۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

22 بهمن؛ CNN: امسال با تمامی سالهای گذشته فرق می کند

تلویزیون سی ان ان در گزارشی گفت، مخالفان در ايران از هواداران خود خواسته اند تا تهديدات رژيم در رابطه با سركوب تظاهرات را به چالش كشيده و روز 22 بهمن به خيابانها بريزند. شبكه هاى خبررسانى اجتماعى پر از تصاوير و شعارهايى است كه به برگزارى تظاهرات مردم عليه رژيم در روز 22 بهمن فراخوان مى دهد.

گزارشگر سی ان ان گفت، براى ايرانيان در سراسر جهان، روز 22 بهمن يک روز تاريخى است كه در خاطره هايشان حک شده است. 31 سال پيش همين روز، حکومت شاه سقوط كرد و سپس جمهورى اسلامى در ايران تاسيس شد. براى برخى از مردم اين يک روز شادى است، ولى بسيارى این را يک واقعه تاسف بار مى دانند كه در پی آن كشور به سوى يک ديكتاتورى مذهبى شوق داده شد. ولى امسال با تمامى سالهاى گذشته فرق مى كند.

این گزارشگر افزود، از زمان انتخابات سال 2009 تاكنون روحيه مردم ايران تغيير كرده است. اپوزيسيون گسترش يافته و اراده قوى ترى پيدا كرده است. اپوزيسيون به برگزارى تظاهرات عظيم در روز 22 بهمن فراخوان داده است. به نظر مى رسد كه آنها حاضرند به هر قيمت تظاهرات عظيمى در اين روز برپا كنند. هواداران اپوزيسيون چهره هاى مذهبى و در راس آنها خامنه اى را هدف قرار داده اند. شعارها اكنون متوجه شخص اوست و مى گويند "مرگ بر خامنه اى" و "مرگ بر ديكتاتور".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر