۱۳۸۸ خرداد ۱, جمعه

تحصن اعتراضی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تبریز

تحصن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تبریز در اعتراض به هتک حرمت این دانشگاه
خبرنامه امیرکبیر: به دنبال برگزاری مراسمی که قرار بود روز گذشته تحت عنوان “قویترین مردان شمال غرب کشور” در محوطه دانشگاه تربیت معلم تبریز برگزار شود، بیش از هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه به خاطر حرکات غیراخلاقی شرکت کنندگان این مسابقه، وارد تحصن سراسری شدند.
شرکت کنندگان در مسابقه قویترین مردان شمال غرب از استانهای زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی و… هستند که در روز چهارشنبه گروهی از آنها بدون در نظر گرفتن حرمت دانشگاه با وضعیتی نامناسب وارد محوطه ی علمی دانشکده ادبیات شدند که این حرکت آنها بدون دخالت حراست دانشگاه در ورودی دانشکده ادبیات همراه بود.
پس از آنکه گروهی از دانشجویان این وضعیت را مشاهده نمودند، در روز اصلی اجرای مسابقه یعنی روز گذشته، دانشجویان در اعتراض به این حرکت ناشایست از سوی شرکت کنندگان وارد تحصن وسیعی شدند.
برخی از مردم آذر شهر نیز که برای روز پنج شنبه بدون مجوز و از طریق درب اصلی دانشگاه جهت دیدن این مسابقات وارد دانشگاه شده بودند، با تحریک یکی از مسئولین اصلی برگزاری مسابقات به درگیری با دانشجویان پرداختند.
دانشجویان که اکنون هم در مسجد دانشگاه حضور دارند، خواهان استعفای ریاست دانشگاه (دکتر امینی فرد) با توجه به سوابق بد وی در برخورد با دانشجویان، پاسخگویی فرمانداری شهرستان آذر شهر، ریاست حراست دانشگاه تربیت معلم و کلیه ی مسئولین برگزار کننده این مسابقه در دانشگاه شده اند.
جالب توجه است که گروهی از دانشجویان ورودی ۸۴ این دانشگاه که اقدام به درخواست مجوز برای برگزاری جشن فارغ التحصیلی در دانشگاه شده بودند، به خاطر فوت آیت الله بهجت و همچنین ایام فاطمیه درخواست آنها از سوی حراست و مسئولین دانشگاه منتفی شده بود، اما جهت برگزاری مراسم قویترین مردان شمال غرب کشور، از قبل گروههای مختلف موسیقی آماده پخش موسیقی در جریان برگزاری این مسابقات شده بودند، که این موضوع نیز سبب اعتراض دانشجویان گردیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر