۱۳۸۸ خرداد ۸, جمعه

بد رفتاری با زندانیان سیاسی همراه با مضحکه انتخابات

جعفر پویه
رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی همزمان با هیاهو و سروصداهای ایجاد شده در مضحکه انتخابات ریاست جمهوری از فرصت استفاده کرده و به بدرفتاری و شکنجه زندانیان سیاسی پرداخته است. از نزدیک به همه زندانهایی که فعالان سیاسی در آنها محبوس هستند خبر می رسد، دژخیمان و شکنجه گران به بدرفتاری با آنها مشغولند.
در کردستان از بسیاری از افرادی که به طور خودسرانه و بدون دلیل دستگیر شده اند خبری نیست و صدای اعتراض خانواده های آنان نیز به گوش کسی نمی رسد. مدتهاست که خانواده این افراد با مراجعه به نهادهای سرکوبگر رژیم خواهان خبری از وضعیت عزیزان دستگیر شده شان می شوند اما پاسخی به آنها داده نمی شود. در زندانهای شهرهای بزرگی چون تهران و کرج نیز زندانیان سیاسی با فشار مضاعف روبرو هستند. در زندان گوهردشت، زندانی سیاسی، افشین بایمانی مورد ضرب و شتم زندانبانها و شکنجه گران قرار گرفته و به شدت مضروب شده است. همچنین بهروز جاوید طهرانی، دیگر زندانی سیاسی که در اعتراض به بدرفتاریها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دست و پایش با زنجیر بسته شده بود، پس از یک دوره انفرادی همراه با اعتصاب غذا، به بند 5 منتقل شده است. خانم حمیده نبوی که به اتهام شرکت در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی دستگیر شده است، به سختی بیمار می باشد و زندانبانان برای تحت فشار قرار دادن او نه تنها داروهایش را توقیف کرده اند بلکه، حداقل امکانات پزشکی که حق هر زندانی است را نیز از او دریغ می نمایند.
از سوی دیگر، پدر و مادر دانشجوی چپ زندانی، محمد پورعبدالله که مدت 100 روز است در بازداشت بسر می برد، وقتی که دیدند هر دری را که برای آزادی فرزندشان می زنند قفل است و حتا با وثیقه نیز جلادان و سربازان بدنام وزارت اطلاعات حاضر به آزادی او نیستند، فرزند خود را به مقاومت تشویق کردند و پایداری تا کنونی او در برابر گماشتگان استبداد را ستودند. همچنین بسیاری از دستگیر شدگان اول ماه مه، روز جهانی کارگر همچنان در بازداشت بسر می برند و خانواده های آنان نیز با تجمع هر روزه در برابر مراکز سرکوب رژیم خواهان آزادی بی قید و شرط آنان هستند.
این درحالی است که رکسانا صابری که به دلیل حمایتهای بین المللی از زندان آزاد شده، در روزهای گذشته به دیدار خانم کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا رفته است. این نشان می دهد رژیم ولایت فقیه زندانیانی که از حمایت قدرتمندی برخوردار نیستند و تنها با اراده خود دست به عمل زده اند را بیش از همه مورد بدرفتاری قرار می دهد.
رژیم ولی فقیه از هیاهو و سر وصدای انتخاباتی حداکثر استفاده را کرده و زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان را تحت بدرفتاری شدید قرار داده است. نباید به جلادان و آدمکشان رژیم اجازه داد تا با فرزندان رشید مردم ایران اینگونه رفتار کنند. باید علیه این بی شرمیها صدای خود را بلند کرد و دلقکهای ولایت فقیه که به گرم کردن تنور مضحکه انتخاباتی او مشغولند را رسوا و خواهان آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر