۱۳۸۸ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

مخالفت با مرخصی زندانیان بهایی

یک زندانی در سمنان توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد همچنین در اقدامی سازمان یافته از اعطای مرخصی به زندانیان بهایی ممانعت می شود.
خبرگزاری هرانا - در تدوام برخورد با جامعه بهایی ایران یک شهروند دیگر بهایی در شهر سمنان بازداشت و از اعطای مرخصی به زندانیان نیز توسط وزارت اطلاعات جلوگیری شد.

به گزارش هرانا، در پي دستگيري منيژه منزويان شهروند بهايي ساكن سمنان در روز شنبه ، صبح روز دوشنبه 10 اسفند ماموران امنيتي به منزل گودرز بيدقي شهروند بهايي ساكن سنگسر سمنان هجوم آورده كه پس از تفتيش منزل ، وي را نيز دستگير و به نقطه نامعلومي انتقال مي دهند . قابل ذكر است كه نامبرده در دهه 60 چندين سال را در زندان گذرانده است.

همچنین هرانا گزارش می دهد، در اعطای مرخصی به دو شهروند بهايي زندان همدان به نامهاي نسرين رحيمي و مهرانگيز پور حسيني كه محكوميت يك ساله خود را در زندان مي گذرانند از سوی وزارت اطلاعات کارشکنی صورت گرفته است و با وجود اینکه توسط رئيس زندان مرخصي به ایشان اعطا شده است بدستور اداره اطلاعات شهر مذكور مرخصي آنها تا پايان دوره محكوميتشان لغو گرديده است .
در همین رابطه صهبا رضواني ( 55 ساله )زنداني دیگر بهايي اهل سمنان كه دوران محكوميت 3 ساله خود را طبق حكم دادگاه انقلاب سمنان در زندان اوين مي گذراند با آنكه مشمول مرخصي است، به وی مرخصي داده نمي شود و تنها دليلي كه براي خانواده نامبرده آورده مي شود امنيتي بودن پرونده است.

۱ نظر: