كه در این بین بسیاری از لوازم شخصی ، كتب ، سی دی ها و حتی تابلو عكسهایی كه بر روی دیوار اتاقها نصب شده بود را كنده و به گفته آنان این تابلوها بعنوان مدرك جرمی كه می تواند باعث محكومیت ایشان گردد را ضبط و با خود بردند!

به گزارش اف سی ان ان ، با گذشت بیش از ۱۰ روز از بازداشت این نوكیش مسیحی ایشان تاكنون هیچگونه تماس تلفنی و یا حتی ملاقاتی با خانواده خود نداشته است.

در پی نگرانی از وضعیت سلامت و بی خبری از محل نگهداری ایشان و علیرغم پیگیریها و مراجعات همسر وی به دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به جهت روشن شدن از وضعیت این بازداشت شده ، متاسفانه مراجع قضایی مشهد تاكنون پاسخی به درخواست ایشان نداده اند و هنگامی كه همسر ایشان عنوان نمودند كه قصد گرفتن وكیل برای این پرونده را دارد یكی از مسئولین دادگاه اعلام داشت : جرم خانم "حمیده نجفی" سیاسی بوده و ایشان به اتهام ارتباط با شبكه های تلویزیونی مسیحی مجرم هستند!.

این در حالی است كه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی جرم سیاسی هنوز به درستی تعریف نشده و تلفن كردن به برخی شبكه های تلویزیونی ماهواره ای در خارج از كشور آنهم تلویزیون های با خط و مشی دینی نمی تواند قانونا جرم سیاسی تلقی گردد.

احتمال می رود خانم " حمیده نجفی " از شهروندان بازداشت شده مسیحی، در حال حاضر به جهت اخذ آنچه كه اعتراف گفته می شود و انجام مراحل بازپرسی ، در بازداشتگاه اطلاعات واقع در بلوار وكیل آباد جنب زندان مشهد بسر می برند.

نامبرده متاهل و دارای یك دختر ۱۰ ساله است كه شدیدا از بیماری عفونت كلیه و مثانه رنج می برد و این در حالی است كه فقط مادر ایشان قادرند تا از وی مراقبت و نگهداری كنند ، بنا بر گزارش رسیده در حال حاضر حال عمومی این كودك به دلیل بیماری و دوری از مادر خوب نمی باشد و ایشان درطی این مدت حتی برای رفتن به مدرسه با مشكل روبرو بودند.

كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، ضمن ابراز نگرانی در خصوص و ضعیت این شهروند مسیحی بازداشت شده و بی اساس بودن اتهام جرم سیاسی برای این پرونده ، نگرانی عمیق خود را از بیماری كودك ۱۰ ساله ایشان كه در این شرایط نیاز مبرم به مادر خود دارد اعلام میدارد و خواهان رسیدگی فوری نسبت به وضعیت نامبرده و آزادی هرچه سریعتر ایشان می باشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر